Bindingsangst, ja of nee?

17-07-2019 23:41 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Voor ik begin zal ik even uitleggen wat mijn probleem is of waar ik mee zit. Dus ik heb nog maar 1 relatie gehad en die eigenlijk wat raar was we leerden elkaar kennen via sociale media en spraken toen af we kregen iets en deze duurde bijna drie maand, ik keek er naar uit om hem te zien, maar hij maakte amper tijd voor me vrij en ging altijd weg met zijn vrienden waardoor ik hem soms maar 1 keer in de maand zag. Ik hield van hem met heel m’n hart, maar het was beter voor mezelf dat het gedaan was, want hij was niet bepaald het beste type jongen.

Nu ben ik single na die relatie en zit ik met een probleem, ik ontmoet jongens en stuur soms eens met jongens, maar wanneer ze me op date vragen of wanneer ik voel dat dit echt zal werken, begin ik die persoon te negeren of probeer ik zo weinig mogelijk met hem te spreken. Ik weet dat dit geen goed teken is want dit gebeurt iedere keer een goede band krijg met iemand. Ik kan me bijvoorbeeld heel blij en gelukkig voelen bij die persoon en de andere keer heb ik het gevoel dat alle gevoelens voor die persoon wegzijn en ik me niet goed voel en stress krijg en niet meer wil afspreken met die persoon.

Ik weet niet als dat komt door mijn vorige relatie doordat ik die persoon nog niet volledig vergeten ben of omdat ik een soort bindingsangst heb, maar ik vind deze hele situatie raar aangezien het iedere keer gebeurd wanneer het goed gaat tussen een jongen en mij.

Heeft iemand dit ook al ooit eens meegemaakt of weet je wat dit kan zijn. Kan je mij dan helpen?

Alvast bedankt.
anoniem_388327 wijzigde dit bericht op 18-07-2019 00:51
Reden: X
0.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
1 serieuze relatie, die 3 maanden duurde en je zag hem 1x per maand. Dat is geen relatie, maar een scharrel die je 3x gezien hebt.
Niet meer met jongens afspreken tot je 30 bent. Dan is het over.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je?
Alle reacties Link kopieren
Soms als ik een berichtje had van iemand en ik vond het lastig te reageren was dat vaak omdat ik me afvroeg of wat ik zei goed was of omdat ik zoveel dacht of voelde dat ik het lastig vond woorden te vinden. Maar oefening baart kunst. Heb nooit echt angst gehad me te binden.

Lastig je concreet te helpen maar je post geeft me wel aanleiding voor een paar vragen.
Je zegt dat als iemand je op date gaat of je voelt dat het gaat werken je hem gaat negeren of zo min mogelijk wilt praten.
Wat ontwijk je dan? Hem? De date? Het vinden van woorden? Je gevoel voor hem? Iets 'definitief' maken, als het plannen van een date?
Maakt het nog uit of hij uitspreekt dat het goed gaat of dat jij het zo voelt?

Op het moment dat het contact vanuit jou stokte, wat wilde je dat er zou gebeuren als dat vanzelf zou kunnen gebeuren? Snap je deze vraag? Ik probeer bewust geen voorbeelden te geven van dingen die je zou kunnen willen. Maar als je wilt wil ik dat wel doen.

Hoe zou je willen dat je reageert?

Wat zou je nu willen met een jongen als je een goede band met hem zou krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Het zou kúnnen. Wat heb je voor jeugd gehad? Misschien kun je wat gesprekken aanvragen bij de parktijkondersteuner van je huisarts (via je huisarts), die kan misschien samen met je onderzoeken wat er gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Daten, relaties, verliefd zijn, het is allemaal heel stressvol en onzeker makend. Daardoor gaan je emoties alle kanten op. Hoe je daarop reageert is persoonlijk, jij wordt blijkbaar een beetje vermijdend. Anderen gaan juist heel erg veel bevestiging geven of vragen.
Niets geks, gewoon iets waar je mee om moet leren gaan.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Je vindt ze gewoon niet leuk genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven