Tips lange afstand

17-06-2019 20:02 11 berichten
Lieve medemens,

Zojuist afscheid genomen van vriendjelief.
We hebben elkaar een halfjaartje (iets langer) geleden ontmoet in het buitenland (Spanje) en hebben sinds maart officieel een relatie. Ik ben pas geleden teruggekomen naar Nederland, hij zit nog in Spanje. We hadden elkaar een maandje niet gezien, ervoor gewoon vaak samen. Alles voelt super goed vanaf beide kanten, net weer lange tijd samen geweest (ik daarheen, hij hierheen).

Het voelt vanaf beide kanten goed, hij zegt ook echt een toekomst te willen met mij (we doen het uiteraard allemaal wel rustig aan :yum: ).

Hij vliegt over een week terug naar zijn geboorteland (Amerika). Ik studeer deze zomer af en heb daarna geen plannen, dus we hebben besloten dat ik een jaartje daar heen ga. Sommige mensen zeggen jullie kennen elkaar nog niet goed genoeg, maar ik ben bereid het risico te nemen. Heb niks te verliezen, hij moest net ook huilen om het vliegveld wat wel laat zien dat hij echt om mij geeft.

Nu komt het: we zien elkaar ongeveer 3 maanden niet :biggrin:
Hij mag 3 maanden Europa niet in, ik ben op dit moment bezig met afstuderen. Ik ben van plan om midden september daar heen te gaan (met hulp van bemiddelaar voor stage dus hoopt dat alles optijd lukt). Om daar voor een weekje of 2 in Augustus heen te gaan vind ik zonde van me geld (dure vliegticket) en hij is dan ook nog bezig met het vinden van een nieuwe baan/huis. Dus tussendoor opzoeken heeft weinig zin.

Ik ben verder wel positief, ondanks ik soms onzeker ben (vanuit vorige relatie). Iemand tips voor deze 3 maanden? 🤪
Ik wil de dat de tijd zo snel mogelijk voorbij gaat, soms wat stress door visum etc. Maar ik moet positief blijven :hamer:
Alle reacties Link kopieren
Skype, facetime, bellen met beeld via WA,
Veel filmpjes en dagelijkse beslommeringen sturen.

En prachtig dat je daar een jaar naartoe gaat nadat je bent afgestudeerd!

Ga ervoor, 3 maanden zijn zó om!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
top
geniet !!!!!
en deze 3mnd
facetime enzo
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook ongeveer 1.5 jaar een langeafstands relatie gehad. We belden elle dag wel, soms maar 5 minuutjes en soms 2 uur. We hebben ook samen veel series gekeken. Dus tijdens het videobellen allebei op play drukken! Erg leuk!
Al was het voor ons makkelijker met maar 1 uur tijdsveschil.

Die 3 maanden zijn echt zo voorbij, probeer wel leuke dingen met je vrienden te blijven doen!
Het langste dat wij elkaar niet hadden gezien was 5 maanden..
Alle reacties Link kopieren
Deze 3 maanden overbrug je makkelijk! Facetime, misschien eens een leuke kaart sturen, bellen.
Ik zou zeggen: vraag het K1-visa aan als je daarheen gaat en dan zien we je terug in 90 days to wed ;).
Alle reacties Link kopieren
Leuk zeg! Even door de zure appel heen bijten en dan minimaal een jaar naar aan fantastisch land waar zoveel te ontdekken valt. Ook al het met hem niet werkt zoals je zou willen.
Alle reacties Link kopieren
Enniepennniee schreef:
17-06-2019 20:45
Deze 3 maanden overbrug je makkelijk! Facetime, misschien eens een leuke kaart sturen, bellen.
Ik zou zeggen: vraag het K1-visa aan als je daarheen gaat en dan zien we je terug in 90 days to wed ;).
:rofl:
Jaaaa leuk!
Alle reacties Link kopieren
Leuke tip van Petal, om zo samen een serie te kijken. Zo doen mijn vriend en ik dat ook wel eens. Al hebben wij alleen maar een LAT-relatie en zien wij elkaar wekelijks.

Ga lekker veel videoappen in whatsapp. Zet af en toe eens je live-locatie aan als je onderweg bent zodat ie ziet waar je naartoe gaat. Blijf vooral gewoon lekker je ding doen ook. Spreek af met vrienden.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Petal89 schreef:
17-06-2019 20:40
Ik heb ook ongeveer 1.5 jaar een langeafstands relatie gehad. We belden elle dag wel, soms maar 5 minuutjes en soms 2 uur. We hebben ook samen veel series gekeken. Dus tijdens het videobellen allebei op play drukken! Erg leuk!
Al was het voor ons makkelijker met maar 1 uur tijdsveschil.

Die 3 maanden zijn echt zo voorbij, probeer wel leuke dingen met je vrienden te blijven doen!
Het langste dat wij elkaar niet hadden gezien was 5 maanden..
5 maanden! Wooow!
Ja wij gaan ook een serie samen kijken.
Hoe heb je die 5 maanden volgehouden? Soms ben ik wel bang dat het ook richting die kant gaat vanwege het aanvragen van mijn visa. Maar laten we hopen van niet. Zijn jullie nu wel samen?
Alle reacties Link kopieren
Sjantall schreef:
18-06-2019 10:53
5 maanden! Wooow!
Ja wij gaan ook een serie samen kijken.
Hoe heb je die 5 maanden volgehouden? Soms ben ik wel bang dat het ook richting die kant gaat vanwege het aanvragen van mijn visa. Maar laten we hopen van niet. Zijn jullie nu wel samen?
Wij wonen inmiddels al een aantal jaar samen in zijn land! Ik ben na 1.5 jaar verhuisd! ;-)

Wij hebben het volgehouden door bijna elle dag te facetimen (soms 5 minuten, soms 3 uur), elkaar zo veel mogelijk op de hoogte houden van alles wat er in ons eigen leven gebeurde, maar vooral ook je eigen leven in NL niet on hold zetten. Dus ga leuke dingen doen met je vrienden en familie, ga op stap, winkelen, weekendjes weg etc. Want anders gaan die paar maanden aanvoelen als jaren!

Veel succes met je visum en de komende maanden! :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven