Zet vriendin haar vriend tussen ons in?

26-06-2019 13:59 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik twijfelde heel erg wat voor titel ik aan dit topic moest geven, omdat ik dus eigenlijk niet eens goed weet wat het probleem is. Laat staan hoe ik het aan moet pakken..

Situatie: mijn beste vriendin en ik kennen elkaar nu zo'n 4 jaar. Destijds had ze nog een destructieve relatie met de vader van haar jongste zoontje, waar ze sinds 2 jaar eindelijk uit is gestapt. We grapten altijd over dat hij en ik elkaar niet uit konden staan: ik heb nooit onder stoelen of banken gestoken dat het niet normaal was hoe hij met haar en vooral met de kinderen om ging. Anderzijds kon hij mij niet luchten of zien, omdat hij vond dat ik een slechte invloed (ik was immers vrijgezel) op haar had en hij was al zo jaloers... later zei ze eens, na een avondje goed gedronken te hebben, dat ze dacht dat haar ex het allemaal vooral heel slecht kon hebben omdat ze dacht dat ik precies zijn type was en hij dus eigenlijk op mij viel. Dat kwam voor mij totaal uit de lucht vallen en ik dacht en denk ook dat het onzin is, dat ie gewoon oprecht een hekel aan mij heeft. Maar ben uiteraard wel aan mezelf gaan twijfelen en vroeg me af of ik dan misschien gewoon heel naïef was.

Nu heeft ze sinds een maand of 9 een nieuwe relatie. Hartstikke leuke vent, ze hebben het super leuk samen en het is alles wat ik haar gun en meer. Maar ze doet en zegt het wéér.. Ik mag niet langskomen als het heet is en ik dús zomerse kleding (kort broekje??) Aan heb, omdat dat de kat op het spek binden is, omdat ik volgens haar precies het type van haar vriend ben. Ik ben extreem slank, zij is mooi slank, weliswaar met rondingen (waar ik enkel jaloers op kan zijn), maar ze zweert erbij dat ie op hele dunne vrouwen valt. Enfin.. ik voel me dus bezwaard en beledigd, omdat ik niet snap waarom ik mijzelf in dezen moet verdedigen. Maar het drijft ons wel verder uit elkaar. Ik hoef er eigenlijk niet aan toe te voegen dat ik niets van haar vriend hoef of wil. Daarbij heb ik zelf sinds kort een heel leuke vriend. Wat voor míj geen verschil maakt, maar voor haar dus duidelijk ook niet.

Ik probeer het gesprek wel eens aan te gaan, maar het loopt telkens uit op een loze discussie, ze wil het er niet over hebben en ze wil ook niet horen dat ze wat mij betreft een probleem maakt van iets dat er niet is...

Hebben jullie nog tips? Het maakt me erg verdrietig namelijk.

X
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik nog bevriend zou willen zijn met iemand die zowel haar vriend als jou niet vertrouwd, terwijl daar geen reden voor is. Ze probeert van haar probleem jouw probleem/verantwoordelijkheid te maken.
dianaf wijzigde dit bericht op 26-06-2019 14:30
33.96% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Spreek buitenshuis of bij jou af, of laat haar in haar onzekere sop gaarkoken. Je hebt geprobeerd te praten, dat wilde ze niet, tja dan zullen jullie of eromheen moeten werken of jij kunt dit afkappen.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me heel vermoeiend zo'n vriendin. Ze vertrouwt jou niet, dat is geen basis voor vriendschap.
vliegertje11 wijzigde dit bericht op 26-06-2019 14:31
Reden: Typefout
1.02% gewijzigd
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness. That is life.
Alle reacties Link kopieren
Je vriendin is overdreven argwanend en onzeker

Nu lijkt het alsof ze jou niet vertrouwd.
Heb jij daar nog wel zin in, zo'n vriendschap?
Alle reacties Link kopieren
zoek een leukere vriendin
Alle reacties Link kopieren
dit is helemaal niet je (beste) vriendin hoor
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Deze vriendin kost jou alleen maar energie. Laat gaan.
Alle reacties Link kopieren
Die vriendin is iemand die haar voorgaande slechte relatie-keuze en de daaruit ontstane onzekerheid nu nog steeds aan het projecteren is op haar omgeving.

Zij denkt dat haar vriend, ongeacht of het nu die foute oude of deze nieuwe is, altijd open staat voor andere vrouwen en haar zo zullen inruilen voor een nummertje wanneer het maar uitkomt. Dus dan is elke vrouw een bedreiging in haar ogen, jij dus ook. Want het kan best dat haar oude foute ex wel eens wat heeft laten vallen over jou om een wig te drijven tussen jullie. Niets breekt een vriendschap zo op tussen een onzekere vrouw en diens vriendinnen wanneer de man gaat zeggen dat hij die vriendinnen veel beter vindt.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Lozen
Oké schat
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
26-06-2019 14:29
Ik weet niet of ik nog bevriend zou willen zijn met iemand die zowel haar vriend als jou niet vertrouwd, terwijl daar geen reden voor is. Ze probeert van haar probleem jouw probleem/verantwoordelijkheid te maken.
ja dit!
Hoe kun je nou vrienden zijn met iemand die jou verbiedt iemand te zien?
Jammer dat zij door haar onzekerheid jullie vriendschap heeft verpest. Mijn vriendin zou het niet meer zijn hoor. Vind het te zot voor woorden! Niet langs mogen komen wegens luchtig gekleed, pffff.
Ze klinkt labiel en niet als een leuke vriendin. Wat heeft ze een verrot beeld van de wereld zeg als ze denkt dat (bezette) mannen op iedereen springen die enigszins hun type zijn. Maar goed, ze heeft natuurlijk ook niet voor niets kinderen gekregen met die ex van haar.

Ik snap wel dat je verdrietig bent, zou ik ook zijn. Maar meer omdat je achter haar ware aard komt.
Ik zou een andere beste vriendin zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk zijn die relatie haar keuzes en haar gedrag allen haar eigen beslissing en niet de schuld van een partner. Je vriendin is onzeker en jij bent erg kritisch (denkt dat je alles maar kunt zeggen onder de noemer eerlijkheid) en op je uiterlijk gericht.

Zij moet niets en zij hoeft je hotpants, minirok en grote mond niet te accepteren waar haar vriend bij is wanneer zij daar geen zin in heeft.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ze vertrouwt je niet. En dat zal wel niet voor niks zijn.
Alle reacties Link kopieren
:-o Noujaaaa, wat een aparte vriendin heb jij?

Ik zou er geen zin in hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ben jij iemand die zich extra hoerig kleedt om mannen aan te trekken? Ook bezette mannen, van vriendinnen?

Nee? Waarom pik je het dan als zij het tegen je zegt? Oh en alsof mannen alleen vreemdgaan met extreem slanke vrouwen...
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Is ze jaloers op jou/vindt ze jou zoveel mooier/beter/leuker dan zichzelf?
Want ze klinkt ontzettend onzeker.

Maar hierin zou ik dus geen zin hebben. Jezelf steeds aan moeten passen omdat zij last heeft van waanbeelden. Ik zou een nieuwe vriendin zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Nou de reacties vallen me alleszins mee, omdat ik héél erg aan mezelf ben gaan twijfelen na alles wat zij mij verwijt, waar ik mij geenszins bewust van ben. Enkele reacties daargelaten. Ik heb indd niet het idee dat het nog in mijn macht ligt om iets aan het geheel te veranderen; iets wat ik erg betreur en dan druk ik het nog zacht uit :/ Maar het is heel moeilijk om iemand te laten vallen waar je zo lang lief en leed mee deelde, omdat (en das mijn perceptie) zij haar onzekerheid verkeerd inzet.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat is zeker lastig, sterkte TO! :hug:

Ontzettend jammer dat je vriendin zich zo gedraagt.
Na 4 jaar zou ze toch wel moeten weten dat je te vertrouwen bent..zij moet wat aan haar onzekerheid doen!Ik zou als ik jou was geen vriendinnen meer met haar zijn.
Poppy92 schreef:
26-06-2019 17:00
Nou de reacties vallen me alleszins mee, omdat ik héél erg aan mezelf ben gaan twijfelen na alles wat zij mij verwijt, waar ik mij geenszins bewust van ben. Enkele reacties daargelaten. Ik heb indd niet het idee dat het nog in mijn macht ligt om iets aan het geheel te veranderen; iets wat ik erg betreur en dan druk ik het nog zacht uit :/ Maar het is heel moeilijk om iemand te laten vallen waar je zo lang lief en leed mee deelde, omdat (en das mijn perceptie) zij haar onzekerheid verkeerd inzet.
Je laat haar niet vallen. Je hebt alleen geconstateerd dat zo'n vriendschap geen doen is.

En om antwoord op je TT te geven: nee, ze zet haar eigen gedachtenkronkels en onzekerheid tussen jullie in. Die vriend is slechts een figurant.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
26-06-2019 15:52
Ze vertrouwt je niet. En dat zal wel niet voor niks zijn.
Want? Jij ken TO? Tis een hoer?
Of loop je gewoon gezellig te stoken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven