Toxic relatie?

05-06-2019 23:39 70 berichten
Oke ik weet niet echt waar ik moet beginnen maar ik zal het kort samenvatten.

Ik zit momenteel in een relatie van 9 maanden, klopt niet heel lang. Onze relatie was in het begin best wel slecht, hij was heel jaloers, als ik bijvoorbeeld jongens volgde, uit wilde gaan etc. Uiteindelijk was het na 4 maanden uitgegaan omdat hij te jaloers was. Hiervan gaf hij mij de schuld. Paar dagen later kwam hij huilend naar mijn huis toe om te zeggen hoeveel spijt hij wel neit heeft. We hebben toen een lang gesprek gehad, en ik heb hem gezegd dat ik het nog een keer wil proberen, maar dat hij nooit meer zo tegen mij mag doen.

De volgende 3 maanden ging het heel goed. Ik was zo gelukkig met hem. Hij heeft mijn familie leren kennen en ik die van hem ook. We waren letterlijk elke dag samen, maar dan ooke echt letterlijk elke dag. Hij was het middelpunt van me leven, en ik heb alles laten vallen, me studie, vrienden, familie etc. Pas sinds een maand geleden is hij opeens veranderd, naar de jongen die hij hierevoor was. Er is altijd wel iets, dan lopen wew op straat en ziet hij bijvoorbeeld een jongen die toevallig naar me staart omdat ik hem ken en dan maakt hij een hele drama over dat ik hem moet ontvolgen op insta. Als ie dat nou een keer had gevraagd, kon ik het nog door de vingers zien, maar dit is de tiendee keer dat hij me vraagt om iemand te ontvolgen. Ook begint hij altijd over het uitgaan en dat hij liever wilt dat ik een beperkt aantal keer per jaar uitga, hij had ook liever niet dat ik naar de sportschool zou gaan of naar het zwembad ''omdat er dan jongens naar je gaan staren'' Dit is wel al opgelost, en hij heeft hierover ook gezegd dat ie onredelijk was en dat het doodnormaal is om te sporten, maar dat wel na een hele drama en geruzie waar ik gek van wordt.

Vorige week is het uitgegaan, omdat ik uitging zonder hem- ik had hem gezegd dat ik een meidenavod wilde, Die avond was dus de vriend van mijn vriendin ook gekomen in dezelfde club, en daar werd mijn vriend dus heel boos over, hij neomde me een leugenaar, een bedrieger, en hij zei dat ie vanaf nu alleen een relatie wil als hij voortaan altijd mee uitgaat. Daar hbe ik toen de streep getrokken en gezegd dat het klaar is. Eergisteren belde hij me en zei hij dat het hem spijt, en ik weet het, ik ben dom, want ik heb het hem vergeven, Ik had hem wel duidelijik gemaakt dat zoiets nooit meer mag gebueren,. En ja, hij kon het neit een dag uithouden en gisteren begon hij alweer. Hij werd boos omdat de vriend van mijn vriendin met hartjes onder mijn foto reageert- terwijl ik en me vriend hem goed kennen. Daarna belde hij me 20 keer op schreeuwendn en huilend dat ik een ''kankerhoer ben'' en dat ik zijn ''leven verpest heb'' Ookal weet ik dat het neit zo is, na zoveel ruzie heb ik toch het gevoel dat het soms mijn schuld is, en dat ik zijn jaloezie en bazigheid maar moet leren te verdragen, Maar ik kan het mentaal niet meer aan. Er is ALTIJD wel wat, altijd wel een jongen die ik moet ontvolgen, een plek waar ik niet naartoe mag etc. En hij begint er altijd mee, hij komt er altijd zelf mee, en da is het zogenaamd ''mijn schuld''. Ik wordr er helemaal gek van, dat ik dan de hele nacht huil, niet kan slapen, concentreren, en gewoon een kut gevoel heb, ik voel me dan gewoon slecht, zo een misselijk gevoel in me maag.

Ik schaam me zelfs om dit aan anderen te vertellen, het is zooo kinderachtig waar hij boos om wordt. Iedereen vraagt zich zeker af waarom ik nog bij hem ben. En de reden is dat ik gewoon te veel van hem houd, hij is mijn eerste echte serieuze relatie, we zien elkaar elke dag, en ik heb het gevoel alsof ik niet zonder hem kan. Ik kan mij gewoon geen leven voorstellen zonder hem, en ik heb het gevoel dat ik nooit iemand zal vinden zoals hem. Want ookal is hij zo jaloers en maakt hij me mentaal gek, hebben we toch hele mooie momenten samen gehad, waarin ik serieus dacht dat ik voor altijd met hem zal blijven. Die drie maanden nadat het uit was waren perfect voor mij. Zelfs mijn ouders waren heel blij met hem, we hadden gewoon een speciale band opgebouwd. Maar het is alsof hij een heel ander persoon is dan hij was in die drie maanden.

Ik klink nu zeker heel zwak, maar ik kan het gewoon niet uitmaken. Ik weet dat ik dan een erg schuldgevoel zou hebben, en gewoon niet zou kunnen slapen. Ik blijf maar hopen dat ik dit kan oplossen, maar ik heb het gevoel alsof ik mezelf dat alleen maar wijs maak. Ik vraag me gewoon af, wat zouden anderen doen in deze situatie?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je inderdaad nooit meer iemand vindt zoals hij.

Dit is meer dan abnormaal gedrag. Wegwezen. Vandaag nog.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Run, Forrest, run
Don't know, don't care
Alle reacties Link kopieren
Als je van drama houdt zou ik blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou met hem trouwen. Zo'n schatje vind je nooit meer.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Wat anderen doen in jouw situatie?
Kies uit 2 opties: Ze doen zoals jij, "vergeven"hem iedere keer weer, zoeken steeds vaker de schuld bij zichzelf, en laten hun familie en vrienden in de steek omdat vriend dat niet leuk vindt.
De andere groep, kiest voor zichzelf, haalt niet de vrienden van insta af, maar wel die ene "vriend", blokkeert hem overal, en zeker uit haar leven. Gaat met vriendinnen en vrienden leuke dingen doen, terwijl ze wacht tot er wel een leuk exemplaar opduikt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk kan je het wel uit maken. Lees je eigen stukje nog eens door en bedenk wat je een vriendin zou zeggen als háár vriend dit gedrag vertoonde...
Dat 'schuldgevoel' gaat wel over, en een nieuwe liefde (hopelijk eentje die niet zo bizar doet) komt ook wel weer op je pad.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Zoiemand vindt je nooit meer nee.
Wegwezen. Het wordt hoe langer hoe erger en o ok moeilijker om weg te gaan. Hij wil jou beheersen, bezitten...
Dat wil je toch niet? Geen vrienden meer, aleen nog hem. Je wordt gevangen gehouden. Een kluizenaar.
Heeft hij borderline?
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Och wat sneu. :hug:
Wat zonde dat hij zo doet.
En daardoor jou juist kwijt raakt.
Ik begrijp je en voel met je mee hoor, maar hier word je niet gelukkig van uiteindelijk .. Sterkte.
Wat een leukerd, gauw mee trouwen dan verandert hij in een perfecte partner.
Dit klinkt als het verhaal van een vriendin van mij. Zij vergaf hem steeds weer, hij stelde steeds meer eisen. Ze mocht niet uitgaan, niet roken of drinken, maar hij wel. Ze sliep uiteindelijk op de vloer.
Ze maakte het pas uit toen hij haar probeerde te wurgen. Achteraf zei hij dat hij haar op dat moment ten huwelijk wilde vragen. Hij heeft haar nog lange tijd gestalkt.

Moraal vh verhaal: hij is niet leuk, hij houdt niet van jou, maak het uit en ga een leuk leven tegemoet.
Ik krijg alleen al rillingen van “ik liet alles voor hem vallen” :-(
Alle reacties Link kopieren
Deze jongen is zó fout. Wat een creep. Je weet zelf wel wat je moet doen, zo iemand verandert nooit. Bij hem blijven betekent een leven vol ellende en waarschijnlijk wordt het alleen maar erger dan het nu al is. Heel hard wegrennen dus en hem nooit meer terugnemen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je in godsnaam ooit nog zo’n debiel willen tegenkomen?

Hallo, stop even met je zelfmedelijden. Hij laat jouw hele leven om hem draaien waardoor hij onmisbaar lijkt.. nou niet dus! Nu doet hij dit en als hij jou genoeg om zijn vinger heeft gedraaid dan wat? Een pets in je gezicht?

Je durft dit niet eens tegen je omgeving te zeggen.. WAAROM DENK JE DAT DAT ZO IS?

Irriteer me oprecht aan je slappe houding.
Alle reacties Link kopieren
Lees het verhaal van Laura Korsman. Er zijn zoveel gevaarlijke gekken op de wereld. Jouw vriend vertoont net zulke trekjes. Wees zuinig op jezelf. Mannen kunnen honden zijn. Laat hem je niet kapotmaken. Sterk zijn en gun jezelf wat beters.
...
Alle reacties Link kopieren
KLOPT je maakt jezelf dit wijs.
Je zit vastgezogen in dit tafereel maar dit is echt niet goed.
Je bent 9 maanden met hem samen!! Dat is niks.
Tuurlijk kun jij zonder hem.
Dit gaat ‘t em echt niet worden. Dit claimende controlerende gedrag zit in zijn karakter en komt er gegarandeerd weer uit
Studie, vrienden en familie laten vallen voor iemand die jou zo controleert en uitscheldt voor kankerhoer?
Ga eens heel snel je ruggengraat terugvinden, wat een enge gast en jij bent een deurmat.
Je houdt teveel van hem, daarom kan je het niet uitmaken ook niet als hij je kankerhoer noemt, elke dag op je lip zit en... ga zo maar door.

Google idd maar even op Laura Korsman.

Zij kon uiteindelijk wel zonder haar vriendje, maar hij zag haar liever dood dan zonder hem als vriend. Na een poos stalken -ze appte nog naar een vriendin voor ze met 37 messteken vermoord werd door haar ex: de politie doet pas wat als ik neergestoken ben- en zo was het ook.

Creepy nietwaar? Dat de dader een forse straf en TBS krijgt brengt haar niet terug op aarde.
Om nog maar te zwijgen over de meisjes die as we speak met littekens rondlopen omdat ze de aanval wel overleefd hebben.
De geestelijke littekens zijn denk ik het ergste... doe niet zo raar, dit is geen liefde. Heeft het niets mee te maken.

Je hebt nog geen kans gezien om te antwoorden omdat hij de hele tijd bij je zit, klopt dat? Ga weg bij hem. Rennen en vertel je ouders het hele verhaal. Echt doen, je weet niet hoe hij gaat reageren..
Alle reacties Link kopieren
"Toxic relatie?"
Ja!
Run, Forrest, Run!
forumdame2011 wijzigde dit bericht op 06-06-2019 06:39
Reden: +r
4.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vraag de mods even om van het vraagteken in je topictitel een uitroepteken te maken.
Alle reacties Link kopieren
Anárion schreef:
06-06-2019 01:23
Lees het verhaal van Laura Korsman. Er zijn zoveel gevaarlijke gekken op de wereld. Jouw vriend vertoont net zulke trekjes. Wees zuinig op jezelf. Mannen kunnen honden zijn. Laat hem je niet kapotmaken. Sterk zijn en gun jezelf wat beters.
Dit! Ga weg bij hem en geef nooit nooit NOOIT meer vrienden of familie op voor een jongen/man. Hoe 'leuk' hij ook is..
Sterkte, het is niet makkelijk :hug:
Alle reacties Link kopieren
Je kan het wel uitmaken.
Je schuldgevoel gaat wel over.
Na 2 nachten wakker liggen slaap je wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Nee joh, dit is toch makkelijk op te lossen? Gewoon een kind nemen met hem! :bonk:
Ik zou het vraagteken achter je topictitel, maar veranderen in drie uitroeptekens.
pamelacourson schreef:
06-06-2019 06:54
Vraag de mods even om van het vraagteken in je topictitel een uitroepteken te maken.
Ik had ook eerst even de reacties kunnen lezen. Mosterd :bonk:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven