Zonder vriend op vakantie

30-07-2019 10:48 967 berichten
Hoi!

Ik ben heel benieuwd naar jullie mening hierover. Ik weet dat mijn vriend er niet van houdt als zijn vriendin gaat reizen, daar hebben we het vaker over gehad. Dat zou voor hem zelfs een reden zijn om het uit te maken.

Maar, ik was al een tijdje een tripje aan het plannen met een vriendin van mij, we willen een paar daagjes naar een stad in Europa. Dit plannen begon al voordat ik wat met mijn vriend had en hij wist dat ik dit misschien van plan was. Hij leek daar oké mee. Nu hebben we concrete plannen gemaakt en die wilde ik overleggen met mijn vriend voordat we zouden boeken. Daar ging het mis. Doordat we al wat dingen bedacht hadden vond hij dit geen overleggen meer maar een mededeling. Verder zei hij dat hij deze keuze niet snapt want ik weet wat hij van reizen vindt. Ik had echter nooit verwacht dat hij ook dit niet oké zou vinden, gewoon een paar dagen. Daarnaast leek hij het eerst ook prima te vinden. En nu heb ik het blijkbaar helemaal fout aangepakt en lijkt het wel alsof hij het zou willen uitmaken als ik dit ga doen. Ik weet niet zo goed wie er nou gelijk heeft. Maar als ik binnen een relatie zelfs niet een paar dagen met iemand anders weg kan... wil ik dat wel?

Ik hoor graag jullie mening!
Alle reacties Link kopieren
Nee, natuurlijk wil je dat niet...

wat een idioot. Als je in een relatie niet gewoon je eigen dingen kan blijven doen, zou ik heel hard de andere kant op rennen als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
Als jij deze vrijheid nu al niet hebt binnen je relatie, denk er dan maar eens over na wat dit voor de toekomst gaat betekenen. Hij claimt je nu al.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zelf vooral vreemd dat je toestemming aan je vriend moet vragen. Dat laat je je toch niet opleggen?
Laat hem het maar lekker uit maken dan. Het is niet normaal dat je niet eens een paar dagen weg mag met je vriendin. Veel plezier met je vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Jij moet kiezen. Als je een relatie met hem wil, kun je niet tripjes maken met anderen. Als jij dat wel wil kunnen doen, is hij ongeschikt voor jou als partner.
Als heel het forum roept dat dit kinderachtig is, voel jij je gesterkt in je mening. Maar toch maakt hij het dan uit. Dus ligt het bij jou.
Ik zou het uitmaken met hem. Als ik zo'n vriend zou treffen dan is daar de deur.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil hij dat niet?
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren
Lekker op vakantie gaan, je bent niet zijn eigendom.

Mijn vriend is nu twee weken weg. Vind ik dat leuk? Nee, natuurlijk niet. Zou ik tegen hem zeggen dat ik niet wil dat hij gaat? Natuurlijk niet!

Dit heeft met zijn onzekerheid te maken, niets met jou.
De meeste mensen plannen dat tripje en zeggen daarna 'oh trouwens, ik ben dat weekend weg'.
Het is echt niet ok dat hij eisen gaat stellen.

Hoe lang zijn jullie al samen? Aangezien je dit al wilde doen voor je met hem was...
Alle reacties Link kopieren
Vriend dumpen en gaan.
Alle reacties Link kopieren
Yoginica schreef:
30-07-2019 10:51
Nee, natuurlijk wil je dat niet...

wat een idioot. Als je in een relatie niet gewoon je eigen dingen kan blijven doen, zou ik heel hard de andere kant op rennen als ik jou was.
Dit.
Vind hij reizen in het algemeen ook niks trouwens? Dat zou voor mij ook een afknapper zijn, als m'n vriend niet eens een weekendje Londen ofzo zou willen.
Lijkt me heel saai om je hele leven niet buiten de landsgrenzen te komen en dat van je partner dan ook te verwachten is helemaal fout.
Párdon? Iemand die mij mijn vrijheid niet gunt, is mijn gezelschap niet waard.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lekker met je vriendin gaan, als hij je nu al zo claimt is het niet goed.
Hij heeft wel gelijk dat dit een mededeling is en niet een verzoek om toestemming. Maar hij is natuurlijk ook knettergek dat hij verwacht dat jij hem om toestemming komt vragen.

Als jullie zo kort bij elkaar zijn en je weet nu al dat hij je aan alle kanten beperkt EN er geen moeite heeft om je daarbij te manipuleren door te dreigen met je relatie, dan zou ik er nog snel even een paar weekjes bij boeken.

#runForestrun!
Alle reacties Link kopieren
Jij kan het ook uitmaken, je hoeft daarvoor niet te wachten op hem. Lekker op vakantie gaan. Veel plezier!
Hij gedraagt zich bij jouw ouders als een hork die alleen zijn eigen gang wil gaan. Tegelijk manipuleert hij jou met zijn dreigement om het uit te maken als jij niet doet wat hij wil. Hij alle vrijheid en jij geen vrijheid.
Je ouders hebbeb gelijk, hij is niets voor jou en jij laat over je lopen. Waarom? Deze jongen is echt niet leuk.
Je klinkt jong. Te jong om al allerlei dingen te moeten van je vriend. Trek je eigen plan en kies voor jezelf.

Verder is het geen mededeling, jullie hebben wat uitgezocht, maar nog niet geboekt. Had hij dan bij elke stap van het uitzoekproces betrokken willen zijn? Het is al ingewikkeld genoeg met schommelende prijzen en wisselende beschikbaarheid. En bijvoorbeeld rondreizen vergt ook wat uitzoeken.

Wat een onzin zeg, dat hij voor blok zou worden gezet. Hij kan nu tenminste op concrete plannen reageren. Niet dat zijn mening er al te veel toe zou moeten doen. Je was dit al van plan en dat wist hij.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 30-07-2019 11:05
24.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lekker op je tripje gaan, en hem als je terugkomt NOOIT meer zien.

Wat een triest figuur.
Alle reacties Link kopieren
"het is voor hem een reden om het uit te maken als zijn vriendin alleen wil reizen". Dat is grappig. Het zou voor mij een reden zijn om het uit te maken als iemand zo beperkend is in een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
30-07-2019 11:01
Hij gedraagt zich bij jouw ouders als een hork die alleen zijn eigen gang wil gaan. Tegelijk manipuleert hij jou met zijn dreigement om het uit te maken als jij niet doet wat hij wil. Hij alle vrijheid en jij geen vrijheid.
Je ouders hebbeb gelijk, hij is niets voor jou en jij laat over je lopen. Waarom? Deze jongen is echt niet leuk.
Ah :lightbulb:
Even verder gekeken. Inderdaad, wat een druif zeg.
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Ik zou hem voor zijn en er zelf alvast een punt achter zetten. Dadelijk gaat hij zo'n drama lopen maken dat jullie voor pret verdampt of krijg je meldplicht tijdens het uitje.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie een hele grote rode vlag. Nu mag je geen weekendje weg. Over een poosje mag je geen terrasje pakken zonder hem.
Alle reacties Link kopieren
Wow, dumpen die handel. Dit is jouw leven en als je niet eens een paar dagen weg mag nu al dan gaat hij je waarschijnlijk nog veel meer dingen ontzeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven