Depressie door eventuele relatiebreuk

17-06-2019 16:57 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen,

Ik zit er aan te denken om mijn relatie van 7.5 jaar te verbreken. Zijn uit elkaar gegroeid denk ik (ook al vind hij van niet) er is niet een precieze reden waarom. Ik zit al een aantal maanden te twijfelen en barst steeds in huilen uit. Hij weet dit ook en hebben een break gehad, maar dit werkte niet. Ik voel me nu al een aantal maanden zo. Ik ben altijd een vechter geweest en wilde vechten voor deze relatie, maar ik ben denk ik op. Heb zoveel gepiekerd en gedaan, dat ik er zelfs depressief van geworden. Ik zie het allemaal niet meer helder. Ik ben bang dat ik spijt krijg, juist omdat er niet een precieze reden is. Het is mijn eerste relatie en ik ben 24 jaar.

Herkennen mensen mijn verhaal? Hoe weet je of het echt niet meer gaat?
Alle reacties Link kopieren
hoe weet je of het echt niet meer gaat? Nou eh... als je je al maanden zo kut in een relatie voelt dat je het zelf als depressief aanmerkt, dan denk ik dat dat wel een teken aan de wand is.
Alle reacties Link kopieren
Zeker weten doe je nooit iets in het leven.
Maar maanden twijfelen, in huilen uitbarsten en zelfs depressief worden: hoe veel erger kan het worden?
Alle reacties Link kopieren
Uitmaken. Je bent nog maar 24. Waarom heb je je op je 16e al vast gepind?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
dit is je tweede topic al.... wat denk je zelf?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft geen reden te hebben om het uit te willen maken. Stop maar met nadenken want al dat gepieker gaat je niet verder helpen. Volg je gevoel. Dan weet je wat je wilt. Oh, en dan bedoel ik daarmee niet de angst om spijt te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe je weet of het echt niet meer gaat? Als het je geen vreugde brengt, als het nadelig is voor jou, je gaat gebukt onder de relatie. Tuurlijk is het eng want je weet helemaal niet hoe het is om alleen volwassen te zijn, maar zoals jij het beschrijft is uitmaken het beste. Uitmaken en het contact verbreken. Als jullie contact blijven houden gaan jullie elkaar ontzettend veel pijn doen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

En je hebt een heel goede reden! Je wordt er niet gelukkig van. Een betere reden kan haast niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dit wel! Een hele tijd geleden had ik een relatie van een aantal jaar. Ik begon steeds meer te twijfelen en hiervan werd ik echt steeds ongelukkiger.

Uiteindelijk heeft het me echt nog een half jaar gekost om de moed bij elkaar te rapen om uit elkaar te gaan. Ik ben nu 23, maar we zijn al zo'n 2,5 jaar uit elkaar en ondertussen ben ik ook verder gegaan met mijn leven. Nieuwe relatie gehad die helaas ook weer over is gegaan. Dit soort dingen gebeuren nou eenmaal, helaas kun je je emoties en gevoelens niet zelf onder controle houden.

Je kan het inderdaad nooit zeker weten, maar ik weet wel nog hoe opgelucht ik mij voelde dat ik dat ellendige gevoel kwijt was. Ik voelde me vaak schuldig, inderdaad heel ongelukkig en ik zag er heel erg tegenop om hem te zien.

Ik hoop dat je inderdaad je gevoel volgt! Misschien is uit elkaar gaan nu even pijnlijk, maar ik denk dat je je op de lange termijn eg opgelucht zal voelen!
Doe geen moeite om te reageren, bij de vorige twee topics over hetzelfde onderwerp is de OP verwijderd.

TO, hoeveel topics ga je hierover nog openen? De OP verwijderen is tegen de forumregels en kan je een ban opleveren. Zie de huisregels:
p. Verwijderen van OpeningsPosts (OP).
Bij het verwijderen van de OP ontvangt de betreffende TopicOpener een officiële waarschuwing. Mocht de forummer deze waarschuwing niet tot zich nemen zullen er conform regels van het bansysteem stappen worden ondernomen.
Alle reacties Link kopieren
Wellicht is het aannemelijk dat door het aanhouden van de relatie je in een depressie zal belanden.
Waren de reacties in de vorige topics niet goed genoeg?

Als je echt denkt dat je een depressie hebt- wat dermate ernstig is dat je dat echt niet te snel moet zeggen, zou ik naar de huisarts gaan. En niet allerlei topics gaan openen. Of die vermoelijke depressie nou komt door je relatietwijfels of misschien wel andersom; ik zou dit eerst aan gaan pakken.
Waarom zeg je hier trouwens dat je geen enkele reden kunt aanwijzen en in je andere topic dat er roddels over hem waren met betrekking tot andere meisjes en hij zich vaag gedroeg?
Alle reacties Link kopieren
Ga naar de huisarts en zoek hulp.
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
Je begint in september met een baan en gaat dan uit huis, zeg je in je andere topics. Ik neem aan dat die depressie dan zelf gediagnosticieerd is? Besef je dat het nogal een groot woord is? Iemand die verkouden is, heeft ook niet direct longkanker.

En je kan je OP's wel weghalen, maar in je vorige twee topics over hetzelfde onderwerp was er wel degelijk een specifieke reden voor je twijfel, namelijk het vele uitgaan en gedoe met meisjes van je vriend.
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt echt een beetje verdwaald in jezelf.
Misschien doet het je goed om een keer met iemand te praten bijv psycholoog.
Of een paar keer.
Want zo te lezen voel je je van binnen best open gespleten door de situatie.
Alle reacties Link kopieren
Waarom in iets blijven hangen als het je geen plezier meer geeft en je diep vanbinnen wel weet wat je het liefste wil? Volg je hart, die kent de weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven