Samenwonen?

24-05-2019 19:23 307 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds zes maanden ken ik een vrouw (38) met twee kinderen (twee meiden van 5 en 3) en het klikt op heel veel vlakken tussen ons. Zelf (37) heb ik ook twee kinderen (twee meiden van 5 en 3). We wonen een half uur van elkaar af. Zij zit momenteel thuis, had een goede baan, maar kon niet meer reizen dus is in overeenstemming met haar werkgever in de WW beland. Zij heeft de kinderen 50% studeert momenteel weer voor papieren voor een eigen bedrijf of gaat toch weer werken (WW termijn loopt einde van de zomer af). Zij woont in een huis van familie en betaald hier alleen verbruikskosten. Ik heb een goede baan en 50% de kinderen, maar zit nog in het formele proces van uit elkaar gaan met mijn ex partner (en ik heb een goede band met haar). Ik woon in het ouderlijk huis met de kinderen. Voor mij werkt het nu als we elkaar zien als we de kinderen niet hebben, samen leuke dingen, maar ook over serieuze dingen praten. Af- en toe wat met zijn zessen doen.

Momenteel wil zij graag snel samenwonen, maar ik zie hier toch wel tegen op. Vier kinderen vind ik behoorlijk druk en voor mijn gevoel hebben de kinderen en ik nog tijd nodig. Tevens ben ik bang, dat mijn dochters voor hun plaatsje moeten vechten, terwijl ze nog maar kort eraan gewend zijn dat ik en mijn ex uit elkaar wonen (september).

Nu zitten we natuurlijk nog in de ‘roze wolk’, maar ligt het nu aan mij dat ik op dit moment geen concrete stappen tot formeel samenwonen wil zetten? Ik ben ook heel benieuwd hoe zij is als ze weer (32 uur?) moet werken, voor de kinderen moet zorgen. Wellicht heeft ze ook druk, omdat ze in het huis van familie woont, al zegt ze van niet.

Ik vraag mij af of ik nu zo star ben? Heb ik bindingsangst? Zij zegt dat als het gevoel goed is, dat je op je gevoel af moet gaan. Maar rationeel weet ik dat 3/5 van de relaties met wederzijds kinderen zullen sneuvelen. Mijn gevoel zegt als het goed zit kunnen we ook over een langer tijdsbestek dit besluit nemen.
Zes maanden, doe normaal.
Alle reacties Link kopieren
tuurlijk ga je niet met 6 maanden samenwonen met 4 jonge kinderen in het spel
Alle reacties Link kopieren
Supergoed dat je het belang van je dochters zo in het vizier hebt trouwens, houden zo
Duidelijk bindingsangst. Als het er na een half jaar nog niet in zit dan komt dat natuurlijk nooit meer goed.
Ik denk dat jij een goed gevoel hebt waar je vooral naar moet blijven luisteren. Volgens mij heb je het belang van je dochters goed voor ogen en dat moet je vooral zo houden.

Niet samenwonen dus voorlopig, handel de scheiding goed af, zorg dat je met je meiden een gezamenlijk leven op poten zet waarin iedereen zijn/haar weg weet te vinden en weer lekker in haar vel zit. Daarna zie je wel weer verder. En daar is volgens mij geen termijn op te plakken.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk niet doen. Waarom heeft ze zo’n haast? Verveelt ze zich? Geld nodig?

Wat is nou een half uurtje van elkaar wonen zeg.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Je bent sinds september uit elkaar met de moeder van je kinderen en nu wil je nieuwe vlam alweer samenwonen. Niet doen.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
24-05-2019 19:55
Natuurlijk niet doen. Waarom heeft ze zo’n haast? Verveelt ze zich? Geld nodig?

Wat is nou een half uurtje van elkaar wonen zeg.
Dit ook ja.
LaCasa schreef:
24-05-2019 19:23

voor mijn gevoel hebben de kinderen en ik nog tijd nodig. Tevens ben ik bang, dat mijn dochters voor hun plaatsje moeten vechten, terwijl ze nog maar kort eraan gewend zijn dat ik en mijn ex uit elkaar wonen (september).

Dat lijken me toch de belangrijkste redenen om vooral niet samen te gaan wonen.
himalaya schreef:
24-05-2019 19:55
Natuurlijk niet doen. Waarom heeft ze zo’n haast? Verveelt ze zich? Geld nodig?

Wat is nou een half uurtje van elkaar wonen zeg.

Ja haar WW loopt af en hij heeft een goede baan. Ik snap de haast.
Alle reacties Link kopieren
Jij bent verstandig en zij is overhaast bezig.
Niet gaan samenwonen. Laat haar maar eerst ook alles op de rails krijgen en zorg jij ook eerst dat alles afgehandeld en het stof is neergedaald.
Alle reacties Link kopieren
6 maanden?! Tuurlijk niet.

Daarbij; zij zit nu in de WW en studeert voor papieren voor een bedrijf. Wat gaat ze dan doen? Is het traject goedgekeurd voor de WW of moet ze ondertussen ook gewoon solliciteren naar werk? Als zij zich als ondernemer laat inschrijven, boem zeg maar dag met je handje tegen de bijstand want: ondernemer.

1 x raden wie dan haar mag helpen onderhouden met zijn goede baan...

Ik snap wel waarom zij graag met je gaat samenwonen....
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Eerst maar es alles officieel rond hebben met jouw scheiding.
En een jaar of 2 à 3 latten met al die kinderen.

Jullie hebben toch geen plannen meer voor een liefdesbeeb van jullie 2?
Niet aan jezelf twijfelen, TO. Je hebt groot gelijk dat je nog lang niet zover bent.
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet doen. Grote kans overigens dat ze een rebound voor je is.
Samen gaan wonen met 4 kinderen onder de 6 jaar, na pas een half jaar :O

Nee, geen goed idee.
Alle reacties Link kopieren
Abundance-of-Freedom schreef:
24-05-2019 20:07
Samen gaan wonen met 4 kinderen onder de 6 jaar, na pas een half jaar :O

Nee, geen goed idee.

En hij is nog niet eens officieel gescheiden hè?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Samengestelde gezinnen zijn ingewikkeld. Als je gaat samenwonen wordt dat alleen maar ingewikkelder en het blijft ingewikkeld. Gemiddeld is een samengesteld gezin, als het allemaal goed blijft gaan, na 7 jaar in balans.

Wat je nodig hebt om het te laten slagen is een hele stevige basis. In je relatie, in het ouderschap, in de onderlinge verhoudingen van alle gezinsleden.

Na zes maanden heb je nog geen stabiele basis in je relatie. Die gok kan je wagen als je geen kinderen hebt, maar niet met.
Na zes maanden weet je niet voldoende van je partner hoe deze in het ouderschap staat en hoe je dat combineert met je eigen ouderschap.
Na zes maanden hebben de volwassenen nog niet voldoende binding met de kinderen van de ander om hun persoonlijke eigenaardigheden te kunnen verdragen en waarderen.
Na zes maanden hebben de kinderen nog niet voldoende band met de partner van hun ouder om daar genoeg vertrouwen in te kunnen hebben.
Na zes maanden hebben de kinderen onderling nog geen basis waarop ze als zussen met elkaar kunnen samen leven.

Je kunt het gokken, maar wil je je kinderen nog een scheiding aan doen?

Je gevoel is goed. Niet doen.
Het basisgezin bestaat niet meer, je zult zelf met je kinderen een nieuwe basis moeten gaan vormen. Dat kost tijd. In die tijd kun je best leuk tijd door brengen met een ander gezin, maar samenvoegen is echt heel andere koek.
Nog los van de verborgen motieven van je vriendin om zo snel al te willen samenwonen. Zij moet ook eerst een goede basis en balans met haar eigen kinderen vinden, en daar hoort werk en inkomen bij.
Abundance-of-Freedom schreef:
24-05-2019 20:07
Samen gaan wonen met 4 kinderen onder de 6 jaar, na pas een half jaar :O

Nee, geen goed idee.
Zo leer je elkaar juist goed kennen!
patchouli_ schreef:
24-05-2019 20:12
Samengestelde gezinnen zijn ingewikkeld. Als je gaat samenwonen wordt dat alleen maar ingewikkelder en het blijft ingewikkeld. Gemiddeld is een samengesteld gezin, als het allemaal goed blijft gaan, na 7 jaar in balans.

Wat je nodig hebt om het te laten slagen is een hele stevige basis. In je relatie, in het ouderschap, in de onderlinge verhoudingen van alle gezinsleden.

Na zes maanden heb je nog geen stabiele basis in je relatie. Die gok kan je wagen als je geen kinderen hebt, maar niet met.
Na zes maanden weet je niet voldoende van je partner hoe deze in het ouderschap staat en hoe je dat combineert met je eigen ouderschap.
Na zes maanden hebben de volwassenen nog niet voldoende binding met de kinderen van de ander om hun persoonlijke eigenaardigheden te kunnen verdragen en waarderen.
Na zes maanden hebben de kinderen nog niet voldoende band met de partner van hun ouder om daar genoeg vertrouwen in te kunnen hebben.
Na zes maanden hebben de kinderen onderling nog geen basis waarop ze als zussen met elkaar kunnen samen leven.

Je kunt het gokken, maar wil je je kinderen nog een scheiding aan doen?

Je gevoel is goed. Niet doen.
Het basisgezin bestaat niet meer, je zult zelf met je kinderen een nieuwe basis moeten gaan vormen. Dat kost tijd. In die tijd kun je best leuk tijd door brengen met een ander gezin, maar samenvoegen is echt heel andere koek.
Nog los van de verborgen motieven van je vriendin om zo snel al te willen samenwonen. Zij moet ook eerst een goede basis en balans met haar eigen kinderen vinden, en daar hoort werk en inkomen bij.
Dit!! Dit zegt alles.
Je klinkt stukken verstandiger dan jij. Ik zou me afvragen of haar motieven wel zo zuiver zijn. Of ze kan niet alleen zijn, of ze heeft je nodig. Een weldenkende en zelfstandige vrouw zou er niet aan moeten denken nu al.
En je bent net single..dikke kans dat zij nu is wat je nodig hebt maar dat het niet is wat je echt zoekt in een partner. Deze vrouw zal op je leunen.
Murrmurr schreef:
24-05-2019 20:13
Zo leer je elkaar juist goed kennen!
:proud:
Alle reacties Link kopieren
DOE HET NIET!!!!
Zelf jaar of 6 geleden gescheiden. Sinds 4 jaar nieuwe partner, hij 2 kinderen en ik 3. Heerlijk latten. Soms met zijn allen wat doen, soms is hij bij mij of ik bij hem. Eens in de 2 weken met zijn tweeën en genoeg tijd voor je ‘eigen’ gezin.
himalaya schreef:
24-05-2019 20:09
En hij is nog niet eens officieel gescheiden hè?

En ze wonen maar een half uur van elkaar af, ik zie geen toegevoegde waarde voor TO.
Alle reacties Link kopieren
Je bent nog niet eens gescheiden van de vorige....Jij bent niet de partner van haar leven maar wel de oplossing van een financieel probleem....waar zij trouwens zelf verantwoordelijk voor is. Je gaat toch niet het financiele probleem van een vrouw oplossen terwijl je zelf nog niet gescheiden bent en jij en je kinderen nog niet aan de nieuwe situatie hebben kunnen wennen?

Er is niets op tegen om gezond verstand te gebruiken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven