Scheiding

20-06-2019 19:37 18 berichten
Hallo lieve mensen...

Het gaat nu al een paar maanden niet goed tussen mijn man en mij .. Wij wonen nu ook al 2.5 maand niet samen in huis (niets officieel) om rust terug te laten keren. We wisselen wel af in huis voor de kinderen. Het ziet er naar uit dat het toch uit gaat lopen op een scheiding wordt al paar keer door beiden geroepen. Scheiding is door geen van de partijen nog officieel aangevraagd. Zijn getrouwd in gemeenschap van goederen . Vertrouwen is ver te zoeken hij heeft al een antal waardevolle spullen uit huis weggehaald (cameras /laptops/ honderden euros aan drank ... nu is mijn angst groot dat man nu met uitzicht op een scheiding grote uitgaven gaat doen hij doet ook veel online gokken , schulden nu maken last minute heb ook al jaren geen inzage in rekening waar zijn loon op komt (moest altijd handje ophouden) , auto doorverkopen of op iemand anders zijn naam zetten ... Wat zijn de regels/wetten hier in/voor .. stel we gaan scheiden ?
Ga eens een (gratis) oriënterend gesprek aan bij een advocaat. En vraag het daar dus.
Alle reacties Link kopieren
Dat is erg vervelend voor je.
Voor zover ik weet zijn bij schulden gemaakt in een huwelijk beiden aansprakelijk.
Maar hoezo handje ophouden? Heb je geen eigen inkomen?
Als je zeker weet dat jullie gaan scheiden zo snel mogelijk een voorlopige voorziening aanvragen. Dit is een uitspraak van de rechter en dan zijn een paar zaken afgedekt. Daarnaast nu ook foto's maken van alles wat in huis staat, je financiële status overal opvragen, alles wat op naam staat bij elkaar zetten en ga maar door.
Alle reacties Link kopieren
Nu direct officieel de scheiding aanvragen.. Want die datum is bepalend voor de vereffening op het moment dat de scheiding officieel is. Het saldo op de rekening op het moment van de aanvraag is het bedrag wat door 2 gedeeld zal worden.
Alle reacties Link kopieren
Zorg dat je zo snel mogelijk inzagen krijgt in alles. Maak een afspraak bij een advocaat.

Daarna gaan werken aan een toekomst zonder hem. Open je eigen bankrekening, zorg dat je zelf voldoende verdien voor je eigen levensonderhoud, schrijf je in voor een woning, etc etc
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Als u getrouwd bent in gemeenschap van goederen dan betekent dat dat alle spullen gemeenschappelijk zijn. Als u en uw partner gaan scheiden dan moeten alle bezittingen eerlijk worden verdeeld (50/50 dus). De peildatum van de verdeling is het tijdstip waarop het verzoekschrift tot echtscheiding 
is ingediend. Dit is per 1 januari 2012 wettelijk zo geregeld. deze wet is op 1 september 2013 aangevuld. Verduidelijkt is dat het gaat om het exacte tijdstip van indiening van het verzoekschrift. Dit exacte tijdstip van het eindigen van de gemeenschap van goederen kan van belang zijn. Bijvoorbeeld als één van beiden op de dag van indiening van het verzoekschrift een erfenis ontvangt. Schakel altijd een deskundige in voor advies over de verdeling zodat er achteraf geen problemen ontstaan met uw ex-partner of bijvoorbeeld de belastingdienst. Bron:https://www.echtscheiding.nl/huwelijk/g ... n-goederen

Morgen scheiding aanvragen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een sujet. Ga maar snel naar een advocaat.
DuchessMeganMarkle schreef:
20-06-2019 20:04

[/b]
Morgen scheiding aanvragen.
Zo snel gaat dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte TO !

Regel echt zo snel mogelijk een advocaat!
Alle reacties Link kopieren
heb ook al jaren geen inzage in rekening waar zijn loon op komt (moest altijd handje ophouden)

Heb je wel genoeg eigen inkomen om voor jezelf te zorgen? Zijn er kinderen?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
20-06-2019 19:40
Ga eens een (gratis) oriënterend gesprek aan bij een advocaat. En vraag het daar dus.
Dit!
Toen er bij ons een scheiding dreigde te komen ging mijn ex opeens grote bedragen pinnen van de gezamelijke rekening. Ik heb alles gedocumenteerd. Screenshots van saldi en gepinde bedragen . Een eigen rekening aangevraagd. Salaris daar naar toe laten storten, de helft van ons spaargeld daar naar toe overgemaakt . Ik raad dit je niet perse aan alles opeigen houtje te doen want officieel mag dit volgens mij niet eens.
En hoewel je gerust een rekening op je naam kan hebben hoort die tot dr scheidingsaanvraag ook gewoon tot de gemeenschap van goederen., maarhet zorgt er in ieder geval voor dat je nog iets kunt pinnen als je ex het bont maakt met zn schulden.

Maar Ik heb zelf de peildatum dus vastgesteld voor het pinnen van die bedragen en dehelft van de gepinde bedragen teruggeclaimt. Via een mediator is dit ook gelukt. Let wel als ex niet had toegegeven betwijfel ik of ik er mee weg was gekomen.
Maar probeer te voorkomen dat je spullen en je geld onder je neus worden weggekaapt want je zult het nog nodig hebben

En neem een advocaat
We hebben samen 4 kinderen... ben jaren thuis geweest voor de kinderen geen eigen inkomen gehad, nu sinds paar maanden wel begonnen met werken. Na een grote ruzi 3 jaar geleden heeft hij een eigen rekening geopend en daar zijn loon op laten storten, ik kreeg contant voor boodschappen/kinderen. Heel dom heb het geaccepteerd voor vrede in huis en dacht hij werkt en verdiend het geld en regeld de financien/vaste lasten en heb het zo gelaten... kan me nu wel voor me kop slaan :( . Als ik zo de reacties doorlees zou betekenen dat hij in ergste geval bv morgen om 10 uur de gezamenlijke auto op iemand anders zijn naam zet (vriend/familielid) en als hij dan bijv om 14 uur de scheiding indiend dan heeft hij de auto en wordt waarde.auto niet meegenomen in verdeling goederen bij de scheiding?
.
anoniem_6548a0865adf9 wijzigde dit bericht op 20-06-2019 21:58
Reden: Dubbel
99.75% gewijzigd
sixty333 schreef:
20-06-2019 21:50
We hebben samen 4 kinderen... ben jaren thuis geweest voor de kinderen geen eigen inkomen gehad, nu sinds paar maanden wel begonnen met werken. Na een grote ruzi 3 jaar geleden heeft hij een eigen rekening geopend en daar zijn loon op laten storten, ik kreeg contant voor boodschappen/kinderen. Heel dom heb het geaccepteerd voor vrede in huis en dacht hij werkt en verdiend het geld en regeld de financien/vaste lasten en heb het zo gelaten... kan me nu wel voor me kop slaan :( . Als ik zo de reacties doorlees zou betekenen dat hij in ergste geval bv morgen om 10 uur de gezamenlijke auto op iemand anders zijn naam zet (vriend/familielid) en als hij dan bijv om 14 uur de scheiding indiend dan heeft hij de auto en wordt waarde.auto niet meegenomen in verdeling goederen bij de scheiding?
Zi simpel is het gelukkig niet.

Nogmaals ga zsm naar een advocaat en vergaar daar je informatie
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je zelf werkt hoef je je hand niet meer op te houden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ga vandaag naar een advocaat en laat die zsm mogelijk de echtscheiding aanvragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven