Mijn vriend is jaloers

15-05-2019 23:36 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog maar een paar weken een relatie met Mn vriend en dit is allemaal nieuw voor me. Ik ben nu bang dat ik hem misschien niet meer leuk vind.

Ik weet niet wat te doen. Hij is heel erg onzeker en dat uit zich in negatieve zin. Hij stuurt me heel veel appjes en als ik niet gelijk reageer zegt hij dat hij het vervelend vind en dat hij aan zichzelf gaat twijfelen en dan leg ik hem uit dat ik geen tijd heb maar dat dringt niet binnen. Hier door krijg ik een schuld gevoel. Hij geeft ook toe dat hij me soms niet vertrouwt door zn onzekerheid en daardoor kan hij soms snel boos worden op dingen die ik doe en daardoor kwetst hij me vaak. Hij zegt dan wel sorry maar doet het de volgende keer weer.
Hij zorgt er vaak voor dat ik me slecht en schuldig voel en ik voel best wel druk dat ik alles perfect moet doen. Ik heb het hier ook met hem over gehad maar er is niks veranderd. Ik weet niet wat ik moet doen. Hoe ik hem moet helpen. Want als ik zeg dat ik van hem hou dan gelooft hij me niet. En ik weet niet of ik mezelf nog kan geloven maar anders voel ik me zo vreselijk dat ik niet eens zijn slechte kant aan kan en dat ik het zo snel opgeef. Kan iemand me helpen?
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
16-05-2019 09:45
Inderdaad. In de het begin moet je elkaar nog helemaal ontdekken en dan kom je soms gewoon dingen tegen die je niet leuk vindt. En de ene keer is het echt een breekpunt en de andere keer is het iets dat minder erg is of waar aan te werken valt.
Ik denk dat dit al een stuk beter past. En dat de overweging voor TO zelf is. Nogmaals neem er wat tijd voor en bedenk wat je wil en hoe graag je ermee verder wil.
Ijgjngjncfy hhhg
Alle reacties Link kopieren
Onceuponeatime schreef:
16-05-2019 09:46
Ik vind persoonlijk dat je TO teniet doet door voor haar beslissingen te nemen. Een sterk sturende mening lijkt me inderdaad meer gebaseerd op je eigen ervaring dan op die van TO. Rust pakken, afstand nemen en zelf een overwogen beslissing nemen lijkt mij persoonlijk het beste. Zeggen dat ik een raar beeld heb van relaties is ook redelijk passief agressief..
Sorry, maar waarin verschilt mijn advies van die van de meeste anderen hier? De meesten vinden dat ze het uit moet maken.
Ze vraagt wat wij zouden doen? Ik neem geen beslissingen vóór haar, ik geef aan wat ik het verstandigste vind. Mijn mening is niet meer of minder sturend dan je jouwe. Ze hebben nu al een paar weken een relatie, ze heeft hem een beetje leren kennen en is blijkbaar niet zo gelukkig met wat ze ziet. Baalt dat ze niet om kan gaan met zijn verkeerde kant, geeft zichzelf de schuld!

Ik geef aan dat er beter mee kan stoppen en jij vindt dat ze er juist mee door moet gaan. Ik zie het verschil qua sturing niet hoor.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
16-05-2019 10:13
Sorry, maar waarin verschilt mijn advies van die van de meeste anderen hier? De meesten vinden dat ze het uit moet maken.
Ze vraagt wat wij zouden doen? Ik neem geen beslissingen vóór haar, ik geef aan wat ik het verstandigste vind. Mijn mening is niet meer of minder sturend dan je jouwe. Ze hebben nu al een paar weken een relatie, ze heeft hem een beetje leren kennen en is blijkbaar niet zo gelukkig met wat ze ziet. Baalt dat ze niet om kan gaan met zijn verkeerde kant, geeft zichzelf de schuld!

Ik geef aan dat er beter mee kan stoppen en jij vindt dat ze er juist mee door moet gaan. Ik zie het verschil qua sturing niet hoor.
Ik zeg niet dat ze er mee moet stoppen en ik zeg ook niet dat er mee door moet gaan.

Wat ik zeg is dat het verstandig is om even afstand te nemen en na te denken.

Ze vraagt niet wat jij zou doen.. ze vraagt of iemand haar kan helpen. In mijn optiek help je OT door haar de juiste omgeving te bieden waarin zij zelf een beslissing kan nemen waar ze achterstaat en zelf voor heeft gekozen.

Of de relatie wordt voortgezet of beëindigt maakt in feite niet uit. Het gaat OT er om dat zij de juist beslissing kan nemen!
Ijgjngjncfy hhhg
Alle reacties Link kopieren
OT is offtopic hoor, denk dat je TO bedoelt :)
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk zijn. Misschien moet dat bij deze man even hard.
Mijn vriend had deze neiging ook in het begin. Ik snapte hem wel, door alle vrouwen in zijn leven bedrogen dus hij moest even leren dat er ook vertrouwen kan zijn. Maar dat vertrouwen krijg je niet door iemand a la minute van de dag te controleren.

Geef aan dat je op deze manier geen relatie wil want dat wil je ook niet. Jullie zijn net samen en je hebt daarnaast ook je eigen leven waar je ruimte voor nodig hebt. Als hij dat niet kan respecteren dan is er geen ruimte voor hem in jou leven.
Geef aan dat je aandacht wil geven aan zijn berichtjes en niet even haast haast tussendoor wil antwoorden. Dat is wat hij kan krijgen en anders maar niet.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Direct uitmaken. Mensen veranderen niet zo snel. En als hij zo al is in het begin van de relatie, ga er dan gerust vanuit dat dit gedrag enkel maar erger wordt.
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat er een verschil zit in iemand nog wel heel leuk vinden, maar tegen een probleem aanlopen of het allemaal niet meer leuk vinden, maar niet weg willen gaan omdat je geen opgever wil zijn.
In het eerste geval zou ik zeggen, kijk of je er samen of met eventuele hulp uit kunt komen, in het tweede geval zou ik er echt een punt achter zetten.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Uitmaken of hem naar de GGZ sturen
Alle reacties Link kopieren
Onceuponeatime schreef:
16-05-2019 09:50
Ik denk dat je motto in je onder titel: ‘Als vrouw word je niet geboren, je wordt tot vrouw gemaakt’. Ook hierbij goed van toepassing is ;)
Ik ga er dan zomaar vanuit dat jij mijn motto niet begrijpt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Onceuponeatime schreef:
16-05-2019 09:46
Ik vind persoonlijk dat je TO teniet doet door voor haar beslissingen te nemen. Een sterk sturende mening lijkt me inderdaad meer gebaseerd op je eigen ervaring dan op die van TO. Rust pakken, afstand nemen en zelf een overwogen beslissing nemen lijkt mij persoonlijk het beste. Zeggen dat ik een raar beeld heb van relaties is ook redelijk passief agressief..

En hoelang zou jij 'afstand nemen' adviseren in een relatie van een paar weken?

Een relatie van pak 'm beet 6 weken, 3 weken afstand nemen? Zou dat nog normaal zijn? Of 6 weken?
Wat voor relatie heb je dan?

Na een paar weken kun je toch ook gewoon zeggen "het was even leuk, maar niet genoeg voor een relatie"
Waarom tegen heug en meug ergens in blijven hangen, omdat de eerste dates (en misschien de seks) wel fijn waren? Je kunt toch niet aan elke willekeurige persoon, waar je een paar keer leuk contact mee had, gelijk vastzitten, omdat je nou eenmaal door moet zetten?

Lijkt me het recept voor ellende.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lolly-pop schreef:
16-05-2019 10:33
Direct uitmaken. Mensen veranderen niet zo snel. En als hij zo al is in het begin van de relatie, ga er dan gerust vanuit dat dit gedrag enkel maar erger wordt.
Hier ben ik het niet mee eens, het hoeft niet alleen maar erger te worden. In mijn relatie ging het juist steeds beter. Het kost veel energie en tijd, dat moet je er wel in willen steken en alsnog heb je geen garantie dat het goed komt.

Ik vond mijn vriend voor de rest zo leuk, dat ik ervoor heb gekozen er aan te werken. Misschien een klein verschil dat ik hem al jaren kende en precies wist wat hij te bieden had als die onzekerheid er niet zou zijn.

TO, mijn advies: ga bij jezelf te rade of hij de investering en het risico waard is. Heb je er eigenlijk al geen zin meer in, maak het dan uit. Voor hem is het ook niet eerlijk als je er eigenlijk al klaar mee bent maar het gewoon laat doorsudderen.
Alle reacties Link kopieren
Onceuponeatime schreef:
16-05-2019 08:04
Je zal nooit een relatie vinden die alleen maar gemakkelijk is. En, als je relatie wel alleen maar gemakkelijk is, leeft het ook niet. Dan weet je in ieder geval dat je de rest van je leven in dezelfde gemakkelijke situatie blijft (yaayyy). Eigenlijk heb je dan een hele vlakke/saaie relatie, zonder ontwikkeling. Ups and downs geven kleur aan je leven en ook je relaties met anderen.
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Vecernice schreef:
16-05-2019 09:43
Dit soort topics zorgen ervoor dat ik me gezegend acht als single.

Hoe wordt hij boos dan? Gaat hij schreeuwen schelden, slaan? Omdat jij niet meteen terug appt? Drie dagen niks zeggen ok,maar zelfs mijn beste vriendin beantwoord ik soms pas 6 uur later als ik druk ben.
Hij weet wanneer ik klaar ben met werk en vindt het dan niet fijn als ik hem niet gelijk na Mn werk app. Dan zegt hij dat hij het niet fijn vindt dat ik niet gelijk reageer en dan gaat hij heel lullig tegen me doen. Hij zegt dan tegen me dat ik niet meer van hem hou en dat ik hem pijn doe en dat sport dingen. Hij scheldt gelukkig niet en waarschijnlijk stel ik me gewoon heel erg aan. Maar ik kan er niet tegen dat ik hem pijn doe.
Alle reacties Link kopieren
Jij stelt je niet aan, hij stelt zich aan. En niet zo'n beetje ook.

Je snapt ook wel dat als hij bij zoiets kleins al zo jammert dat je hem pijn doet en jij laat doorschemeren dat je er niet tegen kan als je hem pijn doet, hij een prachtig middel in handen heeft om je precies te laten doen wat hij wil, hè?

Je mag het ook gewoon even van een afstandje bekijken en vanuit je eigen normen en waarden beoordelen of het nu echt zo verschrikkelijk is wat je hem aandoet, en of zijn reactie niet nogal buitenproportioneel is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Dus uit alles wat er hier wordt geschreven haal jij er uit dat jij je aanstelt?

Hij stelt zich aan met z'n emotionele chantage, maar goed. Niet mijn leven.

Als jij je maar gedraagt dan zal hij wel lief zijn.
Alle reacties Link kopieren
Overigens heb ik dit ook zo meegemaakt en dacht ik toen ongeveer zoals jij. Bij de tweede date had ik er een wat vreemd gevoel over en toen was hij in tranen omdat ik volgens hem 'afstandelijk' deed. Ik vond toen ook om de een of andere reden dat ik het een kans moest geven. Het liep uit op een jarenlange relatie die het grootste deel van de tijd écht niet leuk was, maar ik bleef toch veel te lang, onder meer ook omdat ik vond dat ik er nou eenmaal voor had gekozen en het dus ook maar moest volhouden. Achteraf denk ik: ik had bij die eerste date al naar mijn gevoel moeten luisteren.

Als je hem echt heel leuk zou vinden dan kan ik me nog voorstellen dat je blijft, ondanks dit minpunt, in de hoop hier samen uit te komen.

Maar blijven omdat je vindt dat je het een kans moet geven, omdat je geen opgever wil zijn, omdat je hem niet wil kwetsen: niet doen, want dan is er telkens wel weer een reden die je jezelf aanpraat waarom je niet weg mag.
Als je nu al het gevoel hebt dat je hem niet leuk meer vindt, en dat zeg je in je OP, dan zou ik naar dat gevoel luisteren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Je hoort de alarmbellen luid rinkelen en je zelf dan nog afvragen of je niet moet vluchten?
Alle reacties Link kopieren
Thisisme22 schreef:
16-05-2019 12:57
Hij weet wanneer ik klaar ben met werk en vindt het dan niet fijn als ik hem niet gelijk na Mn werk app. Dan zegt hij dat hij het niet fijn vindt dat ik niet gelijk reageer en dan gaat hij heel lullig tegen me doen. Hij zegt dan tegen me dat ik niet meer van hem hou en dat ik hem pijn doe en dat sport dingen. Hij scheldt gelukkig niet en waarschijnlijk stel ik me gewoon heel erg aan. Maar ik kan er niet tegen dat ik hem pijn doe.
Jij moet (ja, MOET) heel snel ophouden met de schuld bij jezelf te zoeken en te denken dat je je aanstelt. Hoe iemand anders zich gedraagt, ligt niet aan jou. Als jij iets vervelend vindt, moet je dat niet veranderen voor een ander.

Jij doet hem pijn als je niet onmiddellijk appt na je werk? En je gaat je nog schuldig voelen ook? Ga alsjeblieft in jezelf geloven!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Eh, wat? Ik eindig ook officieel dan en dan, maar er blijft altijd wat liggen, of ik raak aan de praat... is hij je vader dat hij precies wil weten waar je bent?
Thisisme22 schreef:
16-05-2019 12:57
Hij weet wanneer ik klaar ben met werk en vindt het dan niet fijn als ik hem niet gelijk na Mn werk app. Dan zegt hij dat hij het niet fijn vindt dat ik niet gelijk reageer en dan gaat hij heel lullig tegen me doen. Hij zegt dan tegen me dat ik niet meer van hem hou en dat ik hem pijn doe en dat sport dingen. Hij scheldt gelukkig niet en waarschijnlijk stel ik me gewoon heel erg aan. Maar ik kan er niet tegen dat ik hem pijn doe.
Je kan er niet tegen om hem pijn te doen? Weet je wat pijn doet? Ontrouw, een schop in zn ballen maar zn nieuwbakken vriendin die niet naar zijn bevelen luistert, dat doet geen pijn hoor.
Dat gezegd hebbende, jij wil hem geen rot gevoel geven maar het is helemaal prima dat hij dat wel bij jou doet?
En dat gelul over houden van, wat je voelt is verliefdheid, dit is nog geen houden van, daarom dat t ook zo rap weggaat bij jou, hij gedraagt zich als een lul en daar ben je, heel terecht, op aan het afknappen.
Lieve TO, luister niet naar dat gelul dat je moet vechten voor een relatie, jullie zijn nog maar zo kort samen, dit moet een leuke tijd zijn en niet een waar je je rot in voelt omdat hij jou een rotgevoel geeft.
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
16-05-2019 14:30
Je kan er niet tegen om hem pijn te doen? Weet je wat pijn doet? Ontrouw, een schop in zn ballen maar zn nieuwbakken vriendin die niet naar zijn bevelen luistert, dat doet geen pijn hoor.
Dat gezegd hebbende, jij wil hem geen rot gevoel geven maar het is helemaal prima dat hij dat wel bij jou doet?
En dat gelul over houden van, wat je voelt is verliefdheid, dit is nog geen houden van, daarom dat t ook zo rap weggaat bij jou, hij gedraagt zich als een lul en daar ben je, heel terecht, op aan het afknappen.
Lieve TO, luister niet naar dat gelul dat je moet vechten voor een relatie, jullie zijn nog maar zo kort samen, dit moet een leuke tijd zijn en niet een waar je je rot in voelt omdat hij jou een rotgevoel geeft.
Precies.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
narcistic in wording, wat is het volgende? slaag omdat je te laat thuiskomt?
Alle reacties Link kopieren
jullie kinderen zeggen na een paar weken al dat je van elkaar houdt???
Alle reacties Link kopieren
TO, ik heb niet lang geleden een soortgelijke relatie beëindigd. Het begin was minder duidelijk dan bij jou, maar werd steeds erger. Ik heb er té lang in gezeten en heb er zelfs nu nog last van. Ik baal ervan dat ik hier met open ogen in ben gelopen en dat ik dacht dat het wel beter/anders zou worden mettertijd. Pas op, want dit manipulatieve zit in het karakter.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Hij mag dat gerust vervelend vinden, maar vanaf het moment dat jij zegt dat je er niet gelijk tijd voor hebt gehad, of af en toe geen zin in hebt, heeft hij dat maar te accepteren. Je doet niks geks hij heeft niets te eisen. Hopelijk vallen die schellen heel snel van je ogen...enge vent.
die ik wilde bestaat al...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven