Ineens niets meer horen van date

07-06-2019 22:36 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu meer dan een jaar single nadat ik meer dan 20 jaar een relatie heb gehad. Inmiddels al weer een tijdje aan het daten.
Het is leuk en spannend en merk dat ik ook echt wel weer toe ben aan iemand. Het enige wat ik er echt niet leuk aan vind en waar ik mij zelf echt rot door voel is dat het vaak gebeurd dat een echt leuke date ineens niets meer laat horen.
Zo'n man geeft mij helemaal het gevoel dat het leuk is en zegt dat hij mij graag vaker wil zien. Alles lijkt dan nog prima.
En dan ineens kortaf, doet geen moeite meer voor contact. En ja er is dan al seks geweest, wat nooit gebeurd op de eerste date, dan zijn er al een paar geweest. Maar goed moet ik daar dan 3 maanden mee wachten?
Dat het niet werkt dat kan maar is het nu echt teveel moeite om als volwassen man (37 tot 45 jaar) een ander met respect te behandelen en dit gewoon even aan te geven?
Ik merk dat ik op deze manier mannen ga wantrouwen, terwijl ik het juist zo leuk kan zijn ook.
Hebben anderen hier ook moeite mee, of hoe gaan jullie hier mee om?
Ja dit heb ik heel vaak meegemaakt. Zelfde leeftijdscategorie. Na veel trial and error kan ik concluderen dat vele mannen alleen wat spannende dates of een fwb willen maar geen relatie. En ja, ze doen veel moeite de eerste paar dates. Ik heb om deze reden het daten stopgezet. Ik ben ca 4 jaar single en geloof niet meer in internetdaten.
Veel teleurstelling en kortstondige contacten. Het is erg lastig. En vaak niet goed te peilen wat ze willen. 1 jaar single is nog maar kort. Tijd zat!
Je bent "geconsumeerd", dus voor de helft van de mannen is het belangrijkste gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Altijd een half jaar wachten met seks. Zo filter je de players er wel uit.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
07-06-2019 23:08
Altijd een half jaar wachten met seks. Zo filter je de players er wel uit.

Ja maar sommige mannen zullen dat weer zien als een challenge. Die moet je er ook uit filteren!

Dus ‘t beste de eerste 5 jaar geen seks.
Kinase3000 schreef:
07-06-2019 23:11
Ja maar sommige mannen zullen dat weer zien als een challenge. Die moet je er ook uit filteren!

Dus ‘t beste de eerste 5 jaar geen seks.
Eerst trouwen voor er seks komt.

Als ze dan gaan lopen kan je tenminste nog een tijdje partner-ali innen :mrgreen:.


En je kent ook op zijn minst je schoonfamilie, want die is op je trouwfeest.
Belg007 schreef:
07-06-2019 23:13
Eerst trouwen voor er seks komt.

Als ze dan gaan lopen kan je tenminste nog een tijdje partner-ali innen :mrgreen:.


En je kent ook op zijn minst je schoonfamilie, want die is op je trouwfeest.

Dat is wel een goeie!

Wel in gemeenschap van goederen, anders heb je er nog steeds niks aan maar heb je wel je bloempje gegeven in de huwelijksnacht.. :cry:
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb ook gewacht tot het huwelijksaanzoek. Als ik gebruikt had willen worden was ik wel prostituee geworden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ja herkenbaar ...
Paar keer meegemaakt.

Betekent heel simpel, ze hebben geen interesse/tijd/energie om verder te daten. Thats iT.
En ik heb het ook gedaan bij sommige tinder dates. Totdat mij het gebeurde dat iemand me negeerde. Ik vond het echt lelijk. Later bij andere dates heb ik wel altijd meteen eerlijk verteld of ik verder wil daten.

Als ze terug komen nadat ze me genegeerd hebben gun ik zo iemand geen kans want hij had niet eens respect om duidelijk aan te geven waarom die niet wil daten of kan.
Madeliefjees schreef:
07-06-2019 23:42
Ja ik heb ook gewacht tot het huwelijksaanzoek. Als ik gebruikt had willen worden was ik wel prostituee geworden.
Belachelijk om te wachten. Je moet toch weten of er een seksuele klik is. Ben je misschien al op leeftijd en was dit in jouw jongere jaren de norm?
Het lijkt tegenwoordig wel een hype. Hoe noemen ze het nog maar; “‘ghosting” ofzo? Te laf om eerlijk het gesprek aan te gaan dat er niet meer in zit. Ik heb het ook al meegemaakt. Ben nu 34. Vind het vooral heel onvolwassen . Tegenwoordig kom je niet zo snel meer iemand tegen die voor vast en trouw wil gaan. Heb lang zitten nadenken waar dat door komt; ik denk dat tegenwoordig alle verwachtingen en social media een rol spelen. Daarbij ook de bijbehorende dating apps.
Iedereen moet ALLES uit het leven halen, reizen, feestjes, dingen kopen. Het moet steeds groter duurder, exclusiever en gekker lijkt wel.
Burgerlijk thuis met een gezin is “ saai “. (Vind ik overigens niet hoor)
Alle reacties Link kopieren
Iemand kan altijd afhaken...er zijn geen garanties.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Er zijn geen garanties. Mensen (ook vrouwen) kunnen leuke dingen zeggen en enthousiast lijken. Maar wat denken ze echt? Twijfel, een oude vlam die opeens terug is.....Dan nemen ze afstand en eerlijk zeggen hoe het zit is dan eng of zo. Met snel seks hebben heeft dit niks te maken. De man als jager die na een vangst verder wil kijken, is nogal cliché.
Wel moet je proberen niet overal gelijk in te duiken, qua gevoel. Als jij iemand bent die na seks snel gevoelens voor iemand hebt, kan je daar beter mee wachten dus.
Kijk de kat een beetje uit de boom, ga niet tegelijk fantaseren over een toekomst met deze man, schrap andere dates niet gelijk van je lijstje, bekijk hem kritisch.
Ondanks alles is het een aanslag op je zelfvertrouwen als dit een paar keer gebeurt.
:hug:
Het is met internetdaten gewoon te gemakkelijk geworden om verder te kijken. Ex bleek nog niet afgerond, die andere date leek interessanter, het wordt te serieus of je had schoenmaat 38 ipv 37 en je wordt geghost.

Seks heeft er niks mee te maken. Als je beiden zin hebt, waarom je dan misbruikt voelen?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties al. Ik denk inderdaad dat ik er qua gevoel te snel in zit, dat kan ook al zijn voordat er seks is geweest. Ik heb even gedacht dat dat kwam omdat ik toch een leegte op wilde vullen. Ik ben voordat ik ging daten eerst behoorlijk met mijzelf aan de slag gegaan namelijk, eerst maar eens alleen gelukkig zijn voordat er een ander bijkomt.
Maar ik ben gewoon echt een gevoelsmens. Op zich ben ik heel blij met deze eigenschap, dat hoort gewoon bij mij. Maar het zorgt er nu wel voor dat het inderdaad een aanslag is op mijn zelfvertrouwen.
Ik ben ook weer niet zo negatief dat ik nu denk dat alle mannen zo zijn, maar dit eruit filteren is erg lastig aangezien ze er heel veel moeite voor willen doen inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kies je je dates uit? Waar filter je op?
Ben je duidelijk over de reden waarom je date?

Dus je wil geen ONS maar iets opbouwen....
Zelfs dan kan iemand afhaken of vreemd doen. Voor deel ligt het aan je keuzes en voor een deel aan de ander 50/50.

Ik kan mij wel voorstellen dat het wennen is na een relatie van 20 jaar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me trouwens wel af of jullie hier ook wat van zeggen tegen de man in kwestie. Ik merk dat ik soms een app zou willen sturen waarin het gewoon even afgesloten wordt...
Heb trouwens wel een keer van een man 2 maanden na zo'n actie weer een app gekregen dat hij heel druk was geweest maar op zich wel weer wilde afspreken. Heb dit uiteraard niet gedaan, maar wel van de gelegenheid gebruik gemaakt om uit te leggen dat hij toch echt te maken had met iemand die niet in is voor deze geintjes. Heb ik overigens heel vriendelijk gedaan, en toch werd hij er vervolgens nog kwaad om ook dat ik zo over hem dacht. Niet te geloven gewoon, heb het daarna maar lekker gelaten.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
08-06-2019 08:19
Hoe kies je je dates uit? Waar filter je op?
Ben je duidelijk over de reden waarom je date?

Dus je wil geen ONS maar iets opbouwen....
Zelfs dan kan iemand afhaken of vreemd doen. Voor deel ligt het aan je keuzes en voor een deel aan de ander 50/50.

Ik kan mij wel voorstellen dat het wennen is na een relatie van 20 jaar.
Ik geef in mijn profiel inderdaad duidelijk aan dat ik iets wil opbouwen en niet het type ben voor ONS of FWB.
Ik filter daar dan vervolgens ook op, wie weet ben ik toch gewoon te goed van vertrouwen en naïef in deze dingen.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem1234321 schreef:
08-06-2019 08:25
Ik vraag me trouwens wel af of jullie hier ook wat van zeggen tegen de man in kwestie. Ik merk dat ik soms een app zou willen sturen waarin het gewoon even afgesloten wordt...
Heb trouwens wel een keer van een man 2 maanden na zo'n actie weer een app gekregen dat hij heel druk was geweest maar op zich wel weer wilde afspreken. Heb dit uiteraard niet gedaan, maar wel van de gelegenheid gebruik gemaakt om uit te leggen dat hij toch echt te maken had met iemand die niet in is voor deze geintjes. Heb ik overigens heel vriendelijk gedaan, en toch werd hij er vervolgens nog kwaad om ook dat ik zo over hem dacht. Niet te geloven gewoon, heb het daarna maar lekker gelaten.
Wanneer iemand iets doet wat je echt niet kan maken dan spreek je niet meer af. Het komt over alsof je te graag wil. Iemand die jou op afroep zet voor wanneer het hem uitkomt daar stop je mee omdat je zo niet behandeld wil worden. De waarom vraag doet niet ter zake. Je kan wel eeuwig om verklaringen blijven vragen. Actions speaks louder then words. Zonder uitleg kun je ook besluiten dat dit het niet voor je is. Natuurlijk kan je een x besluiten om iemand nog een kans te geven maar wanneer je in het begin ten aanzien van normale omgangsvormen al op je strepen moet staan dan kun je je afvragen of iemand wel de kwaliteiten en eigenschappen heeft die het voor jou maken dat je een relatie wil aangaan. Een disco heeft ook een deurbeleid: waarom jij dan niet?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook niet zo dat ik nog met zo'n man wil afspreken hoor. Dit is niet hoe ik wil dat er met mij omgegaan wordt dus dan is het wat mij betreft klaar. Het is meer dat ik dan ergens de behoefte voel dat de manier waarop gewoon niet netjes is. Maar inderdaad, wat heeft dat voor zin, dit gedrag laat zien wat zijn karakter is. En dat past in ieder geval niet bij die van mij.
Anoniem1234321 schreef:
08-06-2019 08:29
Ik geef in mijn profiel inderdaad duidelijk aan dat ik iets wil opbouwen en niet het type ben voor ONS of FWB.
Voor sommige mannen is dit natuurlijk een uitdaging.

Hoe is de seks? Misschien val je wat tegen op dat gebied?
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
08-06-2019 00:10
Belachelijk om te wachten. Je moet toch weten of er een seksuele klik is. Ben je misschien al op leeftijd en was dit in jouw jongere jaren de norm?
Net als dat mensen meteen na 2 minuten mogen neuken, mogen ze ook een tijd wachten.
Raar om dat dan weer belachelijk te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Mannen willen graag veel seks met veel verschillende vrouwen. Wanneer dat lukt en gaande is in zijn leven, dan zullen ze zich niet zomaar gaan binden in een vaste relatie. Dat denk ik. De dates/het appen/de moeite is allemaal een show die erbij hoort.
Vind netjes afsluiten ook heel gewoon.

Zo'n volwassen man zou beter moeten weten.
Het komt op mij erg puberaal, player over.
Vraag mij ook af of er echt een type man is die zo doet of is het van de geitenwollen sok tot de snelle en de nerd man?
Date niet (bewust via internet) dus vraag mij dit wel af.
LolitaFleur schreef:
08-06-2019 00:27
Het lijkt tegenwoordig wel een hype. Hoe noemen ze het nog maar; “‘ghosting” ofzo? Te laf om eerlijk het gesprek aan te gaan dat er niet meer in zit. Ik heb het ook al meegemaakt. Ben nu 34. Vind het vooral heel onvolwassen . Tegenwoordig kom je niet zo snel meer iemand tegen die voor vast en trouw wil gaan. Heb lang zitten nadenken waar dat door komt; ik denk dat tegenwoordig alle verwachtingen en social media een rol spelen. Daarbij ook de bijbehorende dating apps.
Iedereen moet ALLES uit het leven halen, reizen, feestjes, dingen kopen. Het moet steeds groter duurder, exclusiever en gekker lijkt wel.
Burgerlijk thuis met een gezin is “ saai “. (Vind ik overigens niet hoor)
Vraag mij ook af hoe dit komt.
De puberale leeftijd lijkt zich te hebben verschoven naar volwassen mannen en player gedrag is daarbij kennelijk een bijbehorend fenomeen.
Vind het maar vreemd.

Hoef niet als een princes op de erwt behandeld worden maar een beetje gentleman mag wel.
Dat niet maar al zou ik worden gedumpt na x aantal dates dan zou ik dat ook raar vinden als hij zich eigenlijk de hele tijd positief op had gesteld en dan ook zonder afsluiten.
Alsof je er niet toe doet als vrouw, mens.

Durf mede hierom ook niet te daten.
Stel dat ik verliefd wordt en ff wordt ingeruild o.i.d.
Dan zou ik zeker verhaal halen maar of je daar werkelijk wat aan hebt is ook maar de vraag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven