Vertrouwen houden met daten

09-06-2019 23:25 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Heb een lange relatie gehad maar ben nu alweer enige tijd aan het daten. Ik heb een fijn leven, veel vrienden, leuk werk... maar zou het leuk vinden om iemand tegen te komen waarmee het klikt :)

Mijn date-ervaringen zijn wisselend aardige mannen, maar helaas niet de klik, mannen die graag willen maar ik het niet zo voel, tot startende probeersels van een paar maanden. Ook sta ik wel eens een periode niet op een datingsite, ik vermaak me prima, m ik ben 40+ en in mn vriendenkring/collega’s is iedereen bezet. Dus na een tijd denk ik dan, toch weer eens kijken...

Nou heb ik ook een aantal keren vervelende dingen meegemaakt; vele bdsm uitnodigingen, of ik mee ga naar een parenclub, uiteraard dickpics, een man waarmee ik een paar maanden heb gedate bleek (kwam ik achter) getrouwd te zijn. Ik heb een aantal x geappt en gebeld met iemand die niet degene was vd foto (kwam ik later achter) en vandaag had ik een afspraak met een date, we hadden fijn normaal whatsapp contact, en hij is niet komen opdagen Pff

Ik heb gewoon normale foto’s (die ik ook op facebook heb) gezellige gesprekken etc... Zie er totaal niet ordinair uit ofzo en geef ook aan serieuze intenties te hebben (zonder het zwaar te maken). Blokkeer alle idioten ook meteen maar.. Ik weet wel dat zulke dingen gebeuren met internetdaten ..toch raakt het me en ik merk dat ik een beetje wantrouwig wordt; Waarom kan hij alleen overdag bellen, isie getrouwd? Oh nee... niet weer alleen seks, dat zijn wel gedachten die ik soms heb.. en dat wil ik helemaal niet, ik wil vertrouwen houden, anders sta je niet open voor een nieuwe liefde, denk ik. Maar hoe doe je dat...? Vind het soms knap lastig! Wie heeft ook deze ervaringen .. hoe hou je je hart open, maar blijf je wel scherp? Hebben jullie tips?
Alle reacties Link kopieren
Helaas geen tips, ik háát het daten nu..
Ik merk dat het de mentaliteit is van mannen tegenwoordig dus ik hou alles wat jij net beschreef in mn achterhoofd als ik contact met iemand heb.
Internagelaktisch
Misschien kun je proberen om nieuwe mensen te leren kennen in het echte leven door activiteiten te ondernemen. Apps en sociale media zijn, ook, ideaal voor idioten, het echte leven minder.
Lekker loslaten en genieten van het leven as is.. De mentaliteit is tegenwoordig erg anders.. Leuke dingen in je eentje doen, wie weet kom je dan iemand tegen
Alle reacties Link kopieren
Wat een gedoe is het tegenwoordig ook. Torenhoge eisen, bezette mannen, enkel sex orientated, geen 'klik' voelen..
Wat is er toch aan de hand in dating land? 🙄

Ik ben zelf een man (30+)maar ik haat het echt dat velen van mijn geslacht zo ontzettend gefocust zijn op puur seks.
Vroeger, tijdens mijn Date fase, merkte ik ook op dat mede hierdoor veel vrouwen bijzonder voorzichtig zijn. Dat begrijp ik overigens volkomen, maar het is jammer dat door de zure appels de algehele reputatie word verpest.

Erg jammer vooral voor jou, want geloof me, ze bestaan echt, de 'normale mannen'. Misschien is het een idee om eerst een wat langere periode te mailen om zo iemand voorzichtig vanaf de zijlijn te kunnen leren kennen.
Zodra het 'gesprek' een andere wending neemt kun je gewoon stoppen.
Wees voorzichtig met telefoonnummers, en WhatsApp is handig, maar of je hier echt wat aan hebt in het geval van daten, ik persoonlijk geloof er niks van..

Heel veel succes en het gaat je zeker lukken. 😊🙋‍♂️
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
10-06-2019 08:24
Helaas geen tips, ik háát het daten nu..
Ik merk dat het de mentaliteit is van mannen tegenwoordig dus ik hou alles wat jij net beschreef in mn achterhoofd als ik contact met iemand heb.

Mee eens. Ik ken een paar vers gescheiden kerels die helemaal druk zijn op Tinder en tig andere sites waar 'dating' voor staat.
Het lijkt 1 groot spel voor ze te zijn.
En hoe ze sommige dames piepelen en hoe ze vaak over de meeste dames praten.. echt respectloos en vernederend!
Daar wil ik met mijn foto niet tussen zitten..
Om over de freaks en bedriegers nog maar te zwijgen.
Natuurlijk kun je in het echte leven net zo goed een idioot tegenkomen.. maar op het internet is de verzameling mafketels echt wel een heel stuk groter.
Edit: sorry dat ik hiermee iedereen over 1 kam scheer, maar mijn beeld is erg negatief over internetdaten.
Ik heb al genoeg gekwetste, bedrogen en onzekere vrouwen gezien, met dank aan datingsites.
Polderbewoner schreef:
10-06-2019 08:41


Misschien is het een idee om eerst een wat langere periode te mailen om zo iemand voorzichtig vanaf de zijlijn te kunnen leren kennen.

Wees voorzichtig met telefoonnummers, en WhatsApp is handig, maar of je hier echt wat aan hebt in het geval van daten, ik persoonlijk geloof er niks van..
Veel herkenning bij de tekst van TO! Afgelopen vrijdag werd ik ineens geappt door iemand die ik via Tinder had leren kennen. Wilde seks. Heb hem gezegd dat ik niet eens meer wist hoe hij heette (had hem verwijderd omdat de gesprekken dood liepen) en dat ik niet op afroep beschikbaar ben. Zeker niet als ik iemand nog nooit heb gezien. De mafklapper!

Lang contact schept alleen maar verwachtingen. En als het tegenvalt heb je daar maanden tijd in gestoken. Meestal probeer ik snel af te spreken op neutraal terrein.
Vragen over seks worden bij voorbaat afgekapt, ik ben zeker geen koelkast maar wel meer dan een wandelend booreiland. Dickpics zijn blokkade en exit.

Ik heb een telefoon met dual-sim en heb voor dates een ander Whatsapp nummer (prepaid).
Op dit moment niet in gebruik want dezelfde ervaring als TO en was het spuugzat..
Alle reacties Link kopieren
Er zijn zoveel andere mogelijkheden dan internetdaten: de kroeg in, sportclub, singlevakanties. Een vriendin zit bij een singlesclubje die regelmatig dingen organiseren (wandelen, koken, uiteten, festivalbezoek). Wat je leuk lijkt sluit je bij aan. Supervrijblijvend en veel gelijkgestemden.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
SilverShadow schreef:
10-06-2019 08:52
Vragen over seks worden bij voorbaat afgekapt, ik ben zeker geen koelkast maar wel meer dan een wandelend booreiland. Dickpics zijn blokkade en exit.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat er veel herkenning is... @fitch zeker leuk van die single-activiteiten, (singlereis/Nmlk) heb ik ook zeker weleens gedaan. Alleen doen daar vnl vrouwen aan mee, 80% en de mannen die daar meestal heengaan, zijn erg aardig, maar meer type sociaal onhandig|muurbloempje. Daar val ik nou net niet op...
Kroeg is gezellig ... doe ik ook, maar ik ben 40+ de gemiddelde leeftijd met uitgaan is toch heel wat jonger (20-30+) en ja ... ik zoek wat serieus ;)
Mijn vertrouwen krijgt een knauw elke keer v deze nare ervaringen, hoe kan je nou toch vertrouwen blijven houden met internetdaten? Ik vind dat lastig... en blijkbaar meer... ik weet het antwoord ook ff niet
Alle reacties Link kopieren
Ben zelf een man en herken het bij al mijn “vrienden”. Helaas willen mensen zich tegenwoordig niet meer binden aan 1 persoon. Verschillende bed partners vinden ze dan ook fijn voor “afwisseling” van tijd tot tijd.
Internet daten lijkt dan ook makkelijker maar in feite is het net zo lastig als iemand tegen komen op straat of op een terras.
Het is dan ook jammer dat het zo lastig is om een fatsoenlijke gesprekspartner te vinden die de basis wilt leggen van een goede relatie. Communicatie, loyaliteit en eerlijkheid als basis.
Maar daar waar je 10 x tegen een dichte deur aan loopt zal er 1 deur voor je open gaan. Geduld is een schone zaak en gelukkig weet jij wat je in een man zoekt waardoor je sneller een antwoordt hebt.
Zou het rustig aan doen als ik jou was en wie weet ontmoet je iemand gauw.
Want niet alle mannen zijn gelukkig zo, niet iedereen heeft de zelfde mentaliteit maar helaas proef je eerst zure appels voor je een zoete proeft.
Jolan76 schreef:
10-06-2019 09:38
Fijn dat er veel herkenning is... @fitch zeker leuk van die single-activiteiten, (singlereis/Nmlk) heb ik ook zeker weleens gedaan. Alleen doen daar vnl vrouwen aan mee, 80% en de mannen die daar meestal heengaan, zijn erg aardig, maar meer type sociaal onhandig|muurbloempje. Daar val ik nou net niet op...
Kroeg is gezellig ... doe ik ook, maar ik ben 40+ de gemiddelde leeftijd met uitgaan is toch heel wat jonger (20-30+) en ja ... ik zoek wat serieus ;)
Mijn vertrouwen krijgt een knauw elke keer v deze nare ervaringen, hoe kan je nou toch vertrouwen blijven houden met internetdaten? Ik vind dat lastig... en blijkbaar meer... ik weet het antwoord ook ff niet
Vertrouwen in jezelf houden is de basis
Snel afspreken met mannen
Goed hun profielen bestuderen (bij de meeste mannen zie je gewoon aan hun profiel tekst+foto’s waar ze op uit zijn);
Een beetje afstand van mannen houden tot je ze beter kent
En ik vraag mij af wat voor profiel jij hebt op zo’n datingsite?
Misschien zijn het net foto’s waar je het verkeerde type mee aantrekt?


En een prangende vraag:
Hoe kan het in hemelsnaam gebeuren dat je -zonder het zelf te weten- maandenlang aan het daten was met een getrouwde man?

Dat begrijp ik oprecht niet.
Alle reacties Link kopieren
@cleidy36 ik heb een gewoon profiel met mijn hobby’s en leuke foto’s van facebook, echt niks raars of ordinairs, ik trek ook gewone leuke mannen aan, maar er zitten blijkbaar ook veel rotte appels tussen, daar heb ik last van...
Die getrouwde man had een eigen onderneming, dus kon gaan en staan wanneer die wilde, spraken overdag af en hij appte gewoon de hele dag, gewoon met zn normale whatsapp, ook belden we.. hij was kort daarvoor gescheiden zei die, ik heb hem ook direct daarover dingen gevraagd. Maar meneer kon goed liegen, zelfs zn vrouw wist v niks.. Ik ben er uiteindelijk uiteraard achtergekomen, maar als iemand zo glashard kan liegen, dan duurt dat even, zeker als er een hele goede klik is.. duss, maar het doet wel veel met je vertrouwen ...
Alle reacties Link kopieren
En natuurlijk kritisch blijven kijken naar bepaalde signalen die iemand afgeeft, maar tegelijkertijd ook jezelf niks kwalijk nemen: behandel mensen zoals jij zelf behandeld wil worden, maar maak het jezelf niet te moeilijk door achteraf steeds te denken "dit had ik toch eigenlijk moeten zien aankomen". Tuurlijk, bij de overduidelijke foute types zie je het gelijk. Er zijn echter ook genoeg sneaky types die heel oprecht en serieus over lijken te komen en serieus moeite lijken te doen; maar die je daarna toch gewoon laten zitten of onbeschoft behandelen.

O en vooral; neem geen datingadvies aan van mensen die al jaaaaarenlang, zeg zo vanaf hun 18e ofzo, in een stabiele relatie zitten en in ieder geval al zo'n 10 jaar niet meer hebben gedate en ervan overtuigd zijn dat je overal zomaar leuke single mannen opduikt en de foute types er heel makkelijk uitfiltert. Scheelt een hoop frustratie.
Jolan76 schreef:
10-06-2019 09:38
Fijn dat er veel herkenning is... @fitch zeker leuk van die single-activiteiten, (singlereis/Nmlk) heb ik ook zeker weleens gedaan. Alleen doen daar vnl vrouwen aan mee, 80% en de mannen die daar meestal heengaan, zijn erg aardig, maar meer type sociaal onhandig|muurbloempje. Daar val ik nou net niet op...
Snap ik. En toch... De kans dat daar iemand tussen zit met oprechte bedoelingen, ongetrouwd en zin in meer dan seks alleen is wel groter dan op Tinder. Maar het idee dat hij het niet voor het uitkiezen heeft, kan wel voelen alsof je "dus" niet zijn nummer één bent. Eerder zijn enige optie. Dat is denk ik het ding.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je wel hoor, ik ben zelf ook 40 plusser en al weer 5 jaar alleen en in het begin was het single zijn wel prima maar na een tijdje krijg je toch weer de behoefte om samen met iemand te zijn. Ik heb een tijdje gedate maar ik werd er op een gegeven moment zo moedeloos van dat je niemand vind met wie het echt klikt, dat je een connectie hebt. Ik heb het daten eerst maar weer es in de ijskast gezet en heb nu een jaar niet meer gedate, het kost een hoop negatieve energie en ik had er geen zin meer in. Maar goed, ik ben nog steeds alleen en heb de hoop op een leuke man nog niet opgegeven maar het idee om weer te gaan daten pffffff
Alle reacties Link kopieren
“ ik ben 40+ en in mn vriendenkring/collega’s is iedereen bezet. Dus na een tijd denk ik dan, toch weer eens kijken...“

Weleens gevraagd of je collega / vriendin etc niet een leuke , vrijgezelle broer / neef / vriend heeft ? Hoeft het alsnog niet te klikken, maar wellicht zeef je er wel de echte gekkies mee uit.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
O en vooral; neem geen datingadvies aan van mensen die al jaaaaarenlang, zeg zo vanaf hun 18e ofzo, in een stabiele relatie zitten en in ieder geval al zo'n 10 jaar niet meer hebben gedate en ervan overtuigd zijn dat je overal zomaar leuke single mannen opduikt en de foute types er heel makkelijk uitfiltert. Scheelt een hoop frustratie.

@timetraveler haha jaaa erg herkenbaar bovenstaande ;)

@ikbedoelhetgoed ik snap wat je bedoeld, sta er ook echt v open, real life, graag zelfs :)) maar om het aardig te zeggen, de mannen die zo’n single-real-life-iets doen, is mijn ervaring, zijn echt types die sociaal supernerdy zijn (zonder vrienden, TU Delft types etc) .. heel aardig, bedoel het niet onaardig, maar de ‘gewone’ beetje vlotte mannen doen dat niet ofzo, vind dat ook vaag ...
Ik had Tinder ook weer een kansje gegeven na vele teleurstellingen. Ik had een match met (wat ik dacht) een hele leuke man met dezelfde interesses, echt helemaal mijn type. Ik vond dat we leuk konden praten, maar algauw ging het over seks wat ik eigenlijk best jammer vond maar ook wel weer spannend.
We hadden uiteindelijk besloten om af te spreken, maar hij zei twee uur van te voren af onder het mom van 'ik voel me niet lekker.' Ik was boos en teleurgesteld omdat ik mijn tijd voor hem vrij had gemaakt en ik het een smoesje vond (hij was paar avonden er voor uit geweest met vrienden en had om 2 uur snachts nog een filmpje naar me geappt van een vriend die gek deed en duidelijk bezopen was). Opeens was hij dus ziek vanuit het niets. Ik probeerde niet te lullig te reageren (want wat als hij echt ziek was) en nadat ik de boot een beetje af hield, nam hij uiteindelijk zelf het initiatief om nog een keer af te gaan spreken.

Nou die afspraak stond gisteren en je raad het al; hij zei wéér af, twee uurtjes van tevoren. Dit keer zou hij opeens een gesprek hebben met zijn ex om te kijken of ze het weer konden gaan proberen :') Hij zei eerder dat hij al een jaar single was en nu opeens uitgerekend op deze dag en op de tijd dat wij elkaar zouden ontmoeten komt zijn ex opeens weer in beeld?? Ik geloofde er geen reet van. Heb hem toen wel even de waarheid verteld en gezegd dat als hij toch al die tijd niet de intentie had om echt af te spreken hij mijn tijd niet had moeten verdoen met zijn bullshit. Prima als je niet kunt of durft afspreken, maar zeg dat dan gewoon eerlijk. Ik vond dit gewoon aso... (Hoewel ik hier lees dat er dames zijn dit echt voor niks ergens naar toe waren gekomen). Daarna nummer gewist en ik heb ook niets meer van hem gehoord. Ben het daten/Tinder nu alweer zat eigenlijk :')
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eind dertig en herken je verhaal heel erg. Ook hele vreemde dingen meegemaakt waardoor je wantrouwen krijgt en eerlijk gezegd doet het soms ook echt wel iets met je zelfvertrouwen. Zie ook mijn topic eens over ineens geen contact meer met date.
Ik probeer ook echt wel de foute types eruit te filteren, maar soms voelt iets gewoon heel goed. En blijkt het achteraf gespeeld te zijn ofzo. Tja ga daar maar eens optijd achterkomen, dat is lastig.

En inderdaad niet altijd advies aannemen van mensen die niet daten, het is ook leuk alleen, je moet ook dit niet en dat niet doen..... het is allemaal goed bedoeld ik weet het maar je hebt er niet zo veel aan vaak
Alle reacties Link kopieren
Oh zo herkenbaar :-)
Ik heb al een paar keer gehad dat ik een leuk gesprek had met iemand en waarvan ik dacht dat het wel es wat kon zijn en dan poef....profiel verwijderd...WTF???
Alle reacties Link kopieren
Heb trouwens vanavond een eerste date met een leuke man, voor zover dat nu te beoordelen is natuurlijk. Even wat drinken op neutraal terrein.
Ben benieuwd, ga er dan toch wel open in anders vind ik het ook niet eerlijk naar hem toe. Wie weet hoeveel vreemde types hij al is tegengekomen....
Niks serieus nemen, dat werkt het beste. Ik calculeerde al in dat ik waarschijnlijk hooguit een paar dagen of een week contact zou hebben en dat het opeens over was. En daar dan van genieten. Zelfde met dates. Je hebt dan iig een leuke middag of dag gehad maar bijna altijd stopt het daarna.
De kans dat er iets uitkomst is nou eenmaal minimaal.

Waarom nog gaan daten als je al zo vaak hebt ervaren dat het een teleurstelling wordt? Dat betekent dat je moet accepteren dat je single bent. En dat het je kan overkomen, of niet.
Er is geen tussenweg helaas. Of je neemt alle shit op de koop toe bij daten, of je houdt op met daten
SilverShadow schreef:
10-06-2019 08:52
Veel herkenning bij de tekst van TO! Afgelopen vrijdag werd ik ineens geappt door iemand die ik via Tinder had leren kennen. Wilde seks. Heb hem gezegd dat ik niet eens meer wist hoe hij heette (had hem verwijderd omdat de gesprekken dood liepen) en dat ik niet op afroep beschikbaar ben. Zeker niet als ik iemand nog nooit heb gezien. De mafklapper!

Lang contact schept alleen maar verwachtingen. En als het tegenvalt heb je daar maanden tijd in gestoken. Meestal probeer ik snel af te spreken op neutraal terrein.
Vragen over seks worden bij voorbaat afgekapt, ik ben zeker geen koelkast maar wel meer dan een wandelend booreiland. Dickpics zijn blokkade en exit.

Ik heb een telefoon met dual-sim en heb voor dates een ander Whatsapp nummer (prepaid).
Op dit moment niet in gebruik want dezelfde ervaring als TO en was het spuugzat..
Rond de lente en zomer appen ex dates altijd weer. Ik houd er elk jaar rekening mee. Dat zijn degenen met wie ik ooit 1x een date had gehad. Die hebben dan van iedereen nog het nummer en proberen iets. Die hebben jeuk dus die kun je negeren.
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
10-06-2019 09:59


O en vooral; neem geen datingadvies aan van mensen die al jaaaaarenlang, zeg zo vanaf hun 18e ofzo, in een stabiele relatie zitten en in ieder geval al zo'n 10 jaar niet meer hebben gedate en ervan overtuigd zijn dat je overal zomaar leuke single mannen opduikt en de foute types er heel makkelijk uitfiltert. Scheelt een hoop frustratie.
Amen! :kneel:

Met als toevoeging:
Ook geen advies aannemen van mensen die nooit langer dan een half jaar vrijgezel zijn geweest en altijd via via weer in een relatie zijn gerold.

+ Ook geen advies aannemen van mensen die nooit aan internetdating hebben gedaan (en die dan bijv. Zeggen "ja, maar internetdaten is ook alleen maar voor seks..")

Mensen weten dan gewoon echt niet wat internetdaten inhoudt en wat er allemaal bij komt kijken.

Net als iemand die vanuit zijn afstudeerstage een werkplek heeft aangeboden gekregen en daar inmiddels al jarenlang werkt, nooit werkloos is geweest en nooit heeft hoeven solliciteren niet weet hoe het is om langdurig werkloos te zijn en jou dan (als langdurig werkloze) allemaal tips gaat geven.. :facepalm:

Ik zie overigens sowieso veel parallellen tussen solliciteren en daten.. ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven