Waarom nemen mensen genoegen met...

27-05-2019 12:20 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
een relatie die niet werkt.
Waarbij beide het slechtste in elkaar naar boven halen of de ander gigantisch belazeren enz, enz...

Ik lees hier zoveel verhalen van mensen die al jaaaaren in een relatie zitten die ze ongelukkig maakt. En dan vaak al vanaf het begin.

Waarbij gewoon niet naar elkaar wordt geluisterd of mensen fundamentelen wensen en verlangens opzij schuiven omdat ze het idee hebben dat hij/zij op een dag wel bijdraaid...

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Alle reacties Link kopieren
better the devil you know?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Omdat ze bang zijn om alleen te zijn.
Omdat ze bang zijn dat er nooit meer iemand op hun pad komt.
Omdat ze denken dat je moet vechten voor een kutrelatie, dat dat erbij hoort.
Omdat ze denken dat ze de ander wel kunnen veranderen.

Tja, ik snap het ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Angst voor het onbekende. Logisch toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net mijn relatie van 1,5 jaar beëindigd vanwege paranoïde gedachten van zijn kant. Ik voelde de bui ook al hangen. Doet wel zeer, want het was echt een zeer lieve man. Ik heb hem proberen te helpen, maar als iemand het zelf niet ziet.....dat is trekken aan een dood paard. Misschien moet ik maar een topic openen.

Maar je hebt gelijk. Wat een gedoe en gelazer. Hoe moeilijk kan het nou zijn, een relatie..... Voor mij even niks meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook elke fout gemaakt en ben in heel wat valkuilen gestapt toen ik nog jong echt jong was.
Heb het wat dat betreft echt via de harde weg geleerd. Terwijl iedereen me waarschuwde...

Maar goed ben inmiddels de 30 gepasseerd en zou het gewoon niet meer accepteren... heb dus wel een aantal relaties op mn naam staan die de 1,5 jaar niet gered hebben...

Nu al bijna 2 jaar gelukkig met een leuke lieve man. Die echt aan alle verwachtingen voldoet en meer.
Alle reacties Link kopieren
stokske schreef:
27-05-2019 12:24
Angst voor het onbekende. Logisch toch?
Geen idee of dag heel logisch is? Het onbekende kan ook zoiets zijn als het gras lijkt elders altijd groener...

Maar ik vind het wel interessant hoe de mens wat dat betreft werkt. Het is ook niet bedoeld als een verwijtend topic.
Ik vraag het me oprecht af wat sommige mensen zichzelf toch aandoen.
trien30 wijzigde dit bericht op 27-05-2019 12:31
29.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Angst, denk ik. Bang zijn om alleen te blijven of over te blijven.
Trien30 schreef:
27-05-2019 12:30
Geen idee of dag heel logisch is? Het onbekende kan ook zoiets zijn als het gras lijkt elders altijd groener...

En dat is dan een ander slag volk. Degenen die bang zijn, denken dat ze het nooit beter zullen krijgen. Degenen die denken dat het gras ergens anders altijd groener is, denken dus dat het altijd beter kan. Die zullen denk ik ook minder vaak in een relatie blijven hangen.
dianaf wijzigde dit bericht op 27-05-2019 12:32
78.00% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Trien30 schreef:
27-05-2019 12:29
Ik heb ook elke fout gemaakt en ben in heel wat valkuilen gestapt toen ik nog jong echt jong was.
Heb het wat dat betreft echt via de harde weg geleerd. Terwijl iedereen me waarschuwde...

Maar goed ben inmiddels de 30 gepasseerd en zou het gewoon niet meer accepteren... heb dus wel een aantal relaties op mn naam staan die de 1,5 jaar niet gered hebben...

Nu al bijna 2 jaar gelukkig met een leuke lieve man. Die echt aan alle verwachtingen voldoet en meer.
Dan ken je het antwoord op je vraag dus: omdat ze het nog niet geleerd hebben
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik begrijp dat ook niet. Ik heb zelf een paar relaties gehad die niet werkten, maar die heb ik dus na max een jaar verbroken. Daarna wist ik steeds beter wat ik wel wilde en wat absoluut niet meer.

Maar om nu jarenlang te blijven hangen bij iemand die niet bij je past? Nee hoor, geen idee waarom mensen dat doen. Eeuwig zonde!
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
27-05-2019 12:32
Ik begrijp dat ook niet. Ik heb zelf een paar relaties gehad die niet werkten, maar die heb ik dus na max een jaar verbroken. Daarna wist ik steeds beter wat ik wel wilde en wat absoluut niet meer.

Maar om nu jarenlang te blijven hangen bij iemand die niet bij je past? Nee hoor, geen idee waarom mensen dat doen. Eeuwig zonde!
Maar sommige relaties zijn in het begin wel goed, maar worden pas na jááren slecht. Veel mensen willen dan niet acuut stoppen, want je bent al zo lang samen. Of er zijn ondertussen kinderen. Of één van de twee (vaak de vrouw), zal het na een breakup gewoon veel slechter hebben dan ervoor.
Tja...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
27-05-2019 12:30
Dan ken je het antwoord op je vraag dus: omdat ze het nog niet geleerd hebben
Ja maar goed dit waren korte relaties van max 1,5 jaar.

Het gaat hier soms om relaties die al jaaaaaren aanmodderen. Waarbij toch ook maar kinderen komen want ja dat hoort of de hormonen slaan op hol.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
27-05-2019 12:34
Maar sommige relaties zijn in het begin wel goed, maar worden pas na jááren slecht. Veel mensen willen dan niet acuut stoppen, want je bent al zo lang samen. Of er zijn ondertussen kinderen. Of één van de twee (vaak de vrouw), zal het na een breakup gewoon veel slechter hebben dan ervoor.
Tja...
Het ging in mij OP vooral over relaties die al lang of misschien vanaf het begin niet werken. ;)

Dit wat je hier schrijft dat snap ik.
Ik heb een dramarelatie van 2 jaar achter de rug en ben niet bang voor het onbekende, kan heel goed alleen zijn. Tis meer dat ik zeer zelden iemand leuk genoeg vind en als het dan wel zo is dan wil ik het laten werken en zie ik veel te veel door de vingers. Eigenlijk val ik gewoon meestal op zeer gemankeerde mensen en dat komt door vroeger, ik heb geen voorbeeld gehad van een harmonieus gezin. Iets in mij beleeft dat hele Sturm und Drang gebeuren als meer romantisch ben ik bang. Lastige mensen zie ik als een uitdaging.
Trien30 schreef:
27-05-2019 12:35
Ja maar goed dit waren korte relaties van max 1,5 jaar.

Het gaat hier soms om relaties die al jaaaaaren aanmodderen. Waarbij toch ook maar kinderen komen want ja dat hoort of de hormonen slaan op hol.
Oh God nee niets van dat alles.
dianaf schreef:
27-05-2019 12:34
Maar sommige relaties zijn in het begin wel goed, maar worden pas na jááren slecht. Veel mensen willen dan niet acuut stoppen, want je bent al zo lang samen. Of er zijn ondertussen kinderen. Of één van de twee (vaak de vrouw), zal het na een breakup gewoon veel slechter hebben dan ervoor.
Tja...
Ik geloof niet dat je het ooit veel slechter kunt hebben, dan wanneer je in een slechte relatie blijft hangen. Ik zou zelf liever in een flatje zes hoog achter zitten, dan in een paleis met een vervelende man.

Mensen hechten zich denk ik toch aan elkaar, ook al is iets slecht.
Alle reacties Link kopieren
Onzekerheid, verlatingsangst, niet alleen willen zijn, het gevoel hebben dat je al zoveel geinvesteerd hebt dat het weggegooide energie is...
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Trien30 schreef:
27-05-2019 12:29
Ik heb ook elke fout gemaakt en ben in heel wat valkuilen gestapt toen ik nog jong echt jong was.
Heb het wat dat betreft echt via de harde weg geleerd. Terwijl iedereen me waarschuwde...

Maar goed ben inmiddels de 30 gepasseerd en zou het gewoon niet meer accepteren... heb dus wel een aantal relaties op mn naam staan die de 1,5 jaar niet gered hebben...

Nu al bijna 2 jaar gelukkig met een leuke lieve man. Die echt aan alle verwachtingen voldoet en meer.
Waarom ging jij niet weg dan? Nadat iedereen jou waarschuwde? Waarom accepteerde je het toen wel?
Life is short. Eat dessert first.
Tja, ik heb ruim 10 jaar gezeten in een giftige relatie met hoge toppen en diepe dalen. Op het laatst kwamen de dalen frequenter en waren de toppen minder hoog. Met de wijsheid van nu had ik er waarschijnlijk binnen twee jaar al een punt achter gezet, maar door mijn aard, zelfbeeld, en voorgeschiedenis heb ik dat toen niet ingezien.
Alle reacties Link kopieren
Trien30 schreef:
27-05-2019 12:38
Het ging in mij OP vooral over relaties die al lang of misschien vanaf het begin niet werken. ;)

Dit wat je hier schrijft dat snap ik.
Ow ja, maar ik kan mij voorstellen dat men in het begin denkt, het komt wel goed, we moeten aan elkaar wennen, of als we ons aanpassen / als ik mij aanpas komt het echt goed.
Maar ik denk voornamelijk angst. Als het niet is om alleen te zijn, dan omdat het soms echt wel bijzonder is als je iemand gevonden hebt die jij leuk vindt en andersom ook.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
laat ook maar.
Omdat veel vrouwen niet zoveel eigenwaarde hebben, waardoor ze de gekste dingen accepteren. En omdat veel vrouwen met alle geweld een relatie willen. Of die relatie nou leuk is of niet. Want alleen zijn is natuurlijk veel te eng. Zeer afhankelijk en eigenlijk ook wanhopig.

Vriend en ik staan er gelukkig hetzelfde in: de dag dat wij geen moeite meer doen om elkaar gelukkig te maken, is de dag dat we alleen verder gaan. Want waarom zou je in hemelsnaam samen willen zijn als dat blijkbaar geen meerwaarde meer heeft?

Ik geef super veel om mijn vriend, ik ben heel erg verliefd op hem, ik wil niemand anders en ik wil het liefst voor altijd met hem samen zijn. Maar als hij morgen besluit dat hij mij slecht gaat behandelen of dingen doet die mij ongelukkig maken, kan hij gaan. Alleen ben ik namelijk ook heel gelukkig.
Murrmurr schreef:
27-05-2019 12:38
Ik heb een dramarelatie van 2 jaar achter de rug en ben niet bang voor het onbekende, kan heel goed alleen zijn. Tis meer dat ik zeer zelden iemand leuk genoeg vind en als het dan wel zo is dan wil ik het laten werken en zie ik veel te veel door de vingers. Eigenlijk val ik gewoon meestal op zeer gemankeerde mensen en dat komt door vroeger, ik heb geen voorbeeld gehad van een harmonieus gezin. Iets in mij beleeft dat hele Sturm und Drang gebeuren als meer romantisch ben ik bang. Lastige mensen zie ik als een uitdaging.

Ik denk dat dit een heel belangrijke factor is. Zolang je het nog leuker/beter/hetzelfde hebt dan dat je je hele jeugd bij je ouders hebt ervaren en je ouders zijn nog steeds samen, hoe weet je dan hoe het beter kan?
Afhankelijk en wanhopig ben ik dan weer nooit geweest. Wel val ik op mannen die dominant zijn en een mening hebben. Daartegenover moet natuurlijk een eigenschap staan waardoor ze ook rekening met hun partner houden, maar die is dan vaak minder ontwikkeld.
Andersom schreef:
27-05-2019 13:13
Ik denk dat dit een heel belangrijke factor is. Zolang je het nog leuker/beter/hetzelfde hebt dan dat je je hele jeugd bij je ouders hebt ervaren en je ouders zijn nog steeds samen, hoe weet je dan hoe het beter kan?
Ik ben redelijk verknipt geraakt door de situatie bij ons thuis. Zo kwam ik eens bij een gezin waar vader zich actief bemoeide met en interesse toonde in de kinderen, zo raar vond ik dat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven