Omgangsregeling naar verjaardag van mijn kind?

15-05-2019 18:16 315 berichten
Alle reacties Link kopieren
slotje
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-05-2019 23:02
Reden: OP verwijderd - maatregelen zijn getroffen. Mvg Moderator Viva forum
98.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mening van dochter zou voor mij doorslaggevend zijn
Een paar uur op je tanden bijten en social talken moet je wel lukken toch?
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet om jou in dit geval, maar om je dochter. Dus als zij het graag wil: tanden op elkaar, een uurtje of wat een glimlach op je gezicht plakken en gaan.
lilalinda schreef:
15-05-2019 18:18
Mening van dochter zou voor mij doorslaggevend zijn
Het meisje wil dat haar moeder ook op het feestje is.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt je antwoord toch al? Je dochter wil graag dat je komt. Dan ga je dus.

Je bent volwassen, dus je kan je aversie voor je ex en zijn nieuwe liefde wel even verborgen houden tijdens dat feestje, lijkt mij.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
15-05-2019 18:19
Het gaat niet om jou in dit geval, maar om je dochter. Dus als zij het graag wil: tanden op elkaar, een uurtje of wat een glimlach op je gezicht plakken en gaan.
Dat.....

Zo min mogelijk consequenties van jullie scheiding voor jullie dochter.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet gescheiden en weet dus niet waar ik over praat.
Ik lees dat je dochter graag wilt dat je komt, dan zou ik dus gaan. Misschien is het ook een eerste stap naar wat prettiger contact.
Alleen kalmte kan ons redden.
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
15-05-2019 18:21
Dat.....

Zo min mogelijk consequenties van jullie scheiding voor jullie dochter.
-
anoniem_384617 wijzigde dit bericht op 16-05-2019 19:56
34.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Over een paar jaar een topic van je dochter dat ze haar feestjes altijd twee keer moet vieren omdat haar moeder weigert te komen als haar vader er is... en hoe ze dat moet doen bij haar diploma uitreiking en andere belangrijke gebeurtenissen in haar leven. Gewoon gaan en je problemen met vader en zijn familie niet in de schoot van je dochter leggen.
Ik zou zelf een feestje organiseren voor jouw familie op 't moment dat ze bij jou is.
Mam en pap zijn niet meer samen en hebben nu elk hun eigen gezin en feest-moment.

Dat "gezellig samen feesten" (not) zou ik houden voor haar afstudeer-gala of haar trouwfeest.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 15-05-2019 18:24
18.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Komen er ook nog andere volwassenen van ‘jouw’ kant? Misschien kan je een broer/zus/goede vriendin meenemen zodat het wat minder ongemakkelijk is.
lilalinda schreef:
15-05-2019 18:18
Mening van dochter zou voor mij doorslaggevend zijn

Eens. Gaan dus.
Ik zou voor mijn dochter gaan en doen of ik gek was, en lekker zijn nieuwe vriendin negeren.
Alle reacties Link kopieren
roos2019 schreef:
15-05-2019 18:22
Hij had toch ook zijn nieuwe vriendin thuis kunnen laten en zijn moeder en zoon ? Het is een kinderfeestje. Familie hadden ze op een andere dag kunnen doen toch
Ja maar dat doen ze dus niet. Gewoon heen gaan.
roos2019 schreef:
15-05-2019 18:22
Hij had toch ook zijn nieuwe vriendin thuis kunnen laten en zijn moeder en zoon ? Het is een kinderfeestje. Familie hadden ze op een andere dag kunnen doen toch
Had inderdaad gekund, maar dat heeft hij niet gedaan. Daar kan en mag je je boos om maken, zolang je je dochter er maar geen last van laat hebben.
Ik zou niet gaan. Jij en jouw ex staan niet op goede voet, de nieuwe vriendin praat slecht over jou en jij vindt dat nieuwe vriendin daar niet hoort te zijn. Kortom, de spanning zal daar om te snijden zijn. Laat je dochter genieten van haar feestje zonder dat jullie, inclusief jouw dochter zich ongemakkelijk gaat voelen.
roos2019 schreef:
15-05-2019 18:22
Hij had toch ook zijn nieuwe vriendin thuis kunnen laten en zijn moeder en zoon ? Het is een kinderfeestje. Familie hadden ze op een andere dag kunnen doen toch

Ja en in zijn eentje 30 kinderen vermaken?
Pas je gewoon even aan, verstand op 0 en gaan!
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
15-05-2019 18:25
Ja en in zijn eentje 30 kinderen vermaken?
Nee, want hij weet dat als zij er niet was dat ik 100% was gekomen.
Eens met bovenstaande reacties.

Daarnaast is het niet aan jou om te bepalen of nieuwe vriendin wel/niet daar aanwezig is. Het is de nwe partner van je dochters vader en heeft imo dus alle recht wél daar aanwezig te zijn. Zij is er toch ook als dochter bij papa is neem ik aan?
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders zijn ook gescheiden toen ik de leeftijd van jouw dochter had. Ik vierde mijn verjaardag apart met mijn moeder en haar kant en met mijn vader en zijn kant. Daar heb ik toen niet over nagedacht, het was gewoon zo. Toen ik een jaar of 15, 16 was, vond ik het verschrikkelijk dat mijn ouders het niet voor mij op konden brengen om een paar uur in dezelfde ruimte te zijn. Dit kwam overigens door mijn moeder. Zij wilde dit niet. Toen ik uit huis was, heb ik mijn verjaardag nog 1 of 2 keer apart gevierd voor ze en toen was ik er klaar mee. Ze kwamen voor mij of ze kwamen maar niet.

Je dochter heeft een band met jullie allebei. Wat zet je voorop? Het gevoel van je dochter of je eigen gevoel?
roos2019 schreef:
15-05-2019 18:26
Nee, want hij weet dat als zij er niet was dat ik 100% was gekomen.
Waarom doe je zo ontzettend kinderachtig?
Alle reacties Link kopieren
roos2019 schreef:
15-05-2019 18:22
Hij had toch ook zijn nieuwe vriendin thuis kunnen laten en zijn moeder en zoon ? Het is een kinderfeestje. Familie hadden ze op een andere dag kunnen doen toch
Ja, dat had gekund. Maar dat doet hij niet.
Dus moet moeder de wijste zijn.
Alle reacties Link kopieren
roos2019 schreef:
15-05-2019 18:22
Hij had toch ook zijn nieuwe vriendin thuis kunnen laten en zijn moeder en zoon ? Het is een kinderfeestje. Familie hadden ze op een andere dag kunnen doen toch

Zijn moeder is wel de oma van jullie dochter. En de nieuwe vriendin is de partner van haar vader. Mensen die ook bij de verjaardagsvisite horen.

Je dochter wil dat je op haar feestje komt. Het gaat die dag om haar. Bijt op je tanden en zorg dat jullie dochter een leuke dag heeft.

Het gaat niet om de relatie tussen jou en je ex (schoonfamilie). Het gaat erom dat dochter haar beide ouders en familie/vrienden op haar feestje komen.

Kan je dit niet aan, dan vier je de verjaardag op een andere dag, samen met haar.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven