Relatie verbreken...

16-06-2019 20:01 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Graag zou ik mijn verhaal hier vertellen. Ik ben een vrouw en moeder van 1 dochtertje van 6. Ik ben 8 jaar samen met mijn partner. Onze relatie is niet altijd gemakkelijk geweest, we hebben veel meegemaakt samen. Al langere tijd twijfel ik over onze relatie. Ik heb het gevoel nooit op de eerste plek te staan in zijn leven, dat het gezin nooit op de eerste plek staat in zijn leven. Mijn partner heeft samen met mijn schoonvader een eigen bedrijf, hier gaat veel tijd in zitten. Daarnaast heeft mijn partner ook nog meerdere sociale contacten, eigenlijks zit hij wekelijks met vrienden een aantal biertjes te drinken. Ikzelf werk 20uur pw in de zorg, waarbij ik ook in de weekenden werk en er dus bijna geen tijd is voor ons als gezin.

Wanneer ik hierover wil praten, geeft mijn partner weinig gehoor. Of hij beloofd dat eraan gedacht zal worden en na 1/2 weken weer op de oude voer verder gaat.
Mijn schoonvader is gescheiden, mijn schoonmoeder was een zeer en zeer dominante vrouw, mijn schoonvader mocht eigenlijk niks van haar. Mijn vriend projecteert dit dan ook heel vaak naar mij toe. Dat ik hem ook dingen verbied en hij laat zich echt niks verbieden door een vrouw.

Dit is mijn intentie ook helemaal niet. Er is wel een stukje onzekerheid bij gekomen van mijn kant. Mijn partner is een jaar geleden met vrienden een avond wezen stappen, na dit stapavondje werd er gesproken over een stel meiden die ze waren tegen gekomen. 1 van die meiden was ineens bevriend met mijn partner. Toen ik vroeg wie ze was, wist mijn partner dat eigenlijk niet te vertellen, alleen over het stapavondje. Een aantal weken later ben ik erachter gekomen dat ze ook chat contact hadden via Snapchat. Ikzelf maak geen gebruik van Snapchat, maar ik kwam er zo wel achter dat wat er over en weer verstuurd is, ook gelijk word verwijderd.

We hebben hier flinke ruzie om gehad, ik had mijn partner meerdere keren gevraagd naar deze meid. En elke keer werd erover gesproken of was er niks.

Mijn partner heeft daarna Snapchat verwijderd. Een aantal weken daarna kwamen we erachter dat ik zwanger was. Ontzettend blij waren we, helaas ging het mis en kreeg ik een miskraam. De avond van de miskraam zouden we eigenlijk naar een feestje gaan. Hier had ik natuurlijk geen zin meer in, ik had veel bloedverlies en buikpijn en was enorm verdrietig. Mijn partner vond het ook erg, maar besloot toch om naar het feestje te gaan. Ik heb hem meerdere keren gevraagd bij me te blijven, maar nee...

Afgelopen week ben ik op mijn werk door mijn rug gegaan. Ik heb veel pijn en kan niet veel. Ik heb hulp nodig bij de dagelijks dingen en zorg voor onze dochter. Toch vond mijn partner het gistermiddag nodig om naar een feest te gaan, ik heb hem gevraagd thuis te blijven omdat ik weinig tot niks kan. Maar ik kreeg geen begrip, alleen maar...ik zou mijn partner weer iets verbieden. Hij is kwaad weg gegaan.

We hebben hier vandaag nog flinke ruzie om gehad, ik voel me namelijk erg alleen en onbegrepen.

We hebben meerdere dingen meegemaakt en ik heb steeds meer het gevoel dat ik me aan alle kanten moeten aanpassen en hij dat helemaal niet doet.

Ik ben nu het jaloerse wijf, de zeur en iemand die hem alles verbied. Aldus mijn partner...
Alle reacties Link kopieren
Als praten niet mogelijk is, is je relatie al over
Sterkte met de afwikkeling
lilalinda wijzigde dit bericht op 16-06-2019 21:07
1.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-06-2019 21:06
Als praten niet mkgelijk is, is je relatie al over
Sterkte met de afwikkeling

Eens.
I told you walking was idiotic.
Wat erg TO :hug:

Dat laatste, daar geloof je zelf niet in toch?

Hij klinkt als een vreselijke man, naar een feestje gaan terwijl jij eerder die dag nog een miskraam hebt gehad en graag wou dat hij bij je bleef.

Kan er verder iemand je nog helpen nu je door je rug bent gegaan, familie vrienden?

Sterkte :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Wat een drammer, hij is de dominante...tot op het slechte af.
Zonnetje8200 schreef:
16-06-2019 20:01
Dat ik hem ook dingen verbied en hij laat zich echt niks verbieden door een vrouw.
@( klinkt als een vrouwenhater.
anoniem_376303 wijzigde dit bericht op 16-06-2019 21:12
Reden: Verkeerde smiley
2.51% gewijzigd
Dat je na zijn reactie op jouw miskraam überhaupt verder bent gegaan met deze klootzak.
Alle reacties Link kopieren
Tsja.. en dan toch in verwachting raken.
Alle reacties Link kopieren
Hij gaat feesten nadat jij net een miskraam hebt gehad? O.M.G!!!
Ziet hij jou uberhaupt als een mens met gevoelens to? Dit is wel heel ernstig wat ik hier lees.
Gatver, dat is toch geen fijne relatie :hug:
Waar is je eigenwaarde?
Laat je zo niet behandelen..
Wat erg..
Alle reacties Link kopieren
Jeetje denk aan jezelf. Een miskraam en dan toch weggaan. Door je rug en dan toch weggaan. Ik denk dat hij op zijn moeder lijkt. Dominantie ten top.
Alle reacties Link kopieren
Lees alsjeblieft nog een keer jouw OP door.
Het zal daarna ongetwijfeld makkelijker zijn om 'DE' beslissing te nemen...
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Als de relatie altijd al lastig ging, waarom überhaupt voor een kindje gaan?

Ik denk niet dat dit te redden is, zijn egocentrische dominante kant lijkt diep verankerd in zijn persoonlijkheid en het feit dat hij dit nog weet om te draaien ook (en dat je het lijkt te geloven) zegt niet veel goeds.

Ik zou sowieso de komende tijd zorgen dat je financieel en praktisch minder afhankelijk bent en de mogelijkheden in kaart brengt. Nadat je bent hersteld natuurlijk. Dus als het kan meer gaan werken en je oriënteren op eventuele vervolgstappen. Dit moet je niet willen voor jezelf hoor. Hij klinkt vreselijk en een man met een gezin die tegelijkertijd snapchat heeft...mijn hemel. Dat is echt een app voor tieners of mensen die doen als een tiener. Of mensen die iets te verbergen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties, toch een soort van fijn om te lezen dat ik me niet aanstel. Zo voelt het voor mij soms wel.

Zijn schoonouders hebben jaren en jaren in ellende geloofd. Bedrog, leugens, veel ruzie en er werd vooral ook niks uitgesproken. Zo konden ze elkaar dagen negeren en dan ineens waren ze weer met elkaar aan het praten of was er niks gebeurd. Mijn schoonvader liet dit toe, die was dan allang blij dat het weer rustig was in huis.

Dat negeren gebeurd ook wel bij ons thuis. Vreselijk vind ik dat, ik kan daar ook niet tegen.

De reden waarom mijn partner altijd zegt...geen enkele vrouw zal voor mij bepalen wat ik doe...komt omdat hij altijd heeft gezien hoe het bij zijn ouders thuis ging. En dat wil hij niet.

Nu mijn schoonvader is gescheiden en een nieuwe vriendin heeft bloeit hij helemaal op. Maar mijn partner kan niet met de nieuwe vriendin overweg. Ze bemoeit zich teveel met het bedrijf volgens hem. Mijn schoonvader is zwaar overspannen geweest, en nog herstellende daarvan. Heeft alle hulp hard nodig en zijn vriendin doet dat met alle liefde.

Dit heeft al voor meerdere flinke ruzie’s gezorgd tussen haar en mijn partner. Lastig ook voor mij want ik mag haar heel graag en vind dat ze niks verkeerd doet.

Maar het lijkt dan soms idd dat mijn partner erg vrouwonvriendelijk is.
Alle reacties Link kopieren
En wanneer ga je weg?
Alle reacties Link kopieren
Weg er mee!
Morgen naar de baas dat je graag 32 uur wil gaan werken en haan met die banaan.
Een asshole eerste klas die geen tijd heeft voor zijn gezin, maar wel voor zijn vader, vrienden en feestjes.

Ik gok dat jij ook nog es heel het huishouden draait en alles rond de kinderen opvangt en hij in 't beste geval de vuilzakken buitenzet?
Of mag je dat van die vuilzakken zelfs ook niet vragen aan hem?



Zorgen dat je meer uren krijgt, inschrijven bij de woningbouw en zorgen dat je wegraakt bij die kerel. Daarom niet persé morgen, maar tref je voorbereidingen.

Want met zo'n dominant type gok ik op een vechtscheiding en een vent die moeilijk gaat doen over elke cent want "hij laat zich niet pluimen door een vrouw, wat denkt die nu wel".
Belg007 schreef:
16-06-2019 22:26
Een asshole eerste klas die geen tijd heeft voor zijn gezin, maar wel voor zijn vader, vrienden en feestjes.

Ik gok dat jij ook nog es heel het huishouden draait en alles rond de kinderen opvangt en hij in 't beste geval de vuilzakken buitenzet?
Of mag je dat van die vuilzakken zelfs ook niet vragen aan hem?



Zorgen dat je meer uren krijgt, inschrijven bij de woningbouw en zorgen dat je wegraakt bij die kerel. Daarom niet persé morgen, maar tref je voorbereidingen.

Want met zo'n dominant type gok ik op een vechtscheiding en een vent die moeilijk gaat doen over elke cent want "hij laat zich niet pluimen door een vrouw, wat denkt die nu wel".
Dat vind ik dan weer niet zo raar als je 20 uur werkt en de ander meer (waar ik vanuit ga).

Voor de rest eens.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een man met flinke angst voor vrouwen in het algemeen. Ik zou hem dit zeggen, melden dat hij hier wat aan moet gaan doen en voorlopig ergens anders gaan wonen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal in het belang van jullie dochter, ze ziet namelijk een man een vrouw slecht behandelen uit angst. Angst regeert jullie relatie en de wijze waarop jullie met elkaar omgaan. Ze leert dus dat mannen haar zo mogen behandelen en dat zij als toekomstige vrouw zo behandeld mag worden.
enn wijzigde dit bericht op 16-06-2019 22:55
0.35% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
En als je het nu eens zo probeert te zien:

Hij heeft alle recht zich door niemand wat te laten vertellen.
En jij hebt alle recht om te besluiten op welke voorwaarden je samen met iemand wilt leven.

Voor jouw leven is de onderste van deze twee zinnen belangrijker dan de bovenste.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook zeker niet het slechte voorbeeld geven aan mijn dochter. Ze is mijn alles en ik voel me ook schuldig naar haar toe. Vanmorgen ben ik ook heel erg in huilen uitgebarsten tijdens een gesprek met mijn partner. Hij ziet het heel anders, en vind dat ik me aanstel. Hij deed ook heel koeltjes en liet me gewoon huilen, daardoor werd ik kwaad en wist ik het niet meer. Ben een stukje gaan rijden om weer tot rust te komen. Enige wat dan door mijn hoofd gaat is mijn dochter.
Hou op met je schuldig voelen TO! Voor jezelf opkomen is het beste om te doen juist voor je dochter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven