Ex is zwanger en nul contact

15-06-2019 18:48 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Allen, graag even jullie idee over deze situatie:

Vorig jaar terug met ex begonnen, waren al eens een jaartje samen geweest, en na 4 maand beslist om voor een kind te gaan. Zij heeft al een jongen van 12 ik nog geen kinderen.

Zo gezegd zo gedaan, direct raak, en sinds eind oktober 2018 dus zwanger. In januari vraag ik of ik drie dagen zou kunnen gaan skieen, geen probleem...tot 2 weken voor vertrek. Ik had beloofd op een vrijdag om haar zoon naar muziekles te brengen, maar door een meeting die uit de hand liep (ben bedrijfsleider) kon ik er niet op tijd geraken. Toen is en ruzie ontstaan “omdat ze niet om me kon rekenen.”

Toen werd plotseling ook gezegd dat ik me als een puber gedraag omdat ik nog ga skieen. Enfin, twee drie weken enkel nog contact per sms, en zei ze op een moment dat ze ziek was. Bleek dat ze naar het ziekenhuis moest om een kleine ingreep, wist ik dus niks van maar krijg daarna wel op mijn bord dat ze daar helemaal alleen was.

Tijdens de drie dagen skieen heeft ze ook een vruchtwaterpunctie ingepland, kreeg ik ook nog eens op mijn donder dat ik er niet was ...

Sindsdien nul contact, ze reageert op geen enkel bericht. Als ik bij haar ga, doet ze de deur niet open, integendeel ze stuurt zelf bericht dat ze politie gaan bellen toen ik bloemen voor moederdag kwam brengen.

Bevalling is binnen een 30-tal dagen gepland en ik weet helemaal van niks. Haar zusters praten ook niet met me.

Wat denken jullie hiervan?
Tja, ze heeft wel gelijk mbt kind ophalen.

Verder geen idee waarom jullie al na 4 maanden vanaf een breuk, al een kind willen maken? Waarom leek dat een goed idee?
Alle reacties Link kopieren
Sorry, maar er moet haast wel een ander kant van het verhaal zijn. Want dit gaat er bij mij niet in.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze een spermadonor zocht. Voordelen voor haar zijn geen medisch traject voor KI en ze ontvangt straks ook nog kinderalimentatie.
Sjulia schreef:
15-06-2019 18:53
Sorry, maar er moet haast wel een ander kant van het verhaal zijn. Want dit gaat er bij mij niet in.
Dat dacht ik ook gelijk, na het lezen van topic.
johan103 schreef:
15-06-2019 18:48

Wat denken jullie hiervan?

Dat het me een moeilijke situatie voor je lijkt. Veel sterkte.
Maar eerlijk gezegd zou ik na 4 maanden samen zijn met een ex, nog niet aan kinderen willen/durven beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Is dit echt het hele verhaal?
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-08-2019 00:07
Reden: privacy
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maar jullie woonden dus niet eens samen?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Das zo lullig van na 4 maanden aan kinderen beginnen: je kent de ander niet.
Volgens mij ben je een Belg, ga daar juridisch advies inwinnen.
Alle reacties Link kopieren
Dit is het verhaal .... als er sprake zou zijn van partnergeweld of bedrog dan zou dit allemaal te begrijpen zijn maar dat is het dus niet.

Mbt het ophalen van haar zoon, heb 2u op voorhand laten weten dat het niet ging lukken en dat hij maar met de fiets moest gaan (is -2km en gaat ook met fiets naar school).

Kijk, dat ze geen relatie meer wilt dat is haar recht, maar nul communicatie over hoe het met de zwangerschap en mijn dochter gaat, dat is er voor mij zwaar over. Hoe kan je zoiets doen?
Alle reacties Link kopieren
Nee we woonden officieel nog niet samen, sliep er wel elke dag natuurlijk en we waren een huis aan het zoeken. Dag voor dat we een huis gingen bezoeken was ze ineens ziek, later bleek dan dat ze een dag in het hospitaal was. Had ze niks van gezegd ...
Fizz schreef:
15-06-2019 18:53
Ik denk dat ze een spermadonor zocht. Voordelen voor haar zijn geen medisch traject voor KI en ze ontvangt straks ook nog kinderalimentatie.
Of dit inderdaad..

Had ze een sterke kinderwens? Kwam het idee van een kind samen van haar kant?
Alle reacties Link kopieren
Geen contact sinds februari.
Heb al juridisch advies gekregen maar wil gewoon kunnen praten zonder advocaten.... wil mijn verantwoordelijkheid nemen maar daar krijg ik gewoon geen kans voor.
optie 1: ze wilde zwanger worden ongeacht wie er doneerde.
optie 2: er staat een andere man in de wachtrij.
optie 3: ze spoort niet.
het kan ook een combinatie zijn van meerdere opties.

En ik snap jou ook niet TO, zo snel al bewust voor een kind gaan?, daar klopt toch niks van?
johan103 schreef:
15-06-2019 19:13
Geen contact sinds februari.
Heb al juridisch advies gekregen maar wil gewoon kunnen praten zonder advocaten.... wil mijn verantwoordelijkheid nemen maar daar krijg ik gewoon geen kans voor.
Als ze al maanden geen contact met je wil is de kans dat ze dat ineens wel weer natuurlijk nihil. Als jij nog enige kans op omgang met het kind wil zal je nu juridische stappen gaan moeten zetten. Heb je wel al erkend e.d.?
lineola schreef:
15-06-2019 19:16
optie 1: ze wilde zwanger worden ongeacht wie er doneerde.
optie 2: er staat een andere man in de wachtrij.
optie 3: ze spoort niet.
het kan ook een combinatie zijn van meerdere opties.

En ik snap jou ook niet TO, zo snel al bewust voor een kind gaan?, daar klopt toch niks van?
optie 4: zwanger van iemand anders.?
johan103 schreef:
15-06-2019 19:07
Dit is het verhaal .... als er sprake zou zijn van partnergeweld of bedrog dan zou dit allemaal te begrijpen zijn maar dat is het dus niet.

Mbt het ophalen van haar zoon, heb 2u op voorhand laten weten dat het niet ging lukken en dat hij maar met de fiets moest gaan (is -2km en gaat ook met fiets naar school).

Kijk, dat ze geen relatie meer wilt dat is haar recht, maar nul communicatie over hoe het met de zwangerschap en mijn dochter gaat, dat is er voor mij zwaar over. Hoe kan je zoiets doen?

Ik blijf erbij. Je zou hem ophalen. Als je dat onzin vind moet je dat meteen zeggen.
Waarom is een vergadering belangrijker dan je belofte aan haar over het ophalen van een kind?
Zo werkt dat strakjes ook niet met de baby.

En nogmaals. Waarom ga je naar 4 maanden een kind maken? Dat leek je een goed idee waarom?

Voor nu kan je niks meer. Laat het aan je advocaat over. Vraag een dnatest en vraag om zeggenschap en erkenning.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 15-06-2019 19:18
6.05% gewijzigd
Someonenew schreef:
15-06-2019 19:17
optie 4: zwanger van iemand anders.?
Kan ook nog.
johan103 schreef:
15-06-2019 19:13
Geen contact sinds februari.
Heb al juridisch advies gekregen maar wil gewoon kunnen praten zonder advocaten.... wil mijn verantwoordelijkheid nemen maar daar krijg ik gewoon geen kans voor.
Toch een advocaat regelen. Misschien dat dat haar aanspoort om gewoon contact met je te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
15-06-2019 19:17
Als ze al maanden geen contact met je wil is de kans dat ze dat ineens wel weer natuurlijk nihil. Als jij nog enige kans op omgang met het kind wil zal je nu juridische stappen gaan moeten zetten. Heb je wel al erkend e.d.?
Erkenning kan pas na de bevalling
johan103 schreef:
15-06-2019 19:19
Erkenning kan pas na de bevalling
Nee hoor. Kan ook bij een ongeboren vrucht. Tenminste in Nederland.

Maar dat moet met toestemming moeder. Daar doel je op demk ik?
Alle reacties Link kopieren
lineola schreef:
15-06-2019 19:16
optie 1: ze wilde zwanger worden ongeacht wie er doneerde.
optie 2: er staat een andere man in de wachtrij.
optie 3: ze spoort niet.
het kan ook een combinatie zijn van meerdere opties.

En ik snap jou ook niet TO, zo snel al bewust voor een kind gaan?, daar klopt toch niks van?
Zijn idd drie scenario’s waar ik al veel aan gedacht heb.

We hadden het al eerder over kinderen gehad, toen we jaartje samen waren hebben we dat besproken, is niet uit de lucht komen vallen...en we zijn ook geen kinderen meer, 37/45
johan103 schreef:
15-06-2019 19:22
Zijn idd drie scenario’s waar ik al veel aan gedacht heb.

We hadden het al eerder over kinderen gehad, toen we jaartje samen waren hebben we dat besproken, is niet uit de lucht komen vallen...en we zijn ook geen kinderen meer, 37/45

Vind binnen een jaar ook snel. En je bent uit elkaar geweest. Vast niets voor niets toch?

Dan om je leeftijd na 4 maanden na een breuk kinderen te gaan maken?? Maar goed. Er komt een kind. Arm kind.

Je hebt al juridische hulp. Wat wil je verder nog?

Er is echt niets wat je nu nog kan doen, ze wil niks van je weten. En belt zelfs de politie.
Zij ‘plant’ even een vruchtwaterpunctie alsof het een pretecho is? Lijkt me sterk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven