geen kinderen

12-07-2019 18:36 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
heehee ,

ik hoef al sinds ik jong ben als vrouw zijnde geen kinderen. ik ben er niet geschikt voor om moeder te worden, ik heb er geen behoefte aan en ik zie mijn toekomst niet met een kind erbij. ik heb een vriend die er hetzelfde over denkt.

alleen als mensen me dit vragen en ik gewoon zeg ‘nee ik wil geen kinderen’ , lijkt het alsof ik een schande ben voor de wereld. ik krijg vaak hele preken over waarom ik een kind MOET nemen. is het raar dat ik geen kinderen wil? ik dacht dat tegenwoordig normaal was als je geen kinderen wilde, maar het lijkt alsof je dan meteen een vreselijk voorbeeld bent voor ‘de vrouw’.
Roxy21 schreef:
17-07-2019 12:56
Nou, ik moet zeggen dat ik het de afgelopen weken/maanden ook wel een beetje die kant op zie gaan. Heel veel afzeiken en weinig nuances.
Niet door iedereen hoor, maar er hangt soms niet echt een gezellige meekletstopic sfeertje (om het zo maar even te zeggen).
Het lijkt een beetje een golfbeweging, met name bij enkele forummers. Ik haak dan tijdelijk af tot ik me weer wat meer kan vinden in het gesprek. Heb ik wel op meer langerlopende topics.
zimi schreef:
17-07-2019 13:03
Jij denkt dat mensen denken ik heb geen zin in de pil (of wat voor anticonceptie dan ook), ach ik kan nog altijd abortus doen?
Nee. Dat denk ik niet nee.
Ik weet het natuurlijk niet zeker aangezien ik niet voor een ander kan denken.
Ik vermoed alleen dat sommige mensen, ik herhaal sommige misschien, eventuee, soms wel wat gemakkelijker zijn daarmee ja.
Alle reacties Link kopieren
broadway schreef:
17-07-2019 11:44
ik zal nog eens gaan lezen, maar alle keren tot nu toe lees ik dit eruit. misschien steeds net die berichten gezien? ik zal eens kijken!
Je hebt er wel een paar bij die niet zo van kinderen houden, maar de meesten vinden ze wel leuk. Ze vinden alleen niet dat je er alles van maar moet pikken alleen omdat het kinderen zijn. Dat is alles.
Hier nog iemand die bewust kindvrij is.
Ik ben nog geen 30, maar ik heb zowel lichamelijk als geestelijk een beperking die ook erfelijk kunnen zijn.
Maar buiten dat, heb ik mezelf ook nooit als moeder gezien. Ik vind kinderen hartstikke leuk, maar ik zie mezelf gewoon niet als moeder. De laatste jaren zijn best heftig geweest en nu is mijn leven eindelijk in rustig vaarwater gekomen (voor zolang dat duurt). Dit wil ik graag zo houden.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden vroeger een buurvrouw die eerst door de pil heen zwanger raakte en later met een spiraal nog eens. Ik weet niet hoe stipt ze was met die pil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven