Vriend wil ineens (waarschijnlijk) geen kinderen meer

11-07-2019 13:36 298 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal,

Graag wil ik het verhaal even van mij afschrijven en jullie advies. Ik heb ongeveer 10 maanden een relatie met een hele leuke man. Al op de eerste date besproken dat ik ooit graag kinderen wil, hij vroeg daar toen naar. Hij heeft toen ook aangegeven dit te willen. De laatste weken twijfelt hij alleen ineens of hij wel echt kinderen wil en het neigt steeds meer naar nee. Deze twijfel bij hem brengt bij ons allebei veel spanning op dit moment. Ik weet al sinds dat ik heel jong ben dat ik ontzettend graag kinderen wil.

We zijn allebei in de dertig, dus ik wil ook niet jaren wachten als hij zeker weet dat hij geen kinderen wilt. Over een aantal weken gaan we op vakantie, maar ik weet niet of dat slim is. Hij wil op de vakantie uitzoeken of zijn nee mogelijk toch nog kan verschuiven naar een ja. Als we meer samen zijn en het er wat rustiger over kunnen hebben.

Het geeft op dit moment bij beiden zoveel druk omdat hij er continu nu mee bezig is en mij zo snel mogelijk een antwoord wil geven. Ik heb het idee dat dit ook een onderwerp is wat je soms even moet laten rusten. We zijn nog niet heel erg lang samen en het lijkt mij ook iets waar je naar toe moet groeien samen (of niet).

Zijn er mensen die in een vergelijkbare situatie hebben gezeten? Of die iets van advies kunnen geven?
Waarom zou op vakantie gaan niet slim zijn? Of wil je er nu meteen mee kappen?
Alle reacties Link kopieren
Niet in een vergelijkbare situatie gezeten. Ik zou wel gewoon op vakantie gaan en kijken hoe dit uitpakt. Zou het voor nu even laten rusten, en het er dan op vakantie uitgebreid over hebben. Als hij er dan van overtuigd is geen kinderen te willen, dan zou ik de relatie afbreken. Het lijkt me wel belangrijk om erachter te komen waarom hij opeens aan het twijfelen is. Is het omdat hij bang is geen goede vader te zijn? Financiële situatie? Of omdat hij eigenlijk helemaal nooit verantwoordelijk wil zijn voor kinderen en het hem toch niet zo leuk lijkt?

Succes ermee in ieder geval, en hopelijk toch een fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Vanuit alles blijkt op dit moment dat het eigenlijk een 'nee' gaat zijn, daarom twijfel ik zo. Ben bang dat als het op vakantie heel fijn wordt, dat het alleen maar lastiger is om elkaar los te laten.
Alle reacties Link kopieren
Ga op vakantie, praat erover.
En als zijn Nee, Nee blijft, verbreek dan de relatie.
Alle reacties Link kopieren
Maolmoire schreef:
11-07-2019 13:58
Is het omdat hij bang is geen goede vader te zijn? Financiële situatie? Of omdat hij eigenlijk helemaal nooit verantwoordelijk wil zijn voor kinderen en het hem toch niet zo leuk lijkt?

Succes ermee in ieder geval, en hopelijk toch een fijne vakantie!
Het gaat er voornamelijk om dat hij niet verantwoordelijk wil zijn en zijn vrijheid niet wil opgeven. Kinderen lijken hem veel te beperkend en de jonge kinderjaren lijken hem (ineens) echt helemaal niets. Dag en nacht klaar moeten staan, dingen moeten opgeven etc. Eigenlijk wijst alles er zo op dat hij geen kinderen wil.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk héél eerlijk gezegd dat hij wel kinderen wil, maar niet met jou. Dat de liefde daarvoor niet sterk genoeg is.

Ik denk dat jullie elkaar de hand moeten schudden en afscheid moeten nemen van elkaar.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Als hij echt echt echt geen kinderen wil (met jou) dan zou ik met deze relatie stoppen.
Je zou de eerste niet zijn die dan maar haar kinderwens aan de kant zet voor een man en er vervolgens 10 jaar later, als ze zelf te oud is, achter komt dat hij verliefd is op een ander waarmee hij binnen no-time wel een kind krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
11-07-2019 14:02
Ik denk héél eerlijk gezegd dat hij wel kinderen wil, maar niet met jou. Dat de liefde daarvoor niet sterk genoeg is.

Ik denk dat jullie elkaar de hand moeten schudden en afscheid moeten nemen van elkaar.
Daar hebben we het over gehad, hij heeft aangegeven als het wel zo is dat hij het dan juist wel met mij zou willen. Maar dat hij nu gewoon niet zeker weet of hij het wel wil.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
11-07-2019 14:02
Ik denk héél eerlijk gezegd dat hij wel kinderen wil, maar niet met jou. Dat de liefde daarvoor niet sterk genoeg is.

Ik denk dat jullie elkaar de hand moeten schudden en afscheid moeten nemen van elkaar.
Ja en eigenlijk dit inderdaad.....
Dat is het namelijk vaak. Hij ziet jou niet als moeder van zijn kinderen maar weet dat waarschijnlijk zelf ook nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Vlinder133 schreef:
11-07-2019 14:04
Daar hebben we het over gehad, hij heeft aangegeven als het wel zo is dat hij het dan juist wel met mij zou willen. Maar dat hij nu gewoon niet zeker weet of hij het wel wil.
Wat zijn zijn argumenten dan ineens om het niet meer te willen?
Alle reacties Link kopieren
En hoe ver "in de dertig" zijn jullie?
Alle reacties Link kopieren
Suy schreef:
11-07-2019 14:05
Wat zijn zijn argumenten dan ineens om het niet meer te willen?
Nu het serieuzer wordt onze relatie ineens echt na gaan denken over de toekomst, wat hij hiervoor minder heeft gedaan. Hij heeft nooit super sterk de behoefte gehad om kinderen te krijgen, maar dacht altijd dat hij het wel wilde. Alleen nu komt volgens hem het besef dat hij heel erg blij is met zijn leven nu en dat het hem verschikkelijk lijkt om beperkt te worden door een kind. Hij ziet ook niet op dit moment het mooie van een gezin vormen of van een kind krijgen. Alleen maar argumenten er tegen. Aan de andere kant wil hij mij niet kwijt, maar weet dat als hij geen kinderen wilt dat het dan wel de consequentie gaat zijn.
Alle reacties Link kopieren
Vlinder133 schreef:
11-07-2019 14:04
Daar hebben we het over gehad, hij heeft aangegeven als het wel zo is dat hij het dan juist wel met mij zou willen. Maar dat hij nu gewoon niet zeker weet of hij het wel wil.
En toch gaat hij allemaal praktische dingen verzinnen die allemaal overkomelijk zijn (heb zelf een peuter en een kleuter).
Ik denk dat hij echt niet wil. Met jou niet of helemaal niet. Maar dat hij er nog niet aan toe is.
En jij zult nu moeten beslissen want helaas, ons vrouwen trekken aan het kortste eind voor wat betreft vruchtbaarheid en tijd beschikbaar.
Kies voor je kinderwens.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Suy schreef:
11-07-2019 14:06
En hoe ver "in de dertig" zijn jullie?
Hij eind dertig en ik halverwege.
Bij twijfel niet doen. Ik zou dan ook niet meer op vakantie gaan. Lekker uithuilen en daarna een man zoeken die zelf kinderen wil. Niet over gaan halen of hem dan maar kinderen laten krijgen omdat hij jou niet kwijt wil. Kinderen zijn een beperking ja, maar ook een verrijking. Als je dat niet zo voelt is het loodzwaar.
Vlinder133 schreef:
11-07-2019 13:59
Vanuit alles blijkt op dit moment dat het eigenlijk een 'nee' gaat zijn, daarom twijfel ik zo. Ben bang dat als het op vakantie heel fijn wordt, dat het alleen maar lastiger is om elkaar los te laten.

Maar je schrijft in je OP dat je het soms moet laten rusten, dan ga je toch niet zo vlak voor een reeds geboekte (neem ik aan) vakantie de relatie verbreken?
Om binnen 10 maanden een standpunt te maken over kinderen vind ik veel te kort tijd om elkaar goed te leren kennen
Tja dan heb je niet veel tijd meer nee
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
11-07-2019 14:11
Om binnen 10 maanden een standpunt te maken over kinderen vind ik veel te kort tijd om elkaar goed te leren kennen
Oh ik niet,

ik wist van diverse ex-en dat ik zie niet als vader-van-mijn-kinderen zag. En bij huidige man, wist ik zeker dat hij vader kon zijn.
(en ik was jonger dan TO nu is)
Ik zou zo zeggen maak het uit, misschien zie je jezelf ooit alleen een kind opvoeden daar heb je geen relatie voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
11-07-2019 14:11
Om binnen 10 maanden een standpunt te maken over kinderen vind ik veel te kort tijd om elkaar goed te leren kennen
Ik vind dat helemaal niet.
Zeker omdat TO al halverwege de 30 is, snap ik dat dit gewoon een dealbreaker in de relatie is voor haar.
Ik zou de vakantie wel een kans geven. Kijk daarna hoe hij er dan over denkt.
Blijft het een nee (of erg grote twijfel), dan zou ik de relatie verbreken.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
11-07-2019 14:11
Om binnen 10 maanden een standpunt te maken over kinderen vind ik veel te kort tijd om elkaar goed te leren kennen
Vind ik heel normaal dat je weet of je partner wel of geen kinderen wil in de toekomst. Nog niet eens dat je het erover hebt of je die samen zou willen, maar dat je wel weet of het een optie zou zijn. Waarom zou je anders tijd er in gaan steken als je al zeker weet wel/geen kinderen te willen, terwijl je partner iets anders wil? Het is geen keuze waar een compromis mogelijk is (of in ieder geval: het zou geen verstandige keuze zijn om mee te gaan in wens van partner als jouw wens anders is).
Alle reacties Link kopieren
Maolmoire schreef:
11-07-2019 14:18
Vind ik heel normaal dat je weet of je partner wel of geen kinderen wil in de toekomst. Nog niet eens dat je het erover hebt of je die samen zou willen, maar dat je wel weet of het een optie zou zijn.
Dit is inderdaad precies wat ik wil weten en wat nu juist veranderd is. Alleen of het uberhaupt een optie is en als het zo is dan kan je verder het samen verkennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven