In hoeverre doe je dingen samen in je gezin?

16-05-2019 13:15 108 berichten
ik vind het lastig in hoeverre doe je je eigen dingen en in hoeverre doe je dingen samen bijvoorbeeld met de feestdagen.

Ik vind het fijn om dan samen te zijn en leuke dingen te doen.
Mijn man is het liefst op evenementen aan het organiseren en vrijwilligerswerk doen...

Wij hebben constant gezeur erover en we komen er maar niet uit....

Koningsdag & kerst en oud en nieuw die hele week gaan al standaard op aan evenementen.

En met Pinksteren is nu het volgens verzoek...
Ik werk ook nog daarnaast ook met feestdagen.

Ik blijf het vervelend vinden, ondanks dat we geen plannen hebben, dat hij dan maar weer weg gaat....
Maar dat klinkt ook zo lullig en geeft voel me er beetje ego onder,, maar ik vind het ook zo lekker om te zien wat weekend ons brengt, de fiets op te stappen als het mooi weer is of weet ik wat....
Alles wat ik voorstel vind hij niks of kan ook op andere dagen....tja..

Daarnaast is hij erg druk met zijn nieuwe baan, moet vaak bijkomen in weekend.
Dus ik probeer hem hierin ook al ruimte te geven om bij te komen.

Ik werk ook af en toe in de weekenden en de feestdagen hoort er nu eenmaal bij, maar als ik aangeef dat er ziekte is dan is hij ook niet happy als ik weg moet :-(. ( dat laatste is niet vaak nodig)
Ik lees dat je man doet wat hij wil en jij je aanpast.
Ja wat ik lastig vind is we maken geen concrete plannen, dus dan denkt hij dan kan ik wel weg.

Vervolgens geef ik dus aan hoe ik denk en dan heeft hij zoiets van laat maar.....
En wil hij er niet over hebben.
anoniem_640cd58e3bc64 wijzigde dit bericht op 16-05-2019 13:20
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dus als er geen evenement is, moet hij uitrusten van zijn nieuwe baan.
En als er een evenement is, dan kan hij weg om het te regelen?

Klinkt als samen afspraken maken welke evenementen hij kan doen en welke hij overslaat om met het gezin iets te gaan doen. En welke feestdagen jij werkt en welke niet. En hoe dit dan in te vullen samen met jullie als gezin.

Voor je het weet zijn de kinderen groot en heb je alleen maar dingen voor jezelf gedaan en nooit als gezin.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Mij lijkt dat je gezin( of partner) op de eerste plaats komt en dan pas vrijwilligerswerk .
Alle reacties Link kopieren
sleepingbeauty87 schreef:
16-05-2019 13:19
Ja wat ik lastig vind is we maken geen concrete plannen, dus dan denkt hij dan kan ik wel weg.

Vervolgens geef ik dus aan hoe ik denk en dan heeft hij zoiets van laat maar.....
En wil hij er niet over hebben.
Waarom maak je dan geen concrete plannen? Schrijf je op de kalender dat je die en die dag(en) samen weg gaat. Eventueel nader in te vullen.
Alle reacties Link kopieren
Samen vrijwilligerswerk gaan doen?
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
meer tijd opeisen, voor jezelf (soms het gezin), gewoon plannen
Doreia: ja en nee. Ik denk dat hij er ook energie van krijgt, hij vind het ook echt leuk!
Maar het is wel eens tegenstrijdig idd.

Maar vervolgens als hij thuis blijft en wij zijn thuis dan is het nou nu doen we ook niks....
dolfje schreef:
16-05-2019 13:20
Mij lijkt dat je gezin( of partner) op de eerste plaats komt en dan pas vrijwilligerswerk .
Zo zou het moeten zijn, bij TO is het dus net andersom. Ik zou daar ook niet tegen kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Dus eigenlijk is hij altijd weg, of voor werk, of voor vrijwilligerswerk, of voor evenementen, en jij doet alles met de kinderen?

Ik zou dat ook niet oké vinden. Ik zie ook niet in waarom het "ego" is dat jij het graag anders ziet. Het zijn toch ook zijn kinderen? Toch niet meer dan logisch dat hij ook tijd met ze doorbrengt?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Soms ga ik dan twijfelen ben ik zoveel eisend... Ik weet dat ik best makkelijk ben.

Ik krijg al een grote zucht als ik vraag of hij nu zijn spullen van Koningsdag ook thuis nog gaat opruimen....
Wat er dan nog ligt, denk ik ja en wel weer het volgende aanhalen!

Maar verder hebben we het goed, ik ben helemaal niet zo’n sjouwerd. En ben graag thuis.
Susan schreef:
16-05-2019 13:23
Dus eigenlijk is hij altijd weg, of voor werk, of voor vrijwilligerswerk, of voor evenementen, en jij doet alles met de kinderen?

Ik zou dat ook niet oké vinden. Ik zie ook niet in waarom het "ego" is dat jij het graag anders ziet. Het zijn toch ook zijn kinderen? Toch niet meer dan logisch dat hij ook tijd met ze doorbrengt?
Heeft TO kinderen?
Susan schreef:
16-05-2019 13:23
Dus eigenlijk is hij altijd weg, of voor werk, of voor vrijwilligerswerk, of voor evenementen, en jij doet alles met de kinderen?

Ik zou dat ook niet oké vinden. Ik zie ook niet in waarom het "ego" is dat jij het graag anders ziet. Het zijn toch ook zijn kinderen? Toch niet meer dan logisch dat hij ook tijd met ze doorbrengt?
Ik werk in de zorg dus ik ben ook weekend of dagdeel van weekend weg.
Ik zou beginnen met afspreken dat (een deel van) de belangrijkste feestdagen voor het gezin zijn. Daarmee bedoel ik kerst en oud&nieuw. Pasen of Pinksteren vind ik zelf niet belangrijk, maar wie weet kies jij andere feestdagen die voor jou belangrijk zijn.
En verder misschien elke maand samen rond de tafel om een planning te maken voor de weekenden? Waarbij je ook geregeld een zaterdag of zondag reserveert als "tijd voor het gezin" (nader te bepalen of en wat jullie gaan doen).
Begrijp ik goed dat hij eigenlijk gewoon wat zonder jou of kind gaat doen zodra er geen plannen met anderen gemaakt zijn?

Dus dat hij niet met alleen jullie ( zonder familie of vrienden) thuis een film wil kijken of paasgourmetten enz? Of gewoon een dagje samen doorbrengen?

Er moet dan wat afgesproken zijn met anderen en als dat niet zo is gaat hij gewoon weg zonder jullie?

Of begrijp ik het verkeerd?
Ik weet niet zo goed wat je wil van je partner? Je bent graag thuis maar je wil ook dingen doen. Maar je onderbeemt niks. Wat doen jullie dan als je samen vrij bent?
sleepingbeauty87 schreef:
16-05-2019 13:27
Maar verder hebben we het goed, ik ben helemaal niet zo’n sjouwerd. En ben graag thuis.
Ik denk dat hier het probleem ligt. Hij is graag op pad, jij bent graag thuis.
Hier zullen jullie toch samen een compromis voor moeten vinden.
watdachtjehiervan schreef:
16-05-2019 13:27
Heeft TO kinderen?
Ik neem even aan van wel, ze heeft het over een gezin. Al kan je die prima hebben zonder kinderen. Als je dat dan per se willen noemen is dat ook een gezin.
watdachtjehiervan schreef:
16-05-2019 13:30
Ik weet niet zo goed wat je wil van je partner? Je bent graag thuis maar je wil ook dingen doen. Maar je onderbeemt niks. Wat doen jullie dan als je samen vrij bent?
Ik begrijp dat TO graag thuis is met haar partner, terwijl hij denkt dat hij iets (alleen) kan gaan doen, omdat ze toch geen plannen hebben.
Alle reacties Link kopieren
He wat leuk, zo gedragen mijn pubers zich ook! Altijd onderweg en pleite, geen rekening houden met de rest van het gezin en als ze verplicht mee moeten met een gezinsuitje gaan ze zeuren want stel je voor dat je eens wat voor een ander over moet hebben.

Alleen is die van jou geen puber maar een volwassen kerel, misschien moest ie zich dan ook maar zo gaan gedragen?
Creativity is intelligence having fun
Alle reacties Link kopieren
sleepingbeauty87 schreef:
16-05-2019 13:27
Soms ga ik dan twijfelen ben ik zoveel eisend... Ik weet dat ik best makkelijk ben.

Ik krijg al een grote zucht als ik vraag of hij nu zijn spullen van Koningsdag ook thuis nog gaat opruimen....
Wat er dan nog ligt, denk ik ja en wel weer het volgende aanhalen!

Maar verder hebben we het goed, ik ben helemaal niet zo’n sjouwerd. En ben graag thuis.
Je man kan zich zo gedragen omdat hij nooit anders deed en jij nooit anders deed denk ik zo.

Vanavond nog om tafel om de zomerevenementen te bespreken, de vakantie en de herfst. En inplannen welke
weekenden er voor het gezin zijn. Eigenlijk heel triest dat het zo moet, maar als hij denkt dat alles prima is, zal
hij het ook niet anders doen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Rosalind schreef:
16-05-2019 13:31
Ik begrijp dat TO graag thuis is met haar partner, terwijl hij denkt dat hij iets (alleen) kan gaan doen, omdat ze toch geen plannen hebben.
Dit maar ook dat ze met hem wil fietsen of wat dan ook (zie OP) Maar als hij dan thuis is ondernemen ze niks en vindt man dat hij weg kan.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt erop dat hij liever dingen doet zonder jullie. Misschien een rare gedachte maar als hij zo vaak weg is, is er misschien een ander?
Alle reacties Link kopieren
Bespreken en niet laten afschepen. Samen concrete afspraken maken: 1 kerstdag, 1 paasdag, 1 pinksterdag is sowieso voor het gezin. In het weekend max. 1 dag externe activiteiten - rest met het gezin. Als voorbeeld hé ... de concrete invulling is aan jullie. En of die dag gezin dat een uitje is, of bankhangen, of naar vrienden, of de tuin opruimen dat maakt dat niet meer uit.. die dag is in elk geval "bezet" per definitie. Ook al is er nog geen concreet plan.

Dit vrijwiliigerswerk is voor je man eigenlijk een hobby zo lees ik het. En je mag best een hobby hebben, maar je moet ook tijd en energie voor je gezin overhouden.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven