Kinderwens

09-07-2019 17:55 44 berichten
Onlangs heb ik mijn relatie beëindigd. Zij heeft een hele sterke kinderwens. Ikzelf prijs me gelukkig dat ik al twee gezonde kinderen heb uit een eerdere relatie. Dus die kinderwens is niet echt meer aanwezig. Dat kinderen gezond geboren worden is geen vanzelfsprekendheid. Maar nu mis ik haar ontzettend en ben ten einde raad.
Alle reacties Link kopieren
Als je niet met je hart voor een kind wil kiezen, kies dan met je verstand niet voor je vriendin.
Kan me wel voorstellen dat je er mist maar tijd heelt wonden.
Wat goed dat je haar hebt losgelaten. Op die manier komt zij tenminste nog in de gelegenheid om haar wens te vervullen.

Een vrouw zou nooit jaar kinderwens op moeten geven voor een man. Ik heb een vrouw gekend die dat deed. Zij nu te oud, hij inmiddels een kind bij een ander.

Jij kon haar wens niet vervullen en hebt verantwoordelijkheid genomen. Dat siert je. Haar aan het lijntje houden was erg egocentrisch geweest.

En logisch dat je haar mist. Maar dat wordt vanzelf minder .
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het het. Lijkt me echt vreselijk. Ik hoef ook echt geen kinderen meer. Daarom begin ik echt niks meer met iemand die die wens nog wel heeft. Sterkte!
Nou ja er zijn binnen onze relatie ook wel wat dingen gebeurd waardoor ik nog meer ben gaan twijfelen aan mijn kinderwens. Hoge bergen diepe dalen zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Je komt er echt overheen.
Besef dat het gemis een momentopname is. Ook dat zal voorbij gaan.
Veel sterkte/ succes
Het beëindigen van een relatie is nooit leuk. Je hebt liefdesverdriet en dat is begrijpelijk. Je zou haar misschien terugwillen, omdat dan het verdriet stopt. Maar je weet dat dat het probleem niet oplost. Het kan niets worden, want jullie willen niet hetzelfde.
Je zal door deze rotte tijd moeten en ooit gaat de zon weer schijnen voor je.
Laat het wel een les zijn dat je nooit meer een relatie moet aangaan met iemand met een kinderwens. Geen relatie, maar ook niet eens daten. Dat is voor beide partijen zinloos.
Het grootste probleem is dat zij een tijd geleden uit pure wanhoop een zwangerschap en miskraam verzonnen heeft. De relatie dreigde om te vallen. Dat heeft ze een hele tijd volgehouden. Ik was zo naïef om dat te geloven. Pas geleden heeft ze me opgebiecht dat het gelogen was. Ik heb het haar vergeven. Hierdoor is het vertrouwen behoorlijk geschaad.
anoniem_651ea799c00bc wijzigde dit bericht op 10-07-2019 12:33
0.28% gewijzigd
Sparrowcup schreef:
10-07-2019 08:57
Het grootste probleem is dat zij een tijd geleden uit pure wanhoop een zwangerschap en miskraam verzonnen heeft. De relatie dreigde om te vallen. Dat heeft ze een hele tijd volgehouden. Ik was zo naïef om dat te geloven. Pas geladen heeft ze me opgebiecht dat het gelogen was. Ik heb het haar vergeven. Hierdoor is het vertrouwen behoorlijk geschaad.
Nou voor deze post dacht ik al niet doen, niet mee gaan in een kinderwens als je zelf niet wil en al andere kinderen hebt.

Nu helemaal. Wat denk je zelf.. Pure wanhoop? Je bedoelt pure gekte.
Sparrowcup schreef:
10-07-2019 08:57
Het grootste probleem is dat zij een tijd geleden uit pure wanhoop een zwangerschap en miskraam verzonnen heeft. De relatie dreigde om te vallen. Dat heeft ze een hele tijd volgehouden. Ik was zo naïef om dat te geloven. Pas geladen heeft ze me opgebiecht dat het gelogen was. Ik heb het haar vergeven. Hierdoor is het vertrouwen behoorlijk geschaad.
Dat is behoorlijk fucked up, Sparrowcup.
Je mist haar niet. Je mist de illusie van haar als geschikte partner.
Sparrowcup schreef:
10-07-2019 08:57
Het grootste probleem is dat zij een tijd geleden uit pure wanhoop een zwangerschap en miskraam verzonnen heeft. De relatie dreigde om te vallen. Dat heeft ze een hele tijd volgehouden. Ik was zo naïef om dat te geloven. Pas geladen heeft ze me opgebiecht dat het gelogen was. Ik heb het haar vergeven. Hierdoor is het vertrouwen behoorlijk geschaad.
Oh wauw... ver uit de buurt blijven van deze dame, wat vreselijk manipulatief.
Ze doet er heel lichtzinnig over. En dat is een grote irritatie. Ik moet me niet zo aanstellen is haar boodschap. Ze kan het niet meer veranderen. Beetje zo van voor mij tien anderen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom mis je haar dan precies? Zo leuk klinkt ze niet..
Alle reacties Link kopieren
Maar zelfs al zou je wel nog overwegen om met haar een kind op de wereld te zetten, wat is dit dan voor situatie om een kind in te brengen? Wat doe je dat kind aan?
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Sparrowcup schreef:
10-07-2019 08:57
Het grootste probleem is dat zij een tijd geleden uit pure wanhoop een zwangerschap en miskraam verzonnen heeft. De relatie dreigde om te vallen. Dat heeft ze een hele tijd volgehouden. Ik was zo naïef om dat te geloven. Pas geleden heeft ze me opgebiecht dat het gelogen was. Ik heb het haar vergeven. Hierdoor is het vertrouwen behoorlijk geschaad.
Wees maar blij dat je relatie beëindigd is.
Alle reacties Link kopieren
Hey TO,

welgemeend, blijf bij je eigen beslissing. Allereerst heb je gelijk dat er altijd risico's zijn op gezondheidsproblemen etc.

Maar denk vooral ook aan de dynamiek die dit teweeg kan brengen in jouw relatie naar de kinderen die je al hebt. Persoonlijk denk ik altijd terug aan mijn jeugd (ouders gescheiden toen ik heel jong was) en ben heel erg blij dat zowel mijn vader als mijn moeder nooit meer aan een 2e leg zijn begonnen (uiteraard n=1). Ook kon ik niet goed opschieten met de partner van mijn vader en haar zoon, voelde altijd een beetje alsof zij even onze plek dachten in te kunnen nemen (ja, is niet eerlijk maar zo dacht ik daar als kind wel over, nu niet meer).

Als alles tussen jullie perfect zou lopen en je zou er zelf 100% achter staan dan zou je het kunnen doen, uit bovenstaande leid ik af dat dit niet het geval is en daarom adviseer ik je ook dringend om niet om deze redenen nog een kind op de wereld te zetten.

Uiteraard snap ik ook je emoties wel, na een lange tijd een relatie beëindigen is niet makkelijk, maar rekening houdende met bovenstaande, is het wel de juiste keuze geweest...

Succes
If it weren't for the amazing double standard, you would have no standard at all...
Alle reacties Link kopieren
Sparrowcup schreef:
10-07-2019 13:32
Ze doet er heel lichtzinnig over. En dat is een grote irritatie. Ik moet me niet zo aanstellen is haar boodschap. Ze kan het niet meer veranderen. Beetje zo van voor mij tien anderen.
Nou lekker dan. Blijkbaar ben jij niet zo speciaal voor haar als zij voor jou! Je verdient echt beter hoor!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Applaus voor jou!
Die vrouw is knotsgek, daarmee moet je echt geen kinderen op deze wereld zetten.
Alle reacties Link kopieren
Wees blij dat je de relatie beëindigd hebt. Om allerlei redenen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Totaal geschift deze dame.
En totaal niet gekwalificeerd om moeder te worden als ze dit soort acties doet.
Hartstikke labiel.

Wees blij dat je dit wordt bespaart. Ja, het is reuze verdrietig en ja het doet zeer. Ik heb ook zo een relatie verbroken. Hij wou niet, ik wel. Inmiddels ben ik gelukkig getrouwd en heb 2 kinderen en hij is gelukkig samenwonend met iemand die ook geen kinderwens heeft.

Het komt goed. Liefdesverdriet sucks.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Kan mij heel erg goed voorstellen dat jij de relatie beeindigd hebt na dat verzinsel. Dat is gewoon manipulatief en gemeen, dat zij er zo luchtig over doet vind ik gewoon respectloos jegens jou. Als zij al over zoiets zo gemakkelijk kan liegen, wie zegt dan dat zij altijd eerlijk is geweest en zal blijven?

Liefdesverdriet is klote maar tijd heelt alle wonden en jij kan wel iets beters krijgen.
Men lijd het meest om het lijden dat men vreest.
nessemeisje schreef:
10-07-2019 13:43
Waarom mis je haar dan precies? Zo leuk klinkt ze niet..
Als alles goed gaat is ze heel zorgzaam en ontzettend lief, maar zodra er ruzie is slaat ze helemaal om.

Ik vind het eigenlijk triest dat iemand dit gebruikt om iemand onder druk te zetten of wat dan ook haar bedoeling is. Maar het ergste is nog dat ze met ruzies zei dat ze blij was dat het fout is gegaan, want zo’n vader gunde ze haar kind niet. Iets wat achteraf dus helemaal niet niet waar bleek te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Sparrowcup schreef:
12-07-2019 15:58
Als alles goed gaat is ze heel zorgzaam en ontzettend lief, maar zodra er ruzie is slaat ze helemaal om.

Ik vind het eigenlijk triest dat iemand dit gebruikt om iemand onder druk te zetten of wat dan ook haar bedoeling is. Maar het ergste is nog dat ze met ruzies zei dat ze blij was dat het fout is gegaan, want zo’n vader gunde ze haar kind niet. Iets wat achteraf dus helemaal niet niet waar bleek te zijn.
En dus ben je maar wat blij dat je van dit mens af bent. Deze heeft ze niet alle 24 in het kratje....
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Sparrowcup schreef:
12-07-2019 15:58
Als alles goed gaat is ze heel zorgzaam en ontzettend lief, maar zodra er ruzie is slaat ze helemaal om.

Ik vind het eigenlijk triest dat iemand dit gebruikt om iemand onder druk te zetten of wat dan ook haar bedoeling is. Maar het ergste is nog dat ze met ruzies zei dat ze blij was dat het fout is gegaan, want zo’n vader gunde ze haar kind niet. Iets wat achteraf dus helemaal niet niet waar bleek te zijn.

En waarom mis je haar en ben je ten einde raad?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Omdat ik het nog niet geaccepteerd heb voor mijn gevoel 😬

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven