Ik zoek inzicht

16-05-2019 12:44 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik er zelf niet uitkom met mijn gedachten zoek ik hier meer inzicht. Ik ben benieuwd wat jullie mij aanraden.

Ik ben al een tijd niet meer echt samen met de vader van mijn dochter. Wij wonen apart en hebben gekozen voor meer adem pauze. Het liep al jaren niet lekker en we kwamen er niet uit. De liefde is echter niet over, dit resulteerde in een redelijk goede verstandhouding als ouders voor onze dochter. Inplaats van co ouderschap slapen mijn dochter en ik regelmatig bij haar vader en doen we alles wat betreft onze dochter nog samen. Ik heb wel de grootste zorg op mij genomen, hij werkt veel en is daar niet zo sterk in.

Een tijd geleden kwam ik mijn ex weer tegen. Iemand waar ik, voordat ik een relatie kreeg met de vader van mijn dochter, al tien jaar goed bevriend mee was. Ik heb deze vriendschap destijds beeindigd omdat wij allebei een relatie kregen met een partner die onze vriendschap als gevaar zagen. Ze waren beide bang dat het concurrentie was.

Omdat mijn relatie voorbij was en later ook de zijne zochten we weer contact. We gaan nu zo'n 4 maanden alweer enorm leuk met elkaar om. Als vrienden, praatmaatje, steun.

En nu kom ik langzaam tot het besef dat de situatie aan het verbeteren is tussen mij en de vader van ons kind. Ik heb echter nooit verteld dat ik weer vrienden ben met de ander. En ik voel een enorme drempel om erover te beginnen. Het voelt daarnaast ook niet meer goed om te leven met de instelling "we zijn uit elkaar dus het gaat hem niets aan".

En nu weet ik niet wat ik moet doen. Vertel ik dat ik weer bevriend met hem ben of stop ik de vriendschap? Dat laatste zou ik niet meer willen. We zijn inmiddels al 10 jaar bevriend en ik zou zo graag zien dat ik hem ook in het leven van mijn gezin zou kunnen voegen. Hij heeft respect voor mijn kind, haar vader en de situatie waar ik in zit. Hij zou afstand nemen als ik hem dat zou vragen maar ik wil dat zelf niet. Ik heb meer aan de vriendschap gehad en ik zou liever zien dat we beide weer een relatie krijgen, en samen allemaal vrienden kunnen zijn.

Hoe begin ik erover tegen de vader van mijn kind? Is dat het risico waard dat er een stoorzender wordt gemaakt waardoor wij er misschien wel nooit meer zullen uitkomen?

Genoeg in mijn hoofd dus...wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
wat bedoel je met de situatie verbetert nu tussen jou en de vader van dochter? dat jullie weer een koppel zouden kunnen vormen?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
16-05-2019 12:46
wat bedoel je met de situatie verbetert nu tussen jou en de vader van dochter? dat jullie weer een koppel zouden kunnen vormen?
Ja dat bedoel ik.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang zijn jij en de vader van je kind uit elkaar? Wil je het weer proberen om als gezin samen verder te gaan? Het lijkt mij verstandig om toch te vertellen dat je contact hebt met hem, als in gewoon bevriend.
Alle reacties Link kopieren
dan lijkt me die vriendschap niet zo'n goed idee nee, in het belang van je dochter zet je die vriendschap maar weer in de 'ijskast'
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
bieslookje schreef:
16-05-2019 12:50
Hoe lang zijn jij en de vader van je kind uit elkaar? Wil je het weer proberen om als gezin samen verder te gaan? Het lijkt mij verstandig om toch te vertellen dat je contact hebt met hem, als in gewoon bevriend.
Ik denk dat we nu een jaar uit elkaar zijn. Eerst wat stroef en later met goed contact en dus ook logeren, uitjes e.d. ernaast ons eigen leven met en zonder anderen.

Ik zou het liefst ook vertellen dat het contact er is. Ik zoek nog een goede manier om het aan te kaarten. Ik weet niet waarom het me zoveel moeite kost. Misschien omdat ik beide niet wil verliezen, dat denk ik.
Tja, jij vindt van niet, maar ik vind van wel. Het gaat de vader van je kind niets aan wie jij als vrienden in je leven hebt, dus ik zou er geen issue van maken.
Je zou eens kunnen laten vallen dat je met je vriend naar de bios bent geweest, gewoon, in het voorbijgaan en dan kan je de reactie peilen, maar meer zou ik niet doen.
Zal mooi worden dat er voor jou besloten wordt met wie je wel een geen vrienden mag zijn.
turquasi schreef:
16-05-2019 12:51
dan lijkt me die vriendschap niet zo'n goed idee nee, in het belang van je dochter zet je die vriendschap maar weer in de 'ijskast'

Eens. Alsof het allemaal niet al verwarrend genoeg is voor dat kind.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
16-05-2019 12:51
dan lijkt me die vriendschap niet zo'n goed idee nee, in het belang van je dochter zet je die vriendschap maar weer in de 'ijskast'
Waarom in het belang van mijn dochter? Ik geloof niet dat zij hier last van heeft. Ze weet niet dat we erover nadenken om bij elkaar terug te komen. Als we dat zouden doen blijven we voorlopig ook nog apart wonen van elkaar. Ik denk dat ik haar vader er meer mee heb, dat is iig waar ik mee zit.
Want je mag geen vrienden hebben als je een relatie hebt? En van wie dan niet? Van jezelf of van je ex?

Of gaat dit niet over een normale vriendschap maar een scharrel? Want ik snap anders echt het probleem niet?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
16-05-2019 12:52
Tja, jij vindt van niet, maar ik vind van wel. Het gaat de vader van je kind niets aan wie jij als vrienden in je leven hebt, dus ik zou er geen issue van maken.
Je zou eens kunnen laten vallen dat je met je vriend naar de bios bent geweest, gewoon, in het voorbijgaan en dan kan je de reactie peilen, maar meer zou ik niet doen.
Zal mooi worden dat er voor jou besloten wordt met wie je wel een geen vrienden mag zijn.
Die insteek heb ik ook gehad. En heb ik nog steeds. Ik zou geen relatie meer willen als hij niet bereid is om te horen wat mij heeft bezig gehouden. Deze vriendschap is 1 van de meerdere (maar dan vrouwen) waar ik blij mee ben dat we weer energie in elkaar steken. Alleen is dit wel de enige vriendschap waarbij ik angst voel om het te vertellen. En misschien wel onterecht hoor, daar kom ik maar op 1 manier achter.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
16-05-2019 12:52
Eens. Alsof het allemaal niet al verwarrend genoeg is voor dat kind.
Er is niets verwarrend. Ze bepaald alles zelf. Wanneer we thuis slapen, wanneer ze naar papa wilt. En ik spreek met mijn vrienden af als zij er niet is. Dus daar weet ze helemaal niets vanaf. Dus nee, ik ben het daar niet mee eens.
Zou het kunnen dat jouw (huidige) ex nù anders staat tegenover die man (en zijn vriendschap)?
Je spreekt ergens dat je je ex weer bent tegen gekomen. En iets verder schrijf je dat er tussen jou en die 'ex' nooit iets is geweest (behalve vriendschap denk ik dat je bedoelt). Dat is een rare uitleg. Hoe moet ik dat zien?
Lucifer2018 schreef:
16-05-2019 12:54
Want je mag geen vrienden hebben als je een relatie hebt? En van wie dan niet? Van jezelf of van je ex?

Of gaat dit niet over een normale vriendschap maar een scharrel? Want ik snap anders echt het probleem niet?

Uit de vage manier van schrijven ga ik hier eigenlijk wel vanuit. Daar is mijn reactie ook op gebaseerd.
Lucifer2018 schreef:
16-05-2019 12:54
Want je mag geen vrienden hebben als je een relatie hebt? En van wie dan niet? Van jezelf of van je ex?

Of gaat dit niet over een normale vriendschap maar een scharrel? Want ik snap anders echt het probleem niet?
Precies.
Ik snap het probleem ook helemaal niet. Een vriendschap is toch een vriendschap en waarom zou je nog-ex die verbieden?
Als het een scharrel is, dan ligt het natuurlijk wel anders. Maar goed kontakt met een vriend, waar ligt het probleem?
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik vind dat mannen en vrouwen gewoon bevriend kunnen zijn. Dus ik zou de vriendschap aanhouden en dat tegen je (ex)partner vertellen. Maar ik weet dat lang niet iedereen er zo over denkt.
Die vriend is gewoon een vriend toch? Anders waren jullie nu wel samen. Zo zou ik het ook brengen naar de vader van je kind. Maar hoe die er in staat qua man-vrouwvriendschappen weet ik natuurlijk niet.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het vertellen. Die vriendschap is belangrijk voor je en jij vindt dat het kan.

Zitten, zeggen dat je ermee zit omdat je niet weet hoe hij reageert en vertellen wat je hier schrijft. En jij wilt graag dat jullie met elkaar verder gaan en je zou graag zien dat deze vriendschap, net als de vriendschap met je vriendinnen, een plek heeft in jullie gezamenlijk leven.
Wat eten we vanavond?
Antroposoofje schreef:
16-05-2019 12:57
Er is niets verwarrend. Ze bepaald alles zelf. Wanneer we thuis slapen, wanneer ze naar papa wilt. En ik spreek met mijn vrienden af als zij er niet is. Dus daar weet ze helemaal niets vanaf. Dus nee, ik ben het daar niet mee eens.

Jij denkt dat het niet verwarrend is wanneer papa en mama uit elkaar zijn, maar dat mama nog wel af en toe bij papa logeert?
Alle reacties Link kopieren
het is in het belang van je dochter dat jij bij haar vader bent, en het is in het belang van de vader dat er geen storende vriendschap is

is dat nou echt zo moeilijk te volgen?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
16-05-2019 12:57
Zou het kunnen dat jouw (huidige) ex nù anders staat tegenover die man (en zijn vriendschap)?
Je spreekt ergens dat je je ex weer bent tegen gekomen. En iets verder schrijf je dat er tussen jou en die 'ex' nooit iets is geweest (behalve vriendschap denk ik dat je bedoelt). Dat is een rare uitleg. Hoe moet ik dat zien?
Dat zou kunnen. Het is een jeugdliefde geweest van 15 tot 18 jaar. Totaal geen concurrentie dus, ik ben nu 28. Hij vond het destijds concurrentie omdat je maar 1 jeugdliefde hebt. En die instelling is ook weer van 5 jaar terug.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
16-05-2019 12:59
Uit de vage manier van schrijven ga ik hier eigenlijk wel vanuit. Daar is mijn reactie ook op gebaseerd.
Er is niets meer dan vrienschap. Maar die werd aan het begin van de relatie met vader van kind, wel afgekeurd. Ook door de vriendin van mijn "ex". Wij hadden "verkering" van ons 15e tot 18e, ik ben nu 28 en die "relatie" voelt als kinderspel, wat het ook was. Dus nee, er is niets meer dan vriendschap. Maar die vriendschap werd destijds afgekeurd. En dat weerhoud me nu van durven vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
16-05-2019 13:00
Jij denkt dat het niet verwarrend is wanneer papa en mama uit elkaar zijn, maar dat mama nog wel af en toe bij papa logeert?
Ik weet dat wel zeker. We wonen al apart sinds mijn dochter 1 jaar werd. We hadden toen nog wel een relatie, maar voor zijn werk was samen wonen niet te combineren zonder ergernissen. We zijn toen door de afstand uit elkaar gegroeid en als vrienden zo verder blijven leven. Mijn dochter weet niet beter. Ze ziet haar vriendinnen met gebroken gezinnen en vergelijkt dat totaal niet met haar gezin.

Ze zegt dat ze 4 huizen heeft. Bij papa, bij mama, bij opa en oma. En als we naar papa gaan gaat mama en de hond ook mee, want wij vinden elkaar allemaal lief.

Het hoeft niet altijd zwart wit :) ik ben heel blij dat we het zo tot nu toe (ze is 4) hebben gedaan. Ik zou het ook niet anders hebben gedaan.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
16-05-2019 13:00
het is in het belang van je dochter dat jij bij haar vader bent, en het is in het belang van de vader dat er geen storende vriendschap is

is dat nou echt zo moeilijk te volgen?
Dit dus.

De vriendschap is ooit beëindigd omdat de vader van je dochter die vriendschap niet zag zitten.

Als jullie nu weer naar elkaar aan het groeien zijn zal de vader van je dochter zich ontzettend voor de gek gehouden voelen als jij nu doodleuk verteld dat je weer contact hebt met je vriend.

Dan kan je er 100% zeker zijn dat er een echte scheiding volgt in plaats van zo'n halfbakken scheiding als deze.

Een waarbij het ondenkbaar is dat jij en je dochter nog samen bij haar vader logeren. Een waarbij het ondenkbaar is dat de vader van je dochter en jij nog samen dingen met dochter doen.

Dan komt er een omgangsregeling waarbij dochter naar vader gaat zonder jou.

En reken maar dat het Dan alsnog een echte vechtscheiding wordt

Waar vooral dochter de dupe van wordt.

Wil je dat allemaal voor een gewone vriend.
Alle reacties Link kopieren
Sugarmiss ik vind dat je wel overdrijft nu. Ik heb overigens volledig gezag, en daarnaast zijn we niet getrouwd.

Ik vind het fijn dat er meningen worden gedeeld maar bij jouw bericht voel ik teveel oordelen. Ik ga daar even niet op in. Ik weet hoe het forum kan zijn. Als je iets wilt vragen om meer inzicht te krijgen ben je welkom maar invullen gebasseerd op dit hoeft niet, dankjewel.
Heb je weersex met die eerste ex gehad? Vind je het belangrijk binnen een relatie dat je mag doen wat je wilt. Mag vader van je kind ook doen wat hij wil?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven