Blijven steunen of loslaten?

09-06-2019 18:56 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi mensen van Viva, enkele maanden geleden plaatste ik hier een topic over friend with benefits met je huisgenoot te zijn.

Nou diezelfde huisgenoot en ik zijn dus nog steeds met elkaar bezig, de afgelopen maanden zijn we ook exclusief maar beiden niet echt de behoefte om er een label op te plakken. We zijn samen een paar keer op date geweest, was steeds heel leuk en gezellig en we zijn ons meer open beginnen te stellen naar elkaar toe. Alles leek dus de goede richting uit te gaan en we hadden de grootste lol samen.

Nu is het zo dat hij vorige opeens heel afstandelijk tegen mij begon te doen, hier heb ik toen wat op een gesprek aangedrongen en kwam eruit dat zijn vader op sterven lag en zijn hoofd er absoluut niet naar stond. Hij had me enkele maanden daarvoor al verteld dat zijn vader kanker had, maar dat hij er niet verder over wilde praten omdat het er niet goed uitzag en hij het daar erg moeilijk mee had. Uiteraard had ik er alle begrip voor dat hij geen zin had om mij te zien of wat dan ook. Nog geen 24u na ons gesprek is zijn vader ook overleden, dit stuurde hij me in een appje, maar hij wilde verder niemand zien. Ik heb hem toen uiteraard veel sterkte gewenst en moest ik wat voor hem kunnen betekenen stond ik voor hem klaar.

Vader is zondag overleden, hij heeft zich tot vrijdag opgesloten in zijn kamer, is niet buiten gekomen en er is ook niemand bij hem langs geweest. Ik heb hem gewoon zijn ruimte gegeven en vrijdagavond stuurde hij opeens of ik niet wilde blijven slapen, er is toen ook niks gebeurd tussen ons. Hij heeft geen woord over zijn vader gezegd, maar had het duidelijk zwaar, dus ik ben er gewoon voor hem geweest.
Nu stuurde hij gisterenavond ook of ik naar hem wilde gaan want hij kon niet slapen, dus wij hebben gisteren gewoon samen een film gekeken. Vanmorgen werd hij wakker en zei hij "ik voel me vandaag al wat gelukkiger", wij hebben toen ook hele intieme seks gehad. Na de seks nog wat geknuffeld te hebben heb ik het onderwerp van zijn vader toch voorzichtig aangekaart, hierop werd hij heel emotioneel en zegt hij opeens dat hij ermee wilt stoppen om elkaar te zien, te we te close beginnen te worden en hij nu ook gewoon andere dingen aan zijn hoofd heeft. Hij vertelde me ook dat hij terug met andere mensen wilt beginnen te daten en dat het dan vreemd zou zijn tussen ons als wij nog seks zouden hebben.

Ik ben er een beetje ondersteboven van aangezien alles de goede richting uit leek te gaan, dus dit komt nogal onverwacht voor mij. Mijn vriendinnen denken dan ook dat hij mij nu wegduwt omdat hij aan het rouwen is, ze zijn ervan overtuigd dat als ik hem nu tijd en ruimte geef hij nog terug op zijn standpunt gaat komen. Ik ben nu ook van plan om hem niet meer te sturen, toch zeker niet deze week aangezien de begrafenis eraan komt, maar ik ben benieuwd wat jullie van deze plotse ommekeer vinden?
Alle reacties Link kopieren
Laat hem met rust.
Ik snap hem wel. Maar jou zeker ook.

Zijn vader is overleden en dat is een heel erg moment. En hij wilt het daar dus niet over hebben en doordat jij er naar vraagt wordt hij er mee geconfronteerd en wilt hij jouw wegduwen.

Ik zou me als ik jou was niet aan hem opdringen en hem de ruimte geven. Als hij echt van je houdt komt hij terug.

Emoties doen veel met een mens. Al helemaal in zo'n situatie.

Ik zou het afwachten. Plus jullie hebben geen relatie dus hij mag eigenlijk gewoon met anderen daten.
Loslaten. Dit is wat hij nu nodig heeft en dan moet je je niet blijven opdringen omdat jij die behoefte hebt. Hij vond het al die tijd fijn om gezelschap en warmte te krijgen maar heeft geen zin in iemand die te dicht bij komt. Dus toen jij ging zitten wroeten in zijn emoties wist hij dat hij dat niet wilde, want dan gebeurt dat vaker. Hij wil ongecompliceerde seks of een relatie maar niet met jou. Heel lullig maar hij is duidelijk. Het wordt zelden meer.
Zeker omdat hij eerlijk zegt dat hij wil gaan daten weet je al dat jij het niet bent.
Hij rouwt. Alleen en op zijn manier. Blijkbaar ben je hem zo lief dat hij graag troost zoekt bij je. Maar die vragen stellen, daar is hij nog niet aan toe. Gun hem die ruimte. Laat hem weten dat je er voor hem bent en geen vragen zal stellen tot hij er aan toe is om zelf te praten.
Alle reacties Link kopieren
Waarom maak je je zo druk over iets wat gewoon een FWB is?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
To, wat waren zelf je verwachtingen bij deze relatie? Omdat je schrijft dat het de goede richting op leek te gaan. Wil jij meer? Zo ja dan zou ik je adviseren om hem nu helemaal los te laten. Anders blijft hij om steun vragen en jij daardoor hoop houden.
Voor mij is alles nog niet duidelijk.

Jullie zijn huisgenoten, betekent dat dat je dan woonkamer, keuken en badkamer deelt? Maw dat je mekaar op eender welk moment in huis kan zien, behalve als je op je eigen slaapkamer bent. Of leef je dan zoals in een appartement, dat denk ik niet he?


Dus ervan uitgaande dat je een aantal kamers deelt, hoe doe je dat dan om 'op date' te gaan met een huisgenoot waar je al vrijblijvende seks mee hebt gehad, waar de seks na een tijd exclusief mee was? Ik zou zoiets al bijna samenwonen noemen als je al in hetzelfde huis woont en seks met mekaar hebt.


Misschien heel dom, nochtans niet :blond:


Zie ik dat dan helemaal verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
09-06-2019 20:37
Voor mij is alles nog niet duidelijk.

Jullie zijn huisgenoten, betekent dat dat je dan woonkamer, keuken en badkamer deelt? Maw dat je mekaar op eender welk moment in huis kan zien, behalve als je op je eigen slaapkamer bent. Of leef je dan zoals in een appartement, dat denk ik niet he?


Dus ervan uitgaande dat je een aantal kamers deelt, hoe doe je dat dan om 'op date' te gaan met een huisgenoot waar je al vrijblijvende seks mee hebt gehad, waar de seks na een tijd exclusief mee was? Ik zou zoiets al bijna samenwonen noemen als je al in hetzelfde huis woont en seks met mekaar hebt.


Misschien heel dom, nochtans niet :blond:


Zie ik dat dan helemaal verkeerd?
Nee we wonen beiden in een studentenwoning waar iedereen zijn eigen studio heeft zeg maar. Dus niks gemeenschappelijk.

Dank voor de reacties allen. Ik heb het er gewoon moeilijk mee omdat we praktisch alles samen deden en het gewoon als een relatie begon aan te voelen. Hij is ook iemand die enorm gereserveerd is, maar heeft zich de afgelopen maanden wel opengesteld naar mij toe. In het begin waren we ook niet exclusief, we zijn er na een tijd gewoon in gerold omdat we toch zo vaak samen dingen deden. Hij heeft destijds ook gezegd geen interesse meer te hebben in andere mensen.

Ik ben misschien ook niet altijd duidelijk tegen hem geweest, maar ik wilde de situatie ook niet forceren. Nu heb ik vanmorgen tijdens ons gesprek wel gezegd dat ik dus wel gevoelens voor hem had, hij heeft hierop gezegd dat hij ook niet zo'n lange tijd seks met iemand kan hebben zonder gevoelens te ontwikkelen, maar dat hij nu dus andere dingen aan zijn hoofd heeft. Begrijpelijk natuurlijk, ik wil hem die ruimte gunnen, maar ik het doet me wel pijn dat hij me zo wegduwt nu. Persoonlijk denk ik ook dat hij nu met andere mensen een frisse start wilt die zijn geschiedenis niet kennen en waarbij hij dus niet geconfronteerd wordt met zijn vader. Ik hoop ergens dat hij bijdraait.
Alle reacties Link kopieren
Laat hem rouwen! Die jongen heeft net zijn vader verloren en jij maakt je druk om een relatie die jullie misschien hadden kunnen krijgen.
Hij wil nu gewoon even zijn verstand op nul zetten, even tijd voor zichzelf. Alles een plekje geven. Het is niet niks.
Steun hem, wees er wanneer hij je nodig heeft. Kijk een film samen. Maar begin niet over een relatie en/of gevoelens.
Als hij wil praten komt dat uit hem.
Alle reacties Link kopieren
Hij wilde geen relatie....
Zijn vader is dood. De wereld draait niet alleen om wat jij wil.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
10-06-2019 06:42
Hij wilde geen relatie....
Zijn vader is dood. De wereld draait niet alleen om wat jij wil.
Dit.

En respecteer de ruimte die hij heeft gevraagd.
Alle reacties Link kopieren
Begrijpend lezen is hier voor sommigen ook een kunst. Ik heb alle respect voor zijn ruimte op dit moment, ben ook niet van plan om hem nu nog op te zoeken, hij moet kunnen rouwen. Maar de plotse ommekeer doet me gewoon pijn, dat is toch niet zo raar? Wij hadden het immers leuk samen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat wij allemaal je verhaal goed hebben gelezen. En allemaal vinden dat je dit voor nu even moet accepteren ipv jezelf in de slachtofferrol te plaatsen om het zo maar even te zeggen.
Hij draait echt wel bij als hij alles een plekje heeft gegeven
Alle reacties Link kopieren
Optie 1) je schikken naar hem. Wel met hem omgaan maar niet over zijn vader beginnen. Hij wil er niet over praten, jij begint erover en dat is voor hem de trigger om je weg te duwen.

Optie 2) Wil je met iemand een relatie beginnen die er niet aan toe is? Als een vraag van jou over zijn vader betekent dat hij als een blad aan een boom omdraait, tja wil je dat

Dus ofwel je schikt je ofwel je besluit vooomr jezelf dat je dit niet zo wil

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven