Leraar van de middelbare school

12-06-2019 21:50 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit iets hier op geschreven dus als er iets mis gaat hoor ik het graag!

Vorig jaar ben ik geslaagd voor mijn examens op de middelbare school. Ik had daar een leraar op school waar ik goed mee over weg kon en waarmee ik eigenlijk alles deelde. Hij hielp mij vaak met problemen enzo. Op een gegeven moment kreeg ik het idee dat ik meer in hem zag dan alleen een leraar. Ik hoopte dat dat over zou gaan als ik van de middel bare school af zou zijn en die gevoelens ook weg zouden gaan, maar dat is dus niet het geval.

Het is nu bijna een jaar geleden dat ik hem heb gezien maar nogsteeds moet ik vaak aan hem denken en droom ik zelfs regel matig over hem. Ik heb niet het idee dat het echt ‘verliefd’ is maar ik weet ook niet wat het wel is.
Ik weet ook dat hij een vrouw en kinderen heeft. Ook is hij zo’n 20 jaar ouder dan ik..

Ik zou hem toch nog vaker willen spreken en zeggen hoe ik mij voel maar ik weet niet of dat nou zo verstandig is.

Iemand goede raad?
Ik wilde dit toch even delen
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
13-06-2019 00:07
Een one night stand.
oooh ok! Dacht eerst dat je een hond had willen typen kwam er niet helemaal uit. :facepalm:
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
IBIopviva schreef:
13-06-2019 00:08
oooh ok! Dacht eerst dat je een hond had willen typen kwam er niet helemaal uit. :facepalm:
:hihi:
Alle reacties Link kopieren
Blijf van andersmans vent af!
ik geef mn bek ook maar een douw
Tessalamander schreef:
12-06-2019 21:50


Ik zou hem toch nog vaker willen spreken en zeggen hoe ik mij voel maar ik weet niet of dat nou zo verstandig is.

Natuurlijk is dat niet verstandig en doe je dat absoluut niet. Wat wil je ermee bereiken, behalve een gezin kapot maken en jezelf wellicht nog voor gek zetten?
Laat het probleem daar waar het hoort en dat is bij jezelf.
Het lijkt er m.i. trouwens op dat je dit gevoel alleen maar hebt omdat die man zijn werk deed en je veel te veel ophangt aan het feit dat hij je hielp en aardig tegen je was, toen je dat nodig had. Dat was en is niets meer en niets minder dan zijn werk.
Murrmurr schreef:
12-06-2019 22:29
Ik denk, met alle respect, dat het tijd wordt om je eens goed te laten nemen. Niet door je leraar.
Helemaal mee eens!
Zoek een mooie jonge man (van jouw eigen leeftijd) en zorg ervoor dat hij jou alle hoeken van het bed/slaapkamer laat zien, de hele nacht/dag.

Laat je oud leraar met rust, ga desnoods met een psycholoog of psychotherapeut in gesprek over de herkomst van deze aantrekkingskracht tot een leraar en hoe het kan dat jij er meer van maakt.
Tijdschriftenverslindster schreef:
13-06-2019 07:33
Natuurlijk is dat niet verstandig en doe je dat absoluut niet. Wat wil je ermee bereiken, behalve een gezin kapot maken en jezelf wellicht nog voor gek zetten?
Laat het probleem daar waar het hoort en dat is bij jezelf.
Het lijkt er m.i. trouwens op dat je dit gevoel alleen maar hebt omdat die man zijn werk deed en je veel te veel ophangt aan het feit dat hij je hielp en aardig tegen je was, toen je dat nodig had. Dat was en is niets meer en niets minder dan zijn werk.
Overdracht heet dat toch?
Alle reacties Link kopieren
Nee niets mee doen. Is gewoon een crush maar die mooie fantasie in je hoofd is in werkelijkheid echt heel grauw. Ik spreek uit ervaring. Ik heb zo vaak een crush gehad, of verliefd geweest en daardoor dingen gedaan die echt fout zijn, en echt, het is achteraf helemaal niet zo magisch zoals jij het in je hoofd heb. Echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n pubercrush had ik ook gehad in mijn jongere jaren.
Richt je op je eigen toekomst: Studie, werk, hobby, daten etc.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Zolang je “verliefd” bent op deze leraar hoef je geen echte relaties aan te gaan. Voor sommige pubers is het een vlucht uit de echte wereld.

Ik zou hem zeker niet opzoeken. Je brengt hem misschien in een vervelend pakket.

Als hij er wel wat mee zou willen doen spoort hij niet. Te oud, je leraar en getrouwd dus dan ben je eigenlijk nog verder van huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven