Vriendin van vriend probeert frictie te veroorzaken

27-06-2019 10:50 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijdje heb ik een relatie met een ontzettend leuke man. We zijn naarmate het daten vorderde allebei smoorverliefd geworden en zijn erg blij met elkaar. We hebben allebei een druk leven en wonen niet bij elkaar om de hoek, dus om elkaar te zien is het soms passen en meten, maar we zien elkaar zo vaak we kunnen.

Sinds het “officieel” is tussen ons, zijn we natuurlijk ook onze omgeving aan het inlichten en met name hij vertelt het aan iedereen die het horen wil (of niet ;-) ).

Maar goed, als dat het was, had ik nu geen topic geopend..

Hij is al jaren goed bevriend met een vrouw. Ze hebben ooit een blauwe maandag gedatet, maar dat werkte niet, daarna is er een goede vriendschap ontstaan en ze ondernemen regelmatig wat samen. Al toen we net aan het daten waren, had hij haar over mij verteld en toen reageerde ze (in mijn ogen) een beetje typisch door de opmerking te maken dat “hij maar niet moest vertellen dat hij met haar had afgesproken”. Hij vond dat ook een aparte opmerking, zeker ook omdat hij dat gewoon verteld had en ik daar uiteraard ook helemaal geen problemen mee had. Ook had ze gezegd dat ze dacht dat het niet zou gaan werken, doordat onze levens niet echt handig bij elkaar passen. Hij vertelde dit achteraf tegen mij, maar trok zich er verder weinig van aan en zei dat we dat vanzelf zouden merken.

Nu zijn we een paar weken geleden een weekendje weg geweest samen en we hebben het heerlijk gehad samen. Een foto daarvan, van ons tweeën (waarop we eruit zien als 2 verliefde pubers :couple: ) heeft hij sindsdien als profielfoto op whatsapp. Vorige week ging hij met haar sporten en toen had ze een opmerking gemaakt over die foto, dat ze niet had gedacht dat hij op “zo’n type” zou vallen. In zijn ogen ben ik zo’n beetje de betere versie van Doutzen Kroes :heart: , maar ik werkelijkheid ben ik type Hollands glorie, lang, blond, maat 42 kleding en bijbehorende stevige heupen en boezem. Zij is qua uiterlijk het tegenovergestelde van mij, petite, donker haar, sportief figuur. Dus ik gok dat ze daar op doelde.. En ook dat ze verbaasd was dat we nog samen zijn. Hij heeft haar daarna voorgesteld om een keer kennis met me te maken, maar dat vond ze niet nodig, want ze had het gevoel dat het niet zo lang zou duren tussen ons. Hij vond dat niet leuk, maar zij had aangegeven “eerlijk te willen zijn”.

Ik vroeg achteraf of het gezellig was geweest en toen vertelde hij dit. Hij vond het wel een beetje vreemd, en snapte ook niet waarom ze zo deed.

Maar ik denk dus dat ze er van baalt dat hij een relatie heeft. Misschien omdat ze hem zelf eigenlijk wil, of omdat hij nu minder tijd/aandacht voor haar heeft. Geen idee.

Ik heb hem aangeraden om haar gewoon te vragen waarom ze zo negatief doet, maar hij heeft geen zin om dat gesprek te voeren, geen zin in “gedoe”. Hij vindt het niet belangrijk wat zij van onze relatie vindt.

Hij is hier niet door aan het twijfelen geslagen, gelukkig, maar ik baal er van dat deze vrouw opeens gedoe veroorzaakt en ons van onze roze wolk probeert af te halen. :whip:

Herkenbare situatie? Moet ik hier nog iets mee? Of de dame gewoon in haar sop laten gaarkoken?
Alle reacties Link kopieren
Het is zijn vriendin en het zou zijn probleem zijn als er een probleem was en dat ziet hij niet.
Waar bemoei jij je mee?
Die zit dus in de friendzone. Grappig om te lezen dat het ook wel eens andersom voorkomt.
Alle reacties Link kopieren
Als ze zich zo blijft opstellen, voorzie ik dat de vriendschap tussen haar en jouw vriend vanzelf bekoelt. Niets doen lijkt me in deze dus de beste move.
Alle reacties Link kopieren
als jouw vriend niet ziet dat dit geen vriendschap is...

ik zou verder niet veel doen hoor, behalve dan misschien als je haar toch eens ziet zeggen niet hoi ik ben 'naam' maar hoi ik ben 'zijn type' als je een hand geeft, met een knipoogje dan he
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Nee jij moet hier niks mee.
Jouw vriend klinkt als een leuke vent die zich niks aantrekt van dat negatieve aandacht zoekerij gedoe van die vrouw (die heimelijk verliefd is op jouw vriend, overduidelijk).

Lekker genieten van hem, en haar niet in de relatie betrekken door het continu over haar te hebben.
Ze komt nergens zo. Lekker laten gaarkoken.
Alle reacties Link kopieren
swannie12 schreef:
27-06-2019 10:56
Het is zijn vriendin en het zou zijn probleem zijn als er een probleem was en dat ziet hij niet.
Waar bemoei jij je mee?
Hè gezellig.. Ik bemoei me ermee omdat iemand die goed bevriend is mijn mijn vriend een oordeel heeft over míj en mijn relatie.
Alle reacties Link kopieren
Stinkend jaloers die dame.
Die is dus niet bij hem wegens vriendschap, maar zij is gefriendzoned tegen haar wil.

Beter zou zij voor zichzelf kiezen en hem laten gaan. Maar dat gaat ze niet doen.

Je kunt niet anders dan je vriend vertrouwen. Voor mij klinkt hij daarvoor betrouwbaar genoeg. En dan krijgt hij of zij vanzelf er tabak van en is hun vriendschap over. Omdat zij niet als een leuke vriendin blij kan zijn voor hem dat hij een leuke vriendin heeft getroffen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt alsof ze gewoon strontjaloers is en volgens mij prikt jouw vriend heus wel door haar opmerkingen heen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
daar hoef jij niks mee, dat laat je lekker aan je vriend
Alle reacties Link kopieren
Vrienden komen en gaan en deze kan hij precies beter laten gaan. Zo leuk lijkt ze me niet.
Alle reacties Link kopieren
Vrouwen venijn. Laat haar lekker. Volgens mij is hij heel duidelijk naar zowel jou als haar: hij vindt jou leuk. Hij krijgt vanzelf genoeg van haar gezeur. Vertrouw op je vriend zijn mannen-aanpak (gewoon negeren) en laat je niet verleiden tot jaloers gedoe over en weer. Want dan krijgt je vriend er wel last van en voelt hij zich misschien wel er tussenin gezet. Als jij deze strijd niet aangaat is er ook geen strijd, dat gaat ze dan vanzelf merken. Dus: blijf aardig over haar, zeg dat je haar best eens wil ontmoeten. En that's it.

Hoezo zou dit voor frictie zorgen? Ze is gewoon jaloers.
Alle reacties Link kopieren
Wheelsonthebus schreef:
27-06-2019 11:01
Hè gezellig.. Ik bemoei me ermee omdat iemand die goed bevriend is mijn mijn vriend een oordeel heeft over míj en mijn relatie.
Daar heb jij toch geen last van?
Alle reacties Link kopieren
Zo te horen is jouw vriend gek op je, leuk! :) Ik zou het lekker zo laten. Wie weet is hij haar binnenkort wel zat met al die vervelende opmerkingen.
Alle reacties Link kopieren
Jij maakt er een probleem van.
Hij zit er niet mee dat die meid zo doet en geeft gewoon door wat er gezegd wordt.
Aan jou om nuchter te blijven en gewoon te melden dat zij nog wel door gaat krijgen dat ze het bij het verkeerde einde heeft.

Dit kan wel eens zo'n vrouw zijn die bij jouw begrafenis over 80 jaar tegen hem, in bijzijn van al jullie kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen loopt te zeggen van; "Zie je wel, ik zei toch dat zij jou zou verlaten"
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Wheelsonthebus schreef:
27-06-2019 11:01
Hè gezellig.. Ik bemoei me ermee omdat iemand die goed bevriend is mijn mijn vriend een oordeel heeft over míj en mijn relatie.
en dan trek je toch gewoon je schouders op?
laat lekker gaan. Leven is te kort om je er druk om te maken
Alle reacties Link kopieren
Die hele opmerking slaat nergens op. Ik ben ook klein, donker en slank, maar ik kan prima snappen dat een heleboel mannen op lang, blond en curvy vallen. En ook dat er mannen zijn die niet per se altijd op hetzelfde type vallen, als een ex van mij nu een lange, blonde vriendin met grote borsten zou hebben zou ik daar echt niet stomverbaasd door zijn.

Echt jaloezie dit dus. En eerlijk gezegd vind ik haar opmerkingen zo doorzichtig dat het bijna genant is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Lizzy75 schreef:
27-06-2019 10:59
Als ze zich zo blijft opstellen, voorzie ik dat de vriendschap tussen haar en jouw vriend vanzelf bekoelt. Niets doen lijkt me in deze dus de beste move.
Dit. Vriendelijk blijven doen, niet terug bitchen, nergens mee bemoeien, af en toe verbaasd zijn over haar gedrag, maar niet te hard oordelen.
Dan is zij gewoon het kutwijf en jij het engeltje, all is good, verder met jullie levens zonder petite passief agressieve brunette.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Wheelsonthebus schreef:
27-06-2019 11:01
Hè gezellig.. Ik bemoei me ermee omdat iemand die goed bevriend is mijn mijn vriend een oordeel heeft over míj en mijn relatie.
Als ze zo doorgaat graaft ze haar eigen graf, of in elk geval het graf voor de vriendschap, want jouw vriend vindt dit ook heus geen aantrekkelijk gedrag. Gewoon niks doen volstaat dus.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
27-06-2019 11:04
Die hele opmerking slaat nergens op. Ik ben ook klein, donker en slank, maar ik kan prima snappen dat een heleboel mannen op lang, blond en curvy vallen. En ook dat er mannen zijn die niet per se altijd op hetzelfde type vallen, als een ex van mij nu een lange, blonde vriendin met grote borsten zou hebben zou ik daar echt niet stomverbaasd door zijn.

Echt jaloezie dit dus. En eerlijk gezegd vind ik haar opmerkingen zo doorzichtig dat het bijna genant is.
Oh in mijn mentale plaatje had jij blond haar! Moet ik even helemaal bijstellen nu zeg :-D
Alle reacties Link kopieren
Wat zou je ermee moeten doen dan? En waarom vertelt hij dit soort dingen zo graag aan je?
Alle reacties Link kopieren
Het is hun vriendschap. Als hij zich stoort aan haar oordeel, moet hij dat met haar bespreken, niet met jou. Ik vind dat raar. Waarom vertelt hij jou wat zij onderling bespreken? Vertelt hij haar ook alles wat jij over haar zegt?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me er niet teveel mee bemoeien. Hij vertelt gewoon over haar en wat ze zegt, geeft zelf ook aan dat hij het apart vindt. Hij krijgt er denk ik vanzelf wel genoeg van als zij zich zo blijft opstellen tegenover jou.

En de beste reactie die jij kunt geven, is gewoon geen reactie. Stort lekker alle aandacht op je nieuwe lover :heart: en laat haar in een het sopje gaarkoken.
Alle reacties Link kopieren
En zoals iemand hier al zie, dat is echt vrouwen venijn! Je hebt zo van die bitches die iedere andere vrouw als concurrente zien.
Alle reacties Link kopieren
Ha, vrij eensgezinde reacties.. Niks doen, niet meer over hebben en genieten van mn vent :heart:
:heart:
Misschien ook kinderachtig van mij hoor, dat ik hier een beetje mee zit. Ben echt enorm gek op m en kreeg een beetje last van territoriumdrift :hamer: haha.
Vriend is denk ik totaal blind voor eventuele gevoelens van haar kant. Maar ik denk wel dat hij het op een gegeven moment beu zou worden als ze blijft zaniken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven