Mijn vriend is jaloers

15-05-2019 23:36 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog maar een paar weken een relatie met Mn vriend en dit is allemaal nieuw voor me. Ik ben nu bang dat ik hem misschien niet meer leuk vind.

Ik weet niet wat te doen. Hij is heel erg onzeker en dat uit zich in negatieve zin. Hij stuurt me heel veel appjes en als ik niet gelijk reageer zegt hij dat hij het vervelend vind en dat hij aan zichzelf gaat twijfelen en dan leg ik hem uit dat ik geen tijd heb maar dat dringt niet binnen. Hier door krijg ik een schuld gevoel. Hij geeft ook toe dat hij me soms niet vertrouwt door zn onzekerheid en daardoor kan hij soms snel boos worden op dingen die ik doe en daardoor kwetst hij me vaak. Hij zegt dan wel sorry maar doet het de volgende keer weer.
Hij zorgt er vaak voor dat ik me slecht en schuldig voel en ik voel best wel druk dat ik alles perfect moet doen. Ik heb het hier ook met hem over gehad maar er is niks veranderd. Ik weet niet wat ik moet doen. Hoe ik hem moet helpen. Want als ik zeg dat ik van hem hou dan gelooft hij me niet. En ik weet niet of ik mezelf nog kan geloven maar anders voel ik me zo vreselijk dat ik niet eens zijn slechte kant aan kan en dat ik het zo snel opgeef. Kan iemand me helpen?
Alle reacties Link kopieren
Onceuponeatime schreef:
16-05-2019 07:11
Uitmaken lijkt mij wat voorbarig. Ik bedoel.. als je ergens voor gaat, moet je dat ook wel doen.
Dat móét natuurlijk helemaal niet. Je mág ook prima bedenken dat je hier beter ver weg van kan blijven. Wat veel verstandiger zou zijn.

En to, je vraag hoe je hem kunt helpen. ..Ik denk niet dat je dat kunt. Hij heeft issues. Die zal hij echt zelf moeten gaan aanpakken als hij ooit een fijne relatie met iemand wil
Jufjoke schreef:
16-05-2019 07:55
Dat móét natuurlijk helemaal niet. Je mág ook prima bedenken dat je hier beter ver weg van kan blijven. Wat veel verstandiger zou zijn.
Vooral in de eerste paar weken waarin je elkaar pas leert kennen en op basis daarvan besluit of je verder gaat of niet.

En op basis van wat TO schrijft is het idd onverstandig om hiermee verder te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Je zal nooit een relatie vinden die alleen maar gemakkelijk is. En, als je relatie wel alleen maar gemakkelijk is, leeft het ook niet. Dan weet je in ieder geval dat je de rest van je leven in dezelfde gemakkelijke situatie blijft (yaayyy). Eigenlijk heb je dan een hele vlakke/saaie relatie, zonder ontwikkeling. Ups and downs geven kleur aan je leven en ook je relaties met anderen.

Neemt niet weg dat het inderdaad al in vroeg stadium van je relatie optreedt. Het feit dat je hier de vraag stelt zegt ook wat jou. Misschien is het zoals ik eerder zei.. verstandig om even rust te nemen van je relatie. Voor een paar weken. Kan je zelf nadenken en hij ook!! :p
Ijgjngjncfy hhhg
Alle reacties Link kopieren
Onceuponeatime schreef:
16-05-2019 08:04
Je zal nooit een relatie vinden die alleen maar gemakkelijk is. En, als je relatie wel alleen maar gemakkelijk is, leeft het ook niet. Dan weet je in ieder geval dat je de rest van je leven in dezelfde gemakkelijke situatie blijft (yaayyy). Eigenlijk heb je dan een hele vlakke/saaie relatie, zonder ontwikkeling. Ups and downs geven kleur aan je leven en ook je relaties met anderen.
Dit is het totale nonsens.

Vroeger, na een paar moeilijke relaties, dacht ik ook dat er naast ups ook downs in een relatie hoorden. Nu weet ik al een hele tijd beter.
Neemt niet weg dat het inderdaad al in vroeg stadium van je relatie optreedt. Het feit dat je hier de vraag stelt zegt ook wat jou. Misschien is het zoals ik eerder zei.. verstandig om even rust te nemen van je relatie. Voor een paar weken. Kan je zelf nadenken en hij ook!! :p
Gewoon kappen met die relatie. Jaloerse partners slopen je langzaam maar zeker.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
oudebaas schreef:
16-05-2019 08:18
Dit is het totale nonsens.
Niet als je van veel drama houdt :roll:
Alle reacties Link kopieren
Onceuponeatime schreef:
16-05-2019 08:04
Je zal nooit een relatie vinden die alleen maar gemakkelijk is. En, als je relatie wel alleen maar gemakkelijk is, leeft het ook niet. Dan weet je in ieder geval dat je de rest van je leven in dezelfde gemakkelijke situatie blijft (yaayyy). Eigenlijk heb je dan een hele vlakke/saaie relatie, zonder ontwikkeling. Ups and downs geven kleur aan je leven en ook je relaties met anderen.

Neemt niet weg dat het inderdaad al in vroeg stadium van je relatie optreedt. Het feit dat je hier de vraag stelt zegt ook wat jou. Misschien is het zoals ik eerder zei.. verstandig om even rust te nemen van je relatie. Voor een paar weken. Kan je zelf nadenken en hij ook!! :p
wat heb jij een rare kijk op relaties
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Onceuponeatime schreef:
16-05-2019 08:04
Misschien is het zoals ik eerder zei.. verstandig om even rust te nemen van je relatie. Voor een paar weken. Kan je zelf nadenken en hij ook!! :p
:rofl:

En dat voor een relatie van een paar weken!......grapje toch?
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
16-05-2019 08:18
Dit is het totale nonsens.

Vroeger, na een paar moeilijke relaties, dacht ik ook dat er naast ups ook downs in een relatie hoorden. Nu weet ik al een hele tijd beter.



Gewoon kappen met die relatie. Jaloerse partners slopen je langzaam maar zeker.
Als het totale nonsens zou zijn.. had ik het niet gezegd hoor! Ruzie is niet slecht en zelfs hartstikke natuurlijk. De manier waarop je ermee omgaat is veel belangrijker. Wat betreft jaloezie heb je in sommige gevallen gelijk. Er zijn ook gevallen waarin mensen het uitpraten en vertrouwen winnen van elkaar.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat TO er uit komt met haar vriend!! :)
Ijgjngjncfy hhhg
Alle reacties Link kopieren
Thisisme22 schreef:
15-05-2019 23:36
En ik weet niet of ik mezelf nog kan geloven maar anders voel ik me zo vreselijk dat ik niet eens zijn slechte kant aan kan en dat ik het zo snel opgeef. Kan iemand me helpen?
Jij voelt je slecht.
Hij kan niet eens zijn eigen slechte kant een paar weken onder controle houden.
Hij gebruikt jou als emotionele vuilnisbak om zijn negatieve emoties in te dumpen.
En jij voelt je slecht.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Alle reacties Link kopieren
Een relatie is geen verplichting om iemand leuk te vinden :idee:

Wat wel erbij hoort is leuk doen tegen elkaar, dat verzaakt hij. Dus wie zou zich schuldig moeten voelen? Juist!
Lorem Ipsum
Ik geloof niet in vechten voor een relatie van een paar weken, en ik zie het niet als opgeven als je zijn slechte kant niet aankunt. Hij faalt, niet jij. Heel snel uitmaken.

Een leuke relatie geeft je energie en slurpt het niet op.
Alle reacties Link kopieren
Onceuponeatime schreef:
16-05-2019 08:04
Je zal nooit een relatie vinden die alleen maar gemakkelijk is. En, als je relatie wel alleen maar gemakkelijk is, leeft het ook niet. Dan weet je in ieder geval dat je de rest van je leven in dezelfde gemakkelijke situatie blijft (yaayyy). Eigenlijk heb je dan een hele vlakke/saaie relatie, zonder ontwikkeling. Ups and downs geven kleur aan je leven en ook je relaties met anderen.

Neemt niet weg dat het inderdaad al in vroeg stadium van je relatie optreedt. Het feit dat je hier de vraag stelt zegt ook wat jou. Misschien is het zoals ik eerder zei.. verstandig om even rust te nemen van je relatie. Voor een paar weken. Kan je zelf nadenken en hij ook!! :p
Wat zit je haar toch allemaal aan te praten?
Ze kent hem net, het is totaal niet leuk, ze heeft het vólste recht om hier uit te stappen. Ze heeft geen tweejarig contract getekend toen ze voor het eerst met hem op date ging.

En wat een raar wereldbeeld heb je als je denkt dat een relatie waarin dit soort gezeik niet voorkomt vlak, saai of kleurloos is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Onceuponeatime schreef:
16-05-2019 08:04
Je zal nooit een relatie vinden die alleen maar gemakkelijk is. En, als je relatie wel alleen maar gemakkelijk is, leeft het ook niet. Dan weet je in ieder geval dat je de rest van je leven in dezelfde gemakkelijke situatie blijft (yaayyy). Eigenlijk heb je dan een hele vlakke/saaie relatie, zonder ontwikkeling. Ups and downs geven kleur aan je leven en ook je relaties met anderen.

Neemt niet weg dat het inderdaad al in vroeg stadium van je relatie optreedt. Het feit dat je hier de vraag stelt zegt ook wat jou. Misschien is het zoals ik eerder zei.. verstandig om even rust te nemen van je relatie. Voor een paar weken. Kan je zelf nadenken en hij ook!! :p

Zeker, in elke relatie komt wel een dingetje voor, maar een dingetje is geen dieptepunt of een issue. Een normale relatie bestaat uit normaal en ups, in een enkel geval een keer een down. Een relatie met veel of alleen maar downs, is gewoon niet gezond. Relaties ontwikkelen zich ook prima zonder dieptepunten en drama, omdat je je als persoon ontwikkeld en ontwikkeling is prima mogelijk in een positieve setting.

To, je bent net samen en hij heeft nog geen eens het fatsoen om net te doen alsof. Geloof mij, dat wordt in de toekomst alleen maar erger. En het rotte is dat ligt gewoon niet aan jou, dus je kunt er ook niets aan veranderen.
dianaf wijzigde dit bericht op 16-05-2019 10:14
1.18% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
16-05-2019 09:00
Wat zit je haar toch allemaal aan te praten?
Ze kent hem net, het is totaal niet leuk, ze heeft het vólste recht om hier uit te stappen. Ze heeft geen tweejarig contract getekend toen ze voor het eerst met hem op date ging.

En wat een raar wereldbeeld heb je als je denkt dat een relatie waarin dit soort gezeik niet voorkomt vlak, saai of kleurloos is.
Natuurlijk heeft ze dat ‘recht’. Waarom denk jij dat zij dat niet zou hebben? Ze heeft inderdaad geen twee jarig contract getekend :’) Het is inderdaad een eigen keuze. Daarom kan je dit in het echte leven ook gewoon bespreekbaar maken (tenminste, de meeste van ons). Wat betreft mijn wereldbeeld.. omdat ik zeg dat jaloezie, ruzie en conflicten van menselijk aard zijn en dus normaal.. raar he dat niet iedereen denkt zoals jij ;)
Ijgjngjncfy hhhg
Alle reacties Link kopieren
Onceuponeatime schreef:
16-05-2019 09:13
raar he dat niet iedereen denkt zoals jij ;)
Dat vind ik helemaal niet raar, maar ik vind jóúw kijk erop wel heel opmerkelijk en zo te zien ben ik niet bepaald de enige in dit topic.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
16-05-2019 09:07
Zeker, in elke relatie komt wel een dingetje voor, maar een dingetje is geen dieptepunt of een issue. Een normale relatie bestaat uit normaal en ups, in een enkel geval een keer een down. Een relatie met veel of alleen maar downs, is gewoon niet gezond. Relaties ontwikkelen zich ook prima zonder dieptepunten en drama, omdat je je als persoon ontwikkeld en ontwikkeling is prima mogelijk in een positieve setting.

Raar idee van relaties heb jij.

To, je bent net samen en hij heeft nog geen eens het fatsoen om net te doen alsof. Geloof mij, dat wordt in de toekomst alleen maar erger. En het rotte is dat ligt gewoon niet aan jou, dus je kunt er ook niets aan veranderen.
Het feit dat je aan het einde van je bericht TO adviseert om haar beginnende relatie te verbreken omdat het in de toekomst alleen maar erger wordt??? Waar baseer je dit in godsnaam op? Zuig je dat gewoon uit je duim? Ik zeg tenminste nog dat het verstandig is om er even afstand van te nemen voor een tijdje om na te denken.

In een goede relatie ben je er in de goede tijden.. en in de slechte tijden. Je houdt van iemand leuke kanten en van iemands tekortkomingen.

Ontwikkeling is prima mogelijk in een positieve setting; maar vind plaats in de setting zoals die is.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-05-2019 09:33
Reden: provoceren
2.83% gewijzigd
Ijgjngjncfy hhhg
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
16-05-2019 09:14
Dat vind ik helemaal niet raar, maar ik vind jóúw kijk erop wel heel opmerkelijk en zo te zien ben ik niet bepaald de enige in dit topic.
Begrijp dat het lastig is om te verwerken; een afwijkende mening. Even schakelen voor jou natuurlijk :’)
Ijgjngjncfy hhhg
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
16-05-2019 07:33
Over het algemeen is het wel zo dat berichten van personen die er echt toe doen heel snel beantwoord worden. Daar hoef je echt niet voor te gaan zitten; dat kost vijf seconden. Natuurlijk weet je ook van elkaar wanneer die persoon gestoord mag worden en wanneer niet en houd je daar rekening mee. Als iemand druk bezig is dan laat je hem/haar ongestoord zijn werk doen.

Dus ik denk dat hij eigenlijk gelijk heeft in zijn verdenking dat je niet genoeg van hem houdt. En kan je die "verdenking" niet weerleggen. Ik vind dat hij de eer aan zichzelf moet houden en het uit moet maken.

En anders doe jij het. Wat heb je nou aan iemand die voortdurend niet tevreden over je is.
Wat een onzin :O

Kennelijk weet deze 'vriend' niet wanneer TO druk is (wat na een paar weken misschien ook wel logisch is) Mijn man antwoord zelden direct, ook als hij het niet druk heeft. Kennelijk houdt hij dus niet van mij? @(

TO
Ik heb er eerlijk gezegd ook moeite mee, dat je na een paar weken al roept dat je 'heel veel van hem houdt'. Je kunt wel verliefd zijn, maar dat echte houden van, dat groeit meestal met de tijd. En heel erg verliefd zijn, is géén reden om nu al zo belemmerd te worden door 'zijn slechte kant'. Als hij nu al zo'n druk op jou legt, op jouw tijd en omgang met anderen, is dat een enorme rode vlag. Hij wil jou beheersen, wat je doet, wie je ziet en wanneer. Dat is niet normaal in een relatie, hoewel mensen dit wel eens willen verwarren met 'echte liefde', heeft dat er gewoon niets mee te maken. Het is controledwang en een manier om jou te domineren.

Mocht je inderdaad al echt van hem houden: ook dat gaat weer over. Echt. Zeker na slechts een paar weken.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Onceuponeatime, To is duidelijk nogal jong, daarnaast denkt ze dat zij verkeerd bezig is omdat ze niet om lijkt te kunnen gaan met zijn verkeerde kant, tevens geeft hij haar de schuld van zijn onzekerheid. Ze geeft ook aan dat ze hem niet zo leuk meer vind, dat lijkt mij reden genoeg om gewoon te stoppen als je nog maar een paar weken samen bent. Dan zit je nog praktisch in de datefase en ben je vaak nog hoteldebotel.
Dus je hebt het niet over een jarenlange relatie die altijd prima is geweest, maar nu dingetjes zijn waaraan gewerkt moet worden. Dan gelijk de handdoek in de ring gooien is dan wel heel cru.

Misschien is hij echt een hele leuke jongen, zodra hij gewerkt heeft aan zijn onzekerheid en issues. TO is niet zijn therapeut en kan het duidelijk nu al niet aan, op zo'n moment moet je gewoon aan jezelf denken.

En de opmerking dat ik een opgever zou zijn, vind ik behoorlijk op de man. En een advies is altijd een mening gestoeld op ervaring en/of feiten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Onceuponeatime schreef:
16-05-2019 08:04
Je zal nooit een relatie vinden die alleen maar gemakkelijk is. En, als je relatie wel alleen maar gemakkelijk is, leeft het ook niet. Dan weet je in ieder geval dat je de rest van je leven in dezelfde gemakkelijke situatie blijft (yaayyy). Eigenlijk heb je dan een hele vlakke/saaie relatie, zonder ontwikkeling. Ups and downs geven kleur aan je leven en ook je relaties met anderen.

Neemt niet weg dat het inderdaad al in vroeg stadium van je relatie optreedt. Het feit dat je hier de vraag stelt zegt ook wat jou. Misschien is het zoals ik eerder zei.. verstandig om even rust te nemen van je relatie. Voor een paar weken. Kan je zelf nadenken en hij ook!! :p

Wow
net lees ik dat m'n man niet van me houdt
Nu heb ik ook nog een saaie relatie.

@(

Gelukkig heb ik ook een relatie met 'ups and downs' gehad. Oh oh, wat was dat heerlijk, die kleur in de relatie, maar niet heus.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
16-05-2019 08:59
Ik geloof niet in vechten voor een relatie van een paar weken, en ik zie het niet als opgeven als je zijn slechte kant niet aankunt. Hij faalt, niet jij. Heel snel uitmaken.

Een leuke relatie geeft je energie en slurpt het niet op.
Precies
Een slechte kant in een beginnende relatie die al een topic waard is, is juist een reden om deze relatie uit te maken, in mijn ogen. Een beginnende relatie is toch juist om de ander te leren kennen en te bekijken of je inderdaad bij elkaar past?

Nou, en met deze man blijkt dat van niet, of hij moet inderdaad gaan luisteren en zich anders gaan gedragen. Maar houdt hij dat vol? Sluipt het er op den duur niet weer in en verwar jij dat weer met liefde?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dit soort topics zorgen ervoor dat ik me gezegend acht als single.

Hoe wordt hij boos dan? Gaat hij schreeuwen schelden, slaan? Omdat jij niet meteen terug appt? Drie dagen niks zeggen ok,maar zelfs mijn beste vriendin beantwoord ik soms pas 6 uur later als ik druk ben.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
16-05-2019 09:40
Precies
Een slechte kant in een beginnende relatie die al een topic waard is, is juist een reden om deze relatie uit te maken, in mijn ogen. Een beginnende relatie is toch juist om de ander te leren kennen en te bekijken of je inderdaad bij elkaar past?

Nou, en met deze man blijkt dat van niet, of hij moet inderdaad gaan luisteren en zich anders gaan gedragen. Maar houdt hij dat vol? Sluipt het er op den duur niet weer in en verwar jij dat weer met liefde?
Inderdaad. In de het begin moet je elkaar nog helemaal ontdekken en dan kom je soms gewoon dingen tegen die je niet leuk vindt. En de ene keer is het echt een breekpunt en de andere keer is het iets dat minder erg is of waar aan te werken valt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
16-05-2019 09:35
Onceuponeatime, To is duidelijk nogal jong, daarnaast denkt ze dat zij verkeerd bezig is omdat ze niet om lijkt te kunnen gaan met zijn verkeerde kant, tevens geeft hij haar de schuld van zijn onzekerheid. Ze geeft ook aan dat ze hem niet zo leuk meer vind, dat lijkt mij reden genoeg om gewoon te stoppen als je nog maar een paar weken samen bent. Dan zit je nog praktisch in de datefase en ben je vaak nog hoteldebotel.
Dus je hebt het niet over een jarenlange relatie die altijd prima is geweest, maar nu dingetjes zijn waaraan gewerkt moet worden. Dan gelijk de handdoek in de ring gooien is dan wel heel cru.

Misschien is hij echt een hele leuke jongen, zodra hij gewerkt heeft aan zijn onzekerheid en issues. TO is niet zijn therapeut en kan het duidelijk nu al niet aan, op zo'n moment moet je gewoon aan jezelf denken.

En de opmerking dat ik een opgever zou zijn, vind ik behoorlijk op de man. En een advies is altijd een mening gestoeld op ervaring en/of feiten.
Ik vind persoonlijk dat je TO teniet doet door voor haar beslissingen te nemen. Een sterk sturende mening lijkt me inderdaad meer gebaseerd op je eigen ervaring dan op die van TO. Rust pakken, afstand nemen en zelf een overwogen beslissing nemen lijkt mij persoonlijk het beste. Zeggen dat ik een raar beeld heb van relaties is ook redelijk passief agressief..
Ijgjngjncfy hhhg
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
16-05-2019 09:37
Wow
net lees ik dat m'n man niet van me houdt
Nu heb ik ook nog een saaie relatie.

@(

Gelukkig heb ik ook een relatie met 'ups and downs' gehad. Oh oh, wat was dat heerlijk, die kleur in de relatie, maar niet heus.
Ik denk dat je motto in je onder titel: ‘Als vrouw word je niet geboren, je wordt tot vrouw gemaakt’. Ook hierbij goed van toepassing is ;)
Ijgjngjncfy hhhg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven