Daten tegenwoordig - hoe dan? [Geen OP]

12-07-2019 16:21 374 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_388140 wijzigde dit bericht op 11-09-2019 13:13
99.91% gewijzigd
Je kan kinderen krijgen zonder vaste relatie.

En gewoon niet ingaan op de scharrelmannen. Duidelijke aangeven dat je daar echt geen behofte aan hebt. En anders tijdens daten gewoon snel afkappen.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar verhaal heb je ik maak precies hetzelfde mee. Ook iedereen wil tegenwoordig niks serieus heel frustrerend. Ik denk dan waar zijn jullie allemaal zo bang voor of wie heeft jullie zo gekwetsts dat je dat niet wil. Ik ben zelf ook voorzichtig om een band aan te gaan maar ik sta er wel open voor, veel mensen gewoon helemaal niet.

Ik gun je echt een nieuwe partner, en dat gun ik mezelf ook. Ik denk dat je niet ‘ constant op zoek moet gaan ‘ geen idee of je dat doet maar dat maakt mij in ieder geval nog hopelozer. Elke keer die teleurstellingen weer dat je met iemand praat en na een paar dagen of weken is weer de interesse weg.

Doe gewoon lekker je eigen ding en het komt van zelf wel weer op je pad. Wanneer je er klaar voor bent, ga lekker aan jezelf werken en zoek vooral afleiding. EN laat je vooral niet een druk op je leggen door je familie, want jij kan ook niet toveren en wil het liefst een serieus leven met iemand opbouwen. Good things take time.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee haha, ik denk zeker dat het tegenwoordig niet meer makkelijk is. En hoop blijven houden dat sowieso!
Alle reacties Link kopieren
Je zou ook mee kunnen lezen in Unhappy single? Samen zijn we hier unhappy singles :). Aan dit topic heb ik vooral heel veel, worden adviezen gegeven en een luisterend oor.
gelukkigworden wijzigde dit bericht op 12-07-2019 16:59
1.76% gewijzigd
Beetje oppervlakkig, als ik het zo lees. Je zoekt een maatje , iemand om van alles mee te delen en kinderen te krijgen.

Maar hij moet wel groter en ouder zijn dan jij, op eigen benen staan en een auto hebben.

Draai het eens om, en denk na over wat een man leuk maakt voor jou. Dat is niet een auto, neem ik aan, die kan je zelf ook kopen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet hij per se ouder/groter zijn dan jij en een huis en een auto hebben ?
Alle reacties Link kopieren
YagaBaba schreef:
12-07-2019 16:56
Beetje oppervlakkig, als ik het zo lees. Je zoekt een maatje , iemand om van alles mee te delen en kinderen te krijgen.

Maar hij moet wel groter en ouder zijn dan jij, op eigen benen staan en een auto hebben.

Draai het eens om, en denk na over wat een man leuk maakt voor jou. Dat is niet een auto, neem ik aan, die kan je zelf ook kopen.
Onzin. Alsof mannen geen eisen stellen qua gewicht/uiterlijk/lengte. Ik val ook niet op jongere mannen. Of kleine. Iedereen heeft wel een plaatje van wat je aantrekkelijk vind.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ouder en groter en een auto? Een man met een fiets, is niet leuk of zo?

Verder, waarom zou je je als man binden als je ook elke maand een andere scharrel kan hebben? Die vastigheid en kinderen kan bij hun ook nog wel na hun vijftigste.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
12-07-2019 17:04
Onzin. Alsof mannen geen eisen stellen qua gewicht/uiterlijk/lengte. Ik val ook niet op jongere mannen. Of kleine. Iedereen heeft wel een plaatje van wat je aantrekkelijk vind.
Nou, ik heb nooit zo'n plaatje gehad hoor. Of een man een eigen huis of een auto heeft boeit mij eerlijk gezegd niet. Dat zijn maar materiële zaken, het gaat mij om hoe hij is.

Maar prima als je dat plaatje voor ogen hebt, dat is iedereens goed recht.

Als je dit soort eisen stelt, dan sluit je bij voorbaat al een hoop leuke mannen uit, lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Onbevangen schreef:
12-07-2019 17:14
Nou, ik heb nooit zo'n plaatje gehad hoor. Of een man een eigen huis of een auto heeft boeit mij eerlijk gezegd niet. Dat zijn maar materiële zaken, het gaat mij om hoe hij is.

Maar prima als je dat plaatje voor ogen hebt, dat is iedereens goed recht.

Als je dit soort eisen stelt, dan sluit je bij voorbaat al een hoop leuke mannen uit, lijkt me.
Bedoel ook meer met het groter en ouder. Fysieke aantrekkelijkheid, belangrijk hoor. De auto en het huis zijn gewoon handig, alles in huis om aan kinderen te beginnen. Denk daarom.
Sjulia schreef:
12-07-2019 17:18
Bedoel ook meer met het groter en ouder. Fysieke aantrekkelijkheid, belangrijk hoor. De auto en het huis zijn gewoon handig, alles in huis om aan kinderen te beginnen. Denk daarom.

Want een vrouw kan zelf geen huis of auto hebben/kopen/regelen/bezitten? Dat is echt een voorwaarde die DE man moet hebben om kinderen te kunnen hebben?
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
12-07-2019 17:18
Bedoel ook meer met het groter en ouder. Fysieke aantrekkelijkheid, belangrijk hoor. De auto en het huis zijn gewoon handig, alles in huis om aan kinderen te beginnen. Denk daarom.
Met fysieke aantrekkelijkheid ben ik het met je eens inderdaad, die aantrekkingskracht moet er gewoon zijn.
Maar vraag me af of dat stukje chemie dan ook met groter en ouder te maken heeft. Misschien is dat meer je type. Maar of die vonk er is voel je toch vanzelf wanneer je iemand tegen komt.
Alle reacties Link kopieren
Heb je zelf een huis? Zou je genoegen nemen met een leuke man die een huis huurt en kan beschikken over financiële middelen om bij te dragen aan de koop van een huis? Ben je gebonden aan een locatie?
Als je vasthoud aan dat de man een eigen huis moet hebben en een auto, zou je daar gebruik van maken? Of zou je latten? Als hij kinderen heeft, zou je stiefmoeder kunnen zijn voor die kinderen? Zou dat een alternatief kunnen zijn voor door jou gemaakte kinderen? Zou een of meer pleegkinderen een alternatief daarvoor kunnen zijn?
Vast persoonlijke antwoorden, gun je de privacy die je wilt.
madamzonderm wijzigde dit bericht op 12-07-2019 17:37
9.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
12-07-2019 17:25
Want een vrouw kan zelf geen huis of auto hebben/kopen/regelen/bezitten? Dat is echt een voorwaarde die DE man moet hebben om kinderen te kunnen hebben?
Voor TO kennelijk wel. Het zat niet in mijn eisenlijstje.
Alle reacties Link kopieren
Onbevangen schreef:
12-07-2019 17:33
Met fysieke aantrekkelijkheid ben ik het met je eens inderdaad, die aantrekkingskracht moet er gewoon zijn.
Maar vraag me af of dat stukje chemie dan ook met groter en ouder te maken heeft. Misschien is dat meer je type. Maar of die vonk er is voel je toch vanzelf wanneer je iemand tegen komt.
Echt wel, ik zou nooit een kleinere man daten. Echt niet aantrekkelijk. Ook niet graag jonger, meestal zo’n 10 jaar ouder. Vind jongere mannen zelden aantrekkelijk. Voor TO heeft het misschien ergens anders mee te maken. (Eerder toe aan kinderen?)
Alle reacties Link kopieren
Het verbaasde me toen ik veel jonger was dan ik nu ben dat vaak de man ouder is dan een vrouw in een huwelijk. Vrouwen worden gemiddeld ouder dan een man. Als de dood hen scheidt dan is de verwachting dat de vrouw nog een tijd alleen blijft. Lijkt me geen fijn idee.

Er zijn vast andere factoren die dat leeftijdsverschil rechtvaardigen en nu is een aantal aannames misschien ouderwets, als huwelijk. nog steeds veelvoorkomend maar relatief minder dan toen en het verschil in levensjaren tussen man en vrouw wordt wat kleiner en de trouwgelofte wordt wat minder nageleefd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewoon liever iemand die ouder en groter is dan ik. Ouder, omdat mannen van mijn leeftijd vaak nog niet volwassen zijn en zich daarom nog niet willen binden. Groter, omdat ik niet op kleinere mannen val.

Het hebben van een eigen auto en zelfstandig wonen is voor mij nogal belangrijk, gezien situaties in het verleden. Mijn ex woonde bijvoorbeeld nog bij zijn ouders in, waardoor er veel kosten op mij afkwamen toen hij introk bij mij. Betaalde nergens aan mee.

Daarom gaat mijn voorkeur ook naar iemand die zelfstandig is. Weet waarvoor hij werkt, en wat het allemaal kost. Huur of koopwoning maakt mij dan weer niet veel uit.
Alle reacties Link kopieren
Die auto

Ik blijf het apart vinden. Zou bijna mijn auto wegdoen.
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
12-07-2019 18:11
Die auto

Ik blijf het apart vinden. Zou bijna mijn auto wegdoen.
Ik vind dat niet raar. Is gewoon een stukje zelfstandigheid. Voordat ik mijn eerste auto kocht, deed ik alles lopend of met de fiets. Inclusief boodschappen en dergelijke. Met auto is zo ontzettend fijn. Lekker gemakkelijk. Ik heb geen zin om telkens taxi te spelen.
Alle reacties Link kopieren
ouder en groter ( hahaha) is natuurlijk geen garantie voor zelfstandigheid en verantwoordelijkheid.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Yudeenski schreef:
12-07-2019 16:44
Herkenbaar verhaal heb je ik maak precies hetzelfde mee. Ook iedereen wil tegenwoordig niks serieus heel frustrerend. Ik denk dan waar zijn jullie allemaal zo bang voor of wie heeft jullie zo gekwetsts dat je dat niet wil. Ik ben zelf ook voorzichtig om een band aan te gaan maar ik sta er wel open voor, veel mensen gewoon helemaal niet.
Ik ook niet, tot ik iemand tegenkom met wie ik dat wel wil. Niet zomaar met iemand met wie het wel aardig is, maar pas als ik het echt zie gebeuren. En ik denk dan maar dat het voor hen net zo geldt, dat ze er niet voor open staan tot ze iemand tegenkomen voor wie ze er wél open voor staan.
Alle reacties Link kopieren
Het hebben van een auto of niet is zegt toch niks over hoe zelfstandig iemand is?
Ik snap dat je bang bent om weer in een situatie te geraken zoals met je ex.

Maar ik kan me voorstellen dat je met deze materiële eisen oppervlakkig over komt bij een man.
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
12-07-2019 18:11
Die auto

Ik blijf het apart vinden. Zou bijna mijn auto wegdoen.
ik dus niet. Ik zou ook geen man willen zonder auto. Ik heb zelf een rijbewijs en auto, maar ben niet helemaal gezond, dus het is wel fijn als je partner dan soms kan rijden en je niet met het openbaar vervoer moet. Ik had eens een hele goede vriend waar ik een tijdje heb gewoond, in het buitenland was dat. Hij had ook geen auto of rijbewijs, konden we daar alles met het openbaar vervoer doen, zo onhandig. Zware boodschappen in een rugzak op je fiets, uitjes waarbij je als het regent als een verzopen kat thuiskomt, nee voor mij ook geen man zonder rijbewijs of auto.
Alle reacties Link kopieren
socialgoodwoman schreef:
12-07-2019 18:17
Ik vind dat niet raar. Is gewoon een stukje zelfstandigheid. Voordat ik mijn eerste auto kocht, deed ik alles lopend of met de fiets. Inclusief boodschappen en dergelijke. Met auto is zo ontzettend fijn. Lekker gemakkelijk. Ik heb geen zin om telkens taxi te spelen.
Ik heb mijn eerste auto gekocht toen ik 31 was en woon toch echt vanaf mijn 18e niet meer thuis (inclusief een prima baan met dito inkomen sinds afstuderen). Sinds wanneer is het bezit van een auto een graadmeter voor zelfstandigheid? Ze zijn lelijk, staan in de weg, duur en helpen het milieu naar de knoppen. Inmiddels ben ik 39 en rij ik nog steeds hooguit 1x per 14 dagen in dat ding. Dat betekent overigens niet dat ik vaak met mensen meerijd. Ik wandel, fiets en gebruik het OV om mezelf te verplaatsen. Een date die naar mijn autobezit informeert is direct exit. Oftewel je koppelt volgens mij onterecht het bezit van een lelijk stuk blik aan zelfstandigheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven