Ik ben er achter gekomen dat mijn moeder vreemd gaat.

24-06-2019 18:07 286 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kort verhaal:
Ik (21 jaar) heb ontdekt dat mijn moeder vreemd gaat met tenminste 3 personen. Daarvan heb ik harde bewijzen. Mijn vader (26 jaar huwelijk) weet sinds kort dat mijn moeder gevraagd is voor een trio. Maar hij weet niet dat dit niet alleen bij vragen is gebleven. Mijn moeder liegt hierover tegen hem. Ik vind dat het niet aan mij is om dit hem te vertellen.

Ik weet niet hoe ik het gesprek aan moet gaan met mijn moeder. Enerzijds ben ik bang omdat ik weet wat voor gevolgen dit op onze gezinssituatie kan hebben. Tegelijkertijd vind ik dat mijn vader dit niet verdient. Tips over hoe ik dit aan kan pakken?

Edit: Nee, ik snap ook wel dat het niet netjes/goed is geweest dat ik in de telefoon van mijn moeder heb gekeken. Dat zou ik tegenwoordig ook nooit meer doen. Maar daarvoor is het nu te laat. Aan de hand van mijn vaders reactie weet ik zeker dat mijn ouders geen open relatie hebben. Ik wil niet degene zijn die hem de waarheid verteld, dat mag mijn moeder zelf doen. Het feit dat ik iets fout gedaan heb, betekent niet dat hij niet de waarheid verdient.

Lang verhaal:
Zo'n 3 jaar geleden kwam mijn moeder in contact met een vrouw. Ik had hier direct een slecht gevoel bij. Om mijn gevoelens gerust te stellen, heb ik 's avonds een keer op haar telefoon gekeken. In plaats van dat de gevoelens gesust werderen, werden deze bevestigd: mijn moeder had (meermalig) een trio met deze vrouw en haar vriend. De volgende ochtend had mijn moeder direct door dat ik ergens mee zat en we hebben het toen besproken.

Stom en naïef, maar ik wilde haar vertrouwen. Toen ze zei dat ze het met mijn vader had besproken, geloofde ik dit. Ze stopte het contact met deze mensen en daarmee leek het opgelost.

Inmiddels is zij weer in contact gekomen met deze mensen. Volgens haar enkel vriendschappelijk. Zij weet dat ik hier (zachtstgezegd) niet vrolijk van word. Daarom heeft ze nu een code op haar telefoon. Maar die weet ik...

Ik wilde weten of ze niet nog steeds vreemd gaat. Wat blijkt: ja, ze gaat vreemd. Maar niet enkel met deze mensen, maar ook met (tenminste) twee andere mannen. Ik heb van deze gesprekken foto's en filmpjes gemaakt, zodat ik hard bewijs heb.

Mijn vader wilde van mij weten waarom ik boos werd wanneer mijn moeder met deze vriendin af sprak. Ik wil niet degene zijn wie zijn huwelijk kapot maakt. Hij weet daarom enkel dat mijn moeder 3 jaar geleden gevraagd is voor een trio. Hij weet niet dat dit meermalig heeft plaatsgevonden. Hij weet al helemaal niet dat er meerdere mannen zijn.

Ik voel me ontzettend schuldig over het feit dat ik het gesprek niet eerder met mijn moeder ben aangegaan. Het probleem is dat ik niet weet hoe ik dit aan moet pakken. Het voelt alsof het mijn schuld is wanneer het gezin uit elkaar zal vallen. Tegelijkertijd verdient mijn vader veel beter dan wat mijn moeder hem geeft. Ik heb besloten dat ik dit niet langer geheim wil houden.

Hebben jullie tips over hoe ik dit gesprek met mijn moeder aan kan pakken? Hoe begin ik dit en hoe kan ik ervoor zorgen dat ze wél de waarheid aan mijn vader verteld?
anoniem_350881 wijzigde dit bericht op 24-06-2019 19:22
8.23% gewijzigd
Ja hoor, ik heb wel tips. Begin eens met je handen van je moeders spullen af te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet jou zaak.
Daarbij ongevraagd in je moeder haar telefoon kijken? Kan echt niet!
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
24-06-2019 18:10
Ja hoor, ik heb wel tips. Begin eens met je handen van je moeders spullen af te blijven.
+1. Hou je er buiten.
Alle reacties Link kopieren
Eh waar bemoei je je mee? Dat zijn jouw zaken niet.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt niet willen weten hoe mijn ouders hun seksuele relatie vormgeven. O_o
Dat jij ook uberhaupt vindt dat je wat te zeggen hebt over met wie je moeder afspreekt, laat staan dat je een (bemiddelende dan wel stokende) rol in hun persoonlijke relatie moet spelen.
Laten je ouders lekker zélf het gesprek met elkaar aan gaan! Wie zegt dat ze dat niet al zelf dat hebben gedaan, en met elkaar afspraken hebben gemaakt?
Wat :woa:
Yongpeople schreef:
24-06-2019 18:11
Het is niet jou zaak.
Daarbij ongevraagd in je moeder haar telefoon kijken? Kan echt niet!
Alle reacties Link kopieren
Moeder-dochter dag niet helemaal gelukt dus? :sherlock:
Je had niet in je moeders telefoon moeten kijken. Nu heb je het jouw probleem gemaakt. Aangezien het je ouders zijn, zit je nu in een hele vervelende situatie.

Je hebt bovendien geen idee hoe je ouders hun relatie vormgeven. Als het goed is wil je daar graag buiten blijven toch?

Mocht je heel zeker weten dat je moeder je vader bedriegt (en je kan daar niet mee leven) zou ik zeggen dat als zij het niet zelf vertelt, jij dat gaat doen.
Zo zie je maar weer, je kunt ook teveel willen weten. Nu zit je ermee in je maag.
Alle reacties Link kopieren
Moeilijke situatie. Is uw vader zo naief of wil hij het misschien niet weten?
Alle reacties Link kopieren
Misschien wil jouw vader het niet eens weten, bemoei je er niet mee. Je kunt meer stukmaken dan je zou willen; ook zijn het totaal jouw zaken niet. Vooral niet omdat je zelf al volwassen bent.
Alle reacties Link kopieren
dit is iets tussen je moeder en je vader, dit heeft niet zo veel met jou te maken.

Hou je er buiten, en laten dit zelf oplossen.

Ga zeker niet in de telefoon van je moeder neuzen. Jij zou toch ook niet willen dat je moeder de berichtjes tussen jou en partner leest?

Natuurlijk mag je tegen je moeder zeggen wat je van haar gedrag vindt. Net zoals je moeder dit over jouw gedrag mag zeggen. Ga verder niet lopen klikken tussen je ouders, en hou je buiten de discussie.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Pfff ik vind dit wel zwaar om te lezen... Mijn mening is degeneracy ten top... Vind het knap lullig voor je vader.
Je had nooit detective moeten spelen op dit gebied.
Stel je nou eens voor dat je ouders wederzijdse afspraken hebben om bepaalde avontuurtjes te beleven waar de ander niet in geïnteresseerd is - dan bespreek je zoiets toch niet met je kinderen? En als je kind erachter komt en één van de partijen inlicht, dan ga je toch ook niet uitleggen dat je dat zo hebt afgesproken?
Echt, bemoei je er niet mee.
jimstevens schreef:
24-06-2019 18:29
Moeilijke situatie. Is uw vader zo naief of wil hij het misschien niet weten?
Of misschien hebben ze wel een open relatie en onderlinge afspraken die ze niet met hun dochter gaan delen?
Alle reacties Link kopieren
klavertje-vier2019 schreef:
24-06-2019 18:59
Of misschien hebben ze wel een open relatie en onderlinge afspraken die ze niet met hun dochter gaan delen?
Tuurlijk snap ik dat ze niet alles met me delen. Aan de reactie van mijn vader kan ik wel opmaken dat zij zeker geen open relatie hebben.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
24-06-2019 18:37
dit is iets tussen je moeder en je vader, dit heeft niet zo veel met jou te maken.

Hou je er buiten, en laten dit zelf oplossen.

Ga zeker niet in de telefoon van je moeder neuzen. Jij zou toch ook niet willen dat je moeder de berichtjes tussen jou en partner leest?

Natuurlijk mag je tegen je moeder zeggen wat je van haar gedrag vindt. Net zoals je moeder dit over jouw gedrag mag zeggen. Ga verder niet lopen klikken tussen je ouders, en hou je buiten de discussie.

Of dat je moeder jouw partner er van op de hoogte gaat stellen dat jij vreemd gaat! :O
.
Alle reacties Link kopieren
Lili24 schreef:
24-06-2019 19:02
Tuurlijk snap ik dat ze niet alles met me delen. Aan de reactie van mijn vader kan ik wel opmaken dat zij zeker geen open relatie hebben.

Dat verandert er niks aan dat het jouw zaak niet is.
.
Alle reacties Link kopieren
klavertje-vier2019 schreef:
24-06-2019 18:59
Of misschien hebben ze wel een open relatie en onderlinge afspraken die ze niet met hun dochter gaan delen?
Lekker open. Ha ha ha.
Lili24 schreef:
24-06-2019 19:02
Tuurlijk snap ik dat ze niet alles met me delen. Aan de reactie van mijn vader kan ik wel opmaken dat zij zeker geen open relatie hebben.
Of je vader kan beter liegen toneelspelen dan je moeder?
Misschien zijn telefoon ook even controleren.... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
24-06-2019 19:02
Of dat je moeder jouw partner er van op de hoogte gaat stellen dat jij vreemd gaat! :O
Ik zeg ook nergens dat ik dit tegen mijn vader wil vertellen. Ik wil het gesprek met mijn moeder aangaan, zodat ZIJ en mijn vader in gesprek kunnen gaan.
Ik ben geloof ik een van de weinigen die er niet enorm over valt dat je je neus in zaken van anderen hebt gestoken.

Ok, het is op z’n zachtst gezegd niet netjes, maar ik snap je wel.

Hoe nu verder? Tja, ik zou in deze advies vragen aan een professional (psycholoog of relatietherapeut) en niet aan “de viva-vrouwen met een mening”.
Alle reacties Link kopieren
Lili24 schreef:
24-06-2019 19:08
Ik zeg ook nergens dat ik dit tegen mijn vader wil vertellen. Ik wil het gesprek met mijn moeder aangaan, zodat ZIJ en mijn vader in gesprek kunnen gaan.

Wat snap je nou niet aan wat iedereen hier zegt?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven