Vreemde situatie met collega

12-06-2019 19:52 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik werk nu een klein jaar bij een middelgroot bedrijf in de commercie. Ons bedrijf heeft zo'n 30 medewerkers. Er zijn een aantal afdelingschefs. Ik heb de mensen afgelopen jaar langzaam leren kennen en zo ook P. P is een aanwezige maar wel lieve collega die 3 jaar geleden weduwnaar is geworden en daar met name laatste tijd van opkrabbelt. We hebben elkaar op Facebook en insta en hij liket vaak mijn berichten maar ik had hem verder nooit echt gesproken want werk niet heel direct met hem samen.

Afgelopen vrijdag hadden wij een teamuitje. De drank vloeide vrij rijkelijk en iedereen was een beetje toeter. We gingen naar een soort bruin café in het dorp waar we die middag een activiteit hadden gehad. Beetje dansen en kletsen. En ineens zocht P. continue toenadering tot mij. Veel fysiek ook. Handen vasthouden, knuffelen, arm om me heen. Af en toe dansen en een blik. Dit viel echt op en andere collega's maakten er ook opmerkingen over. We waren allebei niet echt helder en praten deden we niet ech maar wel dus continue het fysieke contact. Na een dikke knuffel namen we afscheid. Ik voelde een vreemd soort spanning. Dat weekend verder geen contact meer gehad. Maandag en dinsdag op werk zagen we elkaar wel maar niet alleen. Hij keek me meermaals een beetje doordringend aan en wendde zijn blik af. Maar verder hebben we geen woord meer gewisseld.
Wat nu verder? Zou het gewoon een "dronken actie" geweest zijn of is er meer? Ook omdat hij veel liket op insta. Misschien was ik ook gewoon even een soort "knuffelvervanging" voor zijn overleden vrouw en had hij even behoefte aan fysiek contact. Of is het bedoelt als flirten?
carla_mi wijzigde dit bericht op 12-06-2019 20:30
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vraag het hem?
Alle reacties Link kopieren
En wat antwoordde hij?
Weduwnaar heet zo'n ding. En hij heeft vast een mond toch?
Alle reacties Link kopieren
30 Medewerkers is een klein bedrijf, iedereen kent elkaar dus je moet het maar niet erg vinden dat je veel toeschouwers krijgt bij jullie relatieperikelen.
Alle reacties Link kopieren
Hij vindt jou vast leuk.
Maar natuurlijk is dat best akward. Ten eerste omdat hij jaren aan het rouwen geweest is en hij natuurlijk niet zo goed meer zal weten hoe het werkt.
En ten tweede natuurlijk omdat jullie collega's zijn!

Als ik jou was zou ik hem duidelijkheid geven. Ofwel zeg je heel duidelijk dat je hem aardig vind maar meer ook niet. Of dat je hem best beter wil leren kennen, buiten het werk.


Als je het zo in de lucht laat hangen wordt het echt een ding op het werk, want dat gaat vast opvallen bij anderen.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
12-06-2019 19:59
Weduwnaar heet zo'n ding. En hij heeft vast een mond toch?
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je zelf geen babbeltje gaan maken dan ? Vraag je of die zin heeft om eens samen te gaan stappen /uit eten te gaan / bioscoopje te pakken / te gaan poolen / ....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Tuuuurlijk valt zoiets bij een klein bedrijf op en wil je dat wel.

Heb jij interesse in hem, weduwnaar, want dat is het belangrijkst.
Wat wil je zelf?
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk toch he, dat gekonkel en gekronkel op de werkvloer ;-))
Bij mij is het ook zo begonnen. We zijn vorig jaar getrouwd. Dus als je nog van je vrije leventje wil genieten, kappen nu het nog kan. @(
very__cherry wijzigde dit bericht op 12-06-2019 20:17
2.38% gewijzigd
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Maar je hebt hem eigenlijk nog nooit echt gesproken? Dan zou je toch een keer buiten werk een drankje kunnen doen?

Drie jaar weduwnaar. De één moet na drie jaar nog niet aan een nieuwe partner denken maar de ander voorzichtig wel, denk ik. Het is ook weer niet zo dat zijn vrouw vorige week is overleden.

Wat vind je van hem? Leuk? Interessant?
Je kunt méér.
Ik mis even helemaal in het verhaal wat jij wil en of jij hem leuk vind, begin daar eerst eens mee voordat we overgaan tot collectieve psychoanalyse en tarotkaarten en zo.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je zelf?
Ik bedoel, handjes vasthouden... Je legt het wel buiten jezelf maar daar heb je dan zelf ook aan mee gedaan. Vind je hem leuk?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind het wel een leuke man. Maar had het totaal niet aan zien komen dat het vrijdag zo zou gaan omdat we dus nog nooit een fatsoenlijk woord hadden gedeeld. Daarom sta ik er een beetje voorzichtig in omdat het ook altijd nog een dronkenmansactie kan zijn
Carla_mi schreef:
12-06-2019 20:29
Ja ik vind het wel een leuke man. Maar had het totaal niet aan zien komen dat het vrijdag zo zou gaan omdat we dus nog nooit een fatsoenlijk woord hadden gedeeld. Daarom sta ik er een beetje voorzichtig in omdat het ook altijd nog een dronkenmansactie kan zijn
Huh?? Maar van jou dan toch ook? Jij deed toch net zo hard mee? Waarom zeg je niet gewoon morgen hè Hans, was gezellig van het weekend, zullen we nog eens een drankje doen samen?

En praat dan ook eens met hem ipv alleen voetje vrijen :proud:
Alle reacties Link kopieren
Als je niet gelijk wilt/durft af te spreken omdat je niet weet hoe hij er in staat zou je toch ook kunnen beginnen met wat small talk op de werkvloer? Gewoon vragen hoe zijn weekend was / wat hij van de afgelopen voetbalwedstrijd vond / vakantieplannen etc. Dan merk je waarschijnlijk gaandeweg wel of het een dronkemansactie was of dat hij oprecht interesse in je heeft.
Alle reacties Link kopieren
Nou is dronken worden op een personeelsfeest meestal niet zo heel handig. Ik houd me zelf op personeelsfeesten iig wel in.
Neemt niet weg dat die ene keer in de stad dat ik echt veel te ver heen was... ik net een groep collega's tegen kwam die gezellig met elkaar op stap waren :rofl:

Anyway probeer gewoon eens met hem te praten. Bij de spreekwoordelijke koffieautomaat, als je bij de printer staat te wachten, bij de lunch, etc.

Als je iemand alleen kent van tegenkomen op het werk en van een dronken flirt kun je moeilijk weten of je diegene leuk vindt.
Je kunt méér.
Ach, stuur hem gewoon een berichtje op insta zo van “ en nog last gehad van een kater afgelopen weekend? Zo zie je je collega’s nog eens van een andere kant“ 😂stoute schoenen aantrekken en gooi er een grap in. Zie je gelijk of hij hapt



Heb me ook eens misdragen op t personeels feest, lees teveel gedronken . Zijn wel hele leuke vriendschappen uit ontstaan trouwens
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de adviezen. Dat is alleen wat ik nu dus ook wat raar en awkward vindt. Het ging van "niks en amper contact" naar vrij intens en dan laatste dagen weer naar amper contact. Dat maakt het awkward. Wel wat woorden gewisseld hoor, maar heel droog en vrij zakelijk. Maar dus wel paar keer die blikken.
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, hij vindt jou duidelijk leuk.

En wat vind jij van hem? De vraag is, wat doe je er mee.
Carla_mi schreef:
12-06-2019 22:21
Bedankt voor de adviezen. Dat is alleen wat ik nu dus ook wat raar en awkward vindt. Het ging van "niks en amper contact" naar vrij intens en dan laatste dagen weer naar amper contact. Dat maakt het awkward. Wel wat woorden gewisseld hoor, maar heel droog en vrij zakelijk. Maar dus wel paar keer die blikken.
Wat wil jij ermee?
Alle reacties Link kopieren
Carla_mi schreef:
12-06-2019 22:21
Bedankt voor de adviezen. Dat is alleen wat ik nu dus ook wat raar en awkward vindt. Het ging van "niks en amper contact" naar vrij intens en dan laatste dagen weer naar amper contact. Dat maakt het awkward. Wel wat woorden gewisseld hoor, maar heel droog en vrij zakelijk. Maar dus wel paar keer die blikken.
Waarom doe je dat dan?
Alle reacties Link kopieren
Magick88 schreef:
13-06-2019 07:31
Waarom doe je dat dan?
Ik weet niet, we doen dat allebei een beetje. Ik vooral uit ongemak denk ik en wil niet de indruk wekken het allemaal te "serieus" op te vatten terwijl het maar wat dronken gesjans was. Er zijn nl wel meer mannen die aanhankelijk worden als ze dronken zijn en heb dit soort dingen ook wel eerder meegemaakt in de kroeg.
Alle reacties Link kopieren
Carla_mi schreef:
13-06-2019 07:51
Ik weet niet, we doen dat allebei een beetje. Ik vooral uit ongemak denk ik en wil niet de indruk wekken het allemaal te "serieus" op te vatten terwijl het maar wat dronken gesjans was. Er zijn nl wel meer mannen die aanhankelijk worden als ze dronken zijn en heb dit soort dingen ook wel eerder meegemaakt in de kroeg.
Als je wil dat het meer wordt of kijken wat het kan zijn zou ik gewoon terug flirten. Is toch super leuk en eerst een periode een beetje onzeker om elkaar heendraaien t het een beetje spannend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven