Nieuwe baan en relatie

10-06-2019 17:57 126 berichten
Hoi allemaal,

Graag jullie mening over het volgende... Ik ben 5 jaar samen met mijn vriend en we wonen sinds 3 jaar samen.

Het probleem is het volgende.. Ik had het totaal niet naar mijn zin bij mijn werk en heb daarom sinds 1 februari een nieuwe baan bij een ander bedrijf. Bij de sollicitatie procedure werd mij wel gevraagd of ik een probleem had met reisafstand, daarop heb ik ontkennend geantwoord omdat ik altijd al ver heb gereisd voor werk (1,5 uur enkele reis). Nu blijkt afgelopen week dat de verwachting van de organisatie is dat ik 1 nacht per week in een hotel doorbreng vanwege werkzaamheden over de grens. (2 uur enkele reis). Ik vertelde dit tegen mijn vriend en die ging door het dak. Conclusie was dat hij twijfelt bij mij weg te gaan als ik 1 nacht per week weg ben..
Nu vind ik mijn nieuwe baan erg leuk en heb er dan ook totaal geen moeite mee om een avond per week, als het nuttig is, hiervoor weg te zijn. Ik wil er alleen niet mijn relatie mee kapot maken. Wat vinden jullie? Kan ik dit van hem verwachten of heeft hij gelijk?
anoniem_6494bc2e02014 wijzigde dit bericht op 10-06-2019 20:14
Reden: Correcte
11.91% gewijzigd
Want? Jij bent zijn bezit en dient elke avond thuis aan hem vastgeklonken te zitten?
Alle reacties Link kopieren
Je vriend is een hufter
Alle reacties Link kopieren
Ik zou heel erg benauwd worden van een man die mij perse 6 avonden per week om zich heen wil hebben...
Waar is hij bang voor?
lilalinda schreef:
10-06-2019 17:58
Je vriend is een hufter

En een zeikerd.
Maar kende je hem dan zo slecht? Dit soort ideeën komt toch niet maar zo uit de lucht vallen.

Hij heeft zeker geen gelijk, ik vind dat hij apart reageert, zeker nu er nog geen kinderen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Deed je vriend al eerder zo raar?
Dit is echt zwaar overdreven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is hij meer bezig met het kapot maken van de relatie dan jij. Kom op zeg, sport opgeven om thuis zijn handje vast te houden of zo? En de webcam mee zodat hij zeker weet dat je alleen op die hotelkamer slaapt is het volgende zeker?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Waar is die bang voor joh?!
Alle reacties Link kopieren
Heel Raar

ik kan me haast niet voorstellen dat dit zomaar ineens uit de lucht komt vallen, of wel?
Alle reacties Link kopieren
Want dan moet hij de ketting losmaken van de bal en dat wil hij niet?

Mijn God/allah/boeddha, dat hij jullie relatie daarom dreigt uit te maken zeg.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
bedrijf is wel laat met vermelden van dat nachtje hotel, dat is wat anders. maar mag je 's avonds nog wel alleen naar je familie of vrienden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
lilalinda schreef:
10-06-2019 17:58
Je vriend is een hufter
Dit ja.
Draai het eens om, wil jij bij een man zijn die voor jou denkt te kunnen bepalen hoeveel avonden jij thuis bent, of je wel of niet (?!) mag sporten.
Of kan hij niet zo goed alleen zijn of zo? Ik zou er zo hard op afknappen...
Misschien wil hij wel dat jullie relatie over gaat en is dit zijn 'reden'.
Alle reacties Link kopieren
Dat is heel raar van je vriend.
Toch maar even pas op de plaats maken met die huizenbouw.
Alle reacties Link kopieren
Heel raar. Ik werk in de zorg. Toen ik nog geen kinderen had werkte ik soms zo 3 avonden per week. Arme man die ik had.

Maar to heb jij je man gevraagd waarom hij het niks vind dat jij 1 nacht per week weg bent?
Dankjewel voor jullie reacties! Ik ga het gesprek nogmaals met hem aan want het voelt ook echt niet goed voor mij.
Ik begrijp het ook gewoon echt niet. Het enige wat ik kan bedenken is een soort jaloezie omdat hij het ook niet naar zijn zin heeft op zijn werk, al een tijd op zoek is naar een andere baan, niks kan vinden en bij mij deze baan is komen 'aanwaaien'.

Maar dat keurt het inderdaad zeker niet goed.
kaartje1 schreef:
10-06-2019 18:05
Heel raar. Ik werk in de zorg. Toen ik nog geen kinderen had werkte ik soms zo 3 avonden per week. Arme man die ik had.

Maar to heb jij je man gevraagd waarom hij het niks vind dat jij 1 nacht per week weg bent?
Hij zegt dat hij juist is gaan samenwonen om meer samen te zijn maar nu ga ik juist meer weg.
Alle reacties Link kopieren
En is de aankoop van nieuwbouw woning al rond? Zijn jullie de eigenaar van de grond? Ik bedoel hiermee. Dat je niet zomaar van baan kunt wisselen als de officiële verkoop nog niet rond is.
Vreemde reactie. Waar is hij bang voor?
Alle reacties Link kopieren
Lovefortennis schreef:
10-06-2019 18:05
Dankjewel voor jullie reacties! Ik ga het gesprek nogmaals met hem aan want het voelt ook echt niet goed voor mij.
Ik begrijp het ook gewoon echt niet. Het enige wat ik kan bedenken is een soort jaloezie omdat hij het ook niet naar zijn zin heeft op zijn werk, al een tijd op zoek is naar een andere baan, niks kan vinden en bij mij deze baan is komen 'aanwaaien'.

Maar dat keurt het inderdaad zeker niet goed.
Een echt leuke man gunt jou je succes.
Maar afgezien van het werk, wil hij blijkbaar ook dat je niet meer naar de sportschool gaat, het gaat dus nog wel wat verder.
Lovefortennis schreef:
10-06-2019 18:06
Hij zegt dat hij juist is gaan samenwonen om meer samen te zijn maar nu ga ik juist meer weg.
Ook al woon je samen, dan hoef je nog geen wormvormig aanhangsel van hem te worden, toch?
nlies schreef:
10-06-2019 18:04
bedrijf is wel laat met vermelden van dat nachtje hotel, dat is wat anders. maar mag je 's avonds nog wel alleen naar je familie of vrienden
Hij was ook vooral boos op het bedrijf dat ze dat niet hadden aangegeven en dat ze dat niet kunnen verwachten.
Maar ik had totaal niet verwacht dat hij hier een probleem mee zou hebben.
Alle reacties Link kopieren
@lovefortemis ik snap het idd. Lastig ook voor jou. Ik hoop dat je een goed gesprek met je vriend krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven