Huisgenoot vraagt veel aandacht

18-07-2019 22:27 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon al een tijd met 3 studenten in een studentenhuis. Laatst is daar een vrouw bijgekomen die een stuk ouder is en al ''fulltime'' werkt.
Ze zou geen kinderen hebben maar uiteindelijk bleek ze die opeens toch te hebben.
Haar huwelijk is door eigen toe doen op de klippen gelopen, en daarom had hij haar eruit gezet.

In het begin had ik het nog wel met haar te doen, maar uiteindelijk begon ik me een beetje aan haar manier van denken te irriteren.
Iedereen had het altijd gedaan behalve zij.. De kinderen die nog vrij jong zijn komen wel eens over de vloer, en regelmatig schreeuwt ze dan dingen als dat ze maar lekker naar hun vader moeten gaan en dat ze haar handen van ze aftrekt. Mijn ouders zijn zelf gescheiden en als ik haar dan dingen hoor zeggen waarmee ze die kinderen een gigantisch schuldgevoel aanpraat breekt mijn hart.

Een ander ding is dat ze altijd iets heeft. Ik kan me zo 8 dingen bedenken waar ze last van heeft gehad. Ze strompelt dan heel overdreven voorbij, en als ik er niks over zeg begint ze er ook nog bij te zuchten en nog moeilijker te lopen. Als ze vervolgens naar haar werk moet of iets anders gaat doen is het opeens voorbij. Inmiddels hebben we ook al 2 zelfmoordpogingen van haar meegemaakt.

Gister had ik voor het eerst woorden met haar gehad. Er was opnieuw iets gebeurt en wederom wordt alles haar aangedaan. Toen ik dingen opperde wat ze ook kon doen werd ze boos. Ze ging stampvoetend naar haar kamer, gilde nog iets wat ik helemaal niet had gezegd, weer in de trant dat iedereen het gedaan heeft en toen sloeg ze hard haar deur dicht. Lichtelijk verbouwereerd bleef ik achter en moest me inhouden om niet te lachen... Dit was echt gedrag van mijn nichtje van 12 die haar zin niet krijgt. Inmiddels ben ik erachter dat ze geen oplossingen wilt maar vooral heel zielig gevonden wilt worden.

Ik probeer het los te laten maar merk dat ik dat heel erg moeilijk vind. Ook vind ik het vervelend dat als ik haar nu tegenkom er een ongemakkelijke spanning hangt.
waarom? je hoeft toch niks van haar?
Gewoon langs elkaar leven.
Hopen dat ze snel terug een nieuwe partner heeft en naar hem verkast?
Tot die tijd: Negeren.

Hoe is die vrouw bij jullie binnengeraakt en wat zoekt ze in 's hemelsnaam in een studentenhuis?
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerstvolgende zelfmoordpoging oid 112 bellen.

En verder: je kunt een keer proberen om een gesprek met haar aan te gaan. Lukt dat niet, kijk dan of je (samen met je huisgenoten) naar de verhuurder kunt stappen, met de mededeling dat dit niet werkt. Hou dan ook een logboek bij: wanneer en hoe lang komen de kinderen langs, welke andere regels overtreed ze, hoe vaak zijn er ruzies of incidenten met/door haar, dat soort dingen. En biedt de verhuurder aan een vervangende huurder te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Vriend van de buurbaas die kent haar weer viavia. Dus het is vooral een vriendendienst vanuit hem dat ze hier zit.
Alle reacties Link kopieren
Als nooit iemand meldt dat het niet goed gaat me deze kinderen, .....
Zou der wegpesten. Met dit soort types werkt dat wel.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
18-07-2019 23:22
Als nooit iemand meldt dat het niet goed gaat me deze kinderen, .....
Kinderen wonen bij vader en hij heeft de volledige voogdij, verder kijken er van wat ik hoor uit verhalen genoeg mensen mee.
Gewoon negeren is geen optie? Wat vinden je huisgenoten er van?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou proberen om zo min mogelijk contact met haar te hebben. Gewoon beleefd blijven en hoi zeggen en dan weer verder met je eigen ding. Wat vinden je huisgenoten van haar?
Ik zou, zoals hierboven ook al geopperd, het contact zo veel mogelijk beperken.

En je kan Veilig Thuis bellen voor advies wbt de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer het contact minmaal te houden. Maar als ik bijvoorbeeld ga koken, gaat zij ook opeens koken. Ik heb al meerdere tijden geprobeerd maar telkens is ze daar. Ik probeer me dan heel erg op mezelf te foccusen en haar gedrag geen aandacht te geven maar dit lijkt het erger te maken. Laatst negeerde ik het vrij lang en liep ze tegen me aan, en zat zo oo sorry ik heb zo een last... en begon ze weer een heel verhaal.

Ik wil ook weer niet heel gemeen tegen haar worden en dat ze zichzelf van kant maakt en die kinderen geen moeder meer hebben door mij.

De rest kan gewoon zeggen o naar voor je en doorlopen. Op de een of andere manier sta ik altijd 3 uur naar haar te luisteren. Laatst was ik een half uur te laat op een afspraak omdat ze bleef doorgaan. Meerdere keren aangeven dat ik echt weg moest maar ze bleef doorpraten. Hoe meer ik aandrong dat ik echt weg moest hoe wanhopiger ze werd. Ik ga dan met een heel vervelend gevoel de deur uit.
Alle reacties Link kopieren
Lynn- schreef:
19-07-2019 01:12
Ik probeer het contact minmaal te houden. Maar als ik bijvoorbeeld ga koken, gaat zij ook opeens koken. Ik heb al meerdere tijden geprobeerd maar telkens is ze daar. Ik probeer me dan heel erg op mezelf te foccusen en haar gedrag geen aandacht te geven maar dit lijkt het erger te maken. Laatst negeerde ik het vrij lang en liep ze tegen me aan, en zat zo oo sorry ik heb zo een last... en begon ze weer een heel verhaal.

Ik wil ook weer niet heel gemeen tegen haar worden en dat ze zichzelf van kant maakt en die kinderen geen moeder meer hebben door mij.

De rest kan gewoon zeggen o naar voor je en doorlopen. Op de een of andere manier sta ik altijd 3 uur naar haar te luisteren. Laatst was ik een half uur te laat op een afspraak omdat ze bleef doorgaan. Meerdere keren aangeven dat ik echt weg moest maar ze bleef doorpraten. Hoe meer ik aandrong dat ik echt weg moest hoe wanhopiger ze werd. Ik ga dan met een heel vervelend gevoel de deur uit.
waarom? jullie zijn geen vriendinnen, jij ergert je aan haar en ze stelt zich aan. lekker elkaar negeren.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Mocht ze daadwerkelijk een eind maken aan haar leven; dit is nóóit jouw schuld. Zij is verantwoordelijk voor haar keuzes en daden.
Als zij een eind aan haar leven maakt omdat een huisgenootje haar verhaal niet wilde aanhoren, kan dat laatste nooit de aanleiding geweest zijn en speelt er meer.
Je kan eventueel zeggen: zeg Truus, je vertelt me nu heel veel, en ik heb het idee dat het niet zo goed met je gaat. Daar maak ik me zorgen om. Ik raad je aan eens met je huisarts te praten. Want ik kan je niet helpen.

Je mag best je grenzen hierin aangeven

Ik zou je -al is het maar voor jezelf- wel aanraden om contact op te nemen met Veilig Thuis, zodat zij jou in ieder geval kunnen adviseren hoe omwille van de kinderen hiermee om te gaan (eventueel melding maken?)

En dan heb jij gedaan wat je kunt. Meer hoef je niet te doen, je bent haar psycholoog niet.
Hoe kan ze nu fulltime werken en tegelijk jou 3 uur aan de praat houden?

Ik zou haar melden dat ze beter een psycholoog zoekt.
En zou dus echt wel als ik een afspraak heb desnoods midden in een gesprek - lees: waarschijnlijk meer een monoloog van haar - buiten wandelen.

Of regelmatig zelfs afspraken verzinnen om van haar af te raken.
Desnoods zeg je dat je hoogdringend met iemand moet chatten op je kamer.
En nee, zij is niet gewensd bij dat gesprek.
En ja, dat gaat lang duren.
Alle reacties Link kopieren
Zoek een andere kamer en geef dit ook aan bij de huisbaas dat zij de reden is van je vertrek.
Tot die tijd: negeer haar.
Je studententijd moet leuk zijn.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Lynn- schreef:
18-07-2019 22:27
Inmiddels hebben we ook al 2 zelfmoordpogingen van haar meegemaakt.
Que?? Dit melden bij huisbaas natuurlijk, die vrouw heeft hulp nodig en hoort niet in een studentenhuis
Alle reacties Link kopieren
Waarom steek je tijd in haar? En geef je haar advies?

Zeg gewoon: 'vervelend'...goh joh...haal je schouders op en negeer haar verder.
Je steekt tijd en energie in iemand die je niet leuk vindt...met welk doel?

In mijn studententijd hadden we er ook zo 1. Niet te redden: 3 kinderen waar zij zelf niet voor zorgde, vriendjes die in de drugs zaten, ...raar gedrag...negeren dan gaat zij ergens anders vrienden zoeken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ze houdt toch geen revolver tegen je hoofd? Gewoon zeggen 'ik moet door' en gaan.
Als zij zichzelf wat aandoet is dat nooit jouw schuld.
Breng huisbaas op de hoogte. Zeker van de kinderen en zelfmoord pogingen, die vrouw hoort daar niet.
Attraverso schreef:
19-07-2019 06:33
Ze houdt toch geen revolver tegen je hoofd? Gewoon zeggen 'ik moet door' en gaan.
Als zij zichzelf wat aandoet is dat nooit jouw schuld.
Breng huisbaas op de hoogte. Zeker van de kinderen en zelfmoord pogingen, die vrouw hoort daar niet.
Dit, afstand houden en negeren. En weglopen als ze tegen je praat. Zulke mensen zuigen alle energie uit je lijf.
Alle reacties Link kopieren
Je mag zelf best wat assertiever worden. Heb je je hele leven nog profijt van ;).
Alle reacties Link kopieren
Je huisgenoten gaan er blijkbaar niet op in en die laat ze met rust. Reageer dus zoals je huisgenoten en ga niet 3 uur staan luisteren. Zo kort mogelijk reageren en gewoon weggaan als je weg wilt of moet. Dan houdt ze vanzelf op.
Contact opnemen met de huurbaas. Het is leuk dat hij een vriend uit de brand helpt maar jij betaalt ook gewoon huur en alleen voor wonen en niet voor de begeleiding van een psychiatrische patient.

Daarnaast heb je het recht om iemand te onderbreken en te zeggen dat je niet geïnteresseerd bent en dan loop je gewoon weg. Deze dame heeft waarschijnlijk een hele lange geschiedenis van dreigen met zelfmoord om iedereen te manipuleren. Jij gaat dit nooit voorkomen of versnellen door je gedrag of woorden, dus voel je niet schuldig. Gewoon negeren dus, niet leuk maar wel de enige oplossing.
Lynn- schreef:
19-07-2019 01:12
Ik probeer het contact minmaal te houden. Maar als ik bijvoorbeeld ga koken, gaat zij ook opeens koken. Ik heb al meerdere tijden geprobeerd maar telkens is ze daar. Ik probeer me dan heel erg op mezelf te foccusen en haar gedrag geen aandacht te geven maar dit lijkt het erger te maken. Laatst negeerde ik het vrij lang en liep ze tegen me aan, en zat zo oo sorry ik heb zo een last... en begon ze weer een heel verhaal.

Ik wil ook weer niet heel gemeen tegen haar worden en dat ze zichzelf van kant maakt en die kinderen geen moeder meer hebben door mij.

De rest kan gewoon zeggen o naar voor je en doorlopen. Op de een of andere manier sta ik altijd 3 uur naar haar te luisteren. Laatst was ik een half uur te laat op een afspraak omdat ze bleef doorgaan. Meerdere keren aangeven dat ik echt weg moest maar ze bleef doorpraten. Hoe meer ik aandrong dat ik echt weg moest hoe wanhopiger ze werd. Ik ga dan met een heel vervelend gevoel de deur uit.
Je vindt dat zij altijd anderen de schuld geeft en nergens verantwoordelijkheid voor neemt maar jij kan niet gewoon zeggen ik moet gaan en dan ook gaan? Dat zou jij nou zelf anders kunnen doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven