Minder sociaal en ‘populair’ dan andere mannelijke colle

17-07-2019 18:00 86 berichten
Hoi allemaal,

Sinds een tijdje werk in een bedrijf waar ik het erg naar mijn zin heb. Het is een vrij vrouwelijk werkveld en vrouwelijk bedrijf. Van de 100zoveel medewerkers zijn er ongeveer 10 mannelijk. Ik werk met 1 man in een afdeling waar voornamelijk vrouwen werken. Nu heb ik dus 1 andere mannelijke collega die er ongeveer net zo lang werkt als ik, en ik bewonder hem om de manier waarop hij zich handhaaft in het bedrijf. Ik vind het erg leuk om met veel vrouwen te werken, maar ben het nog niet zo gewend. Ik stel mij volgens mij open op, klets met de vrouwen en kan het goed met ze vinden. We zijn bevriend op sociaal media en ook wel betrokken bij elkaar privézaken en praten daar ook over, maar het gaat dan niet ontzettend diep. Meer over de vakantieplannen, welke kinderen geslaagd zijn voor hun examen etc. Over het contact met de collega’s heb ik niks te klagen dus en heb een leuke klik met ze! Maar als ik naar mijn andere mannelijke collega kijk, dan word ik een beetje onzeker.. In vergelijking met hem voel ik me saai, afstandelijk en gesloten. Hij is namelijk heel erg goed en sociaal met deze vrouwen. Hij maakt veel grappen met ze, is de gangmaker, zijn posts worden altijd massaal geliket door de collega’s en hij appt ook met veel van deze vrouwen. Over van alles. Privézaken, grappen, het werk. Hij is erg joviaal, spontaan en open. En ik ben dat gewoon wat minder.
Ik zou erg graag van hem leren, want zo te zien werkt zijn opstelling goed. Maar ik weet ook niet precies hoe ik dat zou moeten doen.
Daarom een vraag aan de vrouwen hier: wat waarderen jullie in een mannelijke collega? Wat zijn eigenschappen die jullie graag terugzien in een (mannelijke) collega. Wanneer wordt het te joviaal?
Ps: de andere mannen lijken in hun gedrag en de relaties tot de vrouwelijke collega’s meer op mij (iets afstandelijker). Bij de mannen is deze mannelijke collega ook wel heel sociaal, maar net iets minder.
anoniem_64ccdc89f0e61 wijzigde dit bericht op 17-07-2019 18:03
12.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat ze hun werk doen. Ook de vrouwelijke collega's.
Eigenlijk hetzelfde wat ik van vrouwelijke collega's verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Ga niet op iemand lijken.
is dit die man die je mentor wil zijn?
Alle reacties Link kopieren
Van vrouwelijke collega’s verwacht kokerrokjes met een lekkere ass

Maar ja verwachtingen he?
S-Meds schreef:
17-07-2019 18:04
is dit die man die je mentor wil zijn?
Nee, een andere. Deze collega is maar 2 jaar ouder dan ik
Alle reacties Link kopieren
Beste mark deze onzekerheid staat je niet. Iedereen is anders, of je nu vrouw of man bent. En wat de 1 past, past de ander niet.
Je hebt een klik of je hebt het niet, ook dat staat los van man/vrouw zijn.

Ik klets met mannen en vrouwen op het werk, met sommigen heb ik een goed contact ook buiten het werk om, met anderen niet. Mensen waar ik geen contact/zo min mogelijk contact mee heb?
De mensen die proberen te lijken op ... of zich anders voordoen dan dat ze zijn.
Blijf daarbij weg.
Alle reacties Link kopieren
Jezelf blijven, altijd.
.
Mistermark81 schreef:
17-07-2019 18:04
Nee, een andere. Deze collega is maar 2 jaar ouder dan ik
en dus knapper en populairder, zorg ervoor dat je mentor op hem valt
Bedankt voor jullie opmerkingen. Jullie hebben gelijk dat ik eigenlijk niet op iemand anders moet willen lijken. Ik heb hier normaal gesproken ook geen last van, en dan vergelijk ik mezelf niet met anderen. Maar nu voelt het naast deze collega altijd alsof ik een grijze muis ben en deze collega voelt als een enorm charismatisch middelpunt van de belangstelling. Daar word ik een beetje onzeker van. Hij trekt zich ook nergens iets van in, is supergrappig, een beetje brutaal en ontzettend geliefd. Dat vind ik allemaal wel goede eigenschappen.
Alle reacties Link kopieren
Mistermark81 schreef:
17-07-2019 18:04
Nee, een andere. Deze collega is maar 2 jaar ouder dan ik
Welk geboortejaar?
.
Wat ik verwacht van mijn collega's? Dat ze hun werk goed doen en het is fijn als ze aardig en beleefd zijn. Dat geldt voor zowel mannen als vrouwen.
Alsjeblieft geen ge-popie-jopie-gedoe :nope:
Alle reacties Link kopieren
Een tip uit het dierenrijk: nooit poepen waar je eet!
Mistermark81 schreef:
17-07-2019 18:08
Bedankt voor jullie opmerkingen. Jullie hebben gelijk dat ik eigenlijk niet op iemand anders moet willen lijken. Ik heb hier normaal gesproken ook geen last van, en dan vergelijk ik mezelf niet met anderen. Maar nu voelt het naast deze collega altijd alsof ik een grijze muis ben en deze collega voelt als een enorm charismatisch middelpunt van de belangstelling. Daar word ik een beetje onzeker van. Hij trekt zich ook nergens iets van in, is supergrappig, een beetje brutaal en ontzettend geliefd. Dat vind ik allemaal wel goede eigenschappen.
onzekerheid is wel je ding hoor, loep jezelf maar eens
S-Meds schreef:
17-07-2019 18:06
en dus knapper en populairder, zorg ervoor dat je mentor op hem valt
Nee knapper niet. Objectief gezien (ik wil niet arrogant klinken) is hij niet heel aantrekkelijk. Dat hebben ook veel vrouwelijke collega’s gezegd. Dat ze hem niet echt knap vinden, maar wel heel grappig en charismatisch.
Mistermark81 schreef:
17-07-2019 18:09
Nee knapper niet. Objectief gezien (ik wil niet arrogant klinken) is hij niet heel aantrekkelijk. Dat hebben ook veel vrouwelijke collega’s gezegd. Dat ze hem niet echt knap vinden, maar wel heel grappig en charismatisch.
ja charisma is veel belangrijker, dat heb je of dat heb je niet
En al die mannen van die vrouwelijke collega's hebben een spuughekel aan hem, omdat hij ze altijd zit te appen. Moet je niet willen.
Vooral verwonder ik me denk ik over deze collega. Hoe hij het voor elkaar krijgt om in een paar maanden tijd met echt vrijwel elke collega een persoonlijk contact op te bouwen en over persoonlijke zaken te appen en super vriendschappelijk en joviaal om te gaan. Ik was de eerste maanden vooral bezig met inwerken en af en toe tijdens een lunchpauze met collega’s kletsen. Hij doet het zo snel en handig, daar wil ik denk ik wat van leren.
Tja wat wil je bereiken bij deze vrouwen? Meer contact? Wil je meer informeel met ze omgaan?
Wat zoek je precies?

Ik stel jouw houding, zoals die nu is, persoonlijk meer op prijs, dan je iets jovialere collega.
Maargoed, ik hou zakelijk en prive strickt gescheiden.
Ik werk zelfs samen met m'n echtgenoot, maar tijdens het werk is hij niet mijn man, maar mijn collega, en als we thuis zijn telt t werk niet meer mee, en is t precies andersom.
Dat houden we echt compleet gescheiden, en dat werkt al jaren heel goed.
Met andere collega's sta ik er net zo in.
Mistermark81 schreef:
17-07-2019 18:12
Vooral verwonder ik me denk ik over deze collega. Hoe hij het voor elkaar krijgt om in een paar maanden tijd met echt vrijwel elke collega een persoonlijk contact op te bouwen en over persoonlijke zaken te appen en super vriendschappelijk en joviaal om te gaan. Ik was de eerste maanden vooral bezig met inwerken en af en toe tijdens een lunchpauze met collega’s kletsen. Hij doet het zo snel en handig, daar wil ik denk ik wat van leren.
Is toch ook veel te vermoeiend en dan moet je dat contact ook allemaal gaan onderhouden pfft.
Alle reacties Link kopieren
Die zijn er altijd. Beetje haanthe, leukste thuis en op t werk enz.
Probeer vooral jezelf te zijn en niet op hem te willen gaan lijken. Dat is zoveel aantrekkelijker dan proberen een kopie van een ander te zijn.
Been there, done that, got the T-shirt.
Mistermark81 schreef:
17-07-2019 18:08
Bedankt voor jullie opmerkingen. Jullie hebben gelijk dat ik eigenlijk niet op iemand anders moet willen lijken. Ik heb hier normaal gesproken ook geen last van, en dan vergelijk ik mezelf niet met anderen. Maar nu voelt het naast deze collega altijd alsof ik een grijze muis ben en deze collega voelt als een enorm charismatisch middelpunt van de belangstelling. Daar word ik een beetje onzeker van. Hij trekt zich ook nergens iets van in, is supergrappig, een beetje brutaal en ontzettend geliefd. Dat vind ik allemaal wel goede eigenschappen.
persoonlijk zou ik een beetje moe worden van zo'n man als collega.. constant gevat en dan ook nog in mijn vrije tijd met mij appen? neuh..
een leuk praatje op de werkvloer, zoals jij dat doet, zou ik een stuk prettiger vinden.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
17-07-2019 18:12
En al die mannen van die vrouwelijke collega's hebben een spuughekel aan hem, omdat hij ze altijd zit te appen. Moet je niet willen.
Precies.
Werk en privé netjes scheiden.
Maar waarom kijk je speciaal naar deze mannelijke collega? Er zijn gewoon populaire en joviale collega’s die gangmakers zijn, en anderen zijn dat minder. Dat heeft meer met je persoonlijkheid te maken, dan met of je man/vrouw bent. Dat is je karakter, en je wordt nou eenmaal niet zoals een ander. Niemand vraagt daar ook om. Misschien word jij weer om andere dingen gewaardeerd.
Alle reacties Link kopieren
Laten we ervan uit gaan dat je collega de X-factor heeft, dat kun je niet aanleren, dat heb je of heb je niet.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven