Vrienden of Familie

11-06-2019 10:26 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Ik heb een tijdje geleden met een vriendin afgesproken om naar een festival te gaan en een ticket aageschaft.
Nu krijg ik opeens te horen dat mijn opa en oma precies dezelfde datum hun verjaardag vieren voor de hele familie met BBQ e.d.
Ik weet nou niet waar ik heen moet gaan...
Iemand een idee wat ik in deze situatie moet doen?
Opties te over. Wat heb je zelf al verzonnen?
Alle reacties Link kopieren
Festival zou ik doen. Of is het een eenmalige happening bij opa en oma? Kan je vriendin met iemand anders gaan?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Voor mij gaan gemaakt afspraken voor nieuw opties. Ik zou dus naar het festival gaan en op een andere dag langs gaan voor de verjaardagen.
Alle reacties Link kopieren
Tsja... je hebt je vriendin al beloofd te gaan en al kaartjes gekocht. Ik weet niet wat de tijden van dat festival zijn en of er specifiek iets is wat jullie willen zien?
Kijk of je het kan combineren, sleep je vriendin dan mee naar opa en oma. En anders is het dit jaar even niet naar opa en oma. Zal toch wel vaker gebeuren dat er neefjes en nichtjes missen? Tenminste, dat gebeurt bij ons wel regelmatig.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Kan het niet allebei?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
"sorry oma, ik kan niet, heb al plannen"
Alle reacties Link kopieren
TJa, festival stond al, ik zou dus niet afzeggen!
Alle reacties Link kopieren
Festival is maar 1 dag, naar de verjaardag zou je ook een andere keer kunnen gaan. Leg het uit, ze zullen het vast wel snappen!
Alle reacties Link kopieren
als je iets viert en je wil perse dat PersoonX erbij is, dat overleg je met PersoonX.
Ze hebben niet met jou overlegd, dus is jouw aanwezigheid optioneel, je kunt echt zonder schuldgevoel weg blijven.
Alle reacties Link kopieren
Je grootouders bellen, zeggen dat je helaas niet kan, en gelijk een andere datum vastleggen om langs te gaan bij ze.
Afspraak is afspraak. Je hebt met je vriendin afgesproken, de kaarten zijn zelfs al gekocht. Ik vind naar je opa en oma gaan geen optie, want je kan niet.
Festival stond eerder en opa en oma hebben niet met hun gasten overlegd. Zou dus een andere dag langs opa en oma gaan.
Opa en oma zou ik zeggen :heart:

Kaartje van het festival verslijten mzodat je vriendin met iemand anders kan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Op welke termijn speelt dit, over een week of over een paar weken?
Kan die vriendin nog iemand anders vinden?

Waar wil je zelf het liefste naartoe?
Alle reacties Link kopieren
diedietje schreef:
11-06-2019 11:31
Op welke termijn speelt dit, over een week of over een paar weken?
Kan die vriendin nog iemand anders vinden?

Waar wil je zelf het liefste naartoe?
Over 5 weken (13 juli)
Ik denk dat mijn vriendin niet iemand anders kan vinden, dus dan zou ik de kaartjes moeten verkopen.
Ik ga liever naar het festival alleen vind ik het rot om tegen mijn opa en oma te zeggen dat ik niet kom.
Alle reacties Link kopieren
Als je je verjaardag groot viert en wil dat iedereen erbij is dan moet je dat heel ruim van tevoren aankondigen, doe je dat niet, dan loop je het risico dat mensen al plannen hebben. Toen wij bijvoorbeeld gingen trouwen, hebben we bij de mensen die we er per se bij wilden hebben nagevraagd wanneer ze op vakantie waren. Als we gewoon een datum hadden geprikt dan hadden we het die mensen niet kunnen verwijten als ze weg waren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
sandra120 schreef:
11-06-2019 11:40

Ik ga liever naar het festival alleen vind ik het rot om tegen mijn opa en oma te zeggen dat ik niet kom.
zet je er over heen, en vertel het zo
je kunt niet altijd iedereen te vriend houden
veel plezier op je festival! (opa&oma snappen je vast wel!)
Alle reacties Link kopieren
sandra120 schreef:
11-06-2019 11:40
Over 5 weken (13 juli)
Ik denk dat mijn vriendin niet iemand anders kan vinden, dus dan zou ik de kaartjes moeten verkopen.
Ik ga liever naar het festival alleen vind ik het rot om tegen mijn opa en oma te zeggen dat ik niet kom.
Je vindt het rot om tegen je opa en oma te zeggen dat je eerder al andere afspraken hebt gemaakt? Waarom ? dat is toch gewoon zo.

Maar je vindt het kennelijk geen probleem om tegen je vriendin te zeggen dat ze een al afgesproken festival kan vergeten want jij gaat naar een verjaardag. Ik zou als vriendin wel klaar met je zijn.
delicious35 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 11:55
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
sandra120 schreef:
11-06-2019 11:40
Over 5 weken (13 juli)
Ik denk dat mijn vriendin niet iemand anders kan vinden, dus dan zou ik de kaartjes moeten verkopen.
Ik ga liever naar het festival alleen vind ik het rot om tegen mijn opa en oma te zeggen dat ik niet kom.
Ik snap niet dat je het rot vind om te zeggen, je had deze afspraak toch al staan en al kaartjes voor gekocht? Dat snappen ze echt wel, en zo niet dan hadden ze de datum moeten overleggen met de familie.
Ga gewoon de dag ervoor of erna even langs.
Wat raar dat je opa en oma niet ruim van te voren hun gasten gevraagd hebben wanneer zij kunnen. Zijn er niet tevens familieleden in die periode op vakantie?

Zou gewoon lekker een ander dagje naar opa/oma gaan, dan heb je tevens meer aandacht voor elkaar dan wanneer ze de hele tuin vol visite hebben zitten.
sandra120 schreef:
11-06-2019 11:40
Over 5 weken (13 juli)
Ik denk dat mijn vriendin niet iemand anders kan vinden, dus dan zou ik de kaartjes moeten verkopen.
Ik ga liever naar het festival alleen vind ik het rot om tegen mijn opa en oma te zeggen dat ik niet kom.
Het is toch veel rotter om je vriendin te laten stikken? Met haar had je een afspraak, met je opa en oma niet.
En bedenk ook dat de BBQ bij opa en oma gewoon doorgaat als jij niet komt.

Je vriendin kan waarschijnlijk niet naar het festival als jij afhaakt zegt je net, dus voor haar is het ook niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
Als je opa en oma bijvoorbeeld 60 / 65 / 70 jaar worden, dan kan ik mijzelf goed voorstellen dat ze dit groots willen vieren met hun familie. Zo'n mijlpaal bereik je maar 1 x in je leven. Wat dat betreft zou ik ervoor kiezen om naar het familiefeestje te gaan.

Festivals zijn er genoeg en komen jaarlijks terug. Zou kaartjes verkopen of vriendin vragen om met iemand anders te gaan die jouw kaartje krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven