Verliefd op beste vriend/ex van bff

12-06-2019 20:45 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heu

Een aantal jaren geleden heb ik P ontmoet. We hebben toen weleens gezoend maar echt iets met gevoelens was het niet, we werden beste matties en dat zijn we al die tijd geweest. Een jaar geleden heb ik P voorgesteld aan een van mn beste vriendinnen D. Na een tijdje op en af hebben zij een relatie gekregen. In totaal duurde dit 7 maanden, behoorlijk serieus dus. Een tijdje geleden heeft P het uitgemaakt. D was heartbroken. Maar P was nog steeds mijn beste vriend, dus ik ging nog veel met hem om. Een aantal weken geleden hebben P en ik weer gezoend, ik zag er niet veel achter, maar de volgende dag stuurde P dat hij gevoelens voor mij had en dat hij misschien meer wilde zijn dan vrienden. Ik denk dat ik dat misschien ook wel wil maar HOE. D gaat me vermoorden als ze hoort dat we hebben gezoend, hoe ga ik haar vertellen dat P en ik willen uitzoeken wat we voor elkaar betekenen. MOET Ik dat wel doen!! Of stop ik mn gevoelens weg en zeg tegen hem dat het gewoon niet kan... girls i need advice.
Ik zou het voor nu eerst even laten rusten voor de scherpe randjes er vanaf zijn bij je vriendin. Doe geen dingen waar je spijt van krijgt die je vriendschap met haar kapot kunnen maken (bff lijkt me niet zomaar een vriendin) en het zou gewoon een vuile rotstreek zijn als ze erachter moet komen dat jullie rommelen. Na verloop van tijd zou ik het eerlijk tegen haar zeggen, misschien heb je die gevoelens nu even omdat het gewoon spannend en verboden is,
Vind het nu eerlijk gezegd al stijlloos om met elkaar te zoenen en zij zit met een gebroken hart thuis. Helemaal van zijn kant.
Ik zou persoonlijk even helemaal niks doen nu
7 maanden behoorlijk serieus? Ik denk dat je erg jong bent. Ik zou even verder kijken eigenlijk.
Hèhè, de week is weer doormidden.
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt voor mij als een bekend verhaal, alleen was ik toen de vriendin die met een gebroken hart thuis zat. Zij waren al bevriend en ik was al bevriend met haar, maar ik kende hem alleen via anderen. Toen ineens gingen we op date en hebben we (achteraf) veeeel te lang een relatie gehad, een stuk langer dan 7 maanden. Ineens kwam hij met het verhaal toch wel gevoelens voor haar te hebben, ze waren ten slotte beste vrienden, en toen na lang twijfelen toch maar uitgemaakt.

Zij vroeg toen aan mij of ik het oke zou vinden als ze met hem op date ging, omdat ze graag wilde kijken wat het kon worden. Er zijn toen twee dingen gebeurt:
1. ik vond het best, want ik was eigenlijk alleen maar boos op haar dat ze uberhaupt dacht dat ik het oke zou vinden.
2. ze hebben enkele keren gedate en daarna meteen afgekapt omdat het toch meer de spanning was van (zoals hierboven al stond) iets wat eigenlijk niet kon en kwamen ze erachter dat ze verder niks voor elkaar voelde behalve vriendschappelijk.

Het is natuurlijk jouw situatie en je eigen gevoel, maar met mijn ervaring durf ik te zeggen dat het voor niemand iets heeft opgeleverd, ik spreek haar namelijk al jaren niet meer ;)
Als ik je vriendin was zou ik het ok vinden. Maar de jaren (en uren forummen) hebben mij geleerd dat veel mensen ex (hoe onbenullig ook tot en met een ONS aan toe) claimen. Daar mag je niet aankomen. Daar zijn ongeschreven wetboeken vol van. Dus hou er rekening mee dat je vriendin ook zo iemand kan zijn. Die kan je kwijtraken. Op mijn beurt denk ik dan dat dat geen vriendin is. Vriendinnen gunnen elkaar alles. Als zij niet bij elkaar passen kan jij misschien bij hem passen. Ik zou het wel eerlijk vertellen. Achterbaks gedoe vind ik net als claimen geen teken van vriendschap.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hadden toch ook al gescharreld voordat zij een relatie kregen? Toen begon zij ook wat met hem.
minnimouse schreef:
13-06-2019 13:05
Jullie hadden toch ook al gescharreld voordat zij een relatie kregen? Toen begon zij ook wat met hem.
Ik snap wat je zegt maar ik zou het dan gewoon laten gaan. TS is volgens mij piepjong, dus grote kans op een hoop gedoe en weinig kans op een duurzame relatie. Dat zou het me niet waard zijn.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
13-06-2019 13:08
Ik snap wat je zegt maar ik zou het dan gewoon laten gaan. TS is volgens mij piepjong, dus grote kans op een hoop gedoe en weinig kans op een duurzame relatie. Dat zou het me niet waard zijn.
Ja dat is zo.
Dan is de kans dat dit de liefde van je leven is sowieso niet groot.
Alle reacties Link kopieren
Weet D eigenlijk dat je voor haar relatie met P ook al met P had gezoend?
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
Als je hoteldebotel verliefd bent, dan is er geen houden aan, maar dat hebben jullie helemaal niet?!

Ik zou het écht niet waarderen van mijn beste vriendin als ik thuis zit te janken om diezelfde man/jongen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven