Wat te doen?

04-05-2019 18:31 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man en ik hebben besloten om na 12 jaar huwelijk uit elkaar te gaan. De afgelopen jaren liep het al niet meer lekker en man is vorig jaar vreemdgegaan, wat voor mij de druppel was. De scheiding is nog niet ingediend, maar ik heb wel al een ander huis gevonden voor mij en ons kind waar we in juni heen kunnen verhuizen, en man gaat voor zijn werk een jaar op een buitenlandse vestiging werken. Dat heeft hij wel eerder gedaan en het kwam toevallig nu zo uit. Ik heb overigens een ander huis omdat ik in mijn eentje de kosten voor onze woning niet kan dragen. Gelukkig gaat het tussen man en mij in goed overleg. Weinig meningsverschillen en we maken er het beste van. Ik denk dat de praktische en financiële kwestie van de scheiding ook niet heel veel problemen tussen ons zal opleveren en dat we samen vriendschappelijk ouders kunnen blijven voor onze dochter.

Tot zover prima.

Ik heb daarnaast sinds een jaar of twee een nieuwe kennis/vriendin. We wonen bij elkaar in de buurt en klikken heel goed. Doen veel leuke dingen samen en ze is fantastisch voor me in de steun mbt de scheiding. Vriendin heeft al 20 jaar een beste vriend (vrijgezel). Altijd puur platonisch geweest en ik kende hem uit verhalen van haar en ook van sporadische etentjes met een gemeenschappelijke vriendengroep. Hij is vrij introvert, maar we konden altijd gezellig kletsen samen als ik hem tegen kwam. Vriendin viel het wel al op dat hij normaal met iedereen zo gesloten is maar met mij niet. Verder nooit bij nagedacht.

Ergens in maart hadden we dus weer eens een etentje bij vriendin thuis en opeens dacht ik: goh wat ben jij leuk eigenlijk. Hij hielp me gezellig met koken, speelt een bordspel met mijn dochter, en we kletsen gewoon veel samen. Hij weet ook van mijn huwelijksproblemen en scheidingsplannen, en ik was laatst bij vriendin toen hij er ook was en hij is heel geduldig en probeert me dan te steunen erin en op te vrolijken.

Van de week was ik toevallig met dochter voor een doktersafspraak in de buurt waar hij werkt, dus ik had hem geappt en hebben we geluncht in een leuk tentje in de stad. Ondanks dat hij heel druk was en in het weekend door moet werken, maakt hij er toch tijd voor. En dan is alles gewoon zo gezellig en ontspannen en leuk.

Ik lijk nu dus wel een ongeduldige verliefde puber. Ik heb 1001 dingen te doen, maar zit aan de keukentafel te zwijmelen… En ik word zooooo onzeker. Vindt hij me wel leuk? Misschien ziet hij me gewoon als leuke kennis? Hij appt me namelijk niet. Hij is bijna 50 en vindt appen onnodig tenzij het functioneel is (zegt ie zelf zo), maar ja denk ik dan, als je me leuk vindt dan app je me toch? Of bel me? Maar ik hoor nooit wat eigenlijk. Ja, als ik een vraag stel of zoals van de week, als ik app om te lunchen, dan antwoordt hij wel, maar zo kort. En dan vind ik mezelf zo puberaal!

Maar goed, ik moet het even kwijt hier. Ik wil het vriendin niet vertellen omdat, ja omdat ik het zelf niet eens snap. Ik moet eerst verhuizen, en scheiden, en dan eens een nieuwe draai voor mij en mijn dochter vinden. Maar mijn hoofd zit ergens anders. Ik wil hem zien.

Lieve vivalezers en -lezeressen, help mij. Graag een schop onder mijn kont en/of een mening over wat te doen. Mening of glazen bol over of hij me leuk vindt wordt ook gewaardeerd overigens ;-)
Alle reacties Link kopieren
.
deathbychocolate wijzigde dit bericht op 17-05-2019 13:17
Reden: privacy
99.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
05-05-2019 09:27
Maar blijkbaar verandert die vriendschap wel. Waarom is dat? Neem je ook meer afstand van een vriendin als die een relatie krijgt?
Ja ik denk dat het met man vrouw vriendschappen wel zo is dat als een van de twee een partner krijgt, de ander zich toch wat anders opstelt om jaloezie bij de nieuwe partner te voorkomen. Dat heb ik ook in mijn (lange) vriendschap meerdere keren gedaan.
Alle reacties Link kopieren
.
deathbychocolate wijzigde dit bericht op 17-05-2019 13:17
Reden: privacy
99.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als ik die man was zou ik ook geen initiatief nemen zolang je nog niet gescheiden bent en met je ex samenleeft. Dus dat kan voor hem heel goed de reden zijn dat hij niet appt of belt. Wat ook kan is dat hij heel voorzichtig is - hij kan maar zo een rebound zijn. Hij zet zijn hart nog niet te zeer op het spel. Verstandige man denk ik, maar ik denk ook echt dat hij jou wel leuk vindt!
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Leest er nog iemand hier?

Ik ben inmiddels verhuisd en ex woont niet meer bij mij en dochter. Dit gaat heel goed eigenlijk. Huis is op orde en dochter pakt alles prima op. Ex komt hier nog wel vaak, eet dan mee en heeft wat tijd met dochter, en de sfeer tussen ons is beter dan ooit eigenlijk.

De leuke man heb ik na het openen van dit topic wat op afstand gehouden. Hij is een aantal weken ook in het buitenland geweest voor werk dus ik kwam hem ook niet tegen. Ik vond dit eigenlijk ook wel prima zo want hoewel ik hem heel leuk vind, het was wel een erg drukke periode met alles.

Ik heb het er overigens niet meer over gehad met vriendin, anders dan dat hij wel eens ter sprake kwam in haar verhalen.

Leuke man gaat voor zijn werk veel naar een bepaald buitenland en het plan is dat vriendin een keertje mee zou gaan, en dus het idee van vriendin en mij was dan dat dochter en ik dan ook een weekendje mee zouden komen. Waren we al aan het plannen enzo, allemaal hartstikke leuk.

Tot twee weken terug. We waren met zijn drieën bij vriendin thuis, ik had hem al een tijd niet gezien, en het was erg gezellig. Leuk man had heel veel interesse in me, stelde me zoveel vragen (ook over mijn huwelijk) en was zelf heel open. Deelde veel van zijn eigen leven (verleden, issues, ex relaties) en op een gegeven moment kwam het gesprek op stiefouder zijn en de rol daarvan, en hij zei letterlijk dat een stiefouder veel kan toevoegen aan een het leven van een kind en dat hij daar zeker voor open zou staan, ondanks dat hij zelf geen kinderen heeft (leuk om te horen voor mij toch? ;-) )

Maar goed, sinds die avond doet vriendin anders tegen me. Ze heeft tegen me gezegd dat alles wat hij mij vertelde die avond zij als beste vriendin al lang wist, dat ze het verbazend vindt dat hij nu zo open tegen anderen (let op de meervoudsvorm hier) is en dat ze denkt dat hij zo tegen mij doet omdat ik een vriendin van haar ben en hij haar vertrouwt in haar oordeel over mij. Ook zegt ze opeens dat ze het toch niet zo’n goed idee vindt om met zijn allen op dat tripje te gaan (misschien een volgende keer, eerst wil zij alleen met hem), en ze zegt dingen als dat vriend ook wel eens alleen met haar wil zijn en afspreken en dat hij haar steeds belt. Ik weet dat hij vorige week bij haar was komen eten en ondanks dat we dagelijks wel contact hebben, hoorde ik hier pas achteraf van…

Wat moet ik hier nou mee?

Niet quoten svp ik wil wat details later weghalen ivm herkenbaarheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch een keer een gesprek aangaan met je vriendin wat hij nu precies voor haar betekent. Is er toch iets meer tussen hen? Zou ze jaloers zijn dat er mogelijk een kaper op de kust is?
Het zou zonde zijn als je je vriendin zou verliezen.
Alle reacties Link kopieren
Vriendin denkt dat jij vriend van haar af wil pakken. Ze lijkt jaloers. Misschien eens met haar het gesprek aangaan?
Alle reacties Link kopieren
Poe. Klinkt inderdaad alsof je vriendin haar terrein aan het afbakenen is. Ze lijkt wel jaloers. Ik ben het eens met Foeksia, ga het gesprek aan met je vriendin hierover.
Eerlijk zeggen tegen je vriendin dat je hem leuk vindt. Denk dat ze het wel aanvoelt en misschien bang is de vriendschap met hem te verliezen.
Alle reacties Link kopieren
Dank je voor jullie reacties. Ik heb het meerdere keren gehad met vriendin over haar vriendschap met hem en of ze toch echt niet verliefd op hem is of hij op haar. En dan ontkent ze. Ik heb zelf ook een mannelijke beste vriend die ik al >20 jaar ken, en ik snap dat wel op zich, want hoewel ik heel veel van hem hou, ik zou geen relatie met hem willen.

Ik snap alleen niet dat ze zo bezitterig erover doet opeens.

En ik ben een beetje bang dat als ik het erover ga hebben met haar dat het juist een ding gaat worden...
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
05-05-2019 15:39
Ik vind het erg netjes van hem dat hij je niet belt of appt. Tenslotte ben je nog altijd een getrouwde vrouw die met haar echtgenoot samenleeft.
Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
deathbychocolate schreef:
31-07-2019 10:01
Dank je voor jullie reacties. Ik heb het meerdere keren gehad met vriendin over haar vriendschap met hem en of ze toch echt niet verliefd op hem is of hij op haar. En dan ontkent ze. Ik heb zelf ook een mannelijke beste vriend die ik al >20 jaar ken, en ik snap dat wel op zich, want hoewel ik heel veel van hem hou, ik zou geen relatie met hem willen.

Ik snap alleen niet dat ze zo bezitterig erover doet opeens.

En ik ben een beetje bang dat als ik het erover ga hebben met haar dat het juist een ding gaat worden...
Vind die paringsdans tussen jou en die gast ook best lang duren en onduidelijk. Begrijp vriendin wel, vervelend als dit zich voor je neus afspeelt en waarschijnlijk vind ze hem zelf leuker dan ze in eerste instantie dacht.
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik bezig ben met de afhandeling van mijn huwelijk vind ik het juist wel prettig dat het allemaal op een erg langzaam tempo gaat en het komt zoals het komt. Hij is ook niet de meest handige persoon als het aankomt op daten, en er is natuurlijk nog steeds een kans hoor dat er helemaal niets speelt tussen ons, en dat ik me dit allemaal verbeeld....

Maar zou je uit willen leggen waarom je dit als vriendin zijnde vervelend zou vinden?
Hij heeft tijdens hun vriendschap meerdere relaties gehad en dat was nooit een issue voor haar naar wat ik begrepen heb. Ik zou het oprecht leuk vinden als mijn beste vriend een relatie met een vriendin van mij zou krijgen. Ik twijfel niet aan mijn band met hem want de geschiedenis die wij samen hebben is onvervangbaar, en ik gun hem een leuke lieve vrouw.

Maar goed als ik dat zo schrijf dan denk ik dus eigenlijk ook dat zij hem ergens leuker vindt dan ze toegeeft want anders zou ze er ook wel zo over denken....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een mannelijke beste vriend en als hij gelukkig is, ben ik het ook. Maar zoals je vriendin reageerde na dat avondje met zijn drieën bij haar thuis, denk ik toch dat zij anders in die vriendschap staat dan jij en ik.

Als je wil weten hoe het zit zou ik rechtstreeks tegen je vriendin zeggen dat je geïnteresseerd bent in hem (ongeacht of dit wederzijds is) en vragen hoe zij daar tegen aan kijkt.

Want anders blijft het koffiedik kijken...
Alle reacties Link kopieren
wat ik denk is dat ze het een beetje beu is dat jullie elkaar willen zien terwijl zij chaperonne moet spelen
het zoveelste avondje thuis staat in het teken van jullie bijna ontluikende dinges en straks haar weekendje weg ook...

het is voor haar vast ook leuk om het eens te kunnen vermijden dat gewiebel van jullie
en echt moest alweer je dochter mee, serieus?

hoe ik dit zou zien; fijn mijn hormonen doen het duidelijk nog, maar nu is het dus tijd om mijn prioriteiten extra aandacht te geven; namelijk de stabiliteit in het leven van mijn dochter. Verder mijn vriendinnen gaan vóór eventuele love-interests. Is er een kansje dat ik een vriendin in de wegloop met mijn laatste obsessie, dan date ik liever iemand anders.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Hier is duidelijk sprake van een vorm van jaloezie en je zult heel voorzichtig moeten worden. Is het een optie om buiten jouw vriendin hem een keer op te zoeken om samen iets te doen, iets wat toevallig jullie beiden leuk vinden maar zij niet?

Het is ook weer zonde om een vriendschap te verspelen voor een relatie die mogelijk geen toekomst beschoren is. Want dat weet je nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Topic doorgelezen. Klinkt als: geen relatiemateriaal, move on.

Dit is typisch zo'n man die zich niet wil/kan binden, bewust of onbewust. Kiest onbeschikbare vrouw uit, probeert haar het hoofd op hol te brengen. Dat introverte maakt dat hij onschuldig lijkt maar juist die hebben er soms een handje van. Wat weet je nu echt over deze man? Zijn je gevoelens voor hem echt, of ingegeven door "de catch" die hij is icm het verlies van liefde in je eigen leven?

Ik vind dat je het waard bent om je leven nu compleet om jou en je dochter te laten draaien ipv om een pipo die toevallig goede complimenten maakt.
Daarmee toon je jouw dochter dat je je hart niet zomaar te grabbel gooit. Dat iemand er best moeite voor mag doen.

Dat je vriendin nu een ontmoedigingsbeleid is gaan voeren kan duiden op jaloezie, je zou haar ook het voordeel van de twijfel kunnen geven en denken dat ze misschien gewoon de zenuwen krijgt van het spel dat jullie met elkaar spelen en er ook geen heil meer in ziet inmiddels, maar dat is zomaar een suggestie (de rest ook uiteraard).
Alle reacties Link kopieren
… een vervolg.

Allereerst bedankt voor al jullie reacties. Ik heb na het lezen ervan contact opgenomen met de leuke man en we hebben vorige week een keer in de ochtend afgesproken samen. Was in een koffietentje in de stad en het was gezellig.

Ik had hierover niets tegen vriendin gezegd, deels om het even aan te kijken en deels ook omdat ik haar niet gezien/gesproken had tussen dat de afspraak werd gemaakt en daadwerkelijk plaatsvond. De ochtend van de afspraak appte ze me of ik thuis was, en dat was ik dus niet, en later hoorde ik van leuke man dat hij haar die ochtend aan de telefoon had en had verteld dat we af gingen spreken. Ze wist dus dat ik niet thuis was toen ze appte. Verder vertelde hij dat hij bij vriendin langs zou komen dit weekend. Ik zag hem toevallig lopen gister (we wonen in een dorp, hij in de stad), dus ik wist dat hij er was, maar vriendin had haar telefoon uit staan (staat anders nooit uit)

Ik kreeg hier allemaal een beetje een vervelend gevoel bij. Niet zozeer dat ze me niet erbij wil hebben hoor als ze afspreken, maar gewoon de hele manier hoe dit gaat. Dus ik ben (nadat hij weer naar huis was) bij vriendin langsgegaan en heb haar eerst gevraagd of ze het eigenlijk vervelend vindt als ik alleen met hem afspreek, en later haar ook verteld dat ik hem toch wel een beetje leuk vind...

Ze zegt het wel apart te vinden als we een stel zouden worden en ze is bang om ons dan te verliezen. Ze ging echt heel diep in op de praktische kant daarvan, terwijl het allemaal ontzettend hypothetisch is want er speelt niets. Echter vindt ze ook dat het wel zou moeten kunnen en zou ze er geen probleem mee hebben. Ze waardeert mijn openheid en eerlijkheid, en ik heb ook duidelijk gemaakt dat ALS het iets wordt ik hun en onze vriendschap respecteer. Weer gevraagd of ze hem echt niet zelf leuk vindt, en dat als dat zo is ik afstand neem. Maar nee, dat was niet zo. Ik denk zelf dat ze de aandacht leuk vindt die ze van hem krijgt als hij geen relatie heeft.

Echter zegt ze ook tijdens het gesprek dat ze hem heeeeeel goed kent en ze niet denkt dat hij mij leuk vindt op die manier. Wel gewoon als vriendin, maar geen verliefdheid. Want bij zijn vorige vriendinnen was het anders, merkte ze dat aan hem, vertelde hij haar dat, waren andere types dan ik. Allemaal redenen.

Ik ben heel blij dat de lucht tussen ons geklaard is, en er openheid is (dank voor de adviezen, ik had het anders denk ik niet gedurfd). Alleen nu twijfel ik hoe verder te gaan.

Haar gedrag is echt anders dan eerst mbt tot hem. Het ontmoedigingsbeleid (prachtig woord!) dat ze heeft ingezet sinds die ene afspraak waarin hij opeens zo anders en open tegen mij deed is er (telefoon uit, buitensluiten van afspraken, dingen zeggen als 'misschien spreekt hij wel af met je omdat hij zich verplicht voelt omdat je een vriendin van mij bent', moeilijk doen over de vakantie samen, ik zie geen verliefde gevoelens bij hem). Aan de andere kant, ik kan met mijn verliefde gevoelens natuurlijk ook dingen zien die er helemaal niet zijn. Hij is vrij introvert en op zichzelf, maar neemt me wel in vertrouwen over bepaalde zaken, spreekt met mij af, en toont interesse dmv vragen over mijn leven, wat in ieder geval aantoont dat hij me aardig vindt. Hij vindt mijn kind heel leuk (zei vriendin ook dat hij het daarover had) en wil op zich graag een relatie.

Is ze oprecht als ze zegt dat ze denkt dat hij mij niet leuk vindt? Ze zou als ze hem weer spreekt eens een balletje opgooien, maar ja, ik twijfel toch of ze wel echt de juiste intentie heeft. Of misschien ben ik gewoon ook teleurgesteld hoor dat ik er iets in zag wat er dus niet blijkt te zijn... En hij vertrekt vandaag voor drie weken op vakantie dus ik kan het hem ook niet vragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar sowieso niet vertrouwen wbt het balletje opgooien. Wie weet zet ze bij hem ook een soort ontmoedigingsbeleid in, waardoor hij ook geen concrete stappen onderneemt naar jou. Niet slim om deze vrouw ertussen te hebben, want zij kan jullie op deze manier mooi manipuleren.
Aan de andere kant, hij heeft nu al die tijd nog niet echt iets laten blijken, dus de kans zit erin dat hij echt alleen maar vriendschap zoekt, en niets meer dan dat.
...
Alle reacties Link kopieren
Anárion schreef:
12-08-2019 11:30
Ik zou haar sowieso niet vertrouwen wbt het balletje opgooien. Wie weet zet ze bij hem ook een soort ontmoedigingsbeleid in, waardoor hij ook geen concrete stappen onderneemt naar jou. Niet slim om deze vrouw ertussen te hebben, want zij kan jullie op deze manier mooi manipuleren.
Aan de andere kant, hij heeft nu al die tijd nog niet echt iets laten blijken, dus de kans zit erin dat hij echt alleen maar vriendschap zoekt, en niets meer dan dat.
Dank voor je reactie.

Ja dat dacht ik dus ook, als ze bij mij een ontmoedigingsbeleid is gestart dan zal ze dat zeker ook bij hem doen. En dan gaat hij ook niet zeggen als hij mij wel eventueel leuk zou vinden...

Aan de andere kant, ja als hij mij leuk vindt dan komt er wel erg weinig actie. Maar ja het is ook een gedoe met deze driehoekssituatie, hij is duidelijk geen snel type qua daten enzo, en mijn huwelijk is ook nog in een afrondende fase.
Anárion schreef:
12-08-2019 11:30
Wie weet zet ze bij hem ook een soort ontmoedigingsbeleid in, waardoor hij ook geen concrete stappen onderneemt naar jou.

Dit dacht ik dus ook.

Heb je verder nog contact met hem To? Komt een beetje over alsof je summier contact hebt met deze man, maar ik snap wel dat je wat rustig aan wil doen in deze situatie (scheiding ed).

Heb je ook geen idee wat hij nou wil? Misschien eens rustig aan proberen te peilen.
Alle reacties Link kopieren
He, wat een apart gedrag dat ze al weet dat hij met jou is en dan jou appt of je thuis bent? En haar telefoon uitzetten?

Is dat ook besproken / is de lucht daar over geklaard?

De lucht is schoon maar toch met een beetje een drassige ondergrond zo lijkt het...

Ik snap er niet zo veel van merk ik! :roll:
Wat is dit, is dit echt liefde in wording? Hoe staat het met jouw gevoelens mbt leuke man?
Alle reacties Link kopieren
Pfff....Ik zou het lekker laten gaan

Eerst je eigen leven en die van je dochter op de rails en dan eens verder kijken of of er nog andere mannen zijn.

Op dit dramatische gedoe zit je toch niet te wachten?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ja mijn intentie is het inderdaad rustig aan doen allemaal. Zeker gezien dochter en mijn huwelijkse gedoe. Mijn ex is hier ook nog regelmatig en we willen het beiden zo goed mogelijk voor dochter doen. Ik hoef niet zo nodig een relatie, of te daten ofzo. Maar hij is gewoon zo leuk. In dat kader dacht ik ook dat ik dit gewoon lekker kon opbouwen, rustig aan. Hij houdt niet van appen dus echte gesprekken over de app komen niet, maar hij reageert wel als ik iets app of wil afspreken. Kwam mij ook wel goed uit.

Het is doordat vriendin opeens zo raar gaat doen dat het in een versnelling lijkt te komen.

En wat Calvijn eigenlijk ook al zegt, zit ik hierop wel te wachten?

Ik voel me eigenlijk gewoon teleurgesteld in mijn vriendin dat ze zo kinderachtig hierover doet. Ik ken haar al een tijdje en het is echt een leuke meid, maar dit gedrag vind ik gewoon jammer. Eigenlijk misschien nog wel jammerder (?) dan als leuke man mij niet zou zien zitten, want ik ben ergens toch ook bang dat dit de manier waarop ik haar zie verandert. Het steekt dat ze het me niet lijkt te gunnen.

Ik vind leuke man nog steeds leuk, daar is niets in veranderd. Hij weet van al dit drama ook niets af gelukkig.

Dank voor de reacties weer. Ben blij met de feedback.
Alle reacties Link kopieren
Bespreek leuke man niet meer met vriendin. Je hebt je richting haar keurig opgesteld, verder niet te groot (meer) maken en en kijk verder gewoon maar hoe het contact met de leuke man zich verder ontwikkeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven