Opa van mijn ex vriendin overleden

16-06-2019 01:55 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had 7 jaar relatie met een meisje uit Lissabon, en sinds 1.6 jaar zijn we niet meer samen. Ze ging plots terug naar Portugal en ik wilde niet mee. We praten allebei Portugees. Ze heeft 6 jaar in Nederland gewoond(en ik 11 jaar).
Twee dagen geleden zag ik op Facebook account van haar zus dat haar opa niet meer leeft.

Ik heb haar zus via haar Facebook account gecondoleerd.

Moet ik ook gecondoleerd berichtje naar mijn ex vriendin sturen?

Sinds twee maanden geleden heb ik niets meer van haar gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Kun je doen, is toch gewoon aardig?
Ik zou het wel doen, maar er ook geen halszaak van maken. En daarmee bedoel ik dat je jezelf (een ex van even geleden) niet te belangrijk moet maken in dit verhaal. Gewoon doen, ze zal het vast appreciëren.
Waarom zou je het niet doen?
Alle reacties Link kopieren
ava75 schreef:
16-06-2019 02:20
Waarom zou je het niet doen?
We zijn niet vriendelijk uit elkaar gegaan.
Ze is nog steeds boos op mij en ik eigenlijk teleurgesteld op haar.

Toen ze wegging naar Portugal, in eerste instantie dacht ik dat ze op vakantie daarheen ging. Want destijds kocht ik nog extra spullen voor haar en voor haar neef.

Eenmaal in Portugal, verteld ze aan iedereen dat ik haar heb weggestuurd. En dat is totaal niet waar!!!

Maar ik heb inmiddels gecondoleerd berichtje per email gestuurd.

Moet ik ook haar moeder bellen om haar te condoleren?
Alle reacties Link kopieren
Is je nick je echte naam?
Je bent uit elkaar.

Ik zou geen condoleance-berichten moeten hebben van een ex waar ik al 1.5 jaar niet meer tegen spreek.

Al helemaal niet als het einde niet al te zuiver was.


En ik zou al helemaal niet willen dat hij mijn moeder daarmee lastig gaat vallen.
Adilsonfernandes schreef:
16-06-2019 02:34
We zijn niet vriendelijk uit elkaar gegaan.
Ze is nog steeds boos op mij en ik eigenlijk teleurgesteld op haar.

Toen ze wegging naar Portugal, in eerste instantie dacht ik dat ze op vakantie daarheen ging. Want destijds kocht ik nog extra spullen voor haar en voor haar neef.

Eenmaal in Portugal, verteld ze aan iedereen dat ik haar heb weggestuurd. En dat is totaal niet waar!!!

Maar ik heb inmiddels gecondoleerd berichtje per email gestuurd.

Moet ik ook haar moeder bellen om haar te condoleren?
Je moet niks. Je maakt jezelf echt te belangrijk. Een bericht naar je ex is vriendelijk maar niet per se noodzakelijk-al lees ik dat jullie niet harmonieu uit elkaar zijn gegaan en dan zou ik het niet doen. Ik vind bellen meer iets voor mensen die dichterbij staan.

Gaat het jou om meer dan gewoon een vriendelijk gebaar? Verwacht je iets, hoop je op iets?
Alle reacties Link kopieren
Met welk doel zou je contact opnemen? Is het niet gewoon een reden voor je om "legaal" contact op te nemen met je ex?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Als mijn kind mij had verteld dat haar ex haar weggestuurd had (en ook al zou dat niet de waarheid zijn, ik zou toch echt mijn kind hierin geloven) dan zou ik niet zitten te wachten op het o zo goed bedoelde condoleance bericht. Je hebt hen gecondoleerd en nu kun je ophouden met jezelf zo belachelijk belangrijk maken.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn ex al helemaal niet op mijn facebook willen
Mater tua tam obesa est ut cum Romae est urbs habet octo colles!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat niet doen, omdat jullie een liefdesrelatie hadden die niet meer bestaat. En de relatie met haar familie was daarop gebaseerd en is niet meer. Iedereen gaat door met zijn leven en al snel is je ex een van die figuren geworden die ooit gekend hebt (op jouw manier) maar nu niet meer. Met haar familie heb je niets meer te schaften. Haar volgende lover zal veel belangrijker voor hen zijn.

Overdenk voor jezelf waarom je op wil vallen door aardig gedrag. Wil je haar onbewust weer terug? Het zou je niet meer moeten kunnen schelen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
IBIopviva schreef:
16-06-2019 06:32
Met welk doel zou je contact opnemen? Is het niet gewoon een reden voor je om "legaal" contact op te nemen met je ex?
Precies wat ik ook dacht.

Ze is je ex.
Jullie zijn uit elkaar, en niet op goede voet.
Laat het gaan.

Volgens mij zijn je intenties niet zuiver en komt dit je wel 'goed uit' om weer n poging tot contact te wagen. Ga door met je leven.

Gewoon.Niet.Doen
Alle reacties Link kopieren
Als een ex me een bericht stuurt: "gecondoleerd met het verlies van je grootvader" dan zou ik denken: "Heb je hem ook weer. De dood van mijn opa is een maand geleden. Ik was er juist wat overheen. Wat moet hij?".
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet haar moeder bellen, dat is raar. Jullie zijn al 1,5 jaar niet meer samen, maak jezelf niet zo belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
16-06-2019 06:11
Je moet niks. Je maakt jezelf echt te belangrijk. Een bericht naar je ex is vriendelijk maar niet per se noodzakelijk-al lees ik dat jullie niet harmonieu uit elkaar zijn gegaan en dan zou ik het niet doen. Ik vind bellen meer iets voor mensen die dichterbij staan.

Gaat het jou om meer dan gewoon een vriendelijk gebaar? Verwacht je iets, hoop je op iets?
Nee, ik verwacht er niets voor terug
Enkele maanden geleden toen ik jarig was, stuurde ze me wel felicitaties.
Alle reacties Link kopieren
Je ex condoleren zou ik prima vinden, maar de rest van de familie moet je niet doen. Waarom zou je?
Hoe weet jij eigenlijk dat die opa overleden is?
Stuur haar een condoleance berichtje, je zal wel moeten nu je haar zus al bericht heb.

Geen openhengelberichtje maar gewoon gecondoleerd met je opa. Klaar.

En ga aub die moeder niet bellen.

Daarna verder met je dag/leven. Je maakt er een dramaatje van zo.
minnimouse schreef:
16-06-2019 10:05
Je ex condoleren zou ik prima vinden, maar de rest van de familie moet je niet doen. Waarom zou je?
Hoe weet jij eigenlijk dat die opa overleden is?
Via fb van haar zus, volgens de op
Adilsonfernandes schreef:
16-06-2019 02:34
Moet ik ook haar moeder bellen om haar te condoleren?

Ik vermoed dat je ex-schoonmoeder wel iets anders aan haar hoofd heeft dan met jou bellen.
Stuur haar een mooie kaart en ga door met je leven.
Ik vind dat je eigenlijk al te veel genoeg hebt gedaan. Zij zit hier echt niet op te wachten, die hele familie niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven