Onderbuikgevoel

26-06-2019 11:07 125 berichten
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-06-2019 18:35
Reden: OP verwijderd - maatregelen zijn getroffen. Mvg Moderator Viva forum
99.80% gewijzigd
"Ik check haar niet of kijk ook niet in haar telefoon, maar zag het nu 3x per voorbijkomen toen ik mee keek op haar telefoon."

Je kijkt dus wel op haar telefoon.

En wat is er mis met gewoon praten? Waarom meteen confronteren?
lise1985 schreef:
26-06-2019 11:09
"Ik check haar niet of kijk ook niet in haar telefoon, maar zag het nu 3x per voorbijkomen toen ik mee keek op haar telefoon."

Je kijkt dus wel op haar telefoon.

En wat is er mis met gewoon praten? Waarom meteen confronteren?
Als ik nou zeg dat ik niet op haar telefoon kijk, bedoel ik stiekem in haar telefoon kijken.
Ik denk altijd laat maar gaan, ik hoef niet alles te weten, maar dit zit me toch niet lekker dus ben van plan het vrijdag te vragen.

Ik vind je reactie eigenlijk een beetje aanvallen, is nergens voor nodig toch?
Ik ga het toch aan haar vragen (praten), wat is daar anders aan dan haar ermee confronteren?
anoniem_347140 wijzigde dit bericht op 26-06-2019 11:12
14.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je vriendin is volwassen (want op werktrip) en jij bent ongerust over een 'jongen'? Valt ze niet op mannen misschien?
Wacht... Blijkbaar niet.
Ik wist niet dat mannen ook een onderbuikgevoel hadden!
Attraverso schreef:
26-06-2019 11:11
Je vriendin is volwassen (want op werktrip) en jij bent ongerust over een 'jongen'? Valt ze niet op mannen misschien?
Wacht... Blijkbaar niet.
Bedankt voor je nutteloze reacie
laat maar gaan allen, volgens mij is dit niet het forum om serieuze reacties te verwachten
henkgeheim schreef:
26-06-2019 11:13
laat maar gaan allen, volgens mij is dit niet het forum om serieuze reacties te verwachten
Wat had je dan verwacht?
lise1985 schreef:
26-06-2019 11:14
Wat had je dan verwacht?
In hoeverre een onderbuikgevoel reëel is of een vorm van onzekerheid.
Dus gewoon normale reacties in plaats van de tot nu toe kinderachtige en nutteloze reacties.
henkgeheim schreef:
26-06-2019 11:15
In hoeverre een onderbuikgevoel reëel is of een vorm van onzekerheid.
Dus gewoon normale reacties in plaats van de tot nu toe kinderachtige en nutteloze reacties.
Maar daar heb jij toch niets aan?
henkgeheim schreef:
26-06-2019 11:10
Als ik nou zeg dat ik niet op haar telefoon kijk, bedoel ik stiekem in haar telefoon kijken.
Ik denk altijd laat maar gaan, ik hoef niet alles te weten, maar dit zit me toch niet lekker dus ben van plan het vrijdag te vragen.

Ik vind je reactie eigenlijk een beetje aanvallen, is nergens voor nodig toch?
Ik ga het toch aan haar vragen (praten), wat is daar anders aan dan haar ermee confronteren?
Ik zie niets aanvallends aan de reactie van Lise. Ook vind ik haar reactie serieus. Dat jij het er wellicht niet mee eens bent, doet daar niets aan af.

Het verschil tussen praten en confronteren is dat praten wat meer uitgaat van een samen-modus en confronteren meer van de tegen-modus. Bij confrontaties gaat het vaak om iets waarvan je de ander "verdenkt".
Alle reacties Link kopieren
Kan beide zijn.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik wil er gewoon rustig over praten dan, ben gewoon benieuwd hoe en wat
vivautrecht85 schreef:
26-06-2019 11:17
Ik zie niets aanvallends aan de reactie van Lise. Ook vind ik haar reactie serieus. Dat jij het er wellicht niet mee eens bent, doet daar niets aan af.

Het verschil tussen praten en confronteren is dat praten wat meer uitgaat van een samen-modus en confronteren meer van de tegen-modus. Bij confrontaties gaat het vaak om iets waarvan je de ander "verdenkt".
Dank je wel :)
Alle reacties Link kopieren
henkgeheim schreef:
26-06-2019 11:13
laat maar gaan allen, volgens mij is dit niet het forum om serieuze reacties te verwachten
Je noemt je 'concurrent' een jongen en durft er je vriendin niet over aanspreken maar opent er een onderwerp op Viva over.
Wat had je verwacht?
Als ik 3 keer de naam van een voor mij onbekende vrouw zie passeren op mijn vriend zijn telefoon dan wil dat zeggen dat die heel intensief contact hebben want ik zie het scherm van iemand anders zijn/haar telefoon zelden.
Dan zeg ik daar toch meteen iets over en open hier eerst zeker geen topic.
En noem haar zeker geen 'meisje '.
henkgeheim schreef:
26-06-2019 11:15
In hoeverre een onderbuikgevoel reëel is of een vorm van onzekerheid.
Dus gewoon normale reacties in plaats van de tot nu toe kinderachtige en nutteloze reacties.
Kan allebei, dat weten wij niet.

Zelf geloof ik nooit zo in dingen als intuïtie op dat gebied. Vaak zijn er toch bepaalde gebeurtenissen/feiten die een bepaald gevoel geven.
Tenzij je van nature heel onzeker bent en je deze feiten niet eens nodig hebt om achterdochtig te zijn. Of daar bij jou sprake van kan zijn, kun je zelf beter beoordelen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch gewoon vragen wie het is?
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Tja, of een onderbuikgevoel klopt of niet verschilt vaak per persoon... Er speelt zoveel meer mee dan simpelweg intuïtie.
Ik heb een tijd terug zo'n onderbuikgevoel gehad. Ik heb wel de telefoon gecheckt en kwam er achter dat hij vreemd ging.

Ga gewoon eens rustig met haar praten en hoor haar verhaal aan. Misschien valt het allemaal wel mee
Ik heb zelf zoiets gehad enige tijd geleden. Partner liet me iets zien op zijn telefoon en er kwam zo'n pop up binnen van Whatsapp. Het was een vreemd berichtje op een vreemd tijdstip van een naam die ik niet kende. Ik ben geen wantrouwend persoon maar dit was echt raar. In mijn geval was het geen onzekerheid.
'Confronteren met wat dingen'. Wat is er mis met 'praten over wat dingen''?
Alle reacties Link kopieren
Ken je al haar collega’s bij naam? Het zijn misschien werk gerelateerde berichten? Goh, ik had toch direct gevraagd Wie is dat?
Misschien had ik het iets duidelijk moeten uitleggen.

Ik heb 2x de naam van die man voorbij zien komen op haar telefoon terwijl ik ernaast zat en nu van de week zag ik weer iets voorbijkomen, alleen nu zag ik het niet op haar telefoon zelf maar op Facebook.
Dit op facebook zorgde er eigenlijk voor dat ik hetsterk onderbuikgevoel kreeg en me misschien toch wel een beetje zorgen begon te maken.. Dit heb ik hiervoor nog niet gehad.
Poker schreef:
26-06-2019 11:29
Ken je al haar collega’s bij naam? Het zijn misschien werk gerelateerde berichten? Goh, ik had toch direct gevraagd Wie is dat?
Ja en dit is geen collega, ze werkt bij een bedrijf met 4 man.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat je als je die naam weer eens voorbij ziet komen, je het beste gewoon eens kan vragen 'o, die naam ken ik niet, wie is dat?'. Zonder er gelijk wat over te denken/achter te zoeken. Maak er dus ook geen 'confrontatie' van, zoals je het zelf noemt, want dat slaat nergens op. Het is haar niet verboden (hoop ik in ieder geval) om contact te hebben met andere mannen.
Ik had laatst contact met een iemand die ik kende van de basisschool, maar al een jaar of 10 geen contact mee had gehad. Toen ik naast mijn vriend zat en met haar aan het appen was, vroeg mijn vriend ook wie het was. Niks geks aan toch?
lou99 wijzigde dit bericht op 26-06-2019 11:32
2.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat onderbuikgevoel betreft, in mijn geval is dit door de jaren heen verstoord door allerhande gebeurtenissen.
Met als gevolg dat het veel vaker verkeerd is dan juist.
Niet meteen van het slechtste uitgaan dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven