Ultimatum van een vriendin gekregen

08-06-2019 09:40 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij wil samen met mij op vakantie gaan.

Dus, 2 maanden geleden belde ze mij op met mededeling dat ze ergens naar toe wil en als ik er zin in had om met haar mee te gaan. Ik heb uiteraard "ja" gezegd.

Blijkbaar wilde ze alleen maar op vakantie gaan zonder verdere intenties.

2 weken geleden zei ik tegen haar toen ze begon te zeggen dat ze aan het daten is, dat ik toch moeilijk vind om samen met haar op vakantie te gaan... Vooral omdat dat ik toch geïnteresseerd ben in haar.

Ze gaf me toen 1 week de tijd om erover na te denken.

Ze belde me gisteren op, en geëist dat ik met haar op vakantie moet.
Ik zei opnieuw tegen haar dat ik toch moeilijk vind om met haar op vakantie te gaan, dit omdat dat ik toch gevoelens voor haar heb.

Maar ze wil er niets van weten... Want ze is vooral geïnteresseerd om samen op vakantie te gaan.

Maar ze blijft benadrukken dat ze geen intenties heeft en bovendien ze is al met iemand anders aan het daten.

Ze zegt en blijft zeggen dat ik haar had belofte om samen met haar op vakantie te gaan en dat ik aan mijn woorden moet houden. Zo niet: "dan zijn we geen vrienden meer."

Deadline van haar:
Als ik voor aanstaande maandag geen positief antwoord geef, dat ze mij gaat blokkeren.

Ik weet al wat ik ga doen:
Ik ga niet met haar op vakantie. Ik heb al haar telefoonnummer verwijderd.

Of moet ik toch met haar mee?
Alle reacties Link kopieren
Nee natuurlijk ga je niet met haar mee.
Vakantie is namelijk leuk!

Niet iets wat je onder dwang en een ultimatum gaat doen.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, je moet niks.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ze manipuleert je.
welnee, je gaat niet mee op vakantie. als iemand nog gaat chanteren zou ik er sowieso klaar mee zijn.
Groot gelijk dat je haar nummer al verwijderd hebt. Wat een mallerd.
Alle reacties Link kopieren
Nee je moet niks.
Waarom moet jij perse mee? Durft ze niet alleen?
Heeft het soms ook met geld te maken? Is ze al verplichtingen aangegaan?
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk MOET je niet met haar mee. En na zulke dramatische dwingelandij zou ik het ook niet meer wíllen. Wat een mafezel zeg! Met zo'n vriendin heb je geen vijanden meer nodig.
Alle reacties Link kopieren
Als je niet wil, dan ga je niet.

Maar ik snap haar ook wel. Je had beter eerst na kunnen denken voordat je “ja”
zei. Zij dacht gezellig met jou op vakantie te gaan en ziet nu haar vakantieplannen in het water vallen, omdat blijkt dat jij een verborgen agenda blijkt te hebben gehad. Daar zou ik ook niet blij van worden.
Nou ja zeg, een echt goede vriendin zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap van het hele verhaal geen bal. Een vriendin met wie je geen liefdesrelatie hebt, vraagt of je zin hebt samen op vakantie te gaan. En jij zegt "Ja, leuk, ik ga mee".

Nou is die vriendin aan het daten en vind je het opeens "moeilijk om met haar op vakantie te gaan".

Gaat die date dan mee ofzo? Zo niet, wat is dan het probleem? Wat heeft het feit dat die vriendin aan het daten is, dan te maken met jullie gezamenlijke vakantie?

Echt, ik snap het niet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Dit is geen vriendschap, zo behandel je een vriend/vriendin namelijk niet.
Mensen als dit, hoe moeilijk ook, kan je beter kwijt dan rijk zijn. Wat ze doet is gemeen.

Blijf bij je standpunt en laat je alsjeblieft niet manipuleren.
Alle reacties Link kopieren
Deadline van haar:
Als ik voor aanstaande maandag geen positief antwoord geef, dat ze mij gaat blokkeren.

Wees maar blij dat ze geen interesse in je heeft, je bent maar mooi de dans ontsprongen met zo'n mafketel.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
08-06-2019 09:50
Ik snap van het hele verhaal geen bal. Een vriendin met wie je geen liefdesrelatie hebt, vraagt of je zin hebt samen op vakantie te gaan. En jij zegt "Ja, leuk, ik ga mee".

Nou is die vriendin aan het daten en vind je het opeens "moeilijk om met haar op vakantie te gaan".

Gaat die date dan mee ofzo? Zo niet, wat is dan het probleem? Wat heeft het feit dat die vriendin aan het daten is, dan te maken met jullie gezamenlijke vakantie?

Echt, ik snap het niet.
Of je leest gewoon even goed...

Hij heeft gevoelens voor haar en vindt het dan lastig. Niks Spaans aan toch?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
08-06-2019 09:50
Ik snap van het hele verhaal geen bal. Een vriendin met wie je geen liefdesrelatie hebt, vraagt of je zin hebt samen op vakantie te gaan. En jij zegt "Ja, leuk, ik ga mee".

Nou is die vriendin aan het daten en vind je het opeens "moeilijk om met haar op vakantie te gaan".

Gaat die date dan mee ofzo? Zo niet, wat is dan het probleem? Wat heeft het feit dat die vriendin aan het daten is, dan te maken met jullie gezamenlijke vakantie?

Echt, ik snap het niet.
TO had hoop dat het iets ging worden. Nu duidelijk is dat vriendin echt geen relatie ziet zitten en zelfs een ander date, heeft TO geen zin meer in de vakantie.

TO, als jij geen zin hebt in de vakantie ga je niet. Zeker niet op deze manier. Vraag me ook af waarom je haar als vriendin zou willen als ze je als ‘een vriend’ al zo dwingt.
Dat wordt in een relatie alleen maar erger.
winkelfanaat wijzigde dit bericht op 08-06-2019 09:58
0.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
08-06-2019 09:52
Of je leest gewoon even goed...

Hij heeft gevoelens voor haar en vindt het dan lastig. Niks Spaans aan toch?
Tja, dat kan, maar dat ligt toch niet aan die vriendin dan? Die heeft er nooit een liefdesreisje van willen maken, gewoon een weekje samen weg als vrienden. Logisch dat je vriendin dan op je rekent als reismaatje als je "ja" hebt gezegd.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt twee maanden geleden toegezegd dat je mee ging en krabbelt nu terug omdat ze aan het daten is. Zou ik ook niet tof vinden. Ze is duidelijk, ze moet niets van je behalve vriendschap, maar jij zag het als een kans om wat te proberen en jij krijgt nu het deksel op je neus en wil afzeggen.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
08-06-2019 09:57
Tja, dat kan, maar dat ligt toch niet aan die vriendin dan? Die heeft er nooit een liefdesreisje van willen maken, gewoon een weekje samen weg als vrienden. Logisch dat je vriendin dan op je rekent als reismaatje als je "ja" hebt gezegd.
Dat ligt eraan of vriendin in het begin duidelijk is geweest. Je hebt ook van die vrouwen die een man aan het lijntje houden.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
08-06-2019 09:46
Nee je moet niks.
Waarom moet jij perse mee? Durft ze niet alleen?
Ze durft niet alleen op vakantie te gaan en ik moet mee omdat dat ik 2 maanden geleden had belofte dat ik met haar mee zal gaan. Van haar, moet ik aan mijn woorden houden en mijn gevoelens die ik voor haar heb aan de kant zetten.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
08-06-2019 10:00
Dat ligt eraan of vriendin in het begin duidelijk is geweest. Je hebt ook van die vrouwen die een man aan het lijntje houden.
En zo heb je ook mannen die een enorme plaat voor hun hoofd hebben en pas nee horen als de wederpartij gaat daten.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo heb je uiteraard JA gezegd?

Jij hebt gevoelens en zij wil alleen vrienden zijn. Lijkt mij een duidelijk zaak. Waar jij dan Ja en Nee tegen zegt is verder jouw verantwoordelijkheid.
Wie zij date moet zij zelf weten. Zij is niet verplicht om jouw gevoelens positief te beantwoorden. Net zo goed als jij niet verplicht bent om vrienden te blijven.
Sowieso lastig een vriendschap wanneer één van de twee meer wil.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dit is geen vriendschap, zo behandel je vrienden niet.
Beloven dat je mee gaat op vakantie en dan weigeren omdat je haar niet mag neuken.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
08-06-2019 10:07
En zo heb je ook mannen die een enorme plaat voor hun hoofd hebben en pas nee horen als de wederpartij gaat daten.
Ja klopt. TO, welke van de twee is het?
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
08-06-2019 10:00
Je hebt twee maanden geleden toegezegd dat je mee ging en krabbelt nu terug omdat ze aan het daten is. Zou ik ook niet tof vinden. Ze is duidelijk, ze moet niets van je behalve vriendschap, maar jij zag het als een kans om wat te proberen en jij krijgt nu het deksel op je neus en wil afzeggen.
Dit dus. Die vriendin heeft nooit hoop gegeven op meer dan vriendschap, en ze heeft TO als goede vriend meegevraagd op een vakantie. Dat TO andere verwachtingen had, is niet haar fout. En nu blijkt die vriendin niet in hem geïnteresseerd als liefdespartner, alleen als vriend, en nou is ze opeens "fout bezig" en wordt ze verwijderd als vriend? Sorry hoor, maar zo ga je niet met mensen om.

Jij hebt JA gezegd tegen die gezamenlijke vakantie, die vriendin heeft voorbereidingen getroffen, en nu opeens laat je het afweten omdat ze aan het daten is?

Mijn vriend zou je ook niet meer zijn.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven