Partner zoekt en vindt dates op relatieapp

12-06-2019 02:49 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren nacht werd ik wakker en ik pakte mijn telefoon.

Tot mijn verbazing was ik aangeschreven door een wild vreemde vrouw uit IJsland. Ze was op vakantie geweest in Scandinavië waar ze door mijn partner (die daar was voor werk) via een datingsite.

Ze stuurde zijn profiel, hierin staat exact wie hij is en dat hij een leuke meid zoekt voor wanneer hij daar is.

Ze hebben dezelfde dag nog afgesproken en hebben gewandeld in een vos en zijn intiem geweest. Niet de daad, naar wel flink zoenen en betasten.

Ik heb haar om details gevraagd en bijna alles klopt...

Doordat ze hem wou toevoegen via Facebook zag ze dat hij in een relatie zit en heeft ze mij benaderd.
Sinds haar poging tot toevoegen negeert hij haar en ook heeft hij alle gesprekken gewist. Dit was vanochtend.

Vannacht tijdens het chatten heeft ze me screenshots gestuurd. Het is echt walgelijk...

Ik heb zijn ‘vriend’ gebeld waar hij logeert en deze blijkt helemaal geen vriend te zijn en wist nog veel meer te vertellen.

Hij gaat regelmatig “koffie” drinken met vrouwen wanneer hij daar is en heeft zelf zijn 20 jarige (hij is 40) dochter benaderd. Nadat hij een hotel had geregeld en zij niet kwam opdagen heeft ze alles aan haar vader verteld die uit zijn slof schoot.
Mijn man vertelde hem dat zijn dochter het voor geld doet en ze kregen enorme ruzie. Dit verhaal heeft hij mij ook verteld vorig jaar. Zij wou hem benaderen tegen betaling, hij had het afgehouden!!!

Zijn vriend wou mij waarschuwen maar twijfelt, hij wordt een soort van gechanteerd door mijn man.

Daarnaast hebben wij 4 kinderen, 2 van mij en 2 samen. Ik weet wat een scheiding teweeg brengt en mijn kinderen zijn zo gek met hun vader.
Er zijn echt wel scheurtjes zo nu en dan in onze relatie, maar als ik naar mijn man kijk krijgt ik iedere keer vlinders. Ik wil hem en ons leven niet kwijt, ik ben enorm verward.

Over 3 weken zijn 2 zoons jarig en ik wil ze een fijne verjaardag bieden. Heb mezelf gezegd eerst rustig te worden en goed alles op een rijtje te zetten en dat ik wacht op een moment dat in elk geval de 2 oudste jongens niet thuis zijn.

Ik wil mijn gezin niet kwijt maar ben zo bang voor de confrontatie. Hij zal waarschijnlijk gaan ontkennen en alles verdraaien. Het blijkt een totale dubbele persoonlijkheid te zijn.

Kan dit een ziekte zijn? Kan hij (en wij als dat mogelijk is) geholpen worden?

Zijn er mensen met een zelfde ervaring?

Graag niet gelijk zeggen dat ik mijn spullen moet pakken, daar zal het ongetwijfeld op uit lopen.
Hey,
Wat een heftig verhaal, echt heel dit voor je dat je dit moet ontdekken en in zijn situatie zit!
Ik merk aan je verhaal dat je ervoor open staat om je relatie nog te lijmen, maar dan alleen als het beter gaat worden.
Volgens mij kan niemand via internet bepalen of jouw vriend de mogelijkheid of intentie heeft om te veranderen en al helemaal niet of het misschien een 'ziekte' is. Er kan vanalles spelen psychisch. Ik zou je aanraden met hem zo spoedig mogelijk psychische hulp te zoeken. Hij alleen of jullie samen in de vorm van relatietherapie. Daarnaast afspreken dat het vreemdgaan en liegen per direct moet stoppen.

Persoonlijk schrik ik naast het vreemdgaan ook van het chanteren van deze vriend. Is je man tegen jou ooit dwingend of gevaarlijk geweest?
Wát een verhaal, Novy. Allereerst: :hug:. Dat je je nu verward voelt is begrijpelijk. Ik vind het des te knapper hoe je hier de situatie toch duidelijk uiteen weet te zetten! Wat betreft je vraag: dat hij hartgrondig liegt en dat hij een dubbelleven leidt, lijken toch vooral keuzes te zijn om zijn eigenbelang te dienen. Uiteraard kun je je afvragen waarom hij ook dit andere leven wil hebben en of daar een dieper trauma achter schuilt. Maar gezien zijn chantage van die vriend in Scandinavië acht ik het waarschijnlijk dat hij gewoon een heel naar karakter heeft. Ervaringen met dit soort zaken zijn er in overvloed op internet, al valt mij op dat die verhalen meest gaan over het hebben van een tweede stabiele relatie.

Overigens snap ik niet waarom je vindt dat jij op slot jouw spullen zou moeten pakken. Beter zet je hem het huis uit als je zover bent om hem te confronteren.

Heel veel sterkte toegewenst, meis. En vertrouw op jezelf! Laat je niet door hem manipuleren, laat je niet wegpesten en laat je niet overtuigen dat iedereen tegen hem is. Je hebt zijn ware gezicht te zien gekregen via twee onafhankelijke kanalen die daar verder geen belang bij hebben.
Alle reacties Link kopieren
:hug: Sterkte TO,
je man klinkt absoluut niet leuk of lief......
Alle reacties Link kopieren
Kan het een ziekte zijn? Nee, dat is gewoon hufterigheid, en dat is ongeneeslijk. Ga het niet op deze manier goed lopen praten voor hem of voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft niet meteen je spullen te pakken, maar werk daar wel langzaam naartoe. Je man heeft geen respect voor je, bovendien heeft hij je in gevaar gebracht ivm het risico op soa's (als hij het onveilig heeft gedaan).
Ik snap dat je je huwelijk wil redden, maar ten koste van wat? Het vertrouwen komt nooit meer terug.
anárion wijzigde dit bericht op 12-06-2019 08:27
0.63% gewijzigd
...
Alle reacties Link kopieren
Ach wat naar
Deze wil ik je geven :hug:
Oooh wauw wat een rotsituatie. Je wilt je man en jullie leven niet kwijt zeg je. Je man ben je allang kwijt.
En jij hebt ook recht op een fijn leven dus niet jezelf opofferen "voor de kinderen", die je geen scheiding aan wilt doen.
Laat hij zijn spullen maar pakken, hij neukt zo graag buiten de deur, hij heeft vast wel een adresje waar hij kan blijven.
anoniem_153636 wijzigde dit bericht op 12-06-2019 14:37
0.14% gewijzigd
Wat verschrikkelijk. Dikke knuffel.

Er zijn echt wel scheurtjes zo nu en dan in onze relatie, maar als ik naar mijn man kijk krijgt ik iedere keer vlinders.

Maar er is nu een flinke scheur. Je lijkt nog een beetje in de ontkenning te zitten wat heel logisch is bij zoiets heftigs. Je hoeft ook niet meteen actie te ondernemen. Je kunt wel wat kleine dingetjes doen. Uiteraard steun zoeken bij anderen; dat kun je hoe dan ook goed gebruiken. Jij bent nu de topprioriteit! Ook kun je je alvast wat oriënteren op een eventuele toekomst zonder hem: zoek papieren bij elkaar en/of maak kopieën, kijk naar de mogelijkheden voor huisvesting, de financiën. Schakel eventueel professionals in om je te laten informeren; juristen maar wellicht ook iemand om mee te praten, via je huisarts bijvoorbeeld.

Neem je tijd en neem jezelf in acht! Hij doet dat niet en nee dat is geen ziekte.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat ontzettend rot. Ik vind ook niet dat jij je spullen hoeft te pakken. Ik snap dat je aan je kinderen denkt, maar dit is wel even heel pittig! Een ziekte nee, believe you me, dat is het niet! Toch zou ik het gesprek echt aangaan en hem ermee confronteren en niet wachten, oke ik kijk naar mijzelf en ik zou hem meteen confronteren, maar ik ben jou niet. Nu je dit allemaal weet wil je toch heleaal niet meer bij zo'n man zijn? Welke vlinders? Ik zie kijkend naar jou verhaal alleen maar lelijkheid, hij maakt jullie relatie lelijk en trouw zijn kun je nu ook wel vergeten, dit is een mega knak. Voor mij zou het meteen einde relatie zijn en ik had gezegd pak je spullen maar en sodemieter op! Nogmaals ontzettend veel sterkte wat ontzettend moeilijk! Ik hoop dat je met iemand ook kunt praten die nader bij je staat een goede vriend of vriendin of familie. :hug: :rose:
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
Een ziekte....nou nee...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
:hug:

En eens met iedereen boven mij, dit is geen ziekte maar een enorme zak.
Relaties kunnen nog wel over 1 slippertje heen komen soms, maar dit lijkt mij van een andere orde. Moedwillig op zoek, meerdere vrouwen en vrienden vervolgens chanteren. Ik zou daar helemaal niks mee kunnen.

Wel knap van je dat je alles nog zo rustig uiteen kan zetten en jezelf maant rustig te blijven. Neem de tijd!
Alle reacties Link kopieren
En achter iemand aan zitten die half zo oud is als hij...nota bene de dochter van een vriend...die vriendschap was voor hem dus niets waard...net zoals hij schijt heeft aan jou en zijn relatie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rot situatie! Is er iemand bij wie je terecht kunt voor steun? Ik denk dat het goed is om alles stapje voor stapje te doen. En het eerst wat je volgens mij nodig hebt is een arm om je heen en een luisterend oor.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook eerst even een pas op de plaats maken. Wat een shock! Is er iemand in je omgeving die je vertrouwt. Die je e.a.kan vertellen zonder dat het verder gaat. Dan ben je het in ieder geval even kwijt. Ik zou naast de emotie eerst eens even goed nadenken hoe je hier het beste uit kunt komen. Je partner deinst niet terug voor middelen als bedrog en chantage dus het is belangrijk om je hoofd erbij te houden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Zelfs als dit een ziekte is, wie zegt dat je man echt gemotiveerd is om hier iets aan te doen? Hij heeft tot nu toe in ieder geval geen reden gezien om dit aan te pakken. Natuurlijk kan hij tegen jou zeggen dat hij alles wil doen om jullie relatie te redden. Maar als hij zelf eigenlijk niet wil wordt het niets.
Vorig jaar toen dat akelige verhaal van de dochter van zijn 'vriend' uitkwam zou bijvoorbeeld een mooi moment zijn geweest om zichzelf eens achter de oren te krabben. Niet gebeurd.

Ik zou er niet op inzetten.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
O my....
Deze man is niet ziek. Hij is geil.

Sterkte.
Hoe vaak is je man in het buitenland voor werk? Blijkbaar verwacht hij dat hij daar gewoon mag daten met mensen.
viva-amber schreef:
12-06-2019 07:30
En achter iemand aan zitten die half zo oud is als hij...nota bene de dochter van een vriend...die vriendschap was voor hem dus niets waard...net zoals hij schijt heeft aan jou en zijn relatie.
Dit dus. Wát een enorme klootzak.

Ik zou trouwens die dame uit Ijsland bedanken dat ze je op deze manier de ogen heeft geopend, dat zouden veel meer vrouwen moeten doen met vreemdgangers als deze.
Alle reacties Link kopieren
Wat een vreselijke situatie. Dit lijkt mij anders dan een affaire waarbij hij verliefd is op zijn collega. Hij gaat moedwillig op zoek naar andere vrouwen, en als hij op vakantie is zoekt hij iemand voor die dagen.

Sterkte TO!
Alle reacties Link kopieren
Of hij nou ziek is of niet, dit is wie hij is. Aan jou de vraag of jij gelukkig van deze man wordt.

Uiteindelijk is er nooit een goed moment om een relatie te beëindigen.
Alle reacties Link kopieren
Zelfs iemands dochter van 20? En die man laat zich chanteren? Gek verhaal, zit er niet meer achter?
Die man moet aangifte doen en je moet je kinderen uit zijn buurt houden tot je het fijne ervan weet.
Misschien is het een ziekte waarvoor je de gevangenis in moet nl.
Alle reacties Link kopieren
ik heb er gewoon geen woorden voor..

bovendien denk ik dat je toch wel bij hem blijft...

ik vind het wel heel erg voor jou..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Ik zou uitzoeken wat die connectie met die man is, hij gedraagt zich in ijsland als een roofdier.
En jij klinkt als een vrouw die bij zo'n man past, stelt geen vragen, beetje naïef, hopend dat het allemaal goedkomt..

Hoe gaat hij met jouw twee kinderen om?
Heb je al eerder het gevoel gehad dat er iets niet pluis is met hem?
MissMaran schreef:
12-06-2019 08:48
Zelfs iemands dochter van 20? En die man laat zich chanteren? Gek verhaal, zit er niet meer achter?
Die man moet aangifte doen en je moet je kinderen uit zijn buurt houden tot je het fijne ervan weet.
Misschien is het een ziekte waarvoor je de gevangenis in moet nl.
Die vriend is misschien ook niet helemaal zuivere koffie. Dat partner van TS een boef is, is evident maar denk dat die vriend zich niet zomaar laat chanteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven