Ik ben weg

26-07-2019 16:22 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 2 weken geleden heb ik een topic geplaatst over dat ik door mijn vriend geslagen wordt en dat ik weg wilde. Dit topic heb ik laten verwijderen ivm privacy.

Ik heb toen allemaal goede tips gekregen, maar ik heb daar niks mee gedaan. Gewoonweg omdat ik niet durfde.

De mishandeling ging wel door en dat was volgens hem mijn eigen schuld. 3 dagen geleden was het zo erg dat ik nu flinke verwondingen heb.

En nu zit ik sinds 2 dagen met kind in een bnb. Toen hij naar de supermarkt ging heb ik snel een aantal spullen gepakt en ik ben gegaan.

Mijn hele leven staat op zn kop. Hoe nu verder. Ik heb niks meer. Ik heb net een bericht naar mijn oiders gestuurd. Niemand weet nog iets.
Hou vol! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je de stap gezet hebt.
Ik hoop dat je ouders jullie kunnen helpen.
Alle reacties Link kopieren
You can do this, hou vol :heart:
Veilig thuis al gebeld in jouw gemeente? Die kunnen je bijstaan en adviseren bij de te nemen stappen.Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat een moedige stap.

Ga praten met je ouders, de huisarts, maatschappelijk werk, politie, of wie dan ook. je kunt ook veilig thuis bellen, ook anoniem. Tel: 0800-2000.
Alle reacties Link kopieren
Heel knap! Je hebt voor jezelf maar vooral ook voor je kind gekozen en dat is echt heel goed!!!!
Laat je niet verleiden terug te gaan maar zet door en hou vol. Dit zal zeker niet makkelijk zijn. Ik hoop dat je veel steun kunt vinden in je omgeving! Heel veel sterkte en succes, hou vol. :lips:
Alle reacties Link kopieren
Goed zo!!!
De eerste stap heb je gezet. Je hebt voor jezelf en je kind gekozen.

De rest komt allemaal wel. Stapje voor stapje. Laat je begeleiden door mensen die er verstand van hebben. Hier op 't forum zitten er een aantal die goed advies kunnen geven daarin.

Je bent een kanjer!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte! Het is ook moeilijk om daadwerkelijk weg te gaan.

Gelukkig ben je nu een stap verder (heb vorig topic niet gelezen), en nu is het zaak om een netwerk om je te verzamelen van familie, vrienden, maar ook professionele hulpverlening. Denk daarbij aan de huisarts, wijkagent, misschien een blijf van mijn lijf huis.

Blijf tegen je kind zeggen dat het goed gaat komen, dat jullie nu uit de onveilige situatie zijn en het vanaf nu beter wordt. En geloof daar ook in!

Jij kan dit!
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Dapper gehandeld, TO!

Was het in jouw vorige topic nog zo dat hij je uit het niets had geslagen waar kind bij was, of ben ik in de war?

Hoe dan ook: hou vol! Goed dat je hulp vraagt aan je ouders. Zijn er nog anderen waar je eventueel terecht kan?

:hug:
Alle reacties Link kopieren
Goed zo!! Wat goed dat je deze stap hebt gezet. Heel veel sterkte!

En zoek inderdaad hulp.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel allemaal voor de lieve woorden.

Ik heb verder nog geen stappen gezet. Ik wil met mijn ouders overleggen wat te doen. Zelf lukt het me nu even niet.
Ik weet nog niet of ik aangifte wil gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Jannet84 schreef:
26-07-2019 16:31
Dank je wel allemaal voor de lieve woorden.

Ik heb verder nog geen stappen gezet. Ik wil met mijn ouders overleggen wat te doen. Zelf lukt het me nu even niet.
Ik weet nog niet of ik aangifte wil gaan doen.
Aangifte is voor nu ook niet belangrijk. Eerst mensen in je omgeving informeren, vertel het je ouders. Voor een veilig thuis kan je ook helpen.
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
26-07-2019 16:29
Dapper gehandeld, TO!

Was het in jouw vorige topic nog zo dat hij je uit het niets had geslagen waar kind bij was, of ben ik in de war?

Hoe dan ook: hou vol! Goed dat je hulp vraagt aan je ouders. Zijn er nog anderen waar je eventueel terecht kan?

:hug:
Hij sloeg mij inderdaad waar kind bij was.
Hij heeft mij de afgelopen jaren behoorlijk geïsoleerd dus ik heb totaal geen netwerk. Vandaar dat ik ook in een bnb zit ipv bij vrienden ofzo
Probeer een plekje te krijgen in een Blijf van mijn lijfhuis. Vandaar uit wordt je geholpen om je leven weer op de rails te krijgen en helpen ze je ook met het eventuele besluit aangifte te doen.

Ik weet niet hoe je daar terecht kan komen, maar als je naar de politie stapt en er naar vraagt zullen ze je zeker helpen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend dapper en goed dat je voor jullie hebt gekozen. Aangifte is nu ook even niet belangrijk maar ik zou wel een melding maken, dan kan dat later nog omgezet worden in een aangifte.

Houd alsjeblieft vol en ga niet terug. Dit wordt alleen erger en niet minder. Maak een lijstje en schrijf daarop wat je nu wilt/moet gaan doen. Hiervoor kun je ook hulp vragen bij de huisarts, veilig thuis, maatschappelijk werk.

Kan iemand anders spullen bij hem ophalen? Is er b.v. een broer waar mee te praten valt of misschien zijn vader/moeder, een vriend.

Ik kan je nu een heleboel (praktische) tips geven maar denk dat daar je hoofd niet naar staat. Je kunt trouwens ook bellen met Humanitas zij helpen je ook.

Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
    Jannet84 schreef:
    26-07-2019 16:31
    Dank je wel allemaal voor de lieve woorden.

    Ik heb verder nog geen stappen gezet. Ik wil met mijn ouders overleggen wat te doen. Zelf lukt het me nu even niet.
    Ik weet nog niet of ik aangifte wil gaan doen.
    Wel aangifte doen en laten documenteren (fotograferen) wat de verwondingen zijn.
    Straks is er niets meer van te zien en sta je alleen met je verhaal.
    Alle reacties Link kopieren
    Maak in ieder geval foto’s van je verwondingen, die kun je dan altijd nog gebruiken mocht je toch aangifte willen doen.

    Heel sterk van je dat je bent weggegaan, dit is echt NIET jouw schuld. Nooit geweest ook. Onthoud dat alsjeblieft en ook dat hij nooit zal veranderen. Trap er dus ook echt niet in als hij je terug wil en van alles belooft. Is het niet voor jezelf, dan toch zeker voor je kind. Sterkte :hug:
    Blijf van mijn lijf (neos)

    Voor (informatie over) plaatsing: (040) 2950456
    Wat knap dat je deze stap hebt gezet naar een veiliger leven voor jou en je kind.
    Goed dat je je ouders geïnformeerd hebt. Hun hulp en steun kun je goed gebruiken. Schakel ook professionele hulp in, als je dat wilt, zij kennen alle wegen om je verder te helpen. hierboven zijn al opties gegeven.
    Je hoeft nu nog niet te besluiten of je aangifte wilt doen. Hoe moeilijk en confronterend ook, het kan handig zijn om naar de huisarts te gaan en/of foto’s van je verwondingen te maken. Als je later nog aangifte wilt doen, kun je wat bewijs tonen. Wat je ook kunt doen, is melding maken bij de politie. Dan doe je nog geen aangifte, maar is je verhaal wel bekend als je later toch besluit aangifte te doen of hulp van de politie nodig hebt als hij je lastig valt o.d. Heel veel sterkte!
    Alle reacties Link kopieren
    Ik zit ongeveer 500km bij familie vandaan. Ik ga nu eerst naar NL komen.
    Ik heb mijn ouders geïnformeerd dat ik er aan kom, nog zonder reden.

    Ik denk dat ik in NL contact ga zoeken met een arts om de verwondingen vast te leggen, dan kan ik later nog bedenken of ik wel of geen aangifte ga doen.
    anoniem_388027 wijzigde dit bericht op 26-07-2019 16:49
    1.01% gewijzigd
    Alle reacties Link kopieren
    Ik begrijp niet waarom je in een bnb zit en niet bij je ouders?
    Ik ken je niet maar ik ben trots op je! Probeer alsjeblieft een plekje in een blijf van mijn lijfhuis te vinden. Zij kunnen je helpen en daar ben je ook veilig. En inderdaad verwondingen vastleggen en een melding bij de politie doen, later kan dan een aangifte volgen. En wat anderen ook al zeiden: het is niet jouw schuld, nooit. Knuffel.
    Alle reacties Link kopieren
    :hug:
    not all who wander are lost

    Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
    Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

    Terug naar boven