Stoppen met contact of rust?

15-05-2019 12:45 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Ik ben mevrouw Konijn, 30 jaar.
Sinds een klein half jaar heb ik een affaire met een collega (ik snap dat dit ook al een recept voor ellende is). De betreffende collega heeft een vriendin, maar zijn vriendin is op de hoogte van ons contact.
Het grootste gedeelte van ons contact is niet seksueel van aard. We hebben vaak ook gesprekken, maar knuffelen/zoenen. Ik weet in ieder geval van mezelf dat ik erg gek op deze man ben, en hij beweert ook. Maar blijft bij zijn vriendin. Duidelijk.
Nu de afgelopen weken is hij heel erg verandert in zijn gedrag. Daar waar we echt iedere dag contact hadden, lijkt hij mij nu veel te negeren en kortaf antwoord te geven. Mijn laatste bericht is van gisterochtend, deze is gelezen, maar niet beantwoord.
Nu speelt er wel wat in het leven van deze man. Zijn beste vriend ligt nu terminaal in het ziekenhuis en dat trekt hij zich erg aan. Ik heb aangegeven dat ik er voor hem wil zijn, maar het lijkt alsof hij daar weinig behoefte aan heeft. De afgelopen dagen heb ik misschien wat aan hem getrokken, omdat ik geen reactie kreeg. Ik heb hem op de man af gevraagd waarom hij zo kort antwoord en of daar een reden voor was. Ook hier heb ik geen antwoord op gekregen.
Ik weet nu eigenlijk niet wat ik moet doen. Ik zie deze collega zo'n drie keer in de week, en waarschijnlijk zie ik hem morgen ook.
Ik merk wel dat het uitblijven van een reactie (ik denk: zeg dan ook dat je met rust gelaten wil worden!) mij erg frustreert. Anderzijds moet ik ook zijn rust respecteren. Wat zou het meest verstandig zijn om te doen in deze situatie? Ik voel me aan de ene kant egoïstisch omdat ik contact blijf zoeken en contact met hem wil, en aan de andere kant vind ik zijn (non)reactie ook erg egoïstisch.
Alle reacties Link kopieren
Zijn beste vriend gaat DOOD!
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
jeetje, wat heb jij het zwaar zeg
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft al een Relatie. Dus. Daar zal hij eerst naar toe gaan voor alles.

Jij bent jouw energie aan hem aan het verspillen. Daarnaast maakt jouw gedrag jou geen fijn persoon, een beetje aanklooien met een bezette man.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Laat die man met rust. Hij heeft duidelijk al genoeg aan zijn hoofd, of je dat nou egoïstisch vindt of niet.
leeg
Stel je neutraal op. Hij is je collega, dus blijf zakelijk als je hem ziet. Hij heeft duidelijk geen behoefte aan je. Ga hem niet bedelven onder jouw emoties en onzekerheden en laat je niet overschaduwen als je hem treft op de werkvloer.
Alle reacties Link kopieren
Stop met de affaire.
karin6789 schreef:
15-05-2019 13:42
Stop met de affaire.
En dit
Antwoord op je topictitel: stoppen met contact.

Zijn prioriteit hoort zijn relatie en momenteel zijn vriend te zijn. Dat is niet meer dan logisch.

En jouw prioriteit moet worden dat je verder gaat met je leven en alleen nog maar energie gaat stoppen in mannen die single zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp mijn tunnelvisie...
Neemt niet weg dat een oordeel over mij niet op zijn plaats is. Aan het begin van onze affaire heb ik mijn moeder verloren (en ik zat ondertussen ook midden in een scheiding waardoor ik er alleen voor stond). Ook hij wilde er toen voor mij zijn.

En voor Karin: is dit de reden om te stoppen met de affaire? Of is het omdat je affaires in zijn algemeen niet goedkeur?
Alle reacties Link kopieren
Jij bent leuk voor erbij, voor de neuk. Wat een waardeloos figuur om zn vriendin te bedriegen, en jij ook. Bah.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Affaires zijn prima als beide betrokken partners alleenstaand zijn.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwkonijn schreef:
15-05-2019 13:57
Ik begrijp mijn tunnelvisie...
Neemt niet weg dat een oordeel over mij niet op zijn plaats is. Aan het begin van onze affaire heb ik mijn moeder verloren (en ik zat ondertussen ook midden in een scheiding waardoor ik er alleen voor stond). Ook hij wilde er toen voor mij zijn.

En voor Karin: is dit de reden om te stoppen met de affaire? Of is het omdat je affaires in zijn algemeen niet goedkeur?
Tja hij wilde er voor jou zijn en hij heeft nu geen behoefte/tijd/ruimte voor jou. Hetzij zo, dat is het risico van een tweede zijn... lullig voor jou maar begrijpelijk vanuit hem. Laat die man met rust en zoek een vrije man...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwkonijn schreef:
15-05-2019 13:57
Ik begrijp mijn tunnelvisie...
Neemt niet weg dat een oordeel over mij niet op zijn plaats is. Aan het begin van onze affaire heb ik mijn moeder verloren (en ik zat ondertussen ook midden in een scheiding waardoor ik er alleen voor stond). Ook hij wilde er toen voor mij zijn.

Smoesjes om fout gedrag goed te praten.
Oh man man, wat ben jij vet egoistisch zeg! En wat een goedkope actie om voor een bezette man te gaan. Ik moet wel lachen om het feit dat jij je allerlei rechten toe lijkt te eigenen... Je bent zijn neukie and that's it. Laat hem met rust. En daarbij... ik mag hopen dat jij zelf niet in een relatie zit en dat er geen kinderen bij betrokken zijn.
mevrouwkonijn schreef:
15-05-2019 13:57
is dit de reden om te stoppen met de affaire? Of is het omdat je affaires in zijn algemeen niet goedkeur?
Omdat affaires nergens naartoe gaan en voor een hoop ellende zorgen.
Hoe zou JIJ het vinden als JOUW vriend met zijn collega een affaire heeft. Djiez, dit kun je toch zelf ook wel verzinnen?
anoniem_6407abae851fb wijzigde dit bericht op 15-05-2019 14:04
1.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Karin.. wat bedoel je met smoesjes? Wat is een smoes?
mevrouwkonijn schreef:
15-05-2019 13:57
Ik begrijp mijn tunnelvisie...
Neemt niet weg dat een oordeel over mij niet op zijn plaats is. Aan het begin van onze affaire heb ik mijn moeder verloren (en ik zat ondertussen ook midden in een scheiding waardoor ik er alleen voor stond). Ook hij wilde er toen voor mij zijn.

En voor Karin: is dit de reden om te stoppen met de affaire? Of is het omdat je affaires in zijn algemeen niet goedkeur?
oh nou jeetje... dan is je inderdaad niets aan te rekenen hoor. In wat voor een wereld leef jij??! :facepalm:
mevrouwkonijn schreef:
15-05-2019 13:57
Ik begrijp mijn tunnelvisie...
Neemt niet weg dat een oordeel over mij niet op zijn plaats is. Aan het begin van onze affaire heb ik mijn moeder verloren (en ik zat ondertussen ook midden in een scheiding waardoor ik er alleen voor stond). Ook hij wilde er toen voor mij zijn.
Ja waarom niet? Jij kon op zijn schouder uithuilen waardoor hij gemakkelijker in je broekje kon, terwijl hij thuis gewoon z'n relatie had en nog steeds heeft: hij blijft bij haar, daarin is hij duidelijk geweest naar jou toe.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit inderdaad niet in een relatie. En er zijn geen kinderen bij betrokken.
Verder begrijp ik het 'bedriegen'... Hij heeft overigens een open relatie. En geeft aan dat hij eerlijk thuis is. Ik geef veel om de betreffende man en het is niet zo dat onze 'relatie' om seks draait. Van seks is het zelfs nooit echt gekomen.
mevrouwkonijn schreef:
15-05-2019 14:03
Ik zit inderdaad niet in een relatie. En er zijn geen kinderen bij betrokken.
Verder begrijp ik het 'bedriegen'... Hij heeft overigens een open relatie. En geeft aan dat hij eerlijk thuis is. Ik geef veel om de betreffende man en het is niet zo dat onze 'relatie' om seks draait. Van seks is het zelfs nooit echt gekomen.
Hè hè, meld dat dan metéen, dat hij een open relatie heeft... Nogal essentieel...
Alle reacties Link kopieren
Wat verwacht je nou eigenlijk? Die man heeft een vriend op sterven, hij heeft een vrouw die hem steunt. Natuurlijk gaat hij bij haar en hem zijn, jij ben maar voor erbij hé, voor als hij geen echte dingen te doen heeft. Jij bent geen echt deel van zijn leven.

Wat verwacht je nou?
Alle reacties Link kopieren
wat dacht je ervan als je eens helemaal niet meer met hem bezig zou zijn?

het is je (beste) vriend niet
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Hij zégt dat hij een open relatie heeft.
Hij zégt dat zijn beste vriend terminaal is.

Ik denk dat je met 68594736240 smoezen het bos wordt ingestuurd, dat zijn vriendin lucht van je heeft gekregen en hij nu in de shit zit. Want dat gebeurd als je een affaire op het werk begint.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
mevrouwkonijn schreef:
15-05-2019 14:03
Ik zit inderdaad niet in een relatie. En er zijn geen kinderen bij betrokken.
Verder begrijp ik het 'bedriegen'... Hij heeft overigens een open relatie. En geeft aan dat hij eerlijk thuis is. Ik geef veel om de betreffende man en het is niet zo dat onze 'relatie' om seks draait. Van seks is het zelfs nooit echt gekomen.
Jij weet zeker dat jullie echt een "relatie" hebben en weet je wel zéker dat zij op de hoogte is?

Verder laat die man met rust en ga op zoek naar een man waar je wél de nummer één bent.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven