Liefdesverdriet atm? Schrijf hier mee! Liefdesverdriet-2019

15-07-2019 17:03 551 berichten
Alle reacties Link kopieren
Liefdesverdriet, contact verbroken, relatie uit en wil je van je afschrijven? Iedereen die zijn/haar verhaal van zich af wilt schrijven is meer dan welkom om mee te doen in dit topic! Laten we elkaar steunen!!

Mijn verhaal: relatie samen uitgemaakt in okt 2018. Daarna "vrienden" gebleven waarin we elkaar nog zagen en nog af en toe samen sliepen. In juni ziet meneer dat het gras groener is aan de overkant. Mij deed dit zo'n pijn dat we het contact hebben verbroken begin juli. Maatje kwijt, mis hem ontzettend, 8 dagen geen contact gehad, voel me vreselijk. Ik merk dat het me goed doet erover te schrijven en te delen en hoop in dit topic elkaar te steunen en hoe we ermee om gaan en hoe verder :)

Ik kwam op dit idee, omdat ik een mooi topic vond uit 2017-2018 waarin mensen elkaar steunden.

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Whoop95 schreef:
16-07-2019 09:07
Ja ik snap het.. het is ook heftig en lastig! Maar liever deze korte heftige pijn dan nog jaren je zo te voelen! De wereld heeft zoveel meer leuke mensen die je goed behandelen!
Klopt, ze zijn er en ik geef ze eigenlijk geen kans, ik ben helemaal into him.... en ik schiet er 0,0 mee op.
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
@flamingo2019: Ik heb hetzelfde! Wij konden super met elkaar opschieten, waren echt goeie maatjes, maar voor vrienden is het echt nog te vroeg en ik hoop zeker dat het ooit mogelijk is om vrienden te worden. Voor nu, nee, ik moet eerst helemaal over hem heen komen. Ook herkenbaar het verschil met affectie tonen en interesse tonen, ook hier hadden mijn ex en ik verschillen en ik voelde me soms zelfs emotioneel verwaarloosd. Ik voelde me in de relatie vaak niet gezien.
Wat ontzettend goed dat je een nieuwe baantje hebt! En super dat je plannen maakt! Ik denk dat de dipjes en het overmatig denken steeds minder worden op ten duur, maar dat heeft veel tijd nodig. Je bent naast je relatie ook je beste maatje kwijt en dat moet je gewoon verwerken. Bah ja, en ik word ook misselijk als ik denk aan mijn ex met een ander... Ik hoef dat echt niet te weten, zou daar nu echt nog niet mee om kunnen gaan.

@Whoop95: ik probeer mij ook vast te houden aan die opluchting en dat ik er zelfs beter uit ga zien. Ik heb altijd heel veel gegeven in de relatie en ik had het idee dat IK het allemaal hoog moest houden... Ik geloof er ook in dat je zelfzekerheid uitstraalt als je beter in je vel zit. En ja, wie weet ooit als ik er echt over heen ben, over 1000 jaar :P, dat we dan vrienden kunnen worden. De weg lijkt nu al eindeloos terwijl ik pas 9 dagen geen contact met hem heb haha. Het zal over een paar weken steeds makkelijker worden, denk ik. Nu is gewoon het begin, de bekende zure appel waar je doorheen moet...

@honingbloesem: wat een nare situatie! Ik snap heel goed dat jij afstand van hem nam en uit de relatie stapte. Het is natuurlijk heel moeilijk om met iemand om te gaan die zo naar op je reageert. Ik denk dat je er goed aan deed om voor je zelf te kiezen. Ik snap wel dat je hem weer een kans geeft. Soms moet je heel vaak iets ervaren totdat je het echt los kan laten, maar ergens weet je denk ik al dat deze partner voor nu geen juiste keuze is. Sterkte ermee! En kijk maar of je het nog aan kunt, maar kies voor jezelf als het echt niet meer gaat! En je hoort vaak dat mensen die kanten hebben: de hele lieve romantische, maar ondertussen maken ze ons ook kapot... Hij heeft sowieso professionele hulp nodig want samen kun je zoiets vaak niet oplossen.

@manisha-362: Ik zat in de relatie ook met problemen waar we niks aan konden doen, maar ons uiteindelijk ook genekt hebben. Mijn ex en ik hebben ook zo'n soort afscheid gehad van knuffelen en huilen samen, maar ik vind het wel heel zwaar dat er zoveel emoties en liefde is, maar dan het contact toch stopt... Je bent al een stuk verder dan mij met 3 weken geen contact, ik zit pas op 9 dagen. Maar dat is wel iets waar ik veel moeite mee heb, zo intense emoties en liefde, en dan toch dat contact verbreken. Vind dat heel lastig. Jij hebt er echt een goeie en realistische kijk op vind ik zoals je dat het omschrijft over dat het water misschien weer helder kan worden. Dankjewel voor dit inzicht. En ook inderdaad is het goed om te focussen op jezelf. En idd je gevoel en je verstand kunnen elkaar zo tegen spreken! Ik heb gelukkig ook minder moeite om contact op te nemen, maar begrijpen doe ik het niet... ik heb nog teveel de hoop dat hij zich bedenkt en mij belt met: ik mis je...

Ik heb trouwens ook iemand waar ik nu weer meer mee afspreek. Niet dat het meer wordt of dat ik eraan toe ben, maar het is wel een hele fijne afleiding. En dan denk ik: tja, waarom niet? Ik heb niet echt iets te verliezen. Maar ik vind het ook een beetje raar voelen... Ik mis mijn ex/mijn maatje nog gewoon teveel.
Alle reacties Link kopieren
atm?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
16-07-2019 15:23
atm?
at the moment :-D
Alle reacties Link kopieren
superduba schreef:
16-07-2019 15:29
at the moment :-D
:lightbulb:

(ik word oud :facepalm: )
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
@superduba ja precies! Hij deed wel zijn best Maar ik was inderdaad altijd van alles aan het doen en regelen en uitpraten en tripjes en noem maar op. Hij was er altijd voor in maar nooit echt uit zichzelf ofzo, hoewel hij wel echt enthousiast was als we iets gingen doen en hij wel met wat kleinere plannen kwam. Maar het klinkt inderdaad alsof onze relatie redelijk overeen komt haha.

Ik heb hem vanmiddag een berichtje gestuurd met dat het misschien wat te vroeg is en ik zelf niet zo goed weet wat ik ervan vind en misschien onbewust hoop heb etc. Hij reageerde heel rustig dat hij het begreep en het hem alsnog leuk leek elkaar te zien maar dat ik het mocht zeggen, omdat hij wel Wilde dat ik me er ook goed bij voel. We hebben toen nog even gepraat over die eventuele hoop en hij gaf aan dat hij zelf ook niet zo goed weet wat er zou kunnen gebeuren. Lekker vaag dus allebei :rolling: ik ben dus nog even in dubio, gelukkig geen haast. Even op mn gemakje nadenken of ik het inderdaad zou willen of niet.
Alle reacties Link kopieren
Honingbloesem schreef:
16-07-2019 15:01
Hi Tickel, Ja ook, dat ik niemand meer tegen kom waar ik qua seks op 1 lijn zit. Wat ik met hem heb in bed, heb ik nog nooit bij iemand anders gehad en ook qua fantasieen. Daarnaast hij is soms zo zorgzaam en dan begrijp ik niet waarom hij in 1 woord iets tegen mij zegt waarvan ik dus tegen het plafond aan loop. Het zijn van die kleine onderhuidse steken, dan vraag ik mij af wat is the point? Mij jaloers maken, wat voor meerwaarde heeft dat om mij dat te zeggen. Dit is allemaal uitgelegd en hij snapte het allemaal. Hij loopt bij de GGZ, ik speel niet de hulpverlener, maar ik raad ehm soms dingen aan, doe het nou zus of zo. Ook zeg ik vaak tegen hem, wat win je er nou mee? Niets! En je hebt ook gelijk in je had een leven voordat hij in de picture kwam, daar zou ik mij eens in terug moeten verdiepen. Hij heeft dat betreft weinig resepect voor mij en anderzijds kan hij ook weer heel leuk zijn. Dubbel dubbel dubbel!
Iemand die geen respect voor jou heeft is echt niet leuk. Ook niet soms want hij kan dat leuke niet volhouden.
En de reden dat hij jou "neerhaalt"? Omdat hij dat kan en jij dat toelaat. Dit gaat niet veranderen als jullie in deze relatie blijven, het geeft hem namelijk helemaal geen reden om eraan te werken als jij toch maar steeds weer teruggaat naar hem.

Misschien ooit, heel misschien, als jullie los van elkaar verder gaan en hij gaat werken aan zijn issues. Dan is er misschien een kansje. Maar ik durf er wel om te wedden dat jij tegen die tijd niet meer beschikbaar bent en in een leuke, liefdevolle, relatie zit.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
@Whoop95: ik probeer mij ook vast te houden aan die opluchting en dat ik er zelfs beter uit ga zien. Ik heb altijd heel veel gegeven in de relatie en ik had het idee dat IK het allemaal hoog moest houden... Ik geloof er ook in dat je zelfzekerheid uitstraalt als je beter in je vel zit. En ja, wie weet ooit als ik er echt over heen ben, over 1000 jaar :P, dat we dan vrienden kunnen worden. De weg lijkt nu al eindeloos terwijl ik pas 9 dagen geen contact met hem heb haha. Het zal over een paar weken steeds makkelijker worden, denk ik. Nu is gewoon het begin, de bekende zure appel waar je doorheen moet...

@superduba Ja ik snap precies wat je bedoelt. Ik was ook (bijna) altijd degene die het initiatief nam en als ik aangaf dat we in een sleur zaten, kreeg ik als antwoord: "Wat is een sleur? ik vind dat onzin". En nooit echt interesse of een verrassing ofzo (andersom wel). Dus daar was ik ook wel klaar mee.. nooit meer echt (diepgaande) gesprekken. En ik dacht steeds: Het is zo'n lieve betrouwbare jongen verder, waar maak ik mij druk om een relatie is niet perfect. Maar toen ik echt ziek er van werd, dacht ik: "Oké, blijkbaar trek ik het dus echt niet meer". Samenloop van dingen dat het nu gewoon niet werkt. Maar ik moet zeggen heb er wel echt wat van geleerd (o.a. beter communiceren). Ik probeer echt geen contact te hebben, want dan wordt dat gevoel weer helemaal aangewakkerd. Ik had je trouwens ook een privé bericht nog gestuurd!
Alle reacties Link kopieren
Whoop95 schreef:
16-07-2019 17:06
@superduba Ja ik snap precies wat je bedoelt. Ik was ook (bijna) altijd degene die het initiatief nam en als ik aangaf dat we in een sleur zaten, kreeg ik als antwoord: "Wat is een sleur? ik vind dat onzin". En nooit echt interesse of een verrassing ofzo (andersom wel). Dus daar was ik ook wel klaar mee.. nooit meer echt (diepgaande) gesprekken. En ik dacht steeds: Het is zo'n lieve betrouwbare jongen verder, waar maak ik mij druk om een relatie is niet perfect. Maar toen ik echt ziek er van werd, dacht ik: "Oké, blijkbaar trek ik het dus echt niet meer". Samenloop van dingen dat het nu gewoon niet werkt. Maar ik moet zeggen heb er wel echt wat van geleerd (o.a. beter communiceren). Ik probeer echt geen contact te hebben, want dan wordt dat gevoel weer helemaal aangewakkerd. Ik had je trouwens ook een privé bericht nog gestuurd!
Ah dit klinkt echt te bekend! Met hem is er verder persoonlijk niks raars aan de hand, je bent alleen dan net te verschillend om de relatie te laten werken. En eigenlijk is dat nog pijnlijker...
Ik ga hier even meepraten en luisteren.

Vier jaar lang met mijn beste vriend aangeklooid. Een relatie hadden we niet, maar we waren beste vrienden en hadden ook seks. Wat we hadden was heel intens. Maar door de jaren heen steeds meer ruzie gekregen, die eigenlijk altijd van zijn kant kwamen. Als hij problemen had met zichzelf kreeg ik dat over me heen, duwde hij me weg. Dan ging ik heel hard werken om wat we hadden stand te laten houden omdat ik als vriend gek op 'm was, het is toch je maatje. Wekenlang hadden we dan gezeik en wees hij me af. Elke keer als ik sterk genoeg was om te zeggen "Het is goed zo. Ik laat je los. Beter voor jou en mij" Maar dan krabbelde hij altijd terug. Had hij spijt. Ging hij keihard werken. Vaak ging het dan weer een jaar goed. Maar inmiddels is zo'n situatie al vier keer voorgevallen en is de periode tussen die situatie steeds korter. En ik weet dondersgoed dat ik ermee op moet houden, maar elke keer voelt het opnieuw als een soort liefdesverdriet ofzo.

Afgelopen tijd ging het super. Maar ik merk dat hij weer afstand begint te nemen en de eerste voortekenen vertoont dat hij me weer gaat wegduwen. Dus ik heb voor mezelf besloten zelf compleet afstand te nemen voordat hij het gaat doen. Ik ben er klaar mee. Ik verdien beter.

Ik weet het, maar er naar handelen is zo lastig..
Alle reacties Link kopieren
@flamingo2019: Het heeft zeker geen haast. Als mijn ex mij zou willen zien zou ik het waarschijnlijk doen, maar als ik er beter over na denk, is het niet zo slim, want als je gevoelens dan terug komen en er is geen relatie mogelijk, moet je dat weer verwerken. Daarom heb ik gekozen voor 100% geen contact... Ik vind het wel heel lastig, maar dat is de enige manier om over hem heen te komen.

@whoop95: ja herkenbaar. Mijn ex liet me ook altijd alles regelen en ik had ook echt het gevoel dat ik keihard aan de relatie moest werken. Hij veranderde nergens in en we hebben zoveel gepraat en gepraat.... Tja, uiteindelijk dus besloten uit elkaar te gaan. En mijn ex is ook echt zo'n lieve, betrouwbare jongen, echt een schat... Maar schijnbaar is dat ook niet alles als je in de relatie niet eens echt gezien wordt. Precies wat flamingo2019 zegt: er is verder niks raars alleen dat we schijnbaar niet bij elkaar paste en dat is heel pijnlijk om te voelen, want dan weet je dat je relatie uiteindelijk gaat eindigen. Ik heb 5,5 jaar met hem gehad, maar er veranderde gewoon niks... Alleen ik werkte er wel keihard aan, maar andersom had ik dat gevoel niet. Echt heel jammer :( als het gewoon niet werkt.

@chaoticinternetnerd: tuurlijk voelt het telkens als liefdesverdriet want jullie hebben toch een soort van relatie met elkaar opgebouwd, ook al had het misschien niet het label relatie. Ik vind ook dat je beter verdient dan iemand die je telkens weer aantrekt en weer weg duwt. Echt heel sterk dat je nu voor jezelf kiest! Op een gegeven moment maak je het zo vaak mee, de ruzies enzovoort, dat je er uiteindelijk wel klaar mee bent. Ja, het handelen er naar is ook het allerlastigste, want je gaat toch door een stuk verdriet heen en het loslaten natuurlijk! Heel veel sterkte! Het komt goed, je verdient beter! Het heeft tijd nodig!
Thanks! Het lastige is dat ik het niet aandurf om echt officieel te zeggen dat ik hem niet wil spreken. Dan is het te echt ofzo en eindigen we met ruzie. Dus elke keer als hij in zo’n kutbui is geweest probeer ik gewoon niks meer tegen hem te zeggen. Maar dan ruikt hij dat ik afstand neem ofzo en gaat hij heel leuk en aardig doen en dan cave ik uiteindelijk weer.
Alle reacties Link kopieren
Superduba, dank je wel, klopt, waarschijnlijk niet uitgeleerd nog? Maar hoeveel klappen moet ik dan eigenlijk nog krijgen om het wel echt te kunnen stoppen, ik denk dat en weet eigenlijk wel bijna zeker dat ik zelf ook een probleem heb. Ik zou ook idd kunnen zeggen donder maar op, klaar met jou... Nu was gisteren best een fijne avond, maar ja... ik weet al dat dat dus niet zo blijft, en hij zegt nu 100% te veranderen en dat het ook moet, maar wie hou ik eigenlijk voor de gek? Ik weet het antwoord....
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
@flamingo2019 Ja dat is inderdaad echt heel pijnlijk. Ergens wil je zo graag dat het gewoon nog werkt en dat je gevoel op de juiste plek zit, maar als je er niet samen uitkomt (doordat je niet op hetzelfde niveau zit zeg maar) dan werkt het gewoon niet. Ook ergens wel echt frustrerend, maarja.

@superduba Maar schijnbaar is dat ook niet alles als je in de relatie niet eens echt gezien wordt. Ja dit gevoel had ik ook inderdaad. Dat je gevoel niet werd erkend, alleen in je relatie stond voor je gevoel en het 'allemaal wel prima was'. Gewoon alleen een maatje en verder was het wel goed zo..
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
16-07-2019 17:05
Iemand die geen respect voor jou heeft is echt niet leuk. Ook niet soms want hij kan dat leuke niet volhouden.
En de reden dat hij jou "neerhaalt"? Omdat hij dat kan en jij dat toelaat. Dit gaat niet veranderen als jullie in deze relatie blijven, het geeft hem namelijk helemaal geen reden om eraan te werken als jij toch maar steeds weer teruggaat naar hem.

Misschien ooit, heel misschien, als jullie los van elkaar verder gaan en hij gaat werken aan zijn issues. Dan is er misschien een kansje. Maar ik durf er wel om te wedden dat jij tegen die tijd niet meer beschikbaar bent en in een leuke, liefdevolle, relatie zit.
Tickel, ik geef je ook totaal gelijk, heb ook geen tegenspraak, ik laat het zelf toe, dit zegt ook wat over mij natuurlijk. Wat jij nu zegt dat zegt een goede vriend van mij ook. Hij zegt als je er van weg blijft ben je binnen een maand alweer aan het schijnen en weer de lachende meid die je altijd bent geweest. Klopt, hij weet dat natuurlijk ook, die komt wel weer terug. Ik kan mijzelf wel voor mijn kop slaan. Het vervelende is ook dat hij altijd ja maar jij begint en ook het daadwerkelijke probleem gaat hij dan afleidingsmanoeuvre inbrengen zodat het waar het werkelijk om draaide word vergeten, hij is dat betrefd heel gemeen en zal altijd alles afdoen dat het aan mij lag/ligt en dat ik het fout zie of verkeerd interpreteert, doodveroeiend! Dus ik twijffel behoorlijk aan mijzelf. Ik sla iig alles op en neem jullie adviezen mee. als het nu weer verpest gaat worden zal ik er echt doorheen gaan, ik zal het heel erg moeilijk krijgen maar dan schrijf ik hier mee of ik open een nieuw topic. Iig bedankt voor je advies!

Hoop dat het met de rest weer iets beter gaat ten opzichte van gisteren.
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
Honingbloesem schreef:
17-07-2019 08:29
Tickel, ik geef je ook totaal gelijk, heb ook geen tegenspraak, ik laat het zelf toe, dit zegt ook wat over mij natuurlijk. Wat jij nu zegt dat zegt een goede vriend van mij ook. Hij zegt als je er van weg blijft ben je binnen een maand alweer aan het schijnen en weer de lachende meid die je altijd bent geweest. Klopt, hij weet dat natuurlijk ook, die komt wel weer terug. Ik kan mijzelf wel voor mijn kop slaan. Het vervelende is ook dat hij altijd ja maar jij begint en ook het daadwerkelijke probleem gaat hij dan afleidingsmanoeuvre inbrengen zodat het waar het werkelijk om draaide word vergeten, hij is dat betrefd heel gemeen en zal altijd alles afdoen dat het aan mij lag/ligt en dat ik het fout zie of verkeerd interpreteert, doodveroeiend! Dus ik twijffel behoorlijk aan mijzelf. Ik sla iig alles op en neem jullie adviezen mee. als het nu weer verpest gaat worden zal ik er echt doorheen gaan, ik zal het heel erg moeilijk krijgen maar dan schrijf ik hier mee of ik open een nieuw topic. Iig bedankt voor je advies!

Hoop dat het met de rest weer iets beter gaat ten opzichte van gisteren.
Ik heb lang geleden ook zo een relatie gehad. Hij had dan andere problemen maar zodra hij wist dat hij fout zat ging hij onderweg naar huis zich al kwaad maken over hoe ik zou reageren. Aan het einde van het verhaal was het altijd mijn schuld dat hij zo reageerde. Heeft me heel veel moeite gekost om het uit te maken en de tijd erna was echt verschrikkelijk. Het hielp wel iets dat ik was begonnen afscheid te nemen tijdens de relatie. De knoop doorhakken ging daardoor soepeler, maar toen ik eenmaal alleen was, was het echt een heel nare tijd die relatief lang duurde. Maar dat geeft niet, ik wist wat ik niet wilde met mijn leven, moest alleen nog uitzoeken wat en hoe ik het wél wilde.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal, wat vervelend dat er zoveel mensen met liefdesverdriet in dit topic zijn. Ik wens jullie allemaal veel sterkte.

Ik heb zelf ook nog veel last van liefdesverdriet. Al ruim 2 maanden verder en ik laat er nog steeds tranen om. Ik vind het vooral moeilijk dat hij zo kil deed erna. Ik had echt verwacht dat er nog wederzijds respect zou blijven tussen ons. Vooral omdat we samen het besluit hadden genomen. Maar ik boei hem van de een op andere dag ineens niks meer schijnbaar. Ik voel ook heel veel spijt en heb het gevoel dat ik nog beter mijn best had moeten doen. Al zegt iedereen dat dat onzin is.
Alle reacties Link kopieren
superduba schreef:
17-07-2019 01:19
@flamingo2019: Het heeft zeker geen haast. Als mijn ex mij zou willen zien zou ik het waarschijnlijk doen, maar als ik er beter over na denk, is het niet zo slim, want als je gevoelens dan terug komen en er is geen relatie mogelijk, moet je dat weer verwerken. Daarom heb ik gekozen voor 100% geen contact... Ik vind het wel heel lastig, maar dat is de enige manier om over hem heen te komen.
Ja ik merk nu ook wel dat ik moeite heb met het contact, omdat ik het ergens Heel leuk vind Maar het toch ook veel oude gevoelens oproept.. ook negatieve gevoelens, waarom t uitging en hoe we in de laatste maanden met elkaar omgingen.

Ik denk wel dat ik het aandurf om af te spreken, aangezien we allebei al open zijn geweest over hoe we erin staan en allebei wel benieuwd zijn naar hoe het met elkaar gaat nu. Maar inderdaad: geen haast, dus kan het zelf bepalen.

Helaas ben ik hier altijd zo eigenwijs is, ik weet dat het beter is om het niet te doen maar ik wil ook niet later spijt hebben dat ik niet ben geweest.
Alle reacties Link kopieren
Whoop95 schreef:
17-07-2019 08:00
@flamingo2019 Ja dat is inderdaad echt heel pijnlijk. Ergens wil je zo graag dat het gewoon nog werkt en dat je gevoel op de juiste plek zit, maar als je er niet samen uitkomt (doordat je niet op hetzelfde niveau zit zeg maar) dan werkt het gewoon niet. Ook ergens wel echt frustrerend, maarja.
Vooral omdat ikzelf (misschien jij ook) gewoon niet kon begrijpen waarom het dan niet werkte. Soms snap ik het nog steeds niet, vooral nu we weer wat contact hebben en het meteen weer zo leuk met elkaar omgingen... pff :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Aardvarkentje schreef:
17-07-2019 09:56
Hoi Allemaal, wat vervelend dat er zoveel mensen met liefdesverdriet in dit topic zijn. Ik wens jullie allemaal veel sterkte.

Ik heb zelf ook nog veel last van liefdesverdriet. Al ruim 2 maanden verder en ik laat er nog steeds tranen om. Ik vind het vooral moeilijk dat hij zo kil deed erna. Ik had echt verwacht dat er nog wederzijds respect zou blijven tussen ons. Vooral omdat we samen het besluit hadden genomen. Maar ik boei hem van de een op andere dag ineens niks meer schijnbaar. Ik voel ook heel veel spijt en heb het gevoel dat ik nog beter mijn best had moeten doen. Al zegt iedereen dat dat onzin is.
Dat kille vond ik ook heel lastig in het begin. Toen we net uit elkaar waren was ik super emotioneel en mijn ex deed super kil als ik een emotie toonde richting hem. Hij reageerde zonder gevoel. Maar toen we elkaar weer zagen merkte ik dat hij er net zoveel last van had als ik, op de een of andere manier troostte me dat toen wel. Dat kille heb ik nooit begrepen trouwens, voelde echt heel naar... Alsof je nooit wat betekent hebt voor hem...
Alle reacties Link kopieren
@Aardvarkentje @manisha-362 : Vaak zeggen mensen toch dat het besef en de emotie bij mannen wat later komt, misschien ook in jullie verhaal? Klinkt weer als zo'n stom cliche, maar merk dat denk ik in mijn ervaring nu ook. Denk niet dat het veel te maken heeft met hoe hij zich voelt of voelde voor jou, maar meer het verschil tussen mannen en vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
flamingo2019 schreef:
17-07-2019 15:33
Vooral omdat ikzelf (misschien jij ook) gewoon niet kon begrijpen waarom het dan niet werkte. Soms snap ik het nog steeds niet, vooral nu we weer wat contact hebben en het meteen weer zo leuk met elkaar omgingen... pff :rolling:
Ja inderdaad! Ook dat je jezelf niet begrijpt. Maarja je gevoel geeft niets voor niets aan dat het niet lekker zit. Ik denk dat het bij mij wel gedeeltelijke ook te maken heeft met dat we zo jong bij elkaar zijn gekomen en ik meer de “vrijheid” wil ervaren (hier bedoel ik niet mee elke man af te gaan) maar gewoon kijken wat de wereld nog meer te bieden heeft. Ipv dat alles al zo vast staat (+ de andere dingen die ik al eerder heb aangegeven dan).
manisha-362 schreef:
17-07-2019 15:40
Dat kille vond ik ook heel lastig in het begin. Toen we net uit elkaar waren was ik super emotioneel en mijn ex deed super kil als ik een emotie toonde richting hem. Hij reageerde zonder gevoel. Maar toen we elkaar weer zagen merkte ik dat hij er net zoveel last van had als ik, op de een of andere manier troostte me dat toen wel. Dat kille heb ik nooit begrepen trouwens, voelde echt heel naar... Alsof je nooit wat betekent hebt voor hem...
Dit is geloof ik wel echt idd een mannending. Kil en afstandelijk doen om het maar niet te hoeven voelen. Vond ik toen ook heel naar, maar later zei hij “Het is niet dat ik niet om je geef en dat het me niet kan schelen hoe het met je gaat, in tegendeel. Maar ik weet gewoon niet wat ik met mezelf aan moet”

Dat hij dat zei bood me wel heel veel troost.
Alle reacties Link kopieren
@manisha-362

Wat vervelend zeg.. sterkte!
Ik denk dat het gevoel van 'ik had beter mijn best moeten doen' of 'als ik dit had gedaan dan...' iedereen wel herkent. Maar het is niet voor niets stuk gelopen en in een relatie zitten twee mensen. Ik nam in het begin ook altijd de schuld op mezelf, maar dat moet je niet doen. En dat hij jou opeens niets meer boeit, dat zegt dan meer over hem dan jou (hoe vervelend je, je er ook door voelt). Ik denk uiteindelijk dat je hier alleen maar sterker uit ga komen en dat je op een gegeven moment denkt van: "pff ik boeide niets voor hem? Nou hij ook niet voor mij". En vanuit daar zal het alleen maar beter gaan denk ik!
Alle reacties Link kopieren
@honingbloesem: inderdaad nog niet uitgeleerd, maar dat kan ook soms tijd nodig hebben! Op een gegeven moment ben je er zo klaar mee! Je zegt zelf dat je weet dat het niet zo blijft dat het goed blijft gaan. Uiteindelijk leer je het echt wel! En ik zou het ook heel mooi vinden als je weer die meid wordt die gaat schijnen. Maar het is ook gewoon heel lastig om iemand voor 100% los te laten, maar als het niet werkt, moet het uiteindelijk toch... Mocht het niet werken, schrijf hier gewoon lekker mee. We gaan in dit topic allemaal door een zware break up en we gaan elkaar gewoon steunen!

@Aardvarkentje: het is verschrikkelijk als iemand koud of kil doet terwijl jij door zo'n verdriet gaat. Mijn ex deed vooral afstandelijk en zei dat hij het allemaal wat anders meer om ging, met verstand ipv gevoel. Wat goed dat je al 2 maanden geen contact hebt opgenomen! Daar mag je echt heel trots op zijn! Je komt er echt wel. Ik ben persoonlijk ook heel blij als we eens een half jaartje verder zijn...

@manisha-362: Ook hier een afstandelijke en kille reactie van ex. Maar ook als ik hem dan zag dan was hij ook emotioneel. Toch blijf ik het raar vinden dat hij dan wel zo afstandelijk kon zijn en er niet aan dacht, als we minder contact hadden of alleen aan de telefoon. En als hij mij dan zag, opeens de tranen over zijn wangen. stroomden. Blijf ik heel raar vinden... En dan wel verder gewoon verder kunnen gaan met zijn leven... raar....

@flamingo2019: ik hoop echt dat mijn ex gaat beseffen wat hij eigenlijk opgegeven heeft, maar ik ben er bang voor dat dat moment nooit gaat komen... Zo raar! Zolang contact gehad, 6,5 jaar en dan nu gewoon in 1 keer voorbij...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven