Mijn vriend is jaloers

15-05-2019 23:36 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog maar een paar weken een relatie met Mn vriend en dit is allemaal nieuw voor me. Ik ben nu bang dat ik hem misschien niet meer leuk vind.

Ik weet niet wat te doen. Hij is heel erg onzeker en dat uit zich in negatieve zin. Hij stuurt me heel veel appjes en als ik niet gelijk reageer zegt hij dat hij het vervelend vind en dat hij aan zichzelf gaat twijfelen en dan leg ik hem uit dat ik geen tijd heb maar dat dringt niet binnen. Hier door krijg ik een schuld gevoel. Hij geeft ook toe dat hij me soms niet vertrouwt door zn onzekerheid en daardoor kan hij soms snel boos worden op dingen die ik doe en daardoor kwetst hij me vaak. Hij zegt dan wel sorry maar doet het de volgende keer weer.
Hij zorgt er vaak voor dat ik me slecht en schuldig voel en ik voel best wel druk dat ik alles perfect moet doen. Ik heb het hier ook met hem over gehad maar er is niks veranderd. Ik weet niet wat ik moet doen. Hoe ik hem moet helpen. Want als ik zeg dat ik van hem hou dan gelooft hij me niet. En ik weet niet of ik mezelf nog kan geloven maar anders voel ik me zo vreselijk dat ik niet eens zijn slechte kant aan kan en dat ik het zo snel opgeef. Kan iemand me helpen?
Alle reacties Link kopieren
Uitmaken. Heel snel. Dit wil je niet. Echt doen hoor!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die jou belooft het anders aan te pakken om daarna het tegendeel te doen wat maakt dat jij je opnieuw slecht en schuldig voelt kan ik geen vriend noemen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Thisisme22 schreef:
15-05-2019 23:36
. En ik weet niet of ik mezelf nog kan geloven maar anders voel ik me zo vreselijk dat ik niet eens zijn slechte kant aan kan en dat ik het zo snel opgeef.
Wat bedoel je met deze zin, ik kan er geen chocola van maken?

Ik begrijp heel goed dat je hem toch niet zo leuk vindt. Dat mag gewoon hoor. Jullie zijn pas een paar weken een stel. Dus gewoon uitmaken. Dat gedrag van hem wordt echt niet minder, eerder meer.
Stoppen hiermee. Hier ga je heel ongelukkig van worden.
Nog maar een paar weken samen en nu al zo'n drama?

Jullie horen dolverliefd te zijn en hier helemaal niet mee bezig te zijn!



Ander en beter.
Hoe langer je blijft hoe erger het wordt.

Hij is onzeker, hij wantrouwt, hij wordt boos en dan moet jij het oplossen.
Jij moet je dan zo gedragen dat hij niet meer onzeker is, maar zo werkt dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Eensch met de rest, uitmaken! Een relatie hoort (zeker in het begin) leuk te zijn, een fijne aanvulling op je leven, je moet je er op je gemak voelen, gezellig, fijn en je niet overal druk om moeten maken.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Je kan hem niet veranderen. Dit is geen leuke jongen!!!!! Heel snel uitmaken!
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Als het niet meer leuk vindt, dan maak je het uit.
Mag gewoon hoor!
Alle reacties Link kopieren
Je mag het inderdaad uitmaken en ik adviseer je ook om dit te doen.
Ik heb ook zoiets aan de hand gehad, járen geleden. Heb het een jaar volgehouden (hoe vraag ik me nog steeds af). Toen uitgemaakt. Heeft lang geduurd voor ik toen weer een beetje energie had > de relatie had me echt uitgeput.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Ervaring mee. Heb zo vaak op het punt gestaan om het uit te maken, maar het niet te doen. Mijn reden daarvoor was dat hij zelf heel graag wilde veranderen. Ik ben een goed gesprek begonnen, en heb gezegd dat ik geen relatie zag zitten met iemand die zijn onzekerheid zo op mij projecteert.

Nu, aantal jaar later, gaat het echt goed. Het was een hobbelige weg en nu heeft hij af en toe zo nog zijn momenten, maar het kan dus wel.

Je moet er wel zin in hebben natuurlijk, het kost ongelooflijk veel energie
Alle reacties Link kopieren
Jaahoor schreef:
16-05-2019 00:51
Ervaring mee. Heb zo vaak op het punt gestaan om het uit te maken, maar het niet te doen. Mijn reden daarvoor was dat hij zelf heel graag wilde veranderen. Ik ben een goed gesprek begonnen, en heb gezegd dat ik geen relatie zag zitten met iemand die zijn onzekerheid zo op mij projecteert.

Nu, aantal jaar later, gaat het echt goed. Het was een hobbelige weg en nu heeft hij af en toe zo nog zijn momenten, maar het kan dus wel.

Je moet er wel zin in hebben natuurlijk, het kost ongelooflijk veel energie
Waarom zou to die hele energieslurpende, hobbelige weg gaan bewandelen? Ze waren verliefd, kregen een relatie, hij bleek toch niet zo leuk en toen ging het uit. Niks mis mee toch. Oh ja, en toen vond ze iemand anders die tonnen energie opleverde iov kostte ej toen werd ze heel gelukkig zonder gedoe. Want dat gebeurt zeker als je deze man laat gaan to.
Alle reacties Link kopieren
zimi schreef:
16-05-2019 00:34
Hij is onzeker, hij wantrouwt, hij wordt boos en dan moet jij het oplossen.
Beste samenvatting van dit probleem.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Zhy schreef:
16-05-2019 00:11
Wat bedoel je met deze zin, ik kan er geen chocola van maken?
Ze bedoelt dat ze haar relatie ziet als een klus, een opgave, een te leveren prestatie, en ze vindt dat ze moet volhouden. Want opgeven is zwak.

Ze vergist zich
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Je bent net een paar weken samen, je vindt het nu nota bene al niet meer leuk, bespaar jezelf in godsnaam deze ellende en stop ermee.

Straks ben je een aantal maanden of jaren samen, is het nog steeds niet te harden met hem en vind je weer van jezelf dat je het echt niet op mag geven omdat je al zo lang bij hem bent, want jullie hebben al zoveel meegemaakt samen en anders heb je al die tijd geïnvesteerd. Vrouwen die denken zoals jij, dat ze op de een of andere manier moeten laten zien geen 'opgever' te zijn, vinden altijd wel wat om zichzelf te dwingen om in die relatie te blijven, maar eigenlijk is het gewoon heel stom om zo te denken, en vooral heel zonde van je tijd.

Je hóéft zijn slechte kant helemaal niet aan te kunnen. Je hebt aan het begin van die zes weken geen contract getekend dat maakt dat je er nu aan vast zit en het is ook op geen enkele manier jouw levenstaak om vervelende relaties vol te houden om dat soort mannen van de straat te houden. Je mag er dus gewoon zonder enig schuldgevoel een punt achter zetten. Ik denk dat de meeste vrouwen in jouw plaats hier wel voor zouden bedanken, dus waarom zou jij het dan wel moeten willen? Je bewijst er echt niks mee, niemand gaat je er een beter mens door vinden, je gaat alleen een heel vervelende tijd tegemoet. Meer levert het je niet op.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
... niet eens zijn slechte kant aan kan en dat ik het zo snel opgeef
Het is geen wedstrijd, TO. Aan wie zou jij moeten bewijzen dat je niet snel opgeeft? En hoezo zou dat moeten dan?

Je zit in de fase waarin je nog geen enkele negatieve kant hoort te zien. Kortom: hij is geen leuke jongen. Maak het uit, want je verdient beter.
En wacht de volgende keer met tegen iemand zeggen dat je van hem houdt. Je bent net een paar weken samen, je weet nog niet eens hoe hij zijn koffie drinkt.
En eens met de rest, nu uitmaken. Wat een engnek.
Alle reacties Link kopieren
Hij maakt van zijn eigen probleem jouw probleem. Uitmaken, hier heb je toch geen zin in na een paar weken..
Alle reacties Link kopieren
RODE VLAG
Ren Thisisme Ren!
Je hebt mazzel dat hij nu meteen zijn ware aard laat zien en zich niet heeft ingehouden tot je er aan je nek in zat.
Been there. Ga er vandoor. Echt.
Alle reacties Link kopieren
Uitmaken lijkt mij wat voorbarig. Ik bedoel.. als je ergens voor gaat, moet je dat ook wel doen.

Wat wel blijkt uit wat je zegt is dat het echt niet tot hem door dringt. Misschien kan je tegen hem zeggen: ‘zoals het nu gaat is niet waar ik gelukkig van wordt, dit is niet wat ik wil’.

Wellicht is het inlassen van een korte ‘relatie-pauze’ een goed idee. Bijvoorbeeld voor 3 weken even minder tot geen contact. Dan zet je hem misschien aan het nadenken. En kom je weer dichter tot elkaar...

Succes en ik hoop dat jullie een goede relatie zonder jaloezie krijgen :)
Ijgjngjncfy hhhg
Uitmaken!

Na een paar weken al dit soort gezeik, je bent toch geen voetveeg.
Alle reacties Link kopieren
Over het algemeen is het wel zo dat berichten van personen die er echt toe doen heel snel beantwoord worden. Daar hoef je echt niet voor te gaan zitten; dat kost vijf seconden. Natuurlijk weet je ook van elkaar wanneer die persoon gestoord mag worden en wanneer niet en houd je daar rekening mee. Als iemand druk bezig is dan laat je hem/haar ongestoord zijn werk doen.

Dus ik denk dat hij eigenlijk gelijk heeft in zijn verdenking dat je niet genoeg van hem houdt. En kan je die "verdenking" niet weerleggen. Ik vind dat hij de eer aan zichzelf moet houden en het uit moet maken.

En anders doe jij het. Wat heb je nou aan iemand die voortdurend niet tevreden over je is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van je, na een paar weken?
Bizar vind ik dat altijd.

Dumpen, dit klinkt als een hoop ellende.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
snoepzak schreef:
16-05-2019 06:04
Waarom zou to die hele energieslurpende, hobbelige weg gaan bewandelen? Ze waren verliefd, kregen een relatie, hij bleek toch niet zo leuk en toen ging het uit. Niks mis mee toch. Oh ja, en toen vond ze iemand anders die tonnen energie opleverde iov kostte ej toen werd ze heel gelukkig zonder gedoe. Want dat gebeurt zeker als je deze man laat gaan to.
Ja, precies, waarom tijd verspillen aan iemand die je moet heropvoeden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven