Hij is verliefd op een ander, Help!

21-06-2019 17:25 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al 9 jaar ben ik samen met mijn partner. We zijn altijd ontzettend goed geweest samen en gaan over 7 weken trouwen!!
Nu was hij afstandelijk de laatste weken en vertelde hij deze week dat hij tot zijn grote schrik en schaamte verliefd is geworden op meid van de sportvereniging. Hij heeft gelijk met haar een gesprek gevoerd dat hij dit voelde en dit niet eerlijk vond naar mij en daarnaast van mij hield. Hij wil geen contact meer met haar. Dit snapte ze.
Nou wil mij partner zo graag samen er aan werken omdat we toch wel beetje in een sleur geraakt waren. Hij houdt van me en wil niets liever dan trouwen. Nu wil ik hem alles behalve kwijt en ben ik gek op hem maar loop ik rond met een gebroken hart. Ik weet dat sommige vrouwen hier beter zijn dan ik maar het is altijd ons twee geweest en het feit dat hij verliefd is op een ander (zo vlak voor de bruiloft) maakt me niet alleen heel verdrietig maar ook zo mega onzeker.
Ik kan er met mensen om mij heen niet over praten omdat die allemaal met zoveel zin en energie helpen om de bruiloft voor te bereiden.. Hoe moet ik met deze situatie omgaan en hoe kom ik uit deze spiraal van verdriet, paniek en onzekerheid?
Waarom een gesprek met haar voeren over zijn verliefdheid?
Ik weet niet of ik nou wel zou willen trouwen als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
Hij is verliefd geworden, heeft jou dat verteld en er is niks gebeurd?

Ik vind het niet gek dat je na 9 jaar eens een keer een crush hebt, kan gebeuren.

Wel slecht getimed ;-)

En hij wil ook nog eens vanalles doen om jullie relatie te verbeteren... klinkt als een goeie kerel, serieus.
Dat is echt rot zeg :hug:

Als je nu ook maar enige twijfels hebt, zou ik de bruiloft tijdelijk uitstellen. Niet voor de schone schijn gaan trouwen. Je moet het zeker weten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de bruiloft uitstellen.
Alle reacties Link kopieren
Als je besluit toch te trouwen, in godsnaam regel huwelijkse voorwaarden.

Verder geen advies. Sterkte :hug:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
21-06-2019 17:29
Dat is echt rot zeg :hug:

Als je nu ook maar enige twijfels hebt, zou ik de bruiloft tijdelijk uitstellen. Niet voor de schone schijn gaan trouwen. Je moet het zeker weten.
Dit ja.

En denk er aan dat als je te lang wacht er overal annuleringskosten aan hangen.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
21-06-2019 17:28
Ik weet niet of ik nou wel zou willen trouwen als ik jou was.
Dit.
Waarom heeft hij het aan haar verteld?
waarom vertelt hij dit aan jou
Alle reacties Link kopieren
Er aan werken omdat je in een sleur bet geraakt ???? En dan gaan trouwen? Staat voor mij nog los van andere meid. Dat trouwen is leuk zo geregeld enz maar scheiden is een duur meestal moeizaam gebeuren. Denk er nog maar eens goed over na
bibi70 wijzigde dit bericht op 21-06-2019 17:36
35.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een verliefdheid kan je overvallen.
Maar om dat dan zowel aan je partner als aan de vrouw in kwestie te vertellen, vind ik bijzonder smakeloos.
Zeker gezien het feit dat hij binnen enkele weken met jou wil trouwen.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk dat hij het verteld heeft. Pfff ik zou het ook niet weten. Hij kiest wel voor jou maarja, kun jij straks volmondig ja zeggen wetende dat hij verliefd is opeen ander?
Hij had misschien beter niks kunnen zeggen en die verliefdheid over kunnen laten waaien, maar dat is niet meer terug te draaien
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me een prima relatie als je dat soort dingen aan elkaar kunt vertellen.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
21-06-2019 17:38
Lijkt me een prima relatie als je dat soort dingen aan elkaar kunt vertellen.
Ook mijn mening. Die gevoelens kunnen er zijn. Zolang je er over praat en niet eerst ernaar handelt... lijkt me prima.
Alle reacties Link kopieren
Nobel van hem om te vertellen maar zou eerst samen hier aan gaan werken voor je gaat trouwen. Waarom is hij verliefd geworden? En als er sleur is, wat betekent dat voor de toekomst. Die sleur is niet opeens uit je relatie, sterker nog die kan alleen maar versterkt worden na de bruiloft. Want je leeft nu samen naar dag mooie, romantische sprookjesachtige moment toe. Maar daarna wordt alles als vanouds inclusief irritaties en sleur.

Ik zou de bruiloft voor nu uitstellen en goed nadenken over de toekomst en of jullie die wel degelijk samen op dezelfde manier zien en ervaren.
Alle reacties Link kopieren
"Die gevoelens kunnen er zijn. Zolang je er over praat en niet eerst ernaar handelt... lijkt me prima."

Dit is wel waar.
Heel veel sterkte TO, dit is mooi k*t zo vlak voor jullie dag.
Alle reacties Link kopieren
Poezemens84 schreef:
21-06-2019 17:40
Ook mijn mening. Die gevoelens kunnen er zijn. Zolang je er over praat en niet eerst ernaar handelt... lijkt me prima.
Maar waarom zou je het zo uitgebreid bespreekbaar maken met ook de dame in kwestie? Gewoon afstand nemen en wachten tot het overgewaaid is? Tja ik zou me er toch rot bij voelen
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
21-06-2019 17:38
Lijkt me een prima relatie als je dat soort dingen aan elkaar kunt vertellen.
Dat wel.
Maar waarom vertellen aan die vrouw? De meeste mensen in de sportschool zijn toch vrij anoniem? Waarom dan zo officieel een gesprek voeren dat je geen contact meer wil?

En ik snap ook dat TO hier onzeker van wordt. Zeker zo vlak voor de bruiloft.

Geen tips, TO. Wel veel wijsheid toegewenst :hug:
Ik snap nou echt nooit dat mensen de drang voelen om een ander te vertellen dat ze gevoelens voor diegene te hebben. máár dat ze er niets mee gaan doen. Zég het dan niet! Ipv het vuurtje aan te wakkeren bij de ander.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
21-06-2019 17:45
Dat wel.
Maar waarom vertellen aan die vrouw? De meeste mensen in de sportschool zijn toch vrij anoniem? Waarom dan zo officieel een gesprek voeren dat je geen contact meer wil?

En ik snap ook dat TO hier onzeker van wordt. Zeker zo vlak voor de bruiloft.

Geen tips, TO. Wel veel wijsheid toegewenst :hug:

Die volg ik inderdaad dan ook weer niet.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Na het lezen van je verhaal vind ik het vooral vreemd dat jullie besluiten te trouwen terwijl je in een sleur zit. Ik zou eerst aan die sleur werken, als je die hebt overwonnen pas gaan trouwen.

Verder vind ik het juist heel knap hoe je vriend heeft gehandeld. Ik snap je gevoelens, maar zou nu vooral aan je relatie gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat hij nu wel van die sportvereniging af is?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ja, raar, net alsof die dame er schuldig aan is dat hij verliefd op haar is. Zij kan er toch niks mee en voelt zich nu misschien bezwaard om daar nog te komen.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Als jullie relatie in een sleur zat, waarom dan voorheen toch besloten om te trouwen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven