Te laat komer

21-07-2019 20:39 134 berichten
Hi allemaal,

Ik zit met een issue waar ik me erg aan irriteer. Een vriend van me komt regelmatig te laat. Gaandeweg heb ik hierin de weg gevonden en ik ga voortaan bijv gewoon al weg en zie hem wel verschijnen op de plek waar we naartoe zouden moeten gaan. Maar een tijd geleden was dit ook weer het geval en dan wordt hij boos op mij omdat ik weg ben gegaan. Terwijl hij weet dat ik dit doe en weet hoe irritant ik laatkomers vind. Geen probleem als je te laat komt,maar ik ga dan gewoon al. Ik zie je later wel.

Gister weer hetzelfde geval. We hadden met meerdere afgesproken en hij is weer eens te laat. En te laat door laksheid trouwens niet door dingen waar je niks aan kan doen zoals lekke band ofzo. Hij praatte weer eens niet tegen me toen hij later arriveerde en nog steeds niet. Maar er staan nogal wat uitjes op de planning met onder andere hem. En hij woont vlakbij mij dus vandaar dat we dan samen afspreken.

Nu ben ik er wel een beetje klaar mee dat hij boos op mij is, terwijl hij te laat komt. En dat hij weet hoe vervelend ik het vind en dat ik sowieso weg zal gaan. Is ondertussen niks nieuws meer. Wat moet je hier nou mee aan? Hij mag van mij prima te laat zijn, maar ik ga echt niet zitten wachten. En vind het dus onterecht dat hij dan boos is op mij dat hij zelf te laat is.
Zeg hem dat wat je hier schrijft, dat je er klaar mee bent, bedoel ik .
Heb je hem dit ook al gezegd?

Anders kun je eens vragen of jullie er samen een oplossing voor kunnen verzinnen, want dit werkt duidelijk niet.

Team jou trouwens, gruwelijke hekel aan (bewuste) laatkomers!
Ja hij weet heel goed dat ik er zo over denk. De eerste keer dat ik weg ging was een heel drama geworden en dus heel vaak moeten uitleggen. Nou uiteindelijk weer goed gekomen. En gezegd dat het niet erg is dat ie te laat is, maar dat ik gewoon weg ga. Maar dat hij mij dan negeert als hij is gearriveerd op de afspraak vind ik gewoon idioot. Hij moet niet boos zijn op mij over iets wat hij zelf doet. En dat frustreert me enorm. Want dit is een goeie oplossing waarbij ik me niet hoef te irriteren. En vind het dan oprecht niet erg dat ie later is, want ik doe mijn ding wel.
Alle reacties Link kopieren
Te laat-komers zijn superirritant! Maar dan heb ik het wel over mensen die een half uur te laat komen of meer.
Als dit regelmatig bij dezelfde persoon gebeurt ben ik er wel een keer klaar mee en spreek dan alleen op de locatie af, niet meer thuis waar ik een half uur of langer moet wachten.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Spreek met hem voortaan af om beide los van elkaar naar de locatie te gaan.
Zijn probleem dat ie boos is.

Ik zou op de duur overigens gewoon niet meer afspreken met hem.
Hij houdt zich toch niet aan de afspraak.
Alle reacties Link kopieren
Niet meer afspreken dus.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
theatime schreef:
21-07-2019 20:46
Spreek met hem voortaan af om beide los van elkaar naar de locatie te gaan.
Dit. Hij komt toch nooit op tijd, dus bespaar je de moeite van het wachten.
Ik ben een laatkomer maar ik vind het echt raar dat je vriend boos is op jou omdat jij niet gaat zitten wachten.
Ik heb wat mensen om me heen die ook altijd te laat zijn en we spreken vaak af op een plek waar het niet zo erg is als je laat komt, bijvoorbeeld een leuk café of vlakbij een Zara of h&m of andere leuke winkel.
Misschien is zoiets een idee, dat je de afspraak meer afstemt op je plannen ipv zitten wachten. En ook blijft volhouden wat je nu doet, jij gaat uiteraard niet te laat naar een activiteit omdat hij niet op tijd is.
Tegenwoordig kun je je kaartje voor de zekerheid ook digitaal sturen, heb ik laatst ook gedaan bij mijn broertje. Zie maar hoe je binnenkomt, hier is je kaartje, ik sta links vooraan want ga niet het concert deels missen.
Alle reacties Link kopieren
Wat is in jouw ogen te laat? Hebben we het hier over 5 minuten of over een half uur +?
Ik ben zelf altijd liever te vroeg dan te laat, maar mijn man heeft er ook een handje van om altijd net iets te laat aan te komen kakken. Op dingen die heel belangrijk zijn dan weer niet maar een casual afspraak neemt hij niet zo nauw met de tijd. Als ik het belangrijk vind spreek ik een kwartier later af dan mijn man van op de hoogte is. Werkt prima.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Over hoeveel minuten te laat hebben we het? Als het over 10 min gaat dan overdrijf je.
Alle reacties Link kopieren
Dus hij heeft schijt aan jullie afspraak en is vervolgens boos op jou?

Daar zou ik erg snel klaar mee zijn en gewoon niet meer afspreken.
Hij verwacht van jou dat je moet leren wennen aan zijn gedrag dus mag je verwachten dat het andersom ook geldt. Hij is niet speciaal, geen prins, niet je geliefde of je vader dus hij komt op tijd of hij mag er vanuit gaan dat je anders weg bent. Mokken is voor kleine kinderen net als niet op de tijd kunnen letten dus hij mag blij zijn dat je überhaupt nog energie in hem steekt. Ik zou hier nooit langer dan 3 minuten ruzie over kunnen maken
Sooofff schreef:
21-07-2019 20:54
Over hoeveel minuten te laat hebben we het? Als het over 10 min gaat dan overdrijf je.
Hoezo zou zij structureel 10 minuten moeten wortel schieten?

En we weten allemaal hoe het werkt als je besluit voortaan zelf ook 10 minuten te laat te komen. Dan komt de ander voortaan 20 minuten te laat.

Ik zou me de moeite van het afspreken om samen te reizen gewoon besparen.
Kan heel verschillen hoeveel te laat. Het gaat vooral om dat we met een groepje hebben afgesproken bijv. En dan gaan we samen naar plek van locatie omdat hij zo dichtbij woont. De rest van het groepje incl ik is gewoon altijd op tijd. Dus dan ga ik weg om de anderen te meeten en dan kan hij later aan komen kakken. Maar ondertussen is hij dus boos dat ik al weg ben gegaan en gaat dan een ander opbellen om te klagen enz en vervolgens mij te negeren als we op locatie zijn.
Iemand negeren tijdens een uitje vind ik echt een nare actie. Hij heeft al lak aan jouw planning en dan gaat hij het daar ook nog eens lopen verzieken .

Als je toch aan hem vastzit doordat je beide bij een groep hoort, zou ik in elk geval zorgen dat je zo min mogelijk met hem te maken hebt. Niet samen gaan dus.
Ja ik ga ook voortaan gewoon afspreken ik zie je daar. En niet meer samen erheen. Maar het gaat meer om dat we nog een aantal uitjes op de planning staat en ik nu dus als boeman ben bestempeld en hij mij negeert. Ik heb geen zin om iemand te moeten negeren of me aan zoiets te moeten storen terwijl we op iets leuks aanwezig zijn. Hij kan het nogal lang volhouden het negeren namelijk omdat hij vindt dat hij gelijk heeft dat ik overdrijf dat ik weg ga.
Alle reacties Link kopieren
Wat arrogant, ik zou het wel weten.
Hij is geen vriend.
Gewoon tegen hem een half uur eerder zeggen wanneer je afspreekt, dat helpt.
Roffatientje schreef:
21-07-2019 21:29
Gewoon tegen hem een half uur eerder zeggen wanneer je afspreekt, dat helpt.
Ik denk dat het er meer om gaat dat hij boos wordt op TS om...Ja waarom eigenlijk?

Hij klinkt niet leuk in ieder geval.
Moestuintje86 schreef:
21-07-2019 21:11
Ja ik ga ook voortaan gewoon afspreken ik zie je daar. En niet meer samen erheen. Maar het gaat meer om dat we nog een aantal uitjes op de planning staat en ik nu dus als boeman ben bestempeld en hij mij negeert. Ik heb geen zin om iemand te moeten negeren of me aan zoiets te moeten storen terwijl we op iets leuks aanwezig zijn. Hij kan het nogal lang volhouden het negeren namelijk omdat hij vindt dat hij gelijk heeft dat ik overdrijf dat ik weg ga.
Als je die plannen per se door wilt laten gaan, zit er niets anders op dan accepteren. Je weet hoe hij is en hij heeft schijt aan jou.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft gewoon schijt aan je. Op zn werk komt hij toch ook niet elke dag te laat?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Je kan heel vriendelijk doen tegen hem, niks zo irritant voor negeerders als slachtoffers die het negeren negeren.
En ik zou dus niet meer afspreken om samen ergens naartoe te gaan, dat werkt niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven