Ex-vriend stiekem foto's van me gemaakt in slaap

24-07-2019 01:14 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik ben er gisteren achter gekomen dat mijn ex in mijn slaap stiekem foto's van me heeft gemaakt en die naar zichzelf gemaild heeft. Een stuk of 30 heb ik er gezien, maar het zal me niet verbazen als hij er veel meer heeft (gemaakt stiekem) maar dan ergens anders opgeslagen. De foto's die ik heb gezien waren voornamelijk/bijna allemaal van een lichaamsdeel waar hij een fetisj voor heeft (wat ik liever achterwege laat vanwege herkenbaarheid, is nogal een bijzondere fetisj), en hij heeft ze dus ook in een map gestopt en ze gebruikt om op te masturberen.

Daarnaast ben ik er achter gekomen dat hij al bijna 2 jaar lang, ook stiekem, alle foto's die ik privé via snapchat naar hem heb gestuurd heeft opgeslagen, door met een ander toestel de snap te filmen en die vervolgens ook allemaal te mailen naar zichzelf/ in zijn drive te zetten. Ik denk dat jullie wel weten wat snapchat is, maar de bedoeling van snapchat is juist dat de foto's die er gestuurd worden maar enkele seconden te zien zijn en dus niet opgeslagen kunnen worden.
Ook heeft hij allerlei foto's en filmpjes die mijn vrienden en vriendinnen online hebben gezet waar ik ook op sta ook bewaard, en bij hetzelfde materiaal gezet. Daarnaast heb ik ook nog gezien dat hij dat bij een paar andere meisjes gedaan heeft (die hij ook gewoon kent en redelijk vaak ziet met bijvoorbeeld sport), een paar snapchats stiekem bewaard en ook bij zijn masturbeermateriaal gezet, ondanks dat hij tegen mij altijd zei specifiek die meiden niet aantrekkelijk te vinden. Maar wat hij van hen had bewaard was dan ook aan zijn fetisj gerelateerd, maar goed niet heel belangrijk verder.

Ik ben hier heel erg van geschrokken, heb hem gelijk overal op verwijderd, nog heel kort gesproken op app met hoe ziek ik het vond van hem, hij dat het hem speet (sure) en daarna heb ik niet meer gereageerd..

Maar er is zoveel wat me nog dwars zit en wat ik wil zeggen, het kost me alleen zoveel energie om dit ook echt te doen. Ergens vind ik ook dat hij mijn tijd en energie op dit punt helemaal niet meer waard is.

Hij heeft in de afgelopen 2 jaar al meerdere keren gelogen over dingen/dingen achtergehouden wat veel schade heeft aangericht bij mij, mijn zelfbeeld en mijn vertrouwen in mensen, en ik dacht eigenlijk ondanks mijn altijd wat wantrouwende karakter dat dat nu echt allemaal achter de rug was en dat hij echt alles had opgebiecht wat er op te biechten viel, na een hele lange en vermoeiende periode, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Ergens sloopt dat me wel, omdat het me zoveel moeite kostte hem te geloven na dat alles en ik het voor hem toch wilde proberen, en dat er dan zo'n misbruik van je gemaakt woord.

Ik denk dat ik geen woord meer kan geloven van wat hij zegt, laat staan hem ooit vertrouwen, dus misschien heeft in gesprek met hem gaan hierover ook geen zin meer. Een gesprek over wat zijn redenen waren, wat voor foto's hij verder nog heeft, of hij iets online heeft gezet of verspreid, hoe je zoiets kan doen bij iemand waar je respect voor hebt, hoe gebruikt ik me voel... Ik twijfel of hij zelfs daarover nog eerlijk kan zijn.

Een gevoel dat ook niet weggaat is het gevoel dat hij überhaupt een relatie met me wilde puur was om zijn fetisj, omdat ik dus dat kleine detail heb wat niemand anders op zou vallen maar waar hij een obsessie mee heeft (door zijn fetisj dus). Dat hij me verder helemaal niet aantrekkelijk vond, dat dat alles was wat hij zag. Want 95% van alle foto's die ik heb gezien waren dus daarvan. Dat maakt me wel onzeker.

Heeft iemand tips om dit een plekje te geven? Tips als "ga bij hem weg" hoef ik niet, daar ben ik me al heel bewust van en ik heb ook duidelijk voor mezelf besloten hem nooit meer te willen zien.
Alle reacties Link kopieren
Aangeven bij de politie? Geen idee of dit grond is om een aangifte te doen maar hij heeft zonder jouw toestemming beeldmateriaal gemaakt en opgeslagen. Heb je bewijzen? Oh ja die mail is er een toch?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
24-07-2019 01:17
Aangeven bij de politie? Geen idee of dit grond heeft maar hij heeft zonder jouw toestemming beeldmateriaal gemaakt en opgeslagen. Heb je bewijzen?
Ik heb geen bewijs helaas, werd midden tijdens het "uitvinden" betrapt (ik was bij hem thuis en zijn mail had hij open laten staan, toen kwamen dus die foto's tevoorschijn), maar ik denk dat als ik dat wel zou hebben de politie er ook niet veel mee zou kunnen omdat hij 1. alles waarschijnlijk wel verwijderd heeft nu en 2. ik niet zeker ben over of hij naast die foto's van zijn fetisj ook nog foto's van de rest van mij heeft gemaakt (naakt/halfnaakt) en 3. of ik daar herkenbaar op ben. Dat was ik op die foto's die ik heb gezien gelukkig niet echt, je zag wel dat het in mijn kamer was maar verder stond mijn gezicht er niet op.

Daarnaast kost hem aanklagen me alleen nog maar meer energie, ik wil liever juist zo min mogelijk drama in mijn leven op dit moment
Hoe kan een ex foto's van jou nemen terwijl jij slaapt? Of is hij je ex niet? Niet meer mee naar bed gaan dus!
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
24-07-2019 01:25
Hoe kan een ex foto's van jou nemen terwijl jij slaapt? Of is hij je ex niet? Niet meer mee naar bed gaan dus!
De foto's die ik heb gezien had hij gemaakt tijdens onze relatie, ik ben er dus redelijk laat achter gekomen maar ze stonden als belangrijk gemarkeerd dus waren zichtbaar in zijn mail
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
24-07-2019 01:25
Hoe kan een ex foto's van jou nemen terwijl jij slaapt? Of is hij je ex niet? Niet meer mee naar bed gaan dus!
Hij was haar ex niet.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Ik ben bang dat je weinig kunt doen. Sta je herkenbaar op de foto's of zou het een ieders lichaamsdeel kunnen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ducki schreef:
24-07-2019 01:14
Heeft iemand tips om dit een plekje te geven?
Delen met mensen, naasten wellicht. Die kunnen als je het hebt gedeeld op een moment dan ook het onderwerp veranderen. En leuke dingen doen om je gedachten te verzetten.
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
24-07-2019 01:31
Ik ben bang dat je weinig kunt doen. Sta je herkenbaar op de foto's of zou het een ieders lichaamsdeel kunnen zijn?
Op die ik heb gezien dus niet herkenbaar denk ik, moet zeggen dat het te veel foto's waren om ze 1 voor 1 allemaal grondig te bekijken, maar ik twijfel wel of wat ik heb gezien alles is of dat hij nog meer achterhoudt... Maar goed daar zal ik nooit achter komen ben ik bang
Ik vind het vreselijk naar voor je. Ik vermoed dat als ik enige aanleiding zag voor aangifte (als ik dacht dat dit een kans van slagen had) ik dat zou doen.
Maar dan moet je er helemaal induiken. Geen fijne bezigheid natuurlijk.
Misschien zou ik die aangifte in dat geval maar laten zitten en proberen verder te gaan. Ik realiseer me dat dit makkelijk is gezegd nu...
Alle reacties Link kopieren
Waren het foto' s van je voeten? Dat verhaal heb ik wel eens eerder gehoord van een vriendin...
Alle reacties Link kopieren
Wat deed je bij hem thuis?
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
EsterInside schreef:
24-07-2019 01:41
Waren het foto' s van je voeten? Dat verhaal heb ik wel eens eerder gehoord van een vriendin...
Dat ex een relatie ket haar had alleen maar omdat ze voeten had (zie op) :nerd:

Sorrie to, kon het even niet laten, maar snap heel goed dat dit supernaar is... vokgens mij kun je niet veel meer dan hem idd overal blokken, hopen dat hij je foto's niet herkenbaar verspreid en tijd nemen om dit te verwerken. Je privacy en vertrouwen zijn behoorlijk aangetast door deze man. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat een engnek. Heb je wel gezegd dat hij ze moet verwijderen? Denk dat je verder weinig kan doen dan het dringend aan hem te vragen de foto's te verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar dat hij dit allemaal deed. Ik wou dat ik je even een dikke knuffel kon geven.
Om jezelf rust in je hoofd te geven aangezien je zegt nog zoveel te willen zeggen over het gebeuren, raad ik je aan even alles (in een Word-document) van je af te schrijven. Gewoon alles wat er letterlijk in je opkomt en eruit moet. Dan sla je dat document ergens op en denk je er niet meer aan, want alles staat al opgeslagen op een plekje. (Dit heb ik zelf ooit gedaan toen ik zeer gefrustreerd was op een vriendin, maar er later alles goed op een rijtje besproken wilde hebben. Dan was er even rust voordat we het echte gesprek aangingen. Ik heb toen het document nog eens snel doorgenomen, zodat ik niet als een kip zonder kop alles door elkaar zou zeggen.) Los van het feit of je nu echt nog eens met hem erover wil hebben of niet, het doet al goed je gedachten even (letterlijk) een plaats te hebben gegeven dan dat ze blijven rondzweven in je gedachten.

Over het idee van een aangifte in te dienen: soms kan het voor jezelf al helpen dat hij weet dat je er officiële hulp bij hebt gehaald, ook al zal het weinig uithalen. Misschien schrikt hij ervan en verwijdert hij de foto’s effectief. Maar ik zou daar in ieder geval niet op hopen. Jij kan het best inschatten hoe hij hierop zou reageren. Misschien voelt hij zich juist beter dat de politie er wel is bijgehaald, maar hem uiteindelijk niets kunnen doen..
Zelf heb ik ooit een aangifte gedaan voor dreiging, waar de politie helaas ook niet veel aan kon doen (aangezien het nog geen zware dreiging was, maar ik wel echt wakker van lag). Maar achteraf gaf het me wel een goed gevoel dat ik dat gedaan heb, want de politie meldde het hem (via de tel terwijl ik tegenover de agent zat) en hij heeft toen gezegd dat het niet serieus was. En ik denk dat dat even een wake-up call voor hem was dat het veel met mij deed. En als ik mij niet vergis, blijft die melding wel in het politiebestand over hem staan, wat mij ook een beter gevoel geeft.

Maar eerst zou ik je gedachten een plaats geven en mogelijk later pas denken aan een aangifte als je het nog daarmee wil afsluiten. :)
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-01-2020 17:46
Reden: privacy
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je een foto die al op je telefoon staat aan jezelf gaan mailen? Dan heb je hem toch al? Of heeft hij jouw toestel daarvoor gebruikt?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je kunt er niks meer aan doen. Probeer het te vergeten.
ik geef mn bek ook maar een douw
afwachten dus
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk viel hij niet alleen op jou vanwege die fetisj. Maar een mens valt nou eenmaal op een bepaald type en hij valt op vrouwen met die eigenschap. Daar wordt ie geil van. En van daaruit hebben jullie geprobeerd verder een relatie te bouwen.

Die foto's zonder jouw toestemming zijn niet oké. Als een man op een bepaald lichaamsdeel van mij zou geilen en hij zou foto's willen om te rukken zou ik dat wel grappig vinden en ze zelf sturen. Maar als ie ze stiekem maakt in mijn slaap zou ik me ook aangerand voelen.

Ik denk dat ik eens langs zou gaan bij hem en alles ?ik laten wissen waar ik bij was. En verder nooit meer een woord met hem wisselen.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
24-07-2019 11:47
Natuurlijk viel hij niet alleen op jou vanwege die fetisj. Maar een mens valt nou eenmaal op een bepaald type en hij valt op vrouwen met die eigenschap. Daar wordt ie geil van. En van daaruit hebben jullie geprobeerd verder een relatie te bouwen.

Die foto's zonder jouw toestemming zijn niet oké. Als een man op een bepaald lichaamsdeel van mij zou geilen en hij zou foto's willen om te rukken zou ik dat wel grappig vinden en ze zelf sturen. Maar als ie ze stiekem maakt in mijn slaap zou ik me ook aangerand voelen.

Ik denk dat ik eens langs zou gaan bij hem en alles ?ik laten wissen waar ik bij was. En verder nooit meer een woord met hem wisselen.
Hier heb ik aan gedacht, maar als ik tegen hem zeg nog een keer langs te willen komen om hem alles te zien verwijderen kan hij zich hierop voorbereiden door alle bestanden op een USB stick te zetten bijvoorbeeld... Zou me niks verbazen, zo sneaky is hij wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven