Buitenlandse (onbereikbare) liefde

07-06-2019 22:30 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijdens mijn reis heb ik aan de andere kant van de wereld een man ontmoet. We kunnen door verschillende geloofsovertuigingen geen relatie met elkaar hebben. Ondanks dat ik dit weet lukt het mij niet om het contact te verbreken en hebben we elkaar tussentijds nog een aantal keren bezocht.

Meer mensen die ervaring met zo’n onbereikbare liefde hebben?
cactusjes wijzigde dit bericht op 29-09-2019 22:24
58.66% gewijzigd
En hij hier of jullie samen beide in een vreemd land?

En anders blokkeren en niet meer ongedaan maken.
Ik had dezelfde situatie als jij. Ik ben er gewoon voor gegaan. Nu is hij al tien jaar hier in Nederland bij me...
Ik zeg niet dat jij dat ook moet doen. Maar voor mij was dit de enige oplossing...
Alle reacties Link kopieren
@ananas: In zijn land!

Marigold: Wauw, dat klinkt als een succesverhaal. Hij heeft me ook wel gevraagd waar ik zou willen leven als we een relatie zouden hebben. Ik kan me alleen niet voorstellen dat hij hier gelukkig zou worden. Ik zit in strijd tussen contact willen, maar denken dat afstand nemen beter zou zijn.
cactusjes wijzigde dit bericht op 29-09-2019 22:25
27.29% gewijzigd
Is er ergens de hoop bij je en de wens om er voor te gaan? Zo ja en als je adviezen wil, ben ik er voor je...
Cactusjes schreef:
07-06-2019 22:45
@ananas: In zijn land!

Marigold: Wauw, dat klinkt als een succesverhaal. Hij heeft me ook wel gevraagd waar ik zou willen leven als we een relatie zouden hebben. Ik kan me alleen niet voorstellen dat hij hier gelukkig zou worden. Hij woont op een klein eilandje. Werkt de hele dag met toeristen, op de oceaan. Ontmoet daar ook heel veel mensen (en meiden, waar ik ook zeker onzeker van word met deze afstand). En vervolgens weer baal van mijn eigen gevoelens! Ik zit continu in strijd tussen contact willen, maar denken dat afstand nemen beter zou zijn.
Jullie hebben geen relatie toch?
Het klinkt niet echt veelbelovend. Ik zou het contact verbreken.
Hoezo lukt het niet om het contact te verbreken? Je kan toch wel zn nummer blokkeren en wissen?
Je wil het niet , dat is wat anders. Ik snap wel dat het heel rot is maar je zegt zelf al waarom het nooit wat zal worden (om begrijpelijke redenen) stop er dan mee want hier wordt je niet gelukkiger van.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Marigold!

Klopt Orisa.

Klopt Stellar, tuurlijk kan het contact verbreken gemakkelijk als iemand aan de andere kant van de wereld woont. We hebben eerder 3 maanden geen contact gehad om deze reden. Het is op dit moment ook meer de struggle met mezelf waar ik tegenaan loop, omdat ik gewoon weet dat het contact mij uiteindelijk niets op gaat leveren (hoofd), maar ondanks dat blijf ik tegen beter weten in dan toch weer uren videobellen en ben ik daar zelfs weer opnieuw heen gegaan (gevoel).
Cactusjes schreef:
07-06-2019 23:43
Bedankt Marigold!

Klopt Orisa.

Klopt Stellar, tuurlijk kan het contact verbreken gemakkelijk als iemand aan de andere kant van de wereld woont. We hebben eerder 3 maanden geen contact gehad om deze reden. Het is op dit moment ook meer de struggle met mezelf waar ik tegenaan loop, omdat ik gewoon weet dat het contact mij uiteindelijk niets op gaat leveren (hoofd), maar ondanks dat blijf ik tegen beter weten in dan toch weer uren videobellen en ben ik daar zelfs weer opnieuw heen gegaan (gevoel).
Blokkeren en verwijderen dan kan je geen contact meer opnemen en hij ook niet.
Ik zou dat wel netjes melden eerst en gedag zeggen natuurlijk, anders is t nogal asociaal vind ik.
Maar een andere oplossing is er niet echt he, hij kan (wil?) niet hier wonen en jij niet daar en van jullie beide snap ik wel waarom niet, jullie levens verschillen gewoon teveel.
anoniem_208010 wijzigde dit bericht op 07-06-2019 23:52
Reden: Toevoeging
7.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cactusjes schreef:
07-06-2019 22:45
@ananas: In zijn land!

Ananas bedoelt of jullie niet samen in een ander land zouden kunnen wonen.
Alle reacties Link kopieren
.
trotter wijzigde dit bericht op 07-06-2019 23:59
98.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
trotter wijzigde dit bericht op 07-06-2019 23:58
98.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pfff, één keer is genoeg...
Alle reacties Link kopieren
Gewoon het contact verbreken en lekker voor je hond zorgen.
Ik zou het contact denk ik verbreken.

Als je wel een relatie zou aangaan is het mooi, maar het klinkt niet heel reëel. Want als je daarheen gaat, kan je dan wel werk vinden? En hij in NL, krijgt hij wel een verblijfsvergunning. Ik zou mezelf dit gedoe besparen en even m'n hoofd erbij houden. Klinkt niet romantisch, maar ik denk dat de praktijk ook niet romantisch zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
In welk land is er geen hond toegestaan? Ben even nieuwsgierig ;-)
Alle reacties Link kopieren
Heb je een bericht gestuurd minnimouse.

Bedankt voor jullie ontnuchterende reacties, haha. Wat ik eigenlijk heb gedaan is het vooral romantiseren de afgelopen periode. En in mijn hoofd weet ik ook dat het niet realistisch is.
cactusjes wijzigde dit bericht op 29-09-2019 22:27
39.41% gewijzigd
Ik had precies hetzelfde als j, maar dan zonder hond. Ik heb het eerst een jaar aangekeken en daarna besloten in zijn land te gaan wonen. Uit welk land komt hij? Zijn er behalve de hond redenen om dat niet te wonen?
Alle reacties Link kopieren
Ik had een vriendin die had precies hetzelfde. Die relatie heeft vier jaar geduurd, ze besloot op een gegeven moment om daar "proef" te gaan wonen na vier jaar. Ze besloot voor 6 maanden daar te gaan wonen om te kijken hoe het daar is.

Ik heb haar toen in die periode bezocht. Ik schrok van de situatie. Hij deed nog steeds alsof ze geen relatie hadden, want zij was geen moslim en geen sex voor het huwelijk. Dus alleen binnen de muren van haar appartement hadden ze een relatie. Ik vond het schokkend na 4 jaar dat hij zich zo vast hield aan wat volgens de buitenwereld moest. Na die 6 maanden heeft ze het ook uitgemaakt met hem.

Nu zeg ik niet dat in jouw situatie het ook zo zou zijn, maar maak een tijdig besluit.
Oeh :) . Ik merk dat nu ook wel heel benieuwd begin te worden over welk land het gaat. En of het over het zelfde land gaat als waar mijn man vandaan komt...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je een privébericht gestuurd (as het tenminste gelukt is, ik ben nog niet zo handig met dit forum ;-) ).

Ik heb inmiddels het contact verbroken. Ben er wel wat sneu van, maar denk dat het uiteindelijk meer rust gaat opleveren.
Alle reacties Link kopieren
Als jullie samen zouden zijn moet iemand flink gaan toegeven. Hij is ern leven buiten vol vrijheid op een prachtig warm eiland gewend. Jij hebt daar geen toekomst. En zou dat waarschijnlijk ook niet willen in zo'n cultuur en religie. Nu is men vriendelijk. Maar accepteren ze je ook als zijn partner (met verplichte bekering).

Soms moet je verstandig zijn. Die verliefdheid waait wel weer over.

Bedenk dat je ook deels verliefd bent op het idyllische plaatje. Als hij karel had geheten en stratenmaker in lutjebroek was geweest was de liefde er niet geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven