Wie neemt het initiatief tot daten?

08-06-2019 13:57 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie hier regelmatig een topic voorbij komen in de trant van 'Ik heb een man ontmoet, zal ik hem een bericht sturen?' Meestal wordt daar dan op gereageerd: 'Ja natuurlijk, we leven in 2019!' Maar er zijn ook genoeg theorieën dat de man de jager is, en dat als ie dus niet jaagt op jou, hij je niet wil.

Nu ben ik benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn. In je datecarrière, de mensen die je langere tijd hebt gedate, wie nam dan het initiatief tot het eerste afspraakje? Was dat de vrouw of de man? En degene die het initiatief nam, bleef dat in de relatie ook de 'aanjager' of trok dat later recht?
Het gaat hier dus om langere tijd daten, niet over wie wie wist te strikken voor een one night stand.

Ik ben benieuwd!

Wat is jouw ervaring met daten initiëren?

Totaal aantal stemmen: 50

Vrouw benaderde man en kregen een relatie (28%)
Als man achter vrouw aanging had dat het meeste succes (32%)
Het gaat gelijk op (40%)
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Mijn ervaring is dat als ik het initiatief nam het niet van de grond kwam. Alle dates kwamen vanuit de man. Ook in mijn relaties ging dat zo. Mijn exen jaagden en toonden interesse.
Ik heb wel vaak het initiatief genomen. Dat klinkt dapperder dan het is, want ik doe dat alleen als ik bijna zeker weet dat ik geen blauwtje loop.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 20 jaar gescheiden en wanneer een vrouw niet het initiatief neemt bij mij zal ik ook nooit meer een partner krijgen.

Ik weet dit en zit hier niet mee.
Niet geschoten is altijd mis
Bitje93 schreef:
08-06-2019 14:08
Ik ben 20 jaar gescheiden en wanneer een vrouw niet het initiatief neemt bij mij zal ik ook nooit meer een partner krijgen.

Ik weet dit en zit hier niet mee.
En dan toch 'niet geschoten is altijd mis'?
Alle reacties Link kopieren
Ik kies toch ook voor het initiatief van de man. De keren dat ik zelf het initiatief nam bleef de dynamiek ook min of meer zo en je wil toch iemand die echt voor je gaat.
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Ja. En ik wil graag dat iemand vol overtuiging voor me gaat. Iemand die weet wat hij wil en daarvoor gaat en moeite doet. Ik zal nooit meer het initiatief nemen iig. Past niet bij me
Bitje93 schreef:
08-06-2019 14:08
Ik ben 20 jaar gescheiden en wanneer een vrouw niet het initiatief neemt bij mij zal ik ook nooit meer een partner krijgen.

Ik weet dit en zit hier niet mee.
Ik dus hetzelfde. Ik moet gewoon zeker weten dat een man graag wil.
Eens kijken of we over 10 jaar nog single zijn :-D
-Nora- schreef:
08-06-2019 14:11
Ik kies toch ook voor het initiatief van de man. De keren dat ik zelf het initiatief nam bleef de dynamiek ook min of meer zo en je wil toch iemand die echt voor je gaat.
Dat is wederzijds zo hea. Je vergeet denk ik dat mannen best vaak bijzonder passief zijn. Zeker na het me-too en de pedo passen. (Oudere man die de leeftijd van een vrouw niet goed inschat).

Ik pas vaak wel op ;-)
Alle reacties Link kopieren
In mijn omgeving zijn bijna alle relaties tot stand gekomen door het initiatief van de vrouw. Mijn ervaring is ook dat ze bijna geen van alle stand houden op termijn.

De meeste mannen beginnen de relatie, omdat ze het wel goed vinden, iets is beter dan niet, tot ze een keer een vrouw vinden die ze echt leuk vinden en dan is het over of de vrouw raakt op termijn gefrustreerd over het passieve gedrag en dan is het ook over.
Daar pas ik dus voor. En dus moet ik enorm overtuigd zijn van zijn overtuiging. Alhoewel je nooit weet hoe iets uitpakt op langere termijn
Het initiatief ligt bij de man, maar ik zorg er wel voor dat er weinig obstakels zijn. Ik verleid de ander om mij te versieren.
Na de tweede date is het om en om.
Hmm bij mijn huidige relatie heb ik het eerst uitgesproken dat ik hem bovengemiddeld leuk vond. Zijn reactie was zeer verrast en positief, en de volgende dag werden er direct bloemen bezorgd. Het eerste afspraakje was vervolgens op zijn initiatief. Eigenlijk een gezamenlijke actie dus, maar als ik niets gezegd had, had hij waarschijnlijk niets gedaan. We zijn inmiddels ruim 12 jaar samen en van passief gedrag heb ik verder niets gemerkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het beide meegemaakt, maar loop in de regel niet te hard van stapel om maar zo snel mogelijk af te spreken. Het is dus ook voorgekomen dat de vrouw vroeg om af te spreken en dat zegt mijns inziens vrij weinig over hoe graag ik het wil.

De leukste date ontstond spontaan en van beide kanten; zij was bij haar ouders, ik was bij mijn ouders en het kwam zo uit dat we tegelijkertijd dezelfde kant op gingen. Was een gezellige, ongedwongen autorit.
Alle reacties Link kopieren
In mijn huidige relatie en de vorige was het toch wel de man die in het begin de meeste initiatief nam. Ik ben ook wel een beetje een kat uit de boom kijker en vind het wel wat zeggen als iemand je graag veel ziet. Overigens na een paar dates kwam het initiatief gewoon van beide kanten.

De keren dat het initiatief uit bleef bleek er meestal ook gewoon niet zo veel interesse. Beetje suf maar mijn ervaring is dus wel dat als een man echt wil (en niet super verlegen is) dat hij dat wel last blijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem op date gevraagd en hij kwam met bloemen op de eerste date. We hebben de rekening overigens ieder voor de helft betaald. We zijn inmiddels 5 jaar samen
Alle reacties Link kopieren
spell68 schreef:
08-06-2019 14:19
De meeste mannen beginnen de relatie, omdat ze het wel goed vinden, iets is beter dan niet, tot ze een keer een vrouw vinden die ze echt leuk vinden
Ja dat idee heb ik dus ook.

En ik ben zelf hardleers hoor, ik neem nog steeds soms initiatief bij mannen ook al weet ik wel dat dat waarschijnlijk niet echt wat oplevert. Ik heb wat dit betreft gewoon geen geduld en wil het liefst snel duidelijk hebben of en wat er in zit.
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Ik vind dat de man het initiatief moet nemen bij een eerste date. Dat hij het regelt én betaalt.
Alle reacties Link kopieren
Santaaa schreef:
08-06-2019 14:18
Dat is wederzijds zo hea. Je vergeet denk ik dat mannen best vaak bijzonder passief zijn. Zeker na het me-too en de pedo passen. (Oudere man die de leeftijd van een vrouw niet goed inschat).

Ik pas vaak wel op ;-)
Als jij na het me-too geen vrouwen meer durft aan te spreken, is het inderdaad beter dat je bij ze uit de buurt blijft ;-)
Occam's razor
LAgirl82 schreef:
08-06-2019 15:20
Ik vind dat de man het initiatief moet nemen bij een eerste date. Dat hij het regelt én betaalt.
Dan mag de man voor die prijs wel een goeie wip verwachten neem ik aan?
Alle reacties Link kopieren
Het kan allebei even goed vind ik, maar ik vind het toch de voorkeur hebben als de man het initiatief neemt.
Debora schreef:
08-06-2019 15:22
Als jij na het me-too geen vrouwen meer durft aan te spreken, is het inderdaad beter dat je bij ze uit de buurt blijft ;-)
Mooie sneer lieverd.

Tja, sommige dames moeten gewoon is naar hun eigen gedrag kijken. Tegen een maatje van me is ook aangifte gedaan wegens aanranding... Omdat hij in de club om een dame haar kont sloeg.

Verder kijk bijvoorbeeld is naar het mooie schandaal om Cristiano Ronaldo heen of nu Neymar.

Sommige chicks hebben daadwerkelijk een steekje los zitten...
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-06-2019 16:06
Reden: provoceren
98.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik had inderdaad zo’n topic geopend. Uiteindelijk hem benaderd en op date geweest. Vier uur op het terras gezeten, hij had betaald, mij thuisgebracht en kreeg een app toen ik thuis was met ‘bedankt voor de gezellige avond’. Vervolgens heb ik nog wat teruggestuurd maar niks meer gehoord.

Voor mijn eigen gevoel was dit een overwinning maar toch denk ik dat als de man het initiatief neemt, hij écht geïnteresseerd is. Dit is nu dus niet het geval.

Tijdens mijn vorige dates waren het de mannen die het initiatief namen, en ja, dan merk je toch dat het anders gaat.
Wanneer je als vrouw als eerste uitspreekt wat je wil, betekent dat toch niet dat de man hetzelfde niet wil, of minder? Zo werkt het in ieder geval niet bij de mannen die ik interessant vind. Die vinden je of echt heel leuk, of niet. Hoe het verdere contact dan exact tot stand komt maakt minder uit.

Bij ons was ik degene die het eerste initiatief nam om uit te spreken dat ik hem leuk/leuk vond. Dit leek mij wel lekker duidelijk. Hierop nam mijn man het initiatief om mij weer te benaderen en daarna nodigde ik hem weer eens uit. Net zolang tot het duidelijk was dat dit uitgroeide tot een relatie. Die relatie is nu al bijna 15 jaar aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven