Zijn er ook stellen die geen Vechtscheiding hadden?

13-06-2019 16:41 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee,

Ik open de laatste tijd veel topics, ik weet het. Voelt een beetje therapeutisch voor mij.

5 jaar geleden toen mijn ex-man en ik gingen scheiden, ging het proces erg soepel. Wij hadden geen ruzie en de reden voor de scheiding was dat ons huwelijk wel helemaal uitgemolken was. We zijn nog steeds goed bevriend en als wij ergens heen moeten als het om de kinderen gaat praten wij altijd gezellig met elkaar. Maar als ik in mijn omgeving keek (zeker bij mijn zoon op de basisschool) kunnen de gescheiden ouders het bloed van hun ex-partners wel drinken.

Dus ik vroeg mijzelf af of er nog andere mensen zijn die goed kunnen omgaan met hun ex-man en/of vrouw?
The Sky is the limit
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ongeveer 5 jaar geleden gescheiden zonder trammelant en in goed overleg, en hebben nog steeds goed contact.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
13-06-2019 16:42
Wij zijn ongeveer 5 jaar geleden gescheiden zonder trammelant en in goed overleg, en hebben nog steeds goed contact.
Dat is goed om te horen. Waren er bij jullie ook kinderen in het spel? Meestal is het zonder kinderen wat makkelijker om te scheiden.
The Sky is the limit
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex en ik zijn prima uit elkaar gegaan ruim 10 jaar geleden en samen naar een advocaat gegaan voor de co-regeling voor dochter. We zijn geen goede vrienden, maar kunnen prima met elkaar communiceren. En maken gezamenlijk beslissingen betr dochter. Gaat altijd goed en zonder gedoe.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Dreamglasses schreef:
13-06-2019 16:44
Mijn ex en ik zijn prima uit elkaar gegaan en samen naar een advocaat gegaan voor de co-regeling voor dochter. We zijn geen goede vrienden, maar kunnen prima met elkaar communiceren. En maken gezamenlijk beslissingen betr dochter. Gaat altijd goed en zonder gedoe.
Dat is goed om te horen. Als ik bij mijn zoon op school ben kan het kommer en kwijl op de gezichten van sommige gescheiden ouders aflezen. Dan ben ik wel erg blij dat het dan bij mij beter is gegaan.
The Sky is the limit
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en zijn ex-vrouw zijn ook redelijk goed uit elkaar gegaan. Zonder ruzie en gesteggel in ieder geval. Het was ook binnen zes weken helemaal geregeld.
Zij vond het natuurlijk helemaal niet leuk dat hij haar verliet, (en terecht) en ze zien elkaar niet vriendschappelijk tussendoor of zo, maar als het de kinderen aangaat, zijn ze er altijd allebei en is dat helemaal oké. En ze hebben natuurlijk ook regelmatig app contact over de kinderen. Wij komen ook bij hun over de vloer met verjaardagen van de kinderen, (die worden altijd bij haar gevierd), en mijn man’s familie komt daar dan ook gewoon.
Alle reacties Link kopieren
ElleWoodzx schreef:
13-06-2019 16:45
Dat is goed om te horen. Als ik bij mijn zoon op school ben kan het kommer en kwijl op de gezichten van sommige gescheiden ouders aflezen. Dan ben ik wel erg blij dat het dan bij mij beter is gegaan.
Zeker! Dat is voor de kinderen ontzettend fijn als er geen spanningen zijn.
En je kunt een stevig ouderblok blijven vormen naar je kind tijdens de puberteit. In ons geval best handig momenteel! Haha :proud:
Only dead fish go with the flow
ElleWoodzx schreef:
13-06-2019 16:45
Dat is goed om te horen. Als ik bij mijn zoon op school ben kan het kommer en kwijl op de gezichten van sommige gescheiden ouders aflezen. Dan ben ik wel erg blij dat het dan bij mij beter is gegaan.
Sorry, maar 'kommer en kwijl'
:hihi:
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
13-06-2019 16:47
Mijn man en zijn ex-vrouw zijn ook redelijk goed uit elkaar gegaan. Zonder ruzie en gesteggel in ieder geval. Het was ook binnen zes weken helemaal geregeld.
Zij vond het natuurlijk helemaal niet leuk dat hij haar verliet, (en terecht) en ze zien elkaar niet vriendschappelijk tussendoor of zo, maar als het de kinderen aangaat, zijn ze er altijd allebei en is dat helemaal oké. En ze hebben natuurlijk ook regelmatig app contact over de kinderen. Wij komen ook bij hun over de vloer met verjaardagen van de kinderen, (die worden altijd bij haar gevierd), en mijn man’s familie komt daar dan ook gewoon.
Dat klinkt als een erg gezonde relatie. Gaat het tussen jou en haar ook goed? of is daar ook nog een vorm van ongemak?
The Sky is the limit
Alle reacties Link kopieren
ElleWoodzx schreef:
13-06-2019 16:45
Dat is goed om te horen. Als ik bij mijn zoon op school ben kan het kommer en kwel op de gezichten van sommige gescheiden ouders aflezen. Dan ben ik wel erg blij dat het dan bij mij beter is gegaan.
The Sky is the limit
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
13-06-2019 16:49
Sorry, maar 'kommer en kwijl'
:hihi:
Ik bedoelde kwel (en soms ook kwijl want sommige worden er driftig als ze hun ex zien op de ouderavond)
The Sky is the limit
Alle reacties Link kopieren
ElleWoodzx schreef:
13-06-2019 16:50
Dat klinkt als een erg gezonde relatie. Gaat het tussen jou en haar ook goed? of is daar ook nog een vorm van ongemak?
Ik word getolereerd, zeg ik altijd :-) De kinderen mogen mij gelukkig erg, en dus word ik ook uitgenodigd, maar ze zal me nooit uit zichzelf uitnodigen. En dat snap ik natuurlijk volledig! En dat hoeft ook helemaal niet; we zijn sowieso geen types die bij elkaar passen als vriendinnen of zo. Maar ik ben naar haar altijd vriendelijk en geïnteresseerd, want dat is hoe ik ben.
Het eerste moment is altijd een beetje ongemakkelijk (maar zij is van nature een redelijk afstandelijk en kil persoon, ze ontvangt zelfs haar eigen familie op een afstandelijke manier) en ik blijf natuurlijk altijd degene voor wie haar man haar verliet, maar in een groepsgesprek op een verjaardag kunnen we het altijd goed over de kinderen hebben, en dan wordt ze ook wat zachter. Want naar haar kinderen is ze alles behalve kil en afstandelijk.
irish_wasser_woman wijzigde dit bericht op 13-06-2019 17:01
10.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
. Gequote i.p.v. aangepast....
Mijn ex en ik kregen zowel op de basisschool als op het v.o. complimenten omdat we samen naar ouderavonden kwamen en in overleg gingen. Ex en ik zijn vooral beleefd naar elkaar. We kunnen best gezellig praten, maar alleen over ons kind. Verdere persoonlijke zaken, behalve algemeenheden over werk of een vakantie, delen we niet.
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
13-06-2019 16:58
Ik word getolereerd, zeg ik altijd :-) De kinderen mogen mij gelukkig erg, en dus word ik ook uitgenodigd, maar ze zal me nooit uit zichzelf uitnodigen. En dat snap ik natuurlijk volledig! En dat hoeft ook helemaal niet; we zijn sowieso geen types die bij elkaar passen als vriendinnen of zo. Maar ik ben naar haar altijd vriendelijk en geïnteresseerd, want dat is hoe ik ben.
Het eerste moment is altijd een beetje ongemakkelijk (maar zij is van nature een redelijk afstandelijk en kil persoon, ze ontvangt zelfs haar eigen familie op een afstandelijke manier) en ik blijf natuurlijk altijd degene voor wie haar man haar verliet, maar in een groepsgesprek op een verjaardag kunnen we het altijd goed over de kinderen hebben, en dan wordt ze ook wat zachter. Want naar haar kinderen is ze alles behalve kil en afstandelijk.
Dat lijkt mij een ingewikkelde relatie. Maar ik ben blij dat het goed gaat met haar kinderen en dat ze jou zo leuk vinden.
The Sky is the limit
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
13-06-2019 17:05
Mijn ex en ik kregen zowel op de basisschool als op het v.o. complimenten omdat we samen naar ouderavonden kwamen en in overleg gingen. Ex en ik zijn vooral beleefd naar elkaar. We kunnen best gezellig praten, maar alleen over ons kind. Verdere persoonlijke zaken, behalve algemeenheden over werk of een vakantie, delen we niet.
Je doet het toch erg goed als je complimenten krijgt. :heart:
The Sky is the limit
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn 18jr geleden gescheiden(shit..al zo lang geleden?) zonder trammelant.
Uiteraard in het begin frustraties, boosheid, verwerken.
Hebben 2 kinderen, co-ouderschap gedaan, wat nooit problemen heeft gegeven.
Altijd samen naar gesprekken op school, uitvoeringen etc.
Later kwamen daar onze huidige partners bij, en ook dat ging goed.
We komen niet bij elkaar over de vloer, maar bij verjaardagen zien we elkaar wel.

Kinderen zijn inmiddels het huis uit, dus we zien elkaar zelden.
Straks bij afstuderen gaan we samen heen, uit eten etc.

Dus ja..het kan ook op een goede wijze.
Wij waren destijds uit elkaar gegroeid.
Lees..ik ontwikkelde mij heel erg, en hij bleef stilstaan.
Dat ging niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vier jaar geleden zonder gedoe gescheiden. Binnen zes weken alles geregeld, moesten toen nog vier weken wachten op de uitspraak van de rechtbank dus al met al duurde het tien weken. We hebben Co-ouderschap. We komen uit het meeste wel, alleen de sporten van de kinderen niet, maar dat is geen ruzie. Gewoon iets waar we niet uitkomen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik denk dat het ook wel heel erg uitmaakt hoe de partijen uit elkaar gaan. Als één of beide partijen proberen om de andere partij berooid achter te laten en zichzelf onredelijk te verrijken, dan denk ik dat de kans vrij groot is dat het best lang kan duren voor de ander dat verwerkt heeft. Vooral als er kinderen in het spel zijn en vooral als de enige manier om het aan te vechten een kostbare en langdurige gang naar de rechtbank is.
Alle reacties Link kopieren
Het bloed van mijn ex kan ik ook wel drinken.... hoe zij af en toe handelt. Bizar bijna hoe zij toch nog mijn leven (en mijn stemming) kan beinvloeden.

We zijn in goed overleg uit elkaar gegaan, hebben de scheiding (samenlevingscontract) in redelijk goed overleg kunnen organiseren. Toch wil ik het niet bepaald een goede relatie noemen. We zijn (helaas, zou ik zo zeggen) aan elkaar verbonden via de kinderen. Maar we zijn het er beide over eens dat de kinderen en hun belang bovenaan komen.

Dus we overleggen regelmatig en gaan samen naar de ouderavonden en naar de huisarts/tandarts (als dat nodig/relevant is). Ik ben zelfs op haar bruiloft geweest -> omdat de kinderen dat graag wilden (anders was ik echt thuis gebleven)!!

Ook wij krijgen regelmatig complimenten van vrienden, familie en van de notaris. Maar dat is, omdat we beide niet aan de buitenwereld laten zien dat we soms lijnrecht tegen over elkaar staan. Het zal ook aan haar kant soms tenenkrommend zijn... wellicht dat zij mijn bloed wel kan drinken, maar we laten het niet aankomen tot vechten... en we laten het niet zien.

Samen ergens koffie drinken ofzo is er niet meer bij. Daar heb ik geen trek meer in.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
13-06-2019 17:47
Als één partij [of beide partijen] proberen om de andere partij berooid achter te laten en zichzelf onredelijk te verrijken, dan denk ik dat de kans vrij groot is dat het best lang kan duren voor de ander dat verwerkt heeft.
Ik kan dat alleen maar bevestigen: je moet dan heeeel lang slikken en je toch-al-niet-lange tenen intrekken om niet tot kotsen en schreeuwen over te gaan en alsnog de trekker over te halen. (spreekwoordelijk dan)
daddy_gijs wijzigde dit bericht op 13-06-2019 18:16
5.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ElleWoodzx schreef:
13-06-2019 16:43
Dat is goed om te horen. Waren er bij jullie ook kinderen in het spel? Meestal is het zonder kinderen wat makkelijker om te scheiden.
Op dat moment waren onze kinderen 18+.
Stonden op het punt om uit huis te gaan, één heeft tijdje bij moeder gewoon, één tijdje bij mij, beide nog ongeveer een jaar
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Bij ons waren er 2 kinderen bij betrokken. Geen ruzie gehad en ik heb nog ruim 4 mnd bij ex gewoond totdat ik zelf een huis had.
Nu, jaren later en allebei nieuwe relatie logeer ik wel eens bij ex als ik in zijn stad moet zijn.
Onze kinderen zijn intussen volwassen en wonen zelfstandig.
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
13-06-2019 18:15
Op dat moment waren onze kinderen 18+.
Stonden op het punt om uit huis te gaan, één heeft tijdje bij moeder gewoon, één tijdje bij mij, beide nog ongeveer een jaar
oh dat schilt. Ik heb het gevoel dat met tieners of jonger het altijd meer een gevecht wordt.
The Sky is the limit
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
13-06-2019 17:47
Ik denk dat het ook wel heel erg uitmaakt hoe de partijen uit elkaar gaan. Als één of beide partijen proberen om de andere partij berooid achter te laten en zichzelf onredelijk te verrijken, dan denk ik dat de kans vrij groot is dat het best lang kan duren voor de ander dat verwerkt heeft. Vooral als er kinderen in het spel zijn en vooral als de enige manier om het aan te vechten een kostbare en langdurige gang naar de rechtbank is.
Dat klopt helemaal. Ik denk ook dat de reden waarom mensen uit elkaar gaan invloed heeft. Op mijn zoons school is het veel vreemdgaan en meerdere ouders bleken homo te zijn en al dat soort toestanden. Zeker als mensen hun huwelijk ondanks het vreemdgaan nog proberen te redden, terwijl er niks meer te redden valt, levert dat veel spanning op als ik zo om mij heen kijk op school.
The Sky is the limit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven