Iedereen weggeduwd, nu eenzaam

13-06-2019 22:47 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel erg stom, maar ik heb de afgelopen tijd al mijn vriendinnen weggeduwd door onnodig ruzie te maken en niet meer op te zoeken. Nu mis ik ze achteraf echt heel erg, maar ben ik te koppig door aan te kloppen. Niet eens koppig, maar meer doordat het niet zonder reden is. Ben een persoon die te lang blijft slikken en dan ineens afstand neemt vanwege een klein iets maar dat is dan net de druppel van de vele irritaties. Ik denk dat het advies al duidelijk is door gewoon met ze in gesprek te gaan. Maar ik weet het niet, het zijn allemaal aparte zaken en toch voelt het ook stom door eerst stoer iedereen af te katten maar dan door het gemis en besef weer terug te krabbelen.
Ik wil ze niet voor altijd kwijt uit mijn leven:( ik weet dat ik de moed bij elkaar moet rapen om toch te gaan praten, want ik hou super veel van ze en mijn gedrag is niet oke. Confrontaties moet je direct aanpakken en over praten, i.p.v. negeren en dan bij de zoveelste ergernis de stekker uit trekken.

Pff het is alleen zo moeilijk, waar begin ik. Want ik was oh zo overtuigd dat ik klaar met hen was. Terwijl ze in werkelijkheid mijn soulmates zijn. De ruzies gaan nergens over. Alleen ben ik altijd zo makkelijk dat ik bij goedmaken weer lijkt alsof alles mijn fout wat. Maar enigszins wil ik het ook niet goed maken doordat ik me nu eenzaam voel, dat voelt nog rotter voor Mn ego. Heb nog wel wat vrienden over, ben niet helemaal alleen over. Maar mijn 2 besties die ik dagelijks belde voor elk onzinnig iets ben ik kwijt :(
Maar heb je dan met ieder van je vriendinnen en vrienden ruzie nu? Weet je zeker dat je jezelf ook hebt aangepakt voordat je weer contact opneemt en de boel weer laat overstromen?
Heb jij moeite met afstand en nabijheid én je grenzen aangeven?

Blijkbaar ben je ook over de grenzen van je vriendinnen heen gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
13-06-2019 22:51
Maar heb je dan met ieder van je vriendinnen en vrienden ruzie nu? Weet je zeker dat je jezelf ook hebt aangepakt voordat je weer contact opneemt en de boel weer laat overstromen?
Nee niet met iedereen.
Eentje heb ik nu langere tijd ruzie mee om iets onbenulligs. Ik was toen geïrriteerd en wilde er niet over praten. Maanden lang heeft ze me gevraagd wat er is en waarom ik afstand neem of niet opneem. Uiteindelijk heeft ze t opgegeven en weet ze maar de kwart reden waarom ik boos op dr was doordat ik dus moeilijk vind om over problemen te praten en makkelijker vind ze uit de weg te gaan. Nu mis ik haar wel heel erg en nu heb ik zelfs met een ander vriendin waar ik ook goed mee ben ook weer ruzie mee gezocht. Deze ging al helemaal nergens over. Ik was bezig en ze bleef me bellen, daardoor raakte ik geïrriteerd en liep ik beetje naast Mn schoenen door boos te reageren waarom ze zo vaak belde. Ze had me wel zeker 30x gebeld in par dagen tijd achter elkaar doordat ik niet op nam. Normaal gesproken is dit soort akkefietje na paar dagen opgelost, maar mijn trots speelt een rol en blijf liever wachten totdat zij contact opneemt. Maar mijn leegte mist ze en ik snap mezelf niet ook. [...] Het is zo saai zonder ze. Kan wel janken. Terwijl ik dit zelf ook wel heb veroorzaakt.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2019 19:27
Reden: post aangepast i.v.m. in strijd met huisregels (.g)
2.27% gewijzigd
Joh, herstellen van deze contacten lijkt me helemaal niet aan de orde. Er is iets in die contacten dat heftige gevoelens en daardoor destructieve acties triggert. Ben je er al achter wat dat is? En wat je eraan kunt doen? Je kunt ze best benaderen maar dat lost het dieper liggende probleem niet op. Dan grote kans dat het dan snel weer misgaat en de band steeds meer beschadigt.
nou ja als jij niet met ze in gesprek wilt dan zal je moeten wennen aan die eenzaamheid
En je was laatst nog op een feest met een vriendin? :huh:
Alle reacties Link kopieren
PotjePindakaas schreef:
13-06-2019 23:16
En je was laatst nog op een feest met een vriendin? :huh:
Die vriendin was ik even boos op, maar heb er verder geen ruzie van gemaakt. Wilde dat bijna weer wel dus doen.
Die staat momentee los van het verhaal dus. Heb het nu over twee andere, waarbij ik nog hoop dat het goed komt. Ik weet dat het zo goed zou zijn als ik ze even bel of langs ga. Misschien moet ik het maar ook gewoon doen ook. Het is alleen bij de ene vriendin een grotere drempel doordat er al enige poos van tijd tussen zit en die andere van recente schaam ik me omdat ze mij belde en ik haar zo stoer heb afgewezen en nu weer contact ga opzoeken. Maar goed het is nogal een warrig verhaal zo.
ik heb alleen de titel gelezen maar ik zeg therapie
Ik zou eerst eens met die psycholoog gaan praten in plaats van met die vroegere vriendinnen. Dat lijkt me een veel beter idee. Wanneer heb je die afspraak?
Murrmurr schreef:
13-06-2019 23:22
ik heb alleen de titel gelezen maar ik zeg therapie
Ik probeerde met mijn vragen daar ook op door te vragen en naar te verwijzen maar TO gaf geen antwoord :?:


TO: ik sluit mij bij Murr aan. Vooral nadat ik de verdere uitleg op vragen van anderen erbij las.
Ga met ze in relatietherapie.
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
13-06-2019 23:25
Ik zou eerst eens met die psycholoog gaan praten in plaats van met die vroegere vriendinnen. Dat lijkt me een veel beter idee. Wanneer heb je die afspraak?
Zo van vroeger is het niet. De een is de ruzie een maand terug begonnen, de ander afgelopen week. En oh heb ook ruzie zelfs met mijn zussen. Maar met die heb ik t goed gemaakt.
Weet je ruzie of goed maken. Leven is veel te kort om ruzie te blijven behouden. Maar soms word je gewoon boos en denk je dat dat de juiste keuze is. Heb mezelf ook beetje laten meeslepen door de mening van anderen. Door te vertellen over bepaalde gebeurtenissen zeiden Mn zussen altijd ja die kan je beter maar kwijt dan rijk zijn doordat ze bijv bepaalde dingen deed. Maar uiteindelijk had ik beter kunnen praten om de vriendschap te behouden.
In principe kan het nu nog allemaal,
Maar de stap lijkt zo eng en groot. Maar ik denk dat ik het toch zal doen. Wil je weten waar de ruzie over gaat? Ben bang dat het een te lang verhaal gaat worden.

Psycholoog heb ik een gesprek om de twee weken en heb daar ook niet echt veel hoop of vertrouwen in. Kan meer Mn verhaal kwijt bij de vrienden die ik nu dus kwijt ben en terug moet in mijn leven. Hoe doorbreek ik mijn trots en waar moet ik beginnen. Heb nog geen enkel advies mogen ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Cleidy36 schreef:
13-06-2019 22:52
Heb jij moeite met afstand en nabijheid én je grenzen aangeven?

Blijkbaar ben je ook over de grenzen van je vriendinnen heen gegaan?
Ja ik ben ook over hen grenzen heen gegaan door heel tof te reageren en te doen alsof het mij allemaal niks scheelt. Ik ben letterlijk uit Mn sloffen gegaan doordat ze me zo vaak belde heb ik dingen geroepen als laat me met rust bel me niet enz. Achteraf gezien kan ik er wel om lachen en zij de k straks ook. Maar ik voel me nu zo leeg en de banden moeten nu hersteld worden :(
https://www.youtube.com/watch?v=rSaC-YbSDpo
Wanhopigemeid schreef:
13-06-2019 23:33
Zo van vroeger is het niet. De een is de ruzie een maand terug begonnen, de ander afgelopen week. En oh heb ook ruzie zelfs met mijn zussen. Maar met die heb ik t goed gemaakt.
Weet je ruzie of goed maken. Leven is veel te kort om ruzie te blijven behouden. Maar soms word je gewoon boos en denk je dat dat de juiste keuze is. Heb mezelf ook beetje laten meeslepen door de mening van anderen. Door te vertellen over bepaalde gebeurtenissen zeiden Mn zussen altijd ja die kan je beter maar kwijt dan rijk zijn doordat ze bijv bepaalde dingen deed. Maar uiteindelijk had ik beter kunnen praten om de vriendschap te behouden.
In principe kan het nu nog allemaal,
Maar de stap lijkt zo eng en groot. Maar ik denk dat ik het toch zal doen. Wil je weten waar de ruzie over gaat? Ben bang dat het een te lang verhaal gaat worden.

Psycholoog heb ik een gesprek om de twee weken en heb daar ook niet echt veel hoop of vertrouwen in. Kan meer Mn verhaal kwijt bij de vrienden die ik nu dus kwijt ben en terug moet in mijn leven. Hoe doorbreek ik mijn trots en waar moet ik beginnen. Heb nog geen enkel advies mogen ontvangen.
Misschien is het een idee om eens met een andere psycholoog te gaan praten, eentje die je echt handvaten geeft?
Iemand samen met jou kan kijken hoe dit allemaal zo gekomen is en wat daaronder eigenlijk zit?

Je kunt pas je relaties met anderen echt én duurzaam herstellen als je je eigen grenzen én die van anderen op tijd aanvoelt en respecteert. Dat lijkt nu nog niet te lukken en als je het nu weer goed maakt, kom je uiteindelijk weer (met iedereen) in dezelfde situatie terecht.
Murrmurr :hihi:

TO: had al serieus advies gegeven.
Hopelijk kun je er wat mee.
Wanhopigemeid schreef:
13-06-2019 23:33
Zo van vroeger is het niet. De een is de ruzie een maand terug begonnen, de ander afgelopen week. En oh heb ook ruzie zelfs met mijn zussen. Maar met die heb ik t goed gemaakt.
Weet je ruzie of goed maken. Leven is veel te kort om ruzie te blijven behouden. Maar soms word je gewoon boos en denk je dat dat de juiste keuze is. Heb mezelf ook beetje laten meeslepen door de mening van anderen. Door te vertellen over bepaalde gebeurtenissen zeiden Mn zussen altijd ja die kan je beter maar kwijt dan rijk zijn doordat ze bijv bepaalde dingen deed. Maar uiteindelijk had ik beter kunnen praten om de vriendschap te behouden.
In principe kan het nu nog allemaal,
Maar de stap lijkt zo eng en groot. Maar ik denk dat ik het toch zal doen. Wil je weten waar de ruzie over gaat? Ben bang dat het een te lang verhaal gaat worden.

Psycholoog heb ik een gesprek om de twee weken en heb daar ook niet echt veel hoop of vertrouwen in. Kan meer Mn verhaal kwijt bij de vrienden die ik nu dus kwijt ben en terug moet in mijn leven. Hoe doorbreek ik mijn trots en waar moet ik beginnen. Heb nog geen enkel advies mogen ontvangen.

Op 1 juni schreef je dat je over twee weken zou starten met gesprekken met de psycholoog. Meer dan 1 gesprek met de psycholoog, kun je dus nog niet gehad hebben, gezien de veertiende juni nog geen half uur geleden begonnen is.
Bijzonder om na 1 gesprek al te concluderen dat je geen vertrouwen of hoop hebt in psycholoog.
Ik wil niet weten waar de ruzie over gaat. Ik zou echt eerst eens aan al je eigen problemen gaan werken en laat daarvoor nu juist gesprekken met een psycholoog aangewezen zijn. En dat is en was net dus ook al een advies. Dat het een advies is dat jij niet wilt horen, is iets anders.
Cleidy36 schreef:
13-06-2019 23:42
Je kunt pas je relaties met anderen echt én duurzaam herstellen als je je eigen grenzen én die van anderen op tijd aanvoelt en respecteert. Dat lijkt nu nog niet te lukken en als je het nu weer goed maakt, kom je uiteindelijk weer (met iedereen) in dezelfde situatie terecht.
Zeer herkenbaar en hier ben ik het ook volledig mee eens!!
Je klinkt als een vriendin die ik gedumpt heb. Goed in slachtoffer spelen maar haar eigen rol niet willen zien.
Ik moet wel zeggen, iemand die mij 30x belt zou ik ook even in zijn sop laten gaarkoken.
Alle reacties Link kopieren
https://www.youtube.com/watch?v=rSaC-YbSDpo
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik begrijp niet waarom iedereen steeds met borderline aan komt zetten?
Alle reacties Link kopieren
1: Maak een prioriteitenlijstje met bovenaan degene met wie je het als eerste goed wilt maken.
2: Neem zelf het initiatief, doe je best het goed met haar te maken en houdt rekening met haar "emotionele bankrekening".
3: Ga door met de volgende op je lijstje.

! Wat is de emotionele bankrekening?
http://7-eigenschappen.growth-mindset.b ... van-covey/
Love is the meaning of life
TO wil graag weer vrienden zijn, maar wel eerst gelijk krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven