Wat te doen?

04-05-2019 18:31 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man en ik hebben besloten om na 12 jaar huwelijk uit elkaar te gaan. De afgelopen jaren liep het al niet meer lekker en man is vorig jaar vreemdgegaan, wat voor mij de druppel was. De scheiding is nog niet ingediend, maar ik heb wel al een ander huis gevonden voor mij en ons kind waar we in juni heen kunnen verhuizen, en man gaat voor zijn werk een jaar op een buitenlandse vestiging werken. Dat heeft hij wel eerder gedaan en het kwam toevallig nu zo uit. Ik heb overigens een ander huis omdat ik in mijn eentje de kosten voor onze woning niet kan dragen. Gelukkig gaat het tussen man en mij in goed overleg. Weinig meningsverschillen en we maken er het beste van. Ik denk dat de praktische en financiële kwestie van de scheiding ook niet heel veel problemen tussen ons zal opleveren en dat we samen vriendschappelijk ouders kunnen blijven voor onze dochter.

Tot zover prima.

Ik heb daarnaast sinds een jaar of twee een nieuwe kennis/vriendin. We wonen bij elkaar in de buurt en klikken heel goed. Doen veel leuke dingen samen en ze is fantastisch voor me in de steun mbt de scheiding. Vriendin heeft al 20 jaar een beste vriend (vrijgezel). Altijd puur platonisch geweest en ik kende hem uit verhalen van haar en ook van sporadische etentjes met een gemeenschappelijke vriendengroep. Hij is vrij introvert, maar we konden altijd gezellig kletsen samen als ik hem tegen kwam. Vriendin viel het wel al op dat hij normaal met iedereen zo gesloten is maar met mij niet. Verder nooit bij nagedacht.

Ergens in maart hadden we dus weer eens een etentje bij vriendin thuis en opeens dacht ik: goh wat ben jij leuk eigenlijk. Hij hielp me gezellig met koken, speelt een bordspel met mijn dochter, en we kletsen gewoon veel samen. Hij weet ook van mijn huwelijksproblemen en scheidingsplannen, en ik was laatst bij vriendin toen hij er ook was en hij is heel geduldig en probeert me dan te steunen erin en op te vrolijken.

Van de week was ik toevallig met dochter voor een doktersafspraak in de buurt waar hij werkt, dus ik had hem geappt en hebben we geluncht in een leuk tentje in de stad. Ondanks dat hij heel druk was en in het weekend door moet werken, maakt hij er toch tijd voor. En dan is alles gewoon zo gezellig en ontspannen en leuk.

Ik lijk nu dus wel een ongeduldige verliefde puber. Ik heb 1001 dingen te doen, maar zit aan de keukentafel te zwijmelen… En ik word zooooo onzeker. Vindt hij me wel leuk? Misschien ziet hij me gewoon als leuke kennis? Hij appt me namelijk niet. Hij is bijna 50 en vindt appen onnodig tenzij het functioneel is (zegt ie zelf zo), maar ja denk ik dan, als je me leuk vindt dan app je me toch? Of bel me? Maar ik hoor nooit wat eigenlijk. Ja, als ik een vraag stel of zoals van de week, als ik app om te lunchen, dan antwoordt hij wel, maar zo kort. En dan vind ik mezelf zo puberaal!

Maar goed, ik moet het even kwijt hier. Ik wil het vriendin niet vertellen omdat, ja omdat ik het zelf niet eens snap. Ik moet eerst verhuizen, en scheiden, en dan eens een nieuwe draai voor mij en mijn dochter vinden. Maar mijn hoofd zit ergens anders. Ik wil hem zien.

Lieve vivalezers en -lezeressen, help mij. Graag een schop onder mijn kont en/of een mening over wat te doen. Mening of glazen bol over of hij me leuk vindt wordt ook gewaardeerd overigens ;-)
Ik lees dit topic nu pas. En mijn gedachte in de loop van het topic was dat het feit dat jij steeds het contact moest initiëren, voor mij eigenlijk al aan gaf dat je gevoelens niet wederzijds waren. Helaas.
Wat je vriendin betreft: ik denk dat ze best meer gevoelens voor hem heeft dan ze wil toegeven, maar dat die misschien ook niet door hem beantwoord worden? Jammer dat het nu wat troever loopt tussen jullie.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat jullie nog reageren.

Ik ben het helemaal met je eens iones, hij wijst het impliciet af door zo te reageren. Hij moet wel weer voor zijn werk een tijdje weg en ik snap dat het druk is, maar als je mij leuk vindt dan doe je moeite. Desnoods stel je voor dan iets te plannen NA je reis. Maar dat gebeurde dus niet, het bleef vaag, en daarom weet ik voldoende. Ach het is ook wel goed zo. Kijk ik vond hem leuk omdat we een leuke klik hadden, hij leuk deed en interesse had. Maar als ik er zo achteraan moet gaan lopen en aan moet trekken, tja, dat is niet zo aantrekkelijk. Ik kom net uit een moeilijk huwelijk waarin ik de laatste jaren de kar heb moeten trekken, en ik pas ervoor dat nog eens te gaan doen.

Ik baal nog het meest van de vriendschap eigenlijk. Het lijkt net of ik voor dit hele debacle een andere vriendin zag. Ik kende die kant van haar niet. Ik denk dat vriendin het leuk vindt dat ze zo belangrijk voor hem is en daarom zo bezitterig doet en daarmee over mijn gevoel heen walst. Hij is niet verliefd op haar en zover ik denk zij ook niet op hem, maar ze hebben wel een band en hij vertrouwt haar en leunt soms ook wel op haar. En ik denk dat ze me daarin als concurrentie ziet/zag. Vandaar dat hele offensief. Maar ja. Ik heb gelukkig nog voldoende andere vrienden buiten haar om, en dus inderdaad maar wat meer afstand voorlopig. Kom ik de man ook niet zo vaak tegen en krijg ik niet te pas en te onpas allerlei updates over hem…

Dank voor alle steun! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Probeer niet je hele vriendin af te keuren. Dit was misschien een minder mooie eigenschap van haar, de manier waarop ze met jou omging. Misschien heeft ze zich niet gerealiseerd hoe jij dit ervaren hebt, misschien heeft ze jouw gevoel wel gebagatelliseerd.

Maar iedereen heeft onhebbelijke eigenschappen, en iedereen kwetst soms zonder het te weten, zonder dat het in de bedoeling lag. Neem even afstand van haar maar probeer de redenen te zien die maken dat je met haar bevriend bent. Ze zal toch wel goede eigenschappen hebben. Schrijf haar in ieder geval niet af. Het kan best wel weer leuk worden.

Een man is het toch niet waard om een vriendschap kapot te laten gaan?
Alle reacties Link kopieren
Had je niet in heldere gedachte kunnen bedenken dat hij ook onzeker is ?

Nu komt her erop neer dat jij het bent, hij daar de schuld van krijgt . en jij de stap niet durft te nemen.

Einde van het topic : Ja laat maar want alles is nu wel kapot beredeneerd
Alle reacties Link kopieren
deathbychocolate schreef:
19-09-2019 21:15
Leuk dat jullie nog reageren.

Ik ben het helemaal met je eens iones, hij wijst het impliciet af door zo te reageren. Hij moet wel weer voor zijn werk een tijdje weg en ik snap dat het druk is, maar als je mij leuk vindt dan doe je moeite. Desnoods stel je voor dan iets te plannen NA je reis. Maar dat gebeurde dus niet, het bleef vaag, en daarom weet ik voldoende.

Wat een manipulative vriendin heb jij.
Zij heeft hem hetzelfde verteld als wat ze jou over hem vertelde.
En als klapper op de vuurpijl dat jij haar om leuke mannen hebt gevraagd 'heeft je broer nog leuke vrijgezelle vrienden'

Geen wonder dat die man afhaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven