Hoe lang verwerkingstijd nadat uit is

15-05-2019 18:42 12 berichten
Hi...

Voor mij is lange tijd sinds uit is met mijn laatste serieuze relatie.


Wat is een gezonde verwerkingstijd of laat in het zo zeggen, logisch...

Ik heb een jongen ontmoet via via. En heb 1e date gehad. Was heel gezellig en een warm persoon . Maar hij heeft na 4 jaar relatie / samenwonen net een maand uitgemaakt. En is bezig met verhuizen, ze hadden het huis samen gekocht. Zij is al weg. Waarom het uitging ? Hij gaf aan dat hij erachter kwam dat ze niet bij hem paste. Hij had alles perfect qua spullen en mooo huis en mooie vrouw. Maar zij was niet de ware.

Tijdens de date had hij het niet over zijn ex en ik heb ook niet doorgevraagd.Maar toch dacht in toen thuis zat.
Tot in hoeverre kan zo iemand zich openen voor nieuwe mensen en liefde.
Dat ik zelf niet een soort rebound word. Want 4 jaar samen zijn is toch lang.
Maar hoe weet je dat? Hoe herken je het dat iemand klaar is met zijn ex?

Ben benieuwd of jij zelf ervaring hier mee hebt of gezien bij andere
Alle reacties Link kopieren
Dat verschilt nogal per persoon en per relatie. Ik heb wel eens maanden gedaan over het verwerken van een paar dates, maar ben ook eens oprecht smoorverliefd geworden op iemand terwijl ik twee weken daarvoor een relatie van jaren had uitgemaakt.

Het kan zijn dat hij al over zijn ex heen is, er zijn gekkere dingen gebeurd. Omdat het statistisch waarschijnlijker is dat het niet zo is, zou ik wel een beetje rustig aan doen en niet te hooggespannen verwachtingen hebben. Dat lijkt me sowieso een goed idee als je nog maar een date hebt gehad, hoe goed die ook ging.
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop
Misschien omdat hij vreemd ging/gaat ?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het even de tijd geven. Samen een kop koffie drinken o.i.d. af en toe, OK, maar ik zou niet te hard van stapel lopen. Ik denk dat hij nog genoeg heeft af te ronden met zijn ex en ik zou zeker wachten tot dat allemaal achter de rug is en goed geregeld. En verder ken je ook alleen maar zijn eigen verhalen waarom het mis is gegaan met zijn ex, en de andere kant van het verhaal ken je dus niet. Even de rem erop, je kunt elkaar uiteraard af en toe blijven zien, maar ik zou me niet hals-over-kop in een relatie storten met zo iemand.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ligt er aan hoe erg zijn egootje gekwetst is.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam mijn man ook tegen toen het net uit was met mijn ex na vier jaar relatie en ik was er toen al echt heel erg klaar mee, ik had een paar maanden eerder al op het punt gestaan om het uit te maken en in de tijd dáárvoor was ik er eigenlijk ook al klaar mee. Ik vond het vooral heel moeilijk om de stap te zetten.

Die liefde was uiteraard geen rebound, aangezien het is uitgelopen op een huwelijk, twee kinderen en ik inmiddels bijna vijftien jaar samen ben, veel langer dan met mijn ex dus. Er is geen manier om het zeker te weten, die is er nooit, ook niet als degene die je ontmoet al jaren single is, het kan altijd op niets uitlopen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
4 jaar is niet lang, en als hij degene is die de relatie verbrak is hij sowieso al veel verder in het verwerkingsproces dan als zij de relatie had verbroken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat de meeste mannen (maar nogmaals, dat is alleen mijn ervaring) moeilijk alleen kunnen zijn en dat ze ook erg makkelijk erg enthousiast kunnen doen tegen iemand die ze leuk vinden voor alleen wat gescharrel (of wel iets serieus, kan natuurlijk ook), waardoor het voor jou misschien als 'meer' voelt dan hoe hij het achteraf lijkt te bedoelen (al kan het net zo goed zijn dat hij er wel net zo als jij in staat natuurlijk). Maar dat zegt natuurlijk helemaal niks over deze man in kwestie!
Alle reacties Link kopieren
Hij praat in elk geval niet negatief over haar, hij hemelt haar ook niet op, hij heeft het niet veel over die relatie, alleen het hoognodige praktische, als reden waarom hij aan het verhuizen is. Dat lijken me allemaal wel goede tekenen.

En het is ook geen garantie als het al langer uit is. Ik heb ooit heel kort iets gehad met een jongen die zijn ex met een ander had betrapt en die dat verhaal, in de paar weken dat we samen waren, wel veertig keer heeft verteld. Hij zat nog zo vol wrok en dát was al een hele tijd uit, hij had nota bene al een vriendin daarna gehad. Tijd zegt wel iets, maar niet alles.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Mannen hebben inderdaad vaak de behoefte om van het ene nest in het andere te hoppen en er staan behoorlijk veel vrouwen klaar om hem welkom te heten. Dus hij neemt dan heel makkelijk aan wat hem zo vrijgevig wordt geboden, zonder zich schuldig te voelen als hij toch liever terug of naar een ander gaat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
In een vier-jarige relatie kan het al 'zo goed als op' zijn, na 1 jaar.... maar nog 3 jaar tegen beter weten in wezen doormodderen. Dan is de verwerkingstijd 1 dag....
Alle reacties Link kopieren
Tja, dat verschilt per persoon, per relatie, per van alles. Er is maar 1 manier om daar achter te komen.
Ik zou wel rustig aan doen. Neem de tijd, doe af en toe wat leuks en leer elkaar rustig kennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven